Jó ez, de van jobb

Teszt: Ford Kuga Hybrid 2.5 Duratec ST-Line X

2021.04.22. 06:06

Adatlap Ford Hybrid 2.5 Duratec ST-Line X - 2021

  • 2488 cm3-es,soros 4 hengeres benzin+elektromos
  • 190 LE @ 5500 rpm
  • 200 Nm @ rpm
  • fokozatmentes automata
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    9.5 másodperc
  • Végsebesség:
    196 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    5.3 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    6.5 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    4.7 l/100km

Minden adott, hogy a sima hibrid Ford Kuga jó legyen, hiszen a Toyotától jön a bevált és hatékony hajtási elv, a Fordokat meg általában jó vezetni. Ez valahogy mégis sótlan lett. Meg kényelmetlen.

Tökéletes kora tavaszi idő volt a kabriózáshoz, mert néha lassan beúsztak a fehér habfelhők a nap elé, a madarak aláfestőt csicseregtek hozzá, az út mellett néhol hajlongtak a kedves kis hóvirágok. A parkolóban álló tesztautó viszont mindig egy kis presszió, mert a hibrid Kugában nem dörmög a sorhat, a teteje sem rongyból van, de azt érezni rajta, hogy a Ford nem bízta a véletlenre. Mindent tud, amit ma egy divatos, modern szabadidőautónak tudnia kell. Legalábbis papíron.

Ott van rögtön a váz (C2-es platformja a Focusszal közös), ami attól tud könnyű lenni, hogy drága, nagy szilárdságú acélból készül. Így aztán még a sok cellával megpakolt plug-in hibrid változat is megáll 1,9 tonna alatt. Ez a sima hibrid - amit nem kell oszlopról vagy konnektorból töltögetni - bő 1,7 tonnás. A hibrid rendszer egyébként már csak azért is nagyon ígéretes, mert Toyota licenc alapján készül, tehát ugyanazon az elven is működik. Nem pakolták bele a RAV4-est, hanem a saját 2,5 literes, Atkinson-ciklusú négyhengeresüket használják, bolygóművel (ezt szokás e-CVT-nek hívni) és 1,1 kWh-s akkumulátorral.

Mint a legtöbb hibriddel, a Kugával is városban lehet igazán nyugisan autózni. Ilyenkor egész sokat használja a villanyos hajtást és, ha olykor be is indítja a benzinmotort, azt nem igazán hallani belül. Kifelé viszont fertelmes hang szól a krómozott dupla kidörgőkből. Az indulás egy indokolatlanul fémes zaj, leállításkor pedig mintha simán csak méltatlanul lefulladna. Cserébe a fogyasztása egész baráti, semmi önmegtartóztatást nem kíván a 6 l/100 km alatti átlag, és közben az egész Kuga olyan, mintha ott sem volna.

Onnantól, hogy D-be fordítjuk a kis májkrémes konzervnyi tekerőkapcsolót, amit váltó helyett kapunk, tényleg nincs sok tennivaló. Illetve mégis: az indexkar végén egy pöccintéssel kikapcsolni a szigorú sávtartót. Nagyon szoknom kellett a Kuga fékjeit, amik egészen kis pedálnyomásra is váratlanul nagyot haraptak, ezért nem volt könnyű finoman közlekedni és hozzászokni sem igazán sikerült. Felfüggesztése elöl MacPherson, hátul igényes módon független, és a merészen direkt kormányzással együtt azért mélyen benne van az a fordosan lelkes vezethetőség, ami miatt még a legegyszerűbb Fiestával is jó menni. Mégis lemondanék a sportosabb ST-Line csomagról és a 19 colos felnikről is, mert ezzel a kombinációval már keresztbordákon, felhullámzott aszfalton ütöget, máshol simán csak ráz a futómű. Hibrid SUV-ben ezt annyira nem kívánom, hiába néz ki hunyorogva úgy, mintha a Macan-imitátor verseny vigaszdíjasa volna.

Amikor a remek hathengeres Z3-ashoz autópályáztunk Bolla Gyurival a Bakonyig, akkor mi épp a komfortzónánk felé tartottunk, a Kuga pedig hagyta maga mögött minden kilométerrel. Ha tempóból kell gyorsulást produkálni, akkor felbőg a 190 ló, a táj pedig nem iramodik meg az ablak mögött, csak nyúlósan növekszik a sebesség. Fogyasztása így már 7-8 liter közötti, ami nem rossz, de nyilván a mild-hybrid 2,0 literes dízel kellemesebb és takarékosabb, ha autópályáról van szó. 130 km/óra körülig halkan susog körülötte a szél, szóval azért lehet vele nyaralni menni.

Már csak azért is, mert a beltér ugyan picit komor ebben a feketében, de a piros cérna és a nagy ablakok, valamint a panorámatető azért menti a hangulatot és megmutatja, mennyire tágas mindenütt a Kuga. A hátsó pad inkább kétszemélyes, de tologatható, a támla szöge állítható és itt még fűthetőek is a szélső helyek. Elöl bőven lehet kacatokat és PET palackot pakolni az ajtózsebekbe, a középkonzol kis rekeszeibe meg a könyöklőbe is. A csomagtere alapból 400 liter körüli (támladőlés függvényében), ledöntött ülésekkel pedig 1481 liter, a nyílása széles, így simán bepakoltam mindenféle szétszerelés nélkül a biciklimet.

Akadnak benne remek ötletek, mint a kis spricnivel tisztán tartott tolatókamerák, az ajtó nyitásakor kiugró élvédők vagy a kupak nélküli üzemanyagbetöltő nyílás. A csomagtartót fedő puha és könnyen deformálódó anyagot is annak szánták, de a zsinórokon lógó lebernyeg nem igazán minőségi látvány. Ugyanígy tízmillió felett már fájó a végtelenül sivatagos műanyag ajtókárpit, jelzésértékű bőrrel megijesztve könyök alatt, meg az irgalmatlan kemény középkonzol. Mindennek a tetején ott trónol a kéken virító központi érintőkijelző, ami tudja a feladatát, de érezhetően előrébb jár már az ipar a Ford kicsit lassú, eleve ódivatúnak kinéző rendszerénél (erről részletes keretes van Papp Tibi plug-in tesztjében). Az mindenképp szerencsés, hogy a klímának és a hangerő állításnak vannak fizikai kapcsolói.

Na, de ott tartottam, hogy kegyes volt az időjárás és én meg hezitáltam az önfeledt kabriózás, meg a józan kugázás között. Egyrészt a szívnek nem lehet parancsolni, másrészt a Kugában irdatlan kényelmetlen az ülés. Eleve a pozíció olyan, hogy ebben a helyzetben inkább a vasárnapi túltolt erőspistás húslevest fogyasztja az ember, meg aztán rövidke az ülőlap és sehol nem ad semmiféle tartást. Oké, nem hibátlan, de mindennek ellenére könnyedén használható, alapvetően egyszerűen működő, igazi hétköznapi autó a hibrid Ford Kuga, amibe befér a család és egész jól fogyaszt, közben meg nem kell kuplungot nyomogatni.

11,65 millió forinttól indul az elsőkerekes hibrid Ford Kuga, ettől majd’ félmillióval többe kerül az ST-Line. Helyette én inkább a Titanium opciós tételeire költeném, hogy legyen benne LED-es fényszóró (Technológia csomag 410 ezerért), panorámatető (430 ezer, aki igényli) és ülésfűtés (Téli csomag 185 ezer). Nekem ez az autó sokkal kerekebb volt a dízelmotorral, viszont miután ültem Hyundai Tucsonban, nehéz érveket felhozni a Ford Kuga mellett. Ha pedig hibrid kell, akkor ott az eredeti verzió a Toyota RAV4-ben, ami formára is jobban bejön a maga macsós szögletességével.

Totalcar értékelés - Ford Hybrid 2.5 Duratec ST-Line X - 2021

7
TC

Fogyasztására, kezelhetőségére, a beltér méretére sok panasz nem lehet, a hibrid Ford Kugának csak a kidolgozása botladozó kissé a méltatlan műanyagokkal és a kényelmetlen ülésekkel.

Népítélet - Ford

8,0
Nép
7.7
8.5
8.3
7.3
8.3

Az oldalról ajánljuk

Az autósok agyát is összehabarják Trump cikk-cakkos vámfenyegetései
  • Hírek

Az autósok agyát is összehabarják Trump cikk-cakkos vámfenyegetései

Büntetővámok lesznek, csak nem tudni, kire vonatkoznak. E

március 25., 17:54
Ha nem tolatva állsz be a parkolóhelyre, hamar kész a baj!
  • Közélet

Ha nem tolatva állsz be a parkolóhelyre, hamar kész a baj!

Az autózásban is el lehet spórolni dolgokat, de könnyen visszaüthet, ha rutinból parkolunk.

március 26., 06:00
Döbbenet! Úgy tűnik, tényleg kirúgja két futam után a szenvedő újonc versenyzőjét a Red Bull!
  • Hírek

Döbbenet! Úgy tűnik, tényleg kirúgja két futam után a szenvedő újonc versenyzőjét a Red Bull!

A Japán Nagydíjon így már Yuki Tsunoda lehet Max Verstappen csapattársa.

március 26., 07:48
Trumpot nem érdekli, ha a vámok miatt drágábbak lesznek az autók, szerinte úgyis mindenki amerikai kocsit akar majd
  • Hírek

Trumpot nem érdekli, ha a vámok miatt drágábbak lesznek az autók, szerinte úgyis mindenki amerikai kocsit akar majd

A döntést szerinte az indokolja, hogy a világ az elmúlt 40 évben átverte Amerikát.

36 perce
Ha a Teslának Gigafactoryja van, akkor ez mi?
  • Hírek

Ha a Teslának Gigafactoryja van, akkor ez mi?

Óriási gyártóbázis épít a BYD. Már most 60 ezren dolgoznak, élnek ott, de 200 ezerre növelhetik majd a létszámot.

március 26., 06:01
A Xiaomi egyetlen autója kelendőbb, mint a Ford vagy a GM villanyautói egyben
  • Hírek

A Xiaomi egyetlen autója kelendőbb, mint a Ford vagy a GM villanyautói egyben

A kínai telefongyártó az autópiacon is nagyon sikeres hazájában.

március 25., 17:19
Olcsó villanyautóból durva versenygép? Jön a Hyundai Insteroid
  • Hírek

Olcsó villanyautóból durva versenygép? Jön a Hyundai Insteroid

Egy Inster alapú versenyautóról mutatott néhány kedvcsináló képet a Hyundai.

március 26., 09:21
Még idén nyáron visszatérhetnek a V8-as Hemi motorok
  • Hírek

Még idén nyáron visszatérhetnek a V8-as Hemi motorok

Egy szivárogtatás szerint három különböző méretben kezdik meg a híres V8-as motorok gyártását.

március 26., 06:01
Erre nem vagy félkészülve: Nissan Muranóból csinálnak GT-R-t
  • Hírek

Erre nem vagy félkészülve: Nissan Muranóból csinálnak GT-R-t

Valaki nagyon vágyott egy SUV GT-R-re.

március 25., 07:10
Olaszország kedvence volt az öreg Ypsilon, az újjal durván bezuhantak az eladások
  • Hírek

Olaszország kedvence volt az öreg Ypsilon, az újjal durván bezuhantak az eladások

A rendkívül gyenge eladásokat valószínűleg több tényező összjátéka okozza.

március 26., 12:32
Mi történik, ha 23 ezer liter tej ömlik az útra? Büdös lesz
  • Hírek

Mi történik, ha 23 ezer liter tej ömlik az útra? Büdös lesz

Egy tartálykocsit vontató kamion felborult Baltimore közelében.

március 26., 14:40
Cukorkával csalogatják a villanyautósokat, hogy éjszaka töltsék autóikat
  • Hírek

Cukorkával csalogatják a villanyautósokat, hogy éjszaka töltsék autóikat

Havi háromezer forintot lehet spórolni az autók sz éjszakai töltéssel Floridában.

március 25., 16:13
Méretes jégtáblákkal bombázta egy kamionos az autósokat az M7-esen
  • Hírek

Méretes jégtáblákkal bombázta egy kamionos az autósokat az M7-esen

Valószínűleg elfelejtette indulás előtt letakarítani.

március 25., 07:58
A Ford anno csinált egy hátsókerekes Focust, 420 lóerős V8-as motorral
  • Technika

A Ford anno csinált egy hátsókerekes Focust, 420 lóerős V8-as motorral

Azt akarták demonstrálni, hogy az új külön is megvásárolható motorjuk milyen könnyen elfér a kisebb motorterekben is.

március 25., 16:52
Még mindig lehet foglalót tenni az új Tesla Roadsterre, pedig már öt éve hitegetnek vele
  • Hírek

Még mindig lehet foglalót tenni az új Tesla Roadsterre, pedig már öt éve hitegetnek vele

Először 2020-ra ígérték a megjelenését, utána 2021-re, majd 2022-re és így tovább 2025-ig.

március 25., 06:00
A Hyundai ráönt egy csomó pénzt az amerikai piacra
  • Hírek

A Hyundai ráönt egy csomó pénzt az amerikai piacra

A Hyundai és a Kia azt tervezi, hogy a jelenlegi 700 ezer darabos autógyártó kapacitást 1,2 milliósra növeli.

március 26., 13:40
BMW-s szakemberekkel erősít a Xiaomi Európában
  • Hírek

BMW-s szakemberekkel erősít a Xiaomi Európában

Európa sem marad ki a Xiaomi autóiból.

március 25., 09:27
Feketelista készül a szabálytalankodó autósokról
  • Hírek

Feketelista készül a szabálytalankodó autósokról

A sebességtúllépők mellett az ittas vezetők és a mobilozók is felkerülnek a visszaesők listájára.

március 25., 14:16
H-alakú váltót szabadalmaztatott elektromos autóiba a Ford
  • Hírek

H-alakú váltót szabadalmaztatott elektromos autóiba a Ford

Jó vagy felesleges ötlet?

március 25., 13:07
F1: az Audi nagyon nem örülne a V10-es motorok visszatérésének
  • Hírek

F1: az Audi nagyon nem örülne a V10-es motorok visszatérésének

Bár a gyártó közleménye diplomatikusan fogalmaz, egyértelmű üzenetet hordoz.

március 25., 10:20
Valaki épített egy RC autót, 44 köbcentis, V8-as motorral
  • Hírek

Valaki épített egy RC autót, 44 köbcentis, V8-as motorral

Az apró motornak elképesztően jó hangja van és egész hevesen mozgatja az autót, amibe beszerelték.

március 25., 15:12
Már az FBI foglalkozik a Tesla-vandálokkal
  • Hírek

Már az FBI foglalkozik a Tesla-vandálokkal

Trump belső terrorizmusnak nevezte, úgyhogy ennek megfelelően kezelik a helyzetet.

március 25., 14:24
Végre egy rendes hibrid rendszeren dolgozik a Volkswagen
  • Hírek

Végre egy rendes hibrid rendszeren dolgozik a Volkswagen

A Volkswagen eddig csak plug-in hibrid és lágy hibrid rendszereket kínált.

március 25., 11:54
Újabb kínai autómárka érkezik Európába, 1000 kereskedés megnyitása a cél
  • Hírek

Újabb kínai autómárka érkezik Európába, 1000 kereskedés megnyitása a cél

A márka 2025 végéig 10 országban nyitna kereskedéseket. Elsőként Németország, Norvégia, Dánia és Hollandia kerülhet sorra.

március 25., 11:44
Nissan bejelentések
  • Hírek

Nissan bejelentések

március 26., 14:58
Hyundai Insteroid 2025
  • Hírek

Hyundai Insteroid 2025

március 25., 11:33