Az Opel szerint luxus

Bemutató: Opel Grandland X Ultimate 2.0 DTH - 2018.

2018.03.24. 18:09

Alapvetően kétféle autóipari bemutató létezik: az egyik az új modell, a másik egy létező autó ráncfelvarrása. A csinnadratta jellemzően a modell fontosságától, sikerességétől és sok egyéb tényezőtől függ: a skála a balatoni borvidéktől a több napos Ománi kiruccanásig terjed. Ennek tükrében mit is üzen, hogy az Opel egy motor-váltó kombónak és egy felszereltségi szintnek rendez bemutatót Baszkföldön?

Eddig igazi kritika csak azért érte a Grandland X-et, mert nem volt rendes motorpalettája. 1,2-es turbós benzines, 1,6-os dízel és slussz, ezzel nehéz bevenni komoly piacokat. Ekkora autóban matematikailag nem hat túl lelkesítően egyik sem, ellenben még az 1,2-es is élhetően mozog, az 1,6-os dízel maga az ésszerű választások csimborasszója. Most viszont itt a kétliteres dízel, 177 lóerővel, és 400 newtonméterrel, vagyis annyi erővel, ami két kategóriával nagyobb autót is készséggel mozgat.

A rosszmájúak már fenik a nyelvüket, hogy az Opelek súlyát ismerve ez még egy Corsába is kevés lenne, de azok az idők elmúltak. Ezzel a motorral és a szintén új nyolcsebességes automatával a Grandland X másfél tonna, vagyis teljesen átlagos a súlya, inkább túlmotorizált, mint alul. Ezzel a motorral és váltóval, a legmagasabb Ultimate felszereltséggel 10,6 millió forint a listaára, de van most egy több mint 600 ezres kedvezmény, amivel épen betolható 10 millió alá.

Ha mindenképp kell a nagy motor, de még egy kicsit fogni kell a költségeken, akkor ott az eggyel visszafogottabb Innovation felszereltség 9,2 millióért. Korábban az ez volt a legmagasabb felszereltségi szint, de olyan sokan kérték az AGR üléseket és az adaptív fényszórókat még, hogy az Opel rájött, ha lenne feljebb, azt is vinnék. Az Ultimate még vészfék-rendszert, sávtartót, navigációt, okostelefon-tükrözést, 19-es felniket, és rém idegesítő fűtött szélvédőt tartalmaz. Ezen a ponton bennem is az a kérdés visszhangzott, mint mindenkiben: ki vesz ennyiért Grandlandot? A válasz még a vezetés előtti prezentáción elhangzott: akik a luxust keresik. És nem nevettek közben.

Az igazság valójában az, hogy a Grandland instant hit, 70 ezer rendelés érkezett rá a forgalmazás megkezdése óta, a német piac is zabálja, márpedig ott szükség van egy olyan változatra, amely bírja a tartós autópályás terhelést a korlátozás nélküli szakaszokon. Számszerűsítve nem megy olyan keményen, mint vártam, a 0-100 9,1 másodperc, viszont a rugalmassága elég jó, 90-100-ról még izomból indul el. A luxust hajszolók után még azok is rákívánhatnak, akik két tonnát akarnak húzni, mert erre is képes. Hangja csak hidegen van, menet közben teljesen átlagos mértékben szüremlik be.

A nyolcsebességes automata belső súrlódását csökkentették, így még kisebb a veszteség, és tényleg elég jól működik. Mesze nem sportos, de hát a vásárlók nem is azt keresik, hanem a luxust. A motort már ismertük, ugyanis a Grandland műszaki alapjait adó Peugeot 3008-asban is benne volt, igaz, ott még csak hatsebességes automatával. Jó kis utazóautó lesz ez, főleg pályán, ahol 120-nál 1800-at forog, vélhetően ilyenkor gázolajpárán megy. A gyártó 4,9 literes fogyasztást ígér, bár ez még a NEDC ciklus alapján megadott érték, érdemes óvatosan kezelni.

Ami viszont nagyon zavaró, hogy a start-stop rendszer, még bőven gurulásban is leállítja az autót: az autó még 10 km/órával mozog, amikor leáll, és bár nem megy el a szervo, vagy a fékhatás, de eléggé rám hozta a rémületet. A kiutalt tesztautóban ugyanígy előfordult, hogy csak harmadszorra sikerült kivenni P állásból az előválasztót, hiába álltam három lábbal a féken. A sávtartó és a radaros tempomat elég jól működött, csak a tényleg apokalipszis-jellegű havazásban nem jelezte a sávelhagyást. Az viszont továbbra is zavar, hogy ha iPodról hallgatok zenét, és léptetném a dalt, akkor másodpercekre kitakarja a térképet, így simán túl lehet futni egy belvárosi utcán, ahol kanyarodni kéne. A telefon-tükrözés viszont jól működik, tulajdonképpen felesleges mellé a navigáció, hiszen a telefonos jellemzően rugalmasabb.

Nincs vége a modernizálásnak, az eddig használt 1,6-os dízelt elkaszálja az Opel, helyette jön egy 1,5-ös, 100 vagy 130 lóerővel, aztán pedig egy 1,6-os turbós benzines is érkezik, 180-nal. Jövőre bemutatják a konnektoros hibridet, ez lesz a Grandland X első összkerekes kivitele, hiszen a villanymotor a hátsó kereket hajtja, de a rendszer benzinmotorja még nem ismert.

Akárhogy is, amikor a dőzsölős Grandland X-et kitalálták, valószínűleg az összeurópai eladási adatokat nézték, nem a magyart. Nehezen tudom elképzelni, hogy itthon valaki 10 milliót adjon egy Grandlandért, amikor ezért már kulturált Insignia van, ami egy lényegesen finomabb holmi.

Az oldalról ajánljuk

Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
  • Hírek

Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor

Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.

április 17., 12:24
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
  • Hírek

A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot

A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.

április 17., 06:19
cover video teszt
  • 404

cover video tesztez itt az alcím

lorem ipsum blablabla

április 17., 11:09
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
  • Hírek

Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát

A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.

április 17., 07:42
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
  • Hírek

Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen

A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.

április 17., 10:46
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
  • Gumidoktor

Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?

Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?

5 órája
100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak
  • Hírek

100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak

Alakul az autótarifa-matek, megbecsülték a gigantikus veszteségeket és drágulást.

április 16., 07:55
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
  • Hírek

Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése

Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.

április 17., 06:13
Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak
  • Hírek

Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak

Nem a benzines autók hangját imitálnák.

április 16., 06:10
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
  • Hírek

Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?

És még csak most jön az amerikai vámvihar.

április 17., 13:16
USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit
  • Hírek

USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit

Pedig épp rekordot döntenek az eladásiak.

április 16., 06:05
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
  • Hírek

Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését

Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.

április 17., 16:08
Sportosabb, mint hittük – Suzuki e-Vitara egy német tesztpályán
  • Tesztek

Sportosabb, mint hittük – Suzuki e-Vitara egy német tesztpályánMenetpróba: Suzuki e Vitara - 2025.

Erős konkurencia elé néz, de itthon valószínűleg jó esélyei vannak az elektromos Vitarának, ami ugyan csak nyár végén érkezik, de mi már vezethettük.

április 17., 06:03
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
  • Hírek

Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből

Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.

április 16., 17:44
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
  • Hírek

Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés

A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.

április 17., 14:14
Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban
  • Hírek

Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban

Úgy néz ki, hogy mégsem kell elengednie a gyártóknak a karbonszálat 2029-től.

április 16., 13:17
Száz másodperc alatt tele az aksi: a CATL rendszere ezt ígéri
  • Hírek

Száz másodperc alatt tele az aksi: a CATL rendszere ezt ígéri

A debreceni gyárral is rendelkező cég saját kezébe veszi az akkumulátorok újratöltését.

április 16., 10:33
300 lóerős belépő az M világba
  • Tesztek

300 lóerős belépő az M világbaBMW M235 xDrive

A MINI-k óta tudják, hogyan kell, szóval a 300 lóerős új M235-nek is megvannak a trükkjei ahhoz, hogy vigyorogva vidd el egy újabb körre.

április 16., 10:58
Csúszhat a Tesla Cybercab és a Semi sorozatgyártása Trump Kínát sújtó vámjai miatt
  • Hírek

Csúszhat a Tesla Cybercab és a Semi sorozatgyártása Trump Kínát sújtó vámjai miatt

Korábban a kisebb vámokat még bevállalták volna, a mostani azonban már nekik is sok.

április 16., 16:46
Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban
  • Hírek

Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban

A Tesla nem hisz a hagyományos marketingfogásokban.

április 16., 14:57
Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától
  • Hírek

Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától

Donald Trump autóvámja a legérzékenyebb ponton érinti a Nissant.

április 16., 12:09
Subaru Outback 2026
  • Hírek

Subaru Outback 2026

április 17., 11:09
Subaru Trailseeker - 2026.
  • Hírek

Subaru Trailseeker - 2026.

április 17., 13:13
Volvo S90 facelift - 2026.
  • Hírek

Volvo S90 facelift - 2026.

április 17., 15:21
Get Lost Lotus Elise
  • Hírek

Get Lost Lotus Elise

április 16., 15:16
Bemutató: Mercedes-Benz CLA – 2025.
  • Tesztek

Bemutató: Mercedes-Benz CLA – 2025.

április 16., 10:41
Autók, amikben felnőttünk III.
  • Technika

Autók, amikben felnőttünk III.

április 16., 11:46