Az új Maserati GranTurismo benzinnel és árammal is nagyot üt

2022.10.03. 14:03

A belépő V6 Modena 490, a Trofeo 550 lóerős, míg az 1200+ lóerősnek hívott elektromos Folgore a kerekeknél 760 lőerőt ad le. Valamint 800 Nm nyomatékot, folyamatosan.

A Maserati GranTurismo új generációja váratlanul érdekes lett, hiába néz ki szinte ugyanúgy, mint a Pininfarina tervei alapján 2007-ben bevezetett első generáció. Megegyező, és egyelőre exkluzívan Maserati platformra épül a két Nettuno V6-tal szerelt benzines, valamint a három elektromotorral támadó Folgore verziója, és mindhárom sokkal komplexebb, mint a korábbi V8. Benzinnel 490 és 550, elektromosan pedig 760 lóerő, és ez még csak a kezdet.

Kapcsolódó
Hivatalosan is bemutatták az elektromos Maseratit

Hivatalosan is bemutatták az elektromos Maseratit

1200 lóerőt csomagoltak az új GranTurismo Folgoréba, amit immár álcázás nélkül is láthatunk.

A Maserati újjászületése a középmotoros MC20-szal indult, majd a hatalmas népszerűségre hajtó Grecale SUV-val folytatódott. 2023 viszont a GranTurismo éve, hiszen a Maserati már 75 éve készít GT-ket, és nagy dobásra készül a legújabb evolúcióval is. Alap az összkerékhajtás, ami természetesen a pusztán hátsókerekes üzemmódot is tudja, az 1200 lóerős összteljesítményű Folgore pedig egy 92.5 kWh kapacitású, T-alakú akkumulátort párosít olyan hangolással, ami bírja akár a pályás gyötrést is. A hatótáv mellett egyértelműen a teljesítményen maradt a fókusz, hiszen a rendszer 610 kW-os, tehát nagyjából 818 lóerős csúcsleadásra képes, amiből aztán 760 lóerős folyamatos teljesítmény lesz. A Folgore így 2.7 másodperc alatt van százon, és ami még durvább, 8.8 alatt futja a 0-200 km/h-t, hogy aztán meg se álljon 320 km/h-ig. A Maserati így gondolkozik az elektromos hajtásról.

Kezdjük a platformmal.  A Maserati szerint egy elektromos autó nem kell, hogy másképp nézzen ki, mint az eddig imádott formáik. Ez szép gondolat, ám így is kisebb csoda, hogy a három autó ugyanarra az alapra épül, teljesen egységes méretű utastérrel, hiszen az elektromos hajtás csak a csomagtérből csíp le negyven liternyit. 2017-ben indult a fejlesztés, és hatvanöt százalékban alumíniumból készül a végeredmény, acél és magnézium társaságában. A modenai gyár ráadásul úgy rendezkedett be, hogy ebből évi több tízezret is gyárthasson, tehát gyanús, hogy a Stellantisnak van még terve a Maserati moduláris platformjával.

A 2929 milliméteres tengelytáv nem változott, de az új GranTurismo 24 milliméterrel alacsonyabb, 20 milliméterrel szélesebb, és a fenekünk is 24 milliméterrel mélyebben helyezkedik majd el a kényelmes sportülésekben, mint korábban. A Maserati rendkívül büszke rá, hogy 1350 és 1353 milliméteres hasmagasságukkal a GranTurismo modellei 27-30 milliméterrel alacsonyabban ülnek az úton, mint egy Porsche Taycan.

Míg a benzines GranTurismo modellek 1750 kilót nyomnak, az elektromos Folgore 2260 kg. Maga az akkumulátor majdnem hatszáz kilós, a Maserati pedig házon belül gyártja, Torinóban. 32 modulból áll, 800 volton üzemel, belső, glikol-bázisú hűtéssel. 610 kW a maximum azonnali energialeadása, és 300 kW a gyorstöltési csúcsa. A visszatöltési rendszer akár 400 kilowattal tölt lassításkor, a vezérlés pedig akár 400 lóerőt is küldhet egyetlen hátsó kerékre, ha úgy látja, indokolt az ideális ív tartásához.

Az első tengely egy, a hátsó két 17500-as fordulaton pörgő 300 kW teljesítményű állandómágneses motort kapott, tehát innen jön a 400 lóerő per kerék érték. A két motor nincs váltóval összekötve, így teljesen független egymástól. Az instant nyomatékleadás emellett 800 Nm, nehogy hiányt szenvedjünk egy előzési szituációban.

04 Maserati GranTurismo Modena

Szilícium-karbid (SIC) inverterek a Formula E világából, 1200 lóerős összteljesítmény, és annyi elektronika, hogy 8 CAN-busz hálózaton keresztül több mint 120 szenzor kommunikál az aggyal, 2 milliszekundumos interakciókkal.

Ha mégis a benzines vonzóbb inkább, az előgyújtást alkalmazó DOHC V6 nagyjából változatlanul került át a Grecaléból, tehát a háromliteres duplaturbós nedves olajteknős verziója 490 lóerős 600 Nm nyomatékkal a Modenában, vagy 550 lóerős 650 Nm nyomatékkal a Trofeo első tengelye mögé gyömöszölve.

Az összkerékhajtás alap, a tiszta hátsókerékhajtás funkció, a váltó pedig a ZF jól ismert, nyolcsebességes 8HP75 Gen2-je. Ezzel a remek automatával a Modena 3.9 alatt van százon, és 302 km/h a vége, míg a Trofeo 3.5 alatt ugrik százra, és akár 320 km/h környékén is versenyezhet a szintén erre a tempóra hitelesített Folgoréval. 

Nincs extra csomagtér az orrban, az elektromos GranTurismo pedig 0.26-os CV-értékkel célozza meg a 450 kilométeres WLTP hatótávot, míg a Modena és a Trofeo légellenállása 0.28. Ezek egy tankkal 650-et mennek, részben a Nettuno V6 felét lekapcsoló háromhengeres üzemmódnak köszönhetően.

A benzines GranTurismo nevében is rögzített GT jellegét a 310 literes csomagtartó támogatja, minden másra pedig ott a Mastercard, vagy adóoptimalizált megfelelője.

Amerikában a GranTurismo 200 ezer dollár környéki árcédulával debütál jövőre, ezért pedig olyan beltér is jár, ami nem csupán az összes elvárható digitális funkciót tudja, hanem a klasszikus olasz luxushangulatot is hozza.

Így hát míg a felhőből frissül a rendszer, az utasok 18 állású ülésekben élvezhetik az akár 19 hangszórós Sonus Faber hanghatást, melyek vagy bőrrel, vagy újrahasznosított szintetikus szövetekkel borítva hirdetik a Maserati ambiciózus jövőjét.

Gyorstöltés, előre kondicionált kabin és akkumulátor, komoly tempók, és persze mindenek előtt azok a nyúlánk GT arányok, melyeket a Maserati olyan magabiztosan hoz minden generációval.

Így hát csak az a kérdés, milyen hangokat produkál majd a Folgore. A Modenát és a Trofeót kár félteni, a V6 tudja, amit egy sportmotornak kell. Az elektromos koncertről viszont egyelőre csupán annyit mond a Maserati, hogy a külső környezeti hatásoknak is ellenálló hangszórókból, valamint egy hétliteres mélynyomóból a vezetési stílusunkhoz igazított effekteket szintetizál a gép, elfedve persze a kellemetlen zörejeket. Bárhogy is, az állandóan leadott 760 lóerő viszont már most is jól hangzik.

Az oldalról ajánljuk

A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
  • Hírek

A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)

Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.

58 perce
Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?
  • Hírek

Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?

Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.

április 10., 12:09
Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son
  • Hírek

Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son

Az esetről videó is készült.

április 10., 10:11
Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén
  • Hírek

Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén

Térképen mutatjuk, mire számíthatnak az autósok.

április 10., 09:10
Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá
  • Hírek

Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá

Ásott egy nagy lyukat a 6000 dolláros markolóval, amit a Temuról rendelt.

április 10., 11:19
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
  • Hírek

A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban

Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.

április 10., 08:00
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
  • Hírek

Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz

Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.

április 10., 13:10
Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban
  • Hírek

Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban

Valószínű, hogy vámok miatt az árak a kereslettől függetlenül emelkedni fognak.

április 10., 14:46
Volkswagen: itt a feltámadás?
  • Hírek

Volkswagen: itt a feltámadás?

Viszik a cég villanyautóit, mint a cukrot.

április 9., 08:06
Ez téged is érint! Drasztikus változás a forgalmiknál
  • Közélet

Ez téged is érint! Drasztikus változás a forgalmiknál

2025. április 1-től Magyarországon új típusú forgalmi engedélyeket vezettek be, a részleteket csak most tudtuk meg.

április 10., 06:03
Videó: Így lesz egy laza torlódásból baleset az autópályán
  • Hírek

Videó: Így lesz egy laza torlódásból baleset az autópályán

Csak egy kis figyelmetlenség és rossz helyzetfelismerés kell, és máris összecsattan több autó.

április 9., 05:59
Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései
  • Hírek

Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései

Szinte nem is lehetne nagyobb különbség a múlt hétvégi Japán Nagydíj, valamint a most következő Bahreini Nagydíj között.

április 10., 16:38
Új átkelőhely nyílt a magyar határon
  • Hírek

Új átkelőhely nyílt a magyar határon

A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.

április 10., 06:06
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
  • Hírek

Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben

A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.

április 10., 15:46
Megvadult a sofőr: direkt a szembesávba kormányozta az Ignist
  • Hírek

Megvadult a sofőr: direkt a szembesávba kormányozta az Ignist

A Suzuki vezetőjét kérdőre vonták az eset után.

április 9., 06:00
Ezeket vennénk 1 millióért
  • Égéstér

Ezeket vennénk 1 millióért

A fillérekből fenntartható városi minik és a családi használatra is alkalmas kombik, egyterűek mellett hobbi célra is választottunk sportos vagy veteránkorú típusokat.

április 10., 17:42
Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét
  • Hírek

Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét

Az autót még 2024 májusában mutatták be egy gyönyörű koncepció formájában.

április 10., 06:05
Ennyit költünk a TC flottára egy évben
  • Közélet

Ennyit költünk a TC flottára egy évben

Kiszámoltuk, egy év alatt mennyit fordítunk a saját autóink fenntartására. Az összeg ijesztő is lehet, pedig az üzemanyagot kivettük a képletből.

április 9., 15:39
Bezuhant az olaj, sokkal olcsóbbak lehetnek az üzemanyagok?
  • Hírek

Bezuhant az olaj, sokkal olcsóbbak lehetnek az üzemanyagok?

Trump veri a mellét a csökkenő olajárat látva, pedig nem kéne.

április 9., 12:27
Erős támogatást kapott a 30-as sebességkorlátozás
  • Hírek

Erős támogatást kapott a 30-as sebességkorlátozás

Az érvelés egyértelmű.

április 9., 08:36
Újra készülhet manuális váltós Ferrari, de ha csak kicsit vagy gazdag, nem kapsz belőle
  • Hírek

Újra készülhet manuális váltós Ferrari, de ha csak kicsit vagy gazdag, nem kapsz belőle

Gianmaria Fulgenzi termékfejlesztési vezető utalt rá, hogy ez nem elképzelhetetlen a jövőben.

április 9., 13:48
A hibridek vs villanyautók: 65:51
  • Hírek

A hibridek vs villanyautók: 65:51

Kevésbé vonzóak a tisztán elektromosok az amerikai vevők számára.

április 9., 11:19
Áldozattá válhat a Tesla
  • Hírek

Áldozattá válhat a Tesla

Az egyik teslás elemző tart a kínai válaszcsapástól.

április 9., 09:40
Vadiúj pickupot visz az USA-ba a Kia
  • Hírek

Vadiúj pickupot visz az USA-ba a Kia

Nem a tavaly ősszel bemutatott Tasmant viszik Amerikába: egy teljesen új, tisztán elektromos modell készül.

április 9., 14:47
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
  • Hírek

Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában

A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.

április 9., 16:54
Vészintézkedések bevezetéséről döntött a hátbadöfött szövetséges
  • Hírek

Vészintézkedések bevezetéséről döntött a hátbadöfött szövetséges

Próbálja levegőhöz juttatni megszorongatott autómárkáit a dél-koreai kormány.

április 9., 12:21
Mazda EZ-60
  • Hírek

Mazda EZ-60

április 10., 10:21
Új álcázott Hyundai
  • Hírek

Új álcázott Hyundai

április 10., 14:43
Nagyhódos határátkelő
  • Hírek

Nagyhódos határátkelő

április 9., 16:35