Mindent jól csinál. Elég ennyi?
Év Autója, döntős autók: Seat Ibiza

Mortefontaine – a vérzivatar előtti utolsó percek az Év Autója-díj kihirdetése előtt. Hét autó maradt fenn a rostán, de két hét múlva csak egy távozik élve. Oké, túlzok, hiszen az a hét kocsi, amelyik bekerült, már biztosan tud valami különlegeset 2018 négy tucat új autója közül, de az is biztos, hogy az irigyelt díjat csak egy kapja meg.
A minap, a mortefontaine-i tesztelést megelőző napon, az Év Autója nagygyűlésen választottunk egy teljesen új zsűrielnökséget, de a konferencián az is előkerült, hogy bátrabban kellene szavaznunk. Szerintem a megjegyzés főleg azoknak szólt, akik rendre a mindenféle alsó-közép- és középkategóriás Opeleket, Volkswageneket, Peugeot-kat, Renault-kat teszik első helyre a listájukon, és a technikásabb, drágább, sportosabb, élvezetesebb kocsik vonzereje mellett elsétálnak. Aztán hogy a bátorságra buzdítás az elkövetkező másfél hét alatt (az a szavazási határidő) hat-e a kollégák ítéleteire, nem tudom. Én mindenesetre – köszönöm – elég bátran szavazok már évek óta, úgy gondolom. Ha valaki nem hiszi, itt minden zsűritagnál egyenként megnézhető, milyen indokkal választotta ki a kedvenceit.

Ha tehát a kisszívűséget elmossa idén a bátorsághullám, az Ibiza nem lesz különösebben esélyes. Pedig amúgy éppen az az autó, ami az eddigi, újabb kori Év Autója-hagyományok szerint megnyerné a szavazást. Ahhoz képest, milyen kicsi (hiszen kisautó), kifejezetten tágas – a cseh kolléga megjegyezte, hogy a felesége Ford Focus I-eséből tett át a múlt héten egy Ibiza tesztautóba két gyerekülést, és elcsodálkozott, mennyivel jobban befértek hátra. Holott, mint tudjuk, a Focus I hátul még tágasabb is volt a II-nél... Szóval nem kicsi, csomagtartója is van, mind a 355 liter, hozzá meg két különböző szinten rögzíthető is benne a padló – már a drágább változatokban, mondjuk.
Egész jók a motorok, a karosszéria egyben van, masszív, a formaterv a maga módján elegáns, finom a design (bár egy olvasónk szerint pont olyan, mint a Fiat Stilo volt...), belül pedig precíz, kellemesen, épp csak kicsit díszes. Egy FR-kivitelt kaparintottam meg tesztre, ami manapság már csak optikai sportosságot, nem pedig valódik jelent. Ettől még az ülések sokkal jobbak benne. Videót is készítettem, hiszen ezeknek a mortefontaine-i beszámolóknak ez a lelke, kicsit látható, milyen beülve, haladva az autó. Van egy jó adag gördülési zaj benne (mondjuk, a Mortefontaine-környéki utak extra rücsisek, ezeken minden jobban surrog), a motorzaj viszont egészen visszafogott, ezt hallhatják is a felvételen.
Egyliteres, benzines, 90 lovas turbó, kézi ötgangos, s véletlenül (pedig a seatos átadók azt mondták, nem az) egy CNG-s változat, amit elhoztam. A különbség magunk közt szólva nem nagy a benzineshez képest: itt nem lehet két helyzetbe hozni a csomagtérpadlót, mert alatta lakik a földgáztartály, üzemanyagmérőből meg kettő van: a fordulatszámmérőben a CNG-szintet, a sebességmérőben a benzinszintet mutatja az autó.
Csomó vezetéssegítő benne, egy tisztességes rugózás, kellemes úttartás és egy szuper ár – az Ibiza a klasszikus Év Autója-díjnyertes megtestesítője lenne. De lehet, hogy idén majd más szelek fújnak, lehet, hogy a kollégáknak átment valamennyi a noszogatásból. Meglátjuk.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Elon Musk visszafordul
Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
