Alapvetően kétféle autóipari bemutató létezik: az egyik az új modell, a másik egy létező autó ráncfelvarrása. A csinnadratta jellemzően a modell fontosságától, sikerességétől és sok egyéb tényezőtől függ: a skála a balatoni borvidéktől a több napos Ománi kiruccanásig terjed. Ennek tükrében mit is üzen, hogy az Opel egy motor-váltó kombónak és egy felszereltségi szintnek rendez bemutatót Baszkföldön?

Eddig igazi kritika csak azért érte a Grandland X-et, mert nem volt rendes motorpalettája. 1,2-es turbós benzines, 1,6-os dízel és slussz, ezzel nehéz bevenni komoly piacokat. Ekkora autóban matematikailag nem hat túl lelkesítően egyik sem, ellenben még az 1,2-es is élhetően mozog, az 1,6-os dízel maga az ésszerű választások csimborasszója. Most viszont itt a kétliteres dízel, 177 lóerővel, és 400 newtonméterrel, vagyis annyi erővel, ami két kategóriával nagyobb autót is készséggel mozgat.

A rosszmájúak már fenik a nyelvüket, hogy az Opelek súlyát ismerve ez még egy Corsába is kevés lenne, de azok az idők elmúltak. Ezzel a motorral és a szintén új nyolcsebességes automatával a Grandland X másfél tonna, vagyis teljesen átlagos a súlya, inkább túlmotorizált, mint alul. Ezzel a motorral és váltóval, a legmagasabb Ultimate felszereltséggel 10,6 millió forint a listaára, de van most egy több mint 600 ezres kedvezmény, amivel épen betolható 10 millió alá.
Ha mindenképp kell a nagy motor, de még egy kicsit fogni kell a költségeken, akkor ott az eggyel visszafogottabb Innovation felszereltség 9,2 millióért. Korábban az ez volt a legmagasabb felszereltségi szint, de olyan sokan kérték az AGR üléseket és az adaptív fényszórókat még, hogy az Opel rájött, ha lenne feljebb, azt is vinnék. Az Ultimate még vészfék-rendszert, sávtartót, navigációt, okostelefon-tükrözést, 19-es felniket, és rém idegesítő fűtött szélvédőt tartalmaz. Ezen a ponton bennem is az a kérdés visszhangzott, mint mindenkiben: ki vesz ennyiért Grandlandot? A válasz még a vezetés előtti prezentáción elhangzott: akik a luxust keresik. És nem nevettek közben.
Az igazság valójában az, hogy a Grandland instant hit, 70 ezer rendelés érkezett rá a forgalmazás megkezdése óta, a német piac is zabálja, márpedig ott szükség van egy olyan változatra, amely bírja a tartós autópályás terhelést a korlátozás nélküli szakaszokon. Számszerűsítve nem megy olyan keményen, mint vártam, a 0-100 9,1 másodperc, viszont a rugalmassága elég jó, 90-100-ról még izomból indul el. A luxust hajszolók után még azok is rákívánhatnak, akik két tonnát akarnak húzni, mert erre is képes. Hangja csak hidegen van, menet közben teljesen átlagos mértékben szüremlik be.
A nyolcsebességes automata belső súrlódását csökkentették, így még kisebb a veszteség, és tényleg elég jól működik. Mesze nem sportos, de hát a vásárlók nem is azt keresik, hanem a luxust. A motort már ismertük, ugyanis a Grandland műszaki alapjait adó Peugeot 3008-asban is benne volt, igaz, ott még csak hatsebességes automatával. Jó kis utazóautó lesz ez, főleg pályán, ahol 120-nál 1800-at forog, vélhetően ilyenkor gázolajpárán megy. A gyártó 4,9 literes fogyasztást ígér, bár ez még a NEDC ciklus alapján megadott érték, érdemes óvatosan kezelni.
Ami viszont nagyon zavaró, hogy a start-stop rendszer, még bőven gurulásban is leállítja az autót: az autó még 10 km/órával mozog, amikor leáll, és bár nem megy el a szervo, vagy a fékhatás, de eléggé rám hozta a rémületet. A kiutalt tesztautóban ugyanígy előfordult, hogy csak harmadszorra sikerült kivenni P állásból az előválasztót, hiába álltam három lábbal a féken. A sávtartó és a radaros tempomat elég jól működött, csak a tényleg apokalipszis-jellegű havazásban nem jelezte a sávelhagyást. Az viszont továbbra is zavar, hogy ha iPodról hallgatok zenét, és léptetném a dalt, akkor másodpercekre kitakarja a térképet, így simán túl lehet futni egy belvárosi utcán, ahol kanyarodni kéne. A telefon-tükrözés viszont jól működik, tulajdonképpen felesleges mellé a navigáció, hiszen a telefonos jellemzően rugalmasabb.
Nincs vége a modernizálásnak, az eddig használt 1,6-os dízelt elkaszálja az Opel, helyette jön egy 1,5-ös, 100 vagy 130 lóerővel, aztán pedig egy 1,6-os turbós benzines is érkezik, 180-nal. Jövőre bemutatják a konnektoros hibridet, ez lesz a Grandland X első összkerekes kivitele, hiszen a villanymotor a hátsó kereket hajtja, de a rendszer benzinmotorja még nem ismert.
Akárhogy is, amikor a dőzsölős Grandland X-et kitalálták, valószínűleg az összeurópai eladási adatokat nézték, nem a magyart. Nehezen tudom elképzelni, hogy itthon valaki 10 milliót adjon egy Grandlandért, amikor ezért már kulturált Insignia van, ami egy lényegesen finomabb holmi.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak
Alakul az autótarifa-matek, megbecsülték a gigantikus veszteségeket és drágulást.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak
Nem a benzines autók hangját imitálnák.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit
Pedig épp rekordot döntenek az eladásiak.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Tesztek
Sportosabb, mint hittük – Suzuki e-Vitara egy német tesztpályánMenetpróba: Suzuki e Vitara - 2025.
Erős konkurencia elé néz, de itthon valószínűleg jó esélyei vannak az elektromos Vitarának, ami ugyan csak nyár végén érkezik, de mi már vezethettük.
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban
Úgy néz ki, hogy mégsem kell elengednie a gyártóknak a karbonszálat 2029-től.
- Hírek
Száz másodperc alatt tele az aksi: a CATL rendszere ezt ígéri
A debreceni gyárral is rendelkező cég saját kezébe veszi az akkumulátorok újratöltését.
- Tesztek
300 lóerős belépő az M világbaBMW M235 xDrive
A MINI-k óta tudják, hogyan kell, szóval a 300 lóerős új M235-nek is megvannak a trükkjei ahhoz, hogy vigyorogva vidd el egy újabb körre.
- Hírek
Csúszhat a Tesla Cybercab és a Semi sorozatgyártása Trump Kínát sújtó vámjai miatt
Korábban a kisebb vámokat még bevállalták volna, a mostani azonban már nekik is sok.
- Hírek
Már egy Mustang EcoBoostnál is olcsóbb az elektromos Dodge Charger
Senkinek sem kell.
- Hírek
Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban
A Tesla nem hisz a hagyományos marketingfogásokban.
- Hírek
Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától
Donald Trump autóvámja a legérzékenyebb ponton érinti a Nissant.
