Nyáron a Totalbike 24 versenyen nálunk vendégeskedett a Hymer egyik legnagyobb, még B kategóriás jogsival vezethető lakóautója.
A félintegrált lakóautók családjába tartozik. Ez annyit tesz, hogy az autó eleje az eredeti furgon fülkéje, míg a B oszloptól hátra egyedi építésű felépítmény van. Ennek előnye, hogy olcsóbb megépíteni, és könnyebb adaptálni a biztonsági kiegészítőket, mint az adaptív tempomat vagy a ráfutásgátló. A másik előnye főleg a későbbi tulajdonosoknál jelentkezik, hiszen a full integrált modelleknél kb. minden egyedi és drága, itt legalább a fülke részei egy tömeggyártott autó alkatrészeiből áll össze.

Kis kellemetlenség, hogy a félintergáltakban van egy – adott esetben elég komoly, 229 centis – kiugrás a fülke után, amire menet közben, szűk helyeken nem árt vigyázni. A kiugrás miatt a jókora tükrök is kijjebb kerültek, így éppen a BKV-buszok és kamionok tükreinek magasságába kerültek, erre is figyelni kell. Meg a magasságára se árt, bár 296 cm nem kiugró a kategóriában.
A félintegrált modellek egyik oldalhajtása az alkóvos fülke, ami jó magasan a fülke fölé nyomuló bódét jelenti. Ilyen például Pere Laci Ducatója, Göbi exLT-je is vagy az egykori expedíciós LT is. Hátránya a nagy magasság, előnye, hogy sokszor fix az ágy, így nem kell azzal vacakolni induláskor.
A végállomás: lakóautó
Nem akarok senkit meggyőzni, hogy a lakóautó jó. Ha valakinek nem tetszik, csak egyetlen dologra kell figyelnie: hogy ne vegyen.

Mostanság ezek kezdenek kimenni a divatból, inkább a tesztautó megoldása kezd elterjedni, aminél az első ágy normál állapotban besimul a plafonba, alváshoz le lehet ereszteni. Ebben modellben elektromosan engedhető-emelhető ágy volt, amit egy kulccsal lehet biztosítani a nem szándékos leengedés (vagy a vicces barátok) ellen. Előnye, hogy nem kell akkora külső magasság, hátránya, hogy leeresztett állapotban némiképp megnehezíti a mozgást a fülkében, mivel az étkező részre ereszkedik.
Az autó a fülkétől hátrafelé magával hordozta a korábban tesztelt full integrált modell előnyeit, mint például a dupla padlólemez. Ennek előnye télen jelentkezik igazán, hiszen minden cső, ami esetleg elfagyhat, már a fülke fűtött részében fut. A másik előny, hogy egy csomó extra tárolóhelyet nyerünk a kocsi aljában. Tárolóhellyel amúgy jól el vagyunk látva, mert a hátsó részben a garázs irtózatos befogadóképességű, akár 350 kg-ot elbír, és simán be lehet rakni egy robogót is.
A legmenőbb Mercedes
Ami az új Sprinter, bár a bőségesen elszórt emblémákon túl nem sok utal erre.
A kényelmet ebben az autóban új szintre emelték, a lakóautóktól szokatlan módon itt ugyanis külön volt a vécé és a zuhany. A zuhany rendes zuhanyfülékben kapott helyet, félig átlátszó ajtóval, ami okozhat érdekes pillanatokat, ha nem egy pár lakózik éppen. Talán emiatt is volt az a megoldás, hogy a wc ajtót kitárva le lehetett szeparálni a zuhanyfülkét (és az mögötte lévő ágyat) a kocsi többi részéről.
A hűtő ebben az autóban a lakókban megszokott hármas üzemű (LPG, 12 és 230 volt). Ha az erőforrások engedik, automata módban használva kb. elfelejthetjük. A kocsi indításakor 12 volton megy, leálláskor átkapcsol gázra, ha bedugjuk a konnektorba a kocsit, akkor pedig 230 voltról hűt, nem is rosszul. A Totalbike 24 órás robogóversenyen az év legmelegebb napjait éltük, de jól bírta a rendszer, ellentétben a saját 86-os Eriba Novám sokat látott hűtőjével, amiben elég langyoskás volt a légkör.

Az autóba már nem sok extra fért volna, de sajnos a klíma is ezek között volt. Ez a fent említett versenyen igencsak hiányzott, sajnos a beépített szellőzőrendszer és a nyitott ablakok nem sokat érnek, ha már úgy igazán bedurran a nap, ami ráadásul a paddock elrendezése miatt nagyjából egész nap tűzött a kocsira. Szóval a leendő tulaj helyében bevállalnám a tetőklímát (azóta a tesztelt autóba be is került). Cserébe egy 6 kW-os, LPG gázos Truma Combi bojler adja meleg vizet és télen a fűtést, ez a korábbi tapasztalatok alapján bőven elég, fázni tuti nem fogunk benne. Ennél jobb csak az E változata lenne, amivel a kempingben tisztán elektromosan tudnánk fűteni, meleg vizet gyártani, tartalékolva a gáztartályokat a vadkempingezésre.

A konyha sem az eddig rendszerint látott mosogató/tűzhely kombó. A munkalapot egy finom ívvel befordították az utasülések mögé, és így már kényelmesen elfér külön a 3 állásos tűzhely és a mosogató. Nagy örömömre utóbbit egy rendes fa lappal lehetett lefedni, így, ha a kocsiban főznénk, jóval több helyünk van.
A cuccoknak rengeteg tárolóhely akad, és bár van rajta biciklitartó, ha nem töltjük meg a hátul lévő 350 kg terhelhetőségű garázst, a bringa még oda is befér. A nagy pakolászásban csak arra kell figyelni, 3,5 tonna alatt maradjunk. Erre, vagyis, hogy még B kategóriával vezethető, utal a jármű nevében (BMC-T 680) a B betű is.
Az autó alapját egy Mercedes Sprinter 314-es adja, 2,2 literes, 143 lóerős Euro 6c motorral és kézi váltóval. Ez nem bizonyult kevésnek, pedig az autó menetkész tömege 2975 kg. Ebben benne van a két gáztartály, 20 liter víz, 90%-ra töltött üzemanyagtank, a sofőr és 10 kilót számolnak méterenként a cuccoknak. Átlagosan 11 litert evett, úgy, hogy volt a túrában autópálya és város is bőven. Ez azért nem rossz ekkora kasznitól. A konkrét modell így igen jól felszerelve 100 ezer euróba kerül. Ezért egy nagyon kényelmes, jól irányítható, klímás, körfűtéses és külön vécés lakóautót kapunk, amivel napokig csavaroghatunk, akár a civilizáció érintése nélkül, mégis a civilizáció kényelmét megtartva.

A lakóautót a HYMER magyarországi forgalmazója, a VPT-Caravan biztosította.
Lakóautók a Totalcaron
- Kaliforniában betiltanák a lakóautók forgalmazását magas környezeti terhelésük miatt
- A lakóautókat gyártó cégek egyelőre nincsenek felkészülve az elektromos átállásra.
- Lakóautód van? Januártól 3,5 tonna felett drágább az utazás
- Olyan nincs, hogy mindenki jól jár. Járulékos veszteségek mindig akadnak, az útdíjrendszerben most éppen a 3,5 t feletti lakóautósok váltak azzá.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Teslát másolja a Hyundai, de ezzel mind jól járunk
Az első ezzel szerelt modellek 2026 második negyedévében érkeznek.
- Sajtóközlemény
1,4 millió egynapos autópálya-matrica kelt el 9 hónap alatt
Boldog szülinapot egynapos autópálya-matrica! Íme a tapasztalatok.
- Hírek
Még furcsább, megosztóbb a frissített Hyundai Ioniq 6
Bemutatták az új Ioniq 6-ot, de a műszaki részletek még váratnak magukra.
- Hírek
Te adnál 4,5 millát egy sokat futott, vén Civic-ért?
A 34 éves Civic futásteljesítménye is combos, de azért így se véletlen, hogy valaki egy zsák pénzt adott érte.
- Hírek
Szomorúság: ez itt a világ utolsó manuál váltós Golf GTI-je
Már eladták, és a jelenlegi állás szerint soha nem lesz több.
- Hírek
Rátett egy mae gerit a parkoló Puntóra az Audi A6
Nem tudjuk, hogy mi járhatott az Audi sofőrjének a fejében.
- Hírek
A Halálos Iramban egyik leghülyébb jelenetének eredetileg volt értelme, de átírták
2JZ motor egy MK4-es Suprában?! Na ne!!!!!!44NÉGY!!!
- Közélet
Trump háborút indított, alapjaiban változtathatja meg a globális autópiacot
Trump elindította a kereskedelmi háborút. A lépés egyelőre nem igazán kedvez az amerikai gyártóknak. Sőt!
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Hírek
A Nissan és a Dacia is saját verziót épít az elektromos Renault Twingóból
A Dacia változata 18 ezer euró (7,2 millió forint) alatti áron indul majd.
- Hírek
Így készül a büntetővámokra az egyik legnagyobb beszállító
A Magnának rengeteg gyára van az Egyesült Államokon kívül, amiből lehet még gond.
- Hírek
Részeg útfestők? Nem! Új fegyver a gyorshajtók ellen!
Hamarosan műanyag terelőelemeket telepítenek a sávok mellé.
- Hírek
Astrával okozott káoszt egy idióta, de végül más autója tört rommá
Láncreakciót indított egy szabálytalan előzés, aminek a végén egy vétlen sofőr Volkswagenje tört bucira.
- Hírek
Tökön-paszulyon keresztül menekült az eltiltott sofőr, végül kigyulladt az autója
Az autós a körforgalomra és kerékpárútra tekintet nélkül mindenen áthajtott.
- Hírek
Az amerikai MotoGP futam első balesetét a biztonsági autó szenvedte el
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Bosszúból több vödörnyi kavicsot öntött egy nagyon ritka Nissanra egy idióta New Jersey-ben
Az autó tulaja most fél millió dollárra pereli a károkozót.
- Hírek
Kettészakított egy Cybertruckot egy Mercedes-Benz G-osztály Amerikában
Az elektromos pickup platója teljesen leszakadt, de az utascella épségben maradt.
- Hírek
Hátramenetben a Vitara, rákaptak a magyar Kiákra
Márkák, modellek, darabszámok, részesedések és százalékok.
- Hírek
Továbbra sem fogy a BMW XM, hatalmas összeget engednek az árából az USA-ban
Az XM-ből tavaly csak 1 974 példány fogyott az USA-ban.
- Hírek
Kartelltevékenység miatt 458 millió eurós bírságot kapott a BMW, a Volkswagen, a Toyota és még tucatnyi autógyártó
A vádak szerint az összeesküvő felek "összehangolt magatartást tanúsítottak az elhasználódott járművek újrahasznosításával kapcsolatban."
