Ha tolod neki, megy

Teszt: Opel Corsa 1.0 turbo – 2015.

2015.04.20. 06:09

Adatlap Opel Corsa Cosmo 1.0 - 2015

  • 999 cm3-es,soros 3 hengeres benzines
  • 116 LE @ 5200 rpm
  • 170 Nm @ 1800 rpm
  • 6 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    10.3 másodperc
  • Végsebesség:
    195 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    4.9 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    6.0 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    4.3 l/100km
  • 4 973 000 Ft

A Corsa volt az utolsó személyautó, ami az Opel palettán a régi dizájnnal futott. Az Adam teljesen új, az Astra rég megújult, az Insignia is jól illik a családképbe, de a Corsa kilógott. Eddig; most aztán felvette az Opel egyenruhát. A marketinganyagokban természetesen az új szó szerepel a Corsa előtt, de ha jobban megnézzük, méretileg, szerkezetileg szinte azonos, és a formákban is észreveszünk azonosságokat az elődmodellel.

Ehhez képest még meglepőbb, hogy az autó mennyivel jobb lett, mint az elődje. Egy picit hangoltak a futóművön, javítottak a váltó kapcsolási érzetén, és valahogy elcsendesítették az egész utasteret. A zajjal foglalkozó mérnökcsapat valóban csillagos ötöst érdemel, mert a Corsa annyira csendes, hogy pár éve még magasabb kategóriákban is kitűnő osztályzatot kapott volna. Hasonlóan jóra sikeredett a futómű hangolása, amely komfortos, de nem billegős, és pontosan irányítható. Csendben, komolyabb zökkenők nélkül nyeli el a huplikat, a gördülési zaj is alacsony szinten marad.

A nagy újdonság a motor, az új euro6-os ezres, háromhengeres turbó. Szentgotthárdon készül, és közvetlen befecskendezős. Ha papíron nézzük, elég jók az adatai, 115 lóerő és 170 Nm egészen 1800-tól 4500-as fordulatig. Nem tudom, az euro6-os norma, vagy a jármű nagy tömege üti-e agyon, de a Ford hasonló ezrese sokkal élénkebb. 2500-as fordulat alatt nem igazán történik semmi, aztán kicsit megindul, de többet reméltem tőle. A 10,6 másodperces százas sprintet is megkérdőjelezném: érzetre nem tudja. További furcsaság, hogy alig van motorféke, ami a relatíve hosszú váltó és a kis lökettérfogat eredménye.

Ha tapossuk neki, megy, és nem is esik nehezünkre, mert a motor csendes és nem rossz hangú, hiába háromhengeres. Ekkor persze a fogyasztás sem lesz 5 körül, de még így is takarékos, hat és fél liter fölé átlagban nehéz vinni, a tesztátlag pontosan 6 liter volt. Kicsit figyelve, vagy hosszabb távon autózva az 5 körüli fogyasztás simán elérhető, és országúton 90-nél, néha előzve 5 alatt marad. Ez tényleg jó érték.

A legnagyobb luxus a hely, szoktuk volt mondani, és a Corsa okosan adja elő magát. A főbb méretek az elődmodellel szinte milliméterre megegyeznek, a pár centi hosszúságnövekmény meg inkább a formaterv miatt van. Mégis úgy érezzük, hogy a Cosmo felszereltség világos betétekkel díszített, nagy üveg tetőablakos változatában tágas a hely. Okosan formázták az ajtókárpitot, szinte homorú, ahogy az első ülések hátlapja is, így a térdek nyertek pontosan négy centit. Ha azonban jobban nézegetjük a belteret, rájövünk, hogy az ülések szokatlanul kicsik. Rövid az ülőlap, keskeny a támla, itt látszik, hogy nem középkategóriás autó, hiába csendes.

Az utastér összességében szép, és jó minőségűnek tűnik, nagyon szép a műszercsoport formaterve, az ergonómiája is rendben van. A fontosabb funkciók jól elérhető nyomógombokon vannak, a többi pedig a középkonzol érintőképernyőjének menüjében. Jól kezelhető ez is, noha a kijelző kicsit jobban alulra került a megszokottnál. Az androidos telefon képernyőjének klónozásával működő Bringgo navigációt nem tudtam életre kelteni, de az egyéb funkciók gyorsan és fagyás nélkül működtek. A zene is viszonylag jól szól az új Corsában. Kár, hogy pár érintőgomb zongoralakk felületű, mert csúnyán ujjlenyomatos lesz már két-három nyomás után.

Az új Corsa egy alaposan átdolgozott régi modell, de sokkal jobb és szebb annál. Az új motor sem rossz, de vannak jobbak. A probléma az ár. Nem gondolom, hogy a tesztautó Cosmo felszereltségéért sokan fognak fizetni hatmillió körüli összeget, pedig így ez a felszereltség parádés. A biztonsági extrák, a sávelhagyás-figyelmeztető, a ráfutásos ütközésre figyelmeztető nemrég költöztek a kategóriába, de a 250 ezer forintos óriási üvegtető is megéri pénzt. Viszont ez így egy nagyon drága kisautó, szerintem mindenki inkább a belépő 3,5 millió forintos modellt fogja választani, hozzádob még pár dolgot, például egy klímát 203 ezer forintért, és négymillió környékén van egy egész remek autója.

De ne nézzen szét máshol, mert pl. a Ford Fiesta ötajtós csak Trend változatban kapható, azonnal 3,8-ról indul, viszont már van benne klíma és pár extra, így olcsóbbnak tekinthető. Ennek ellenére nem a kis árkülönbség fog dönteni a kategóriában, hanem a személyes preferencia. Akinek az új Corsa formája, belseje bejön, nem hiszem, hogy csalódik, noha én nem gondolom a legjobb vételnek.

Totalcar értékelés - Opel Corsa Cosmo 1.0 - 2015

Nagyon csendes utastér, jó helykihasználással. A Cosmo felszereltségi szint nagyon jó, de ötmillióért nem lesz az eladási listák élén. Sokat javult a Corsa, felzárkózott, de nem tudott az élre kerülni.

Népítélet - Opel Corsa

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.