Az elmúlt években elég nagy változások érték a haszonjárműpiacot, ami miatt sokan panaszkodtak: jellemzően egy adott típust többféle márkajelzéssel is megvehetünk, így tudunk jelenleg Toyota emblémás Peugeot-t vagy Mercedes csillagos Renault-t hazavinni.
Valójában ez mindig is így működött, régen se volt másképp, a haszonjárművek esetében így jön ki a matek. Ebből az utóbbi időkben talán csak a Ford és többé-kevésbé a VW csoport maradt ki, de aztán egymásra találtak. Így történt, hogy olyan új modellek jelennek meg, mint a Ranger alapú Amarok .

Azt még csak a távolból nézhetjük, viszont az új Tourneo Connect már itt is van. Ez a másik irányból, a VW-től érkezett, így az alapok Caddy ből származnak. A motorválasztékot 1,5 literes benzines és kétliteres dízel alkotja, előbbi 114, utóbbi 102 és 122 lóerővel. Nálam a benzines változat járt, ami, mivel szintén VW-származék (a dízel még a Ford-féle), a korábbi Ecoboostokkal ellentétben nem három, hanem négyhengeres.
Ne cseszekedj a nagycsaládosokkal
Az új Caddy az autók nemzetmentő svájci bicskája: ha kell gyereksereget, ha kell, cefréshordót is vihetsz vele. Ja, és nem SUV.
Ami talán leginkább hiányzott, az a kulcs nélküli nyitás, ami azért is fura, mert közben az indítás gombos. Persze extraként tudjuk rendelni, de önmagában nem, és ha jól értelmezem az árlistát, ehhez minimum a kétszázezres Vezetési asszisztens 4 csomagot kell beikszelni. Ezzel még jön a tempomat, a holttérfigyelő, parkradarok és egyéb biztonsági nyalánkságok, szóval annyira nem kidobott pénz. Ezért is fura, hogy a német demóautóba miért nem fért bele, bár lehet, hogy a mostanság olyan divatosan emlegetett mumus, a csiphiány volt a hunyó.
Amit az autógyártást megbénító chiphiányról tudni érdemes
Hova lettek a chipek? Miért nem gyártanak többet? Mivel jár, ha 12 millió autó hiányzik a piacról?
A másik érthetetlen hiány a nyitható hátsó ablak volt, amit már nehéz lenne erre fogni. A hazai extralistán az eltolható változat mindössze 16 ezer forint, szóval magamnak biztos beikszelném, mert ha csak nincs 40 fok, azért ezzel elég jól át lehet szellőztetni a járművet.
Apropó, szellőztetés. A fejegység a VW-ből már ismert érintős rendszerről a szerkesztőségen belül is megoszlottak a vélemények, inkább negatív, mint pozitív irányba tolódva. Dedikált gombokat a kikapcsolás, klíma hőszabályozás és a hangerő kapott, ezeket kicsit szokni kell, de a tesztidőszak végére már egész jól tudtam odanézés nélkül kezelni. Az ülésfűtés és a ventilátor szabályozója már az érintőképernyőn van, ez nem annyira praktikus. Amúgy a fejegység drótos Android Autót és Wifi-s Carplay-t tud.
Ami - egyelőre - nem rendelhető, pedig azért elég jó lenne, az oldalra nyíló, kétszárnyú csomagtérajtó, pedig a testvérénél ezt is kérhetjük. Helyette itt csak a felnyíló változat marad, ami bazinagy, és ebből következően sok helyet is foglal. Igaz, van egy nagy előnye a felnyíló ajtónak: esőben alá lehet állni, ha úgy alakul. A hátsó ajtó ugyan kézzel mozgatós, viszont rosszul nem nagyon tudjuk becsukni, a végén egy elektromotor udvariasan behúzza, és ez az oldalajtókra is igaz.
A jármű alapvetően ötszemélyes, de a jelenlegi árfolyamon 380 ezer plusz forint elköltésével mindjárt nagycsaládos-kompatibilis tud lenni. Ekkor felnyitott üléssornál a rövid kasznis változat esetében a raktér elég jelképes lesz, szóval nagycsaládosok válasszák inkább a hosszabb kivitelt, és akkor kevesebbet kell tetriszezni a gyerekek végtelen motyójával.
A hét ülés mindegyike lecsukható, felnyitható, kivehető. Nem túl könnyűek, de szerencsére nem az egykori nagy testvér, a Transit 70 kilósai (bár a mostani se sokkal könnyebb), egy ember megbirkózik vele, kivéve a második sor bal oldali dupla üléseit. A nyitómechanizmus elég jól működik, kényelmesen nyit/csuk, a felnyitott ülés kitámasztását viszont elég egyedien oldották meg, egy bónusz kitámasztó kart kell kinyitni, ami ugyan igen stabil, de cserébe némi helyet vesz el a raktérből. Ha kikapkodjuk az üléseket, a rövid változatnál is már közel két méter a rakodóhely, a hosszabbnál pedig 226 centi hosszú tárgyakat is beszórhatunk, az elkószálás megakadályozásáról pedig a haszonváltozatból származó egész masszív rögzítőfülek gondoskodnak.
Vegyék amíg van
Kaja, pia, nők és por. Rengeteg por.
Az 1,5 literes, négyhengeres motor egész szépen elviszi az autót, a VW-származék DSG ront csak az élményen, eléggé elgondolkodik néha, hova is kéne váltania. A motor amúgy olyan trükköt tud a takarékosság jegyében, hogy kihasználatlanság esetén, például ha állunk a lámpánál vagy csak kigurulunk, lekapcsol két hengert. Ebből nem érezhető semmi, csak a kijelzőn megjelenő kiírásból tudjuk, mi történt. A fogyasztás olyan 7 körül sikerült átlagosan, némi városi dugózással és országúttal.
Az autó ára a rövid, benzines, kézi váltóval szerelt változatban 12,4 millió forinttól indul éppen, a full-full hosszú kasznis, összkerekes, 122 lóerős dízel, automatával ugyanebben a felszereltségben 13,88 millió forint. Amúgy még ez az alap - Titanium - se rossz, a kötelező vészféken, ütközésmegelőzőn, éberségfigyelőn kívül kapunk többek között parkradart, tempomatot, villanykéziféket, manuális klímát, USB-s, Android Autót és wifi-s Carplayt tudó rádiót 8 colos kijelzővel, meg egy halom légzsákot.

Az oldalról ajánljuk
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Hírek
Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak
Nem a benzines autók hangját imitálnák.
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Hírek
Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában
Gyorsabban mehetnének az amerikai államban az autósok.
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Belsőség
340 milliárd forint nyomában
A milliárdos kár is le van tojva, csak az ego ne sérüljön.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
