Az elmúlt 17 év alatt ez a második komolyabb frissítés. Ezt leginkább az orrán vehetjük észre, ott is elsősorban a lökhárítón, amin 2006-ban a ködlámpa levándorolt az alsóbb régiókba.
Hat év alatt rájöttek, hogy terepen ez annyira nem szerencsés, igaz, aki komolyan terepezik, úgyis megszabadul tőle, vagy egy kóbor szikla szabadítja meg. Így a 2012-ben bekövetkezett faceliftnél visszatért a korábbi helyére. Itt markánsabban módosult az orra, marcona buldogformát vett fel. A Jimny esetében akármilyen furcsán hangzik is, de szögletesebb lett.
A motorháztetőn megjelent egy, a néha dízel verziókra emlékeztető intercooler-púp. Látványos, jól is néz ki, de közelről nézve kicsit csalódás, ugyanis belül mindössze egy műanyag takarólemezt találunk, ami megakadályozza a kisebb tereptárgyak bejutását a motortérbe. Ezzel véget is értek az optikai változások. Ja nem, van egy új felni, ami mondjuk pont nem volt rajta a tesztautón.
Műszaki szempontból a legnagyobb változás, hogy már nem ráz a kormány 70-nél. Ezt éveken át próbálták megfejteni a tulajdonosok, a Suzuki 2009-ben említi is egy szervizértesítőben. Na 2015-re már nem ráz. Annyira nem volt zavaró, nem esett le az ember az útról, de feltehetőleg a futóműnek nem tett jót. Bekerült az ESP is szériában, mint kötelező elem, szerencsére kikapcsolhatóan.
A beltérben az ülések változtak, a fejtámlák immár nem úgy néznek ki, mint amiket a 90-es évek elejéről szalajtottak, a hátsó üléseknél pedig gondoltak a kiscsaládosokra, és bekerült az isofix. A sofőr oldalán megjelenik ugye az ESP gombja, és a műszeregységet áttervezték, digitálissá vált a vízhőfok (legalább nem tűnt el), és az üzemanyagszint visszajelzője.
A középkonzol nagy részét elfoglalja a dupla DIN méretű rádió, ami kizárólag audio CD-t tud lejátszani, MP3-ról ebben ne is álmodjunk. Illetve álmodhatunk, hiszen a kínaiak gyártanak hozzá egy egységet, ami a cd-váltó csatlakozójára dugva teszi lehetővé a modernebb technikák kihasználását. Kár, hogy olyan áron, amennyiért egy középkategóriás usb-s fejegységet veszünk.
Nálunk csak egyféle variációt kaphatunk, de nyugat felé nézve már találunk 4 sebességes automatával szerelt Jimny-t is, amihez tudunk kérni akár esőérzékelőt is, vagy ennél az autónál kicsit értelmetlen parkolóradart. Az osztrák katalógusokban találtam szimpla DIN-es USB-s rádiót, és dupla DIN méretű navis fejegységet is. Gondolom, érezték a piaci igényt.
Akárhányszor is jár nálunk ez az igazából nagyon funkcionális kis terepjáró, utána hetekig-hónapokig bámulom a használtautós oldalakat, bár persze leginkább Samurai-okat nézegetve. Formára az LJ ugyan jobban tetszik, de azokat már olyan áron kínálják, amennyiért egy jó állapotú, nem túl régi Jimnyt is vehetnék.
A Suzukik közül ez az egyetlen modell, amit bármikor megvennék. Sok a kompromisszum, hiszen nagyon kicsike, de ha helyre van szükségem, akkor ott egy teherautó, a száguldozás annyira nem vonz, viszont nagyon szeretek csavarogni a Káli medence lankáin, és erre ideális. Ha nem Somogybabodra megyünk, egy kiránduláson kevés olyan helyzet van, amikor kevés lenne a tudása, és ha megtetszik egy földút, gondolkodás és gyakorlatilag fékezés nélkül porolhatunk is arra.
Ez az ő világa. Az aszfaltúton pattogós, ugrándozós futómű hirtelen kisimul, és csodálatosan suhan a szőlők között a hegyre. A helyenként szűk úton sem kell aggódni, hogy végighúzzuk a fényezést; nem csak hosszában rövid, kereszteben is karcsú. Amikor egyszer csak feltűnt szemből egy munkásbusz, problémamentesen ugrottam át a kocsival a rézsűbe, hogy elférjünk, hiszen ezzel a hasmagassággal a traktorok járta föld sem okoz fennakadást.
Suzuki Jimny | Dacia Duster | Lada Niva | |
Alapár | 4 604 000 Ft | 3 810 000 Ft | n.a. |
Motor | 1.3, 81 Le, 110 Nm | 1.6, 105 Le, 148 Nm | 1.7, 83 Le, 129 Nm |
Menetkész tömeg | 1060 kg | 1286 kg | 1285 kg |
Hosszúság | 3645 mm | 4315 mm | 3740 mm |
Szélesség | 1645 mm | 2000 mm | 1680 mm |
Magasság | 1705 mm | 1695 mm | 1640 mm |
Tengelytáv | 2250 mm | 2674 mm | 2200 mm |
Szabad hasmagasság | 190 mm | 210 mm | 220 mm |
Fordulókör | 9,8 m | 10,4 m | 12 m |
Első terepszög | 34 fok | 29,3 fok | 40 fok |
Hátsó terepszög | 46 fok | 34,9 fok | 32 fok |
Rámpaszög | 31 fok | 23 fok | 34 fok |
Az egyetlen igazi konkurense egyelőre (amíg a Lada be nem indul) a Dacia Duster. A 4x4-re képes benzines majd' egymillióval olcsóbb, 20 lóval erősebb, és ami terepen kicsit fontosabb, 38 Nm-rel nyomatékosabb is. Felszereltségük hasonló, persze a Dacia jóval nagyobb. Ez a hátránya is, hiszen, bár magasabb a hasa, de mivel hosszabb a tengelytávja, így mégis rosszabb a rámpaszög, vagyis hamarabb akad fenn a buckákon.
Ha valaki visszasírja a Samurait, alig 6-7 ezer kilométert kell utaznunk, hogy hozzájussunk egy 0 kilométeres modellhez. Igaz, Maruti Gypsynek hívják, viszont csak 2,8 millióba kerül. És persze a büdös életben nem tudnánk Európában forgalomba helyezni.
És most következzen a Jimny igaz története, lapozzon!
Az oldalról ajánljuk
- Belsőség
Nagy évzáró szerkesztőségi kvíz
Melyik volt a legolvasottabb cikkünk idén? Milyen hülye kifogásokkal magyarázták a kollégák a késést? Volt-e késhegyre menő szivacsfegyver párvaj a szerkesztőségben? Év végi kvízünkből minden kiderül!
- Belsőség
Rohadt drága autók kvíze: tippeld meg, hogy pontosan mennyibe kerülnek!Kvíz: Új autók árai Vol. 4
Nagyon képben vagy a rettentő drága autók áraival? Ebben a kvízben megmutathatod!
- Hírek
GPS-adatok, párosítható tulajdonosi profilok: óriási adatszivárgás a Volkswagennél
Politikusok, nagyvállalkozók, spionok, vigyázzatok!
- Technika
Szilveszteri kiadás egy erős fiatallal és egy ralilegendávalMűhelyPRN: Lada 2105 – 1989.
Zárjuk le 2024-et pozitívan: a MűhelyPRN idei utolsó egy nagyon szép 2015-ös Ladát hoztunk nektek, lelkes és fiatal tulajdonossal!
- Hírek
Gondok a Teslánál: megsül az új hardver, a Cybertruckokat kinyírja az új frissítés
Sem az új fedélzeti számítógép, sem a Cybertruckokra kiadott legutóbbi szoftverfrissítés nem a reméltnek megfelelően működik.
- Hírek
Pár nap múlva vége az 1 milliós villanyautó-támogatásnak Kínában
Vége a babusgatásnak, sok gyártó nem fogja bírni a kialakuló árversenyt.
- Szerelem
Mindannyian örültünk volna egy ilyen első autónak
Az Ignis Sport igazi titkos tipp azoknak, akik megfizethető, de élvezetes autót keresnek: Bunkoczi Soma most kapott egy lendületet a jogosítványhoz!
- Hírek
Azonnali áremelés jön a magyar kutakon
A benzin 11, a gázolaj pedig 10 forinttal drágul szerdától.
- Hírek
12 óra alatt elfogyott a Nio csúcsmodelljének limitált kiadása
A nagy érdeklődés miatt a gyártó egy új, Signature Edition változattal rukkolt elő.
- Hírek
Ne nyeld félre a maradék bejglit: ez a Lamborghini Miura a Liberty Walk műve
Nincs ok félelemre: egész finoman nyúltak hozzá, inkább a versenyautós hangulatra mentek rá.
- Hírek
Visszahívás: laza csavar miatt balesetveszélyes a Ford elektromos platósa
A visszahívás összesen közel 12 ezer példányt érint.
- Hírek
Kiöntötte üdítőjét a Bugatti Chironjában, a gyártó tervezett neki egy pohártartót
A Bugatti nem szokott pohártartót tenni autóiba, de most utólag tervezett egyet.
- Hírek
Új szabályok a határátlépésnél Románia felé
Hol lehet átmenni? Mire kell figyelni? Kisokos a rendőrségtől.
- Hírek
Címzettek helyett az erdő szélére vitte a karácsonyi csomagokat a futár
Állítása szerint sok volt a stressz, de valami más is lehet a háttérben.
- Hírek
Törölhették az elektromos Mini kabriót
Az okokról csak találgatni tudunk.
- Hírek
10 évvel a tervek előtt jár a kínai villanyautó-piac
Ha folytatódnak a jelenlegi trendek, a jövő tényleg a villanyautóké lesz.
- Közélet
Kitört gomb miatt vált irányíthatatlanná – Segítség, átvertek!
A következő esetünkben egy Nissan X-Trail e-POWER az alany. Kitört gomb, elromlott generátor a panasz.
- Hírek
Túlfutott egy meghibásodott Boeing 737-800-as Dél-Koreában, eddig csak két túlélőt találtak
A repülőn 181-en utaztak.
- Belsőség
Ezekben a tesztautókban csalódtunk a legnagyobbat 2024-ben
Mindegy, hogy a nevük vagy az áruk az oka, de ezektől az autóktól sokkal jobbat vártunk.
- Belsőség
Szívatott minket idén a BMW, a Wartburg, a Honda, a Kuba és a tolató bácsi is
Összeszedtük 2024 legszebb (legfájóbb) autós szívásait.
- Hírek
Azonnal kéne a Daihatsu törpe sportautója, a Mira e:S Turbo
A modell egyelőre csak koncepció formájában létezik, további részletekre a Tokiói Autószalonon számíthatunk.
- Hírek
Dízelbotrány újratöltve: a Ram is csalt az emissziós teszteken
Az autógyártó a RAM ProMaster típusú furgonok egyik változatánál trükközött.
- Égéstér
Viszlát 2024, helló 2025!
Nagyon sűrű év volt az idei, nagy emlékek és nehéz pillanatok egyaránt jutottak, a szélsőségek elmesélője Balogh Bence, Szentkuti Ákos és Hamvas Tamás.
- Hírek
Furcsa új Guinness rekordot döntött a Hyundai Ioniq 5
A világ legmagasabban fekvő aszfaltozott útjáról 14 nap alatt India egyik legalacsonyabban fekvő térségéig jutottak.
- Hírek
Ford-kereskedésbe csapódott egy Hyundai, összetört egy gyűjtői Mustangot
A kár jelentős.
- Hírek
94 éves korában elhunyt Suzuki Osamu, a Suzuki legendás vezetője
Rengeteget tett azért, hogy a Suzuki meghatározó nemzetközi autógyárrá váljon.