Kicsit unalmasabb, kicsit jobb

Bemutató: Kia EV6 – 2024

2024.11.12. 15:58

A Kia elkezdte egységesíteni az EV család arculatát, így az EV6-ot is átrajzolták. Nem egy öreg autó, alig három éve van piacon, de már most sikerült rajta annyit fejleszteni, hogy kívánatosabb legyen.

A márkaépítés egyik fontos eleme, hogy legyen egy egységes arculat, ami miatt a célközönség azonnal tudja, hogy mi az, amit lát. Ez az autóiparban különösen fontos, mindennek az alapja az embléma. De sokan a dizájnt is egységesítik, hogy már olyan távolságból is felismerhető legyen az autó, ahonnan az emblémának még a sziluettje sem rajzolódott ki. Érdekes, hogy a Hyundai-Kia csoport sokáig nem élt ezzel a stratégiával, egymáshoz egyáltalán nem hasonlító modellekkel töltötték fel a palettát, azonban az EV9 bevezetésével valami megváltozott. Megérkezett az új Star Map grafika – vagyis az új fényszóró dizájn –, ami a frissített EV6 első szembetűnő újdonsága.

Az autó elejét teljesen átrajzolták, új a nappali menetfény, a két fényszóró és alattuk a hűtőmaszk. Automatikusan nyitódó-záródó hűtőfelületeket alakítottak ki az alacsonyabb légellenállás érdekében és néhány részletében az autó hátulját is a Star Map grafikához igazították. A sziluetthez annyira nem nyúltak, hiszen ez csak egy ráncfelvarrás, viszont pár trükkel elvileg hét százalékkal (egy decibellel) csendesebbé tették az utasteret, ami nem tudom mennyire realizálható átlag földi halandóként - talán a kutyám kihallaná a különbséget. A plusz szigetelés és optimális kialakítás ellenére autópályán még így is elég zajos, 110-130 km/h között az orr és az A-oszlopok környékéről határozott szélzaj szűrődik, miközben a forma nem ezt sugallja. Nem volt szerencsés húzás, hogy a frissített EV6-ot éppen az új EV3 után próbálhattuk ki, mert utóbbi hiába kisebb és olcsóbb, csendesebb volt nagy sebességnél, a kockaforma ellenére is.

Ráadásul a kistestvér 605 kilométert ígér a nagyobbik akkumulátorral, míg a frissített EV6 egy 8,5 százalékkal nagyobb egység után is csak 582-t a WLTP szerint. A korábbi 77,4 kWh-s akkumulátort egy hatékonyabb darab váltotta, így a méret semmit sem változott, a kapacitás mégis felszökött 84 kWh-ra. A Standard Range kiviteleknél eddig 58 kWh-val kellett beérni, a facelift után már 63-mal gazdálkodhatunk, így a hatótáv hivatalosan 428 kilométerre nőtt. A frissített akkumulátoroknak köszönhetően a töltési sebesség is javult, a 800 voltos rendszer miatt immár 258 kWh-s töltéssel kalkulálhatunk, ráadásul egy sokkal egyenletesebb töltési görbével. Hiába emelkedett az akkumulátorok kapacitása, a 10-ről 80 százalékra még mindig 18 perc felfújni az EV6-ot.

A prezentáción elmondták, hogy érdemben javítottak az autó futásán és a regeneratív fékezésen is. A hidraulikus rendszer később avatkozik be, így több mozgási energia marad a rekuperációnak. Hogy ez mennyit javult az elődhöz képest, azt nehéz megmondani – régen volt dolgom EV6-tal – azonban szerpentinen veretve tényleg egész sok energiát visszanyert az autó, így a heves gázadások ellenére sem ment a fogyasztás 20 kWh/ 100 km fölé. Aztán jött egy lankásabb országúti szakasz, kellemes 80-90 km/h-val, ott 15-16 kWh/ 100 km-ig esett vissza a fogyasztás, majd autópályán megint szétszaladt a ménes: 22 és 26 kWh/ 100 km között ingadozott, amivel inkább csak 320 km körüli hatótávot saccoltunk.

Visszafelé néhány szakaszon az autóra bíztam az irányítást, próbálgattam a vezetéstámogató rendszereket, de messze nem olyan kifinomultak, mint az EV3-ban, hiába csak három év telt el a két autó között. Elméletileg az EV6 rendszerei is frissek, mégis néha kockásan kanyarodott vagy későn, erőset fékezett, viszont nem szólt rám állandóan, hogy fogjam a kormányt. Hiába ő vezet, egyelőre nem szabad tartósan elengedni, viszont az EV6 kormánya már érintésérzékeny, tudja mikor és hol fogod. Emellett az autó figyeli előre a kanyarokat, ha úgy érzi, hogy a tempomatra beállított sebesség már nem biztonságos, akkor automatikusan lassít.

A beltérhez nem sokat nyúltak, aminek örülök, szerettem ez EV6 belső építészetét, főleg a lebegő középkonzolt. Említésre méltó azonban, hogy itt is egyre több az újrhasznosított és a környezetkímélő módon legyártott alkatrészek, huzatok. Az üléseken és a kormányon már csak vegánbőrt találsz, a szőnyegek újrahasznosított tengeri halászhálókból, míg sok műanyag elem újrahasznosított PET-palackokból készült. Bennem jó érzést kelt, hogy egy gyártó ennyire törekszik bizonyos természetes életterek megóvására, megtisztítására, ráadásul a Kiánál odafigyeltek a minőségre is, így a kényelemről sem kell lemondani. Abszolút nem érezni a beltéri elemek tapintásán a ragacsos műanyag palackokat vagy a halszagú szerszámokat, a felületek tapintása továbbra is kellemes és az összkép is jó.

A formán nem sokat módosítottak, megmaradt a lebegő középkonzol és a kétállású gombpanel is a központi kijelző alatt. Előbbi kapott egy ujjlenyomatolvasót, amivel könnyedén betölthetünk felhasználói profilokat abban az esetben, ha az autót többen használják. Komolyabb változás csak a kormányon történt, ez teljesen megújult és nem csak két- de háromküllős változatban is elérhető – a GT-line felszereltség mellé.

Az EV6 fontos a Kia számára, mert ezzel nyitották az EV termékcsaládot, ez volt az első koreai autó, ami Európai Év Autója díjat nyert és elsőként alkalmazta a szegmensben a 800 voltos rendszert. Kétségtelen, hogy fejlődött a ráncfelvarrás során, továbbra is egy jó autó és vannak eltagadhatatlan kvalitásai, de nem volt szerencsés egybefűzni a bemutatóját az EV3-éval: utóbbi annyira jól sikerült, hogy összességében egy jobb autónak és jobb ár-érték arányú terméknek érződik.

Pedig az EV6 éppen csak annyival drágább, amennyivel nagyobb és erősebb. A 4,7 méteres crossover 18,7 millió forintról indul kis akkumulátorral és egy 170 lóerős hátsó villanymotorral. A Long Range nagy akkumulátorral, 228 lóerővel már 20 millió forint, vagy ott a 325 lóerős, összkerekes 21,3-ért. A legfullosabb GT-Line felszereltség 23,5 millió forintról nyit, de még innen is könnyű összeszedni néhány milliót, hiszen egy hőszivattyúért meg kell rendelni a Power csomagot, ami további 500 000 forint.

A márkaarculat egységesítés nekem nem jött be, szerintem a frissített Sportage is elveszti ezzel azt az extrém karakterét, amit úgy szerettem benne. Kár, de ez csak egy facelift, nem a világ vége. Nem féltem az EV6-ot, továbbra is meglesz a közönsége, meg aztán kevesen gyártanak olyan vadállatot, mint az EV6 GT – ami a frissített árlistában egyelőre nem szerepel. Ha más nem, az a kivitel biztosan mélyen belevéste magát sokak emlékezetébe.

Az oldalról ajánljuk

Végre egy rendes hibrid rendszeren dolgozik a Volkswagen
  • Hírek

Végre egy rendes hibrid rendszeren dolgozik a Volkswagen

A Volkswagen eddig csak plug-in hibrid és lágy hibrid rendszereket kínált.

március 25., 11:54
BMW-s szakemberekkel erősít a Xiaomi Európában
  • Hírek

BMW-s szakemberekkel erősít a Xiaomi Európában

Európa sem marad ki a Xiaomi autóiból.

március 25., 09:27
Az amerikaiak 67 százaléka nem venne Teslát, Elon Musk az egyik fő indok
  • Hírek

Az amerikaiak 67 százaléka nem venne Teslát, Elon Musk az egyik fő indok

Ez derült ki a Yahoo News és a YouGov új kutatásából.

21 perce
F1: az Audi nagyon nem örülne a V10-es motorok visszatérésének
  • Hírek

F1: az Audi nagyon nem örülne a V10-es motorok visszatérésének

Bár a gyártó közleménye diplomatikusan fogalmaz, egyértelmű üzenetet hordoz.

március 25., 10:20
H-alakú váltót szabadalmaztatott elektromos autóiba a Ford
  • Hírek

H-alakú váltót szabadalmaztatott elektromos autóiba a Ford

Jó vagy felesleges ötlet?

március 25., 13:07
Már az FBI foglalkozik a Tesla-vandálokkal
  • Hírek

Már az FBI foglalkozik a Tesla-vandálokkal

Trump belső terrorizmusnak nevezte, úgyhogy ennek megfelelően kezelik a helyzetet.

március 25., 14:24
Feketelista készül a szabálytalankodó autósokról
  • Hírek

Feketelista készül a szabálytalankodó autósokról

A sebességtúllépők mellett az ittas vezetők és a mobilozók is felkerülnek a visszaesők listájára.

március 25., 14:16
Újabb kínai autómárka érkezik Európába, 1000 kereskedés megnyitása a cél
  • Hírek

Újabb kínai autómárka érkezik Európába, 1000 kereskedés megnyitása a cél

A márka 2025 végéig 10 országban nyitna kereskedéseket. Elsőként Németország, Norvégia, Dánia és Hollandia kerülhet sorra.

március 25., 11:44
Méretes jégtáblákkal bombázta egy kamionos az autósokat az M7-esen
  • Hírek

Méretes jégtáblákkal bombázta egy kamionos az autósokat az M7-esen

Valószínűleg elfelejtette indulás előtt letakarítani.

március 25., 07:58
A Xiaomi egyetlen autója kelendőbb, mint a Ford vagy a GM villanyautói egyben
  • Hírek

A Xiaomi egyetlen autója kelendőbb, mint a Ford vagy a GM villanyautói egyben

A kínai telefongyártó az autópiacon is nagyon sikeres hazájában.

március 25., 17:19
Átvert a kereskedő? A legjobb bírósági eljárás az, amelyik megelőzhető!
  • Közélet

Átvert a kereskedő? A legjobb bírósági eljárás az, amelyik megelőzhető!

Elkerülnéd a bíróságra járkálást, de az igazadat érvényesítnéd hibás teljesítés esetén? Van megoldás!

március 25., 05:59
Az év üzlete: ha megveszed ezt a hat Porschét, kapsz hozzá egy kamiont, amire felfér az összes
  • Hírek

Az év üzlete: ha megveszed ezt a hat Porschét, kapsz hozzá egy kamiont, amire felfér az összes

Kizárólag egy tételben lehet megvásárolni.

március 24., 06:05
Valaki épített egy RC autót, 44 köbcentis, V8-as motorral
  • Hírek

Valaki épített egy RC autót, 44 köbcentis, V8-as motorral

Az apró motornak elképesztően jó hangja van és egész hevesen mozgatja az autót, amibe beszerelték.

március 25., 15:12
A Ford anno csinált egy hátsókerekes Focust, 420 lóerős V8-as motorral
  • Technika

A Ford anno csinált egy hátsókerekes Focust, 420 lóerős V8-as motorral

Azt akarták demonstrálni, hogy az új külön is megvásárolható motorjuk milyen könnyen elfér a kisebb motorterekben is.

március 25., 16:52
A legtoyotább Toyota
  • Tesztek

A legtoyotább ToyotaTeszt: Toyota Camry - 2025.

A korábbi generációknál nem ritka az egymillió fölötti futásteljesítmény, kérdés, hogy sportos hibridként is tudja-e majd.

március 24., 06:05
Cukorkával csalogatják a villanyautósokat, hogy éjszaka töltsék autóikat
  • Hírek

Cukorkával csalogatják a villanyautósokat, hogy éjszaka töltsék autóikat

Havi háromezer forintot lehet spórolni az autók sz éjszakai töltéssel Floridában.

március 25., 16:13
Még mindig lehet foglalót tenni az új Tesla Roadsterre, pedig már öt éve hitegetnek vele
  • Hírek

Még mindig lehet foglalót tenni az új Tesla Roadsterre, pedig már öt éve hitegetnek vele

Először 2020-ra ígérték a megjelenését, utána 2021-re, majd 2022-re és így tovább 2025-ig.

március 25., 06:00
Ittasan rollereztek, a jogsijuk ment a levesbe
  • Hírek

Ittasan rollereztek, a jogsijuk ment a levesbe

Két zalaegerszegi férfit is pénzbírsággal, illetve több hónapos eltiltással jutalmaztak az ittas rollerezésért.

március 24., 07:48
Erre nem vagy félkészülve: Nissan Muranóból csinálnak GT-R-t
  • Hírek

Erre nem vagy félkészülve: Nissan Muranóból csinálnak GT-R-t

Valaki nagyon vágyott egy SUV GT-R-re.

március 25., 07:10
F1 kibeszélő: válságértekezletet tart a Red Bull, inog Lawson széke, Piastri letette a névjegyét
  • Hírek

F1 kibeszélő: válságértekezletet tart a Red Bull, inog Lawson széke, Piastri letette a névjegyét

Az ausztrál esőkáosz után egy valamivel unalmasabb futammal folytatódott a 2025-ös F1-es világbajnokság Kínában, de így is bőven van miről beszélni.

március 24., 17:26
Megijedt az autós, hogy oldalba vágják, ezért oldalba vágott valaki mást
  • Hírek

Megijedt az autós, hogy oldalba vágják, ezért oldalba vágott valaki mást

Érthetetlen eseménysorozatot rögzített egy autós fedélzeti kamerája Ausztráliában.

március 24., 16:03
Olcsó villany-Cupra, gyárlátogatás és nagy ígéretek
  • Hírek

Olcsó villany-Cupra, gyárlátogatás és nagy ígéretek

Megtekintettem a legolcsóbb elektromos Cuprát, vagyis a Ravalt, megnéztem a Seat és a Cupra gyárát és meghallgattam a két cég hangzatos ígéreteit.

március 24., 13:36
Hatalmasat borultak a Porsche Carrera Cup időmérőjén
  • Hírek

Hatalmasat borultak a Porsche Carrera Cup időmérőjén

A pilóta sértetlenül megúszta.

március 24., 10:41
Megbízható Ferrarit akart, építtetett egyet egy Honda NSX-ből
  • Hírek

Megbízható Ferrarit akart, építtetett egyet egy Honda NSX-ből

Egy svájci férfi szerette volna átélni a Ferrari élményt, de nem akarta az olasz autókkal járó nyűgöket a nyakába venni.

március 24., 12:25
Hadüzenet Trumpnak: új megoldást javasolnak a kínaiak, Pekingben járt a BMW-vezér
  • Hírek

Hadüzenet Trumpnak: új megoldást javasolnak a kínaiak, Pekingben járt a BMW-vezér

Összehaverkodna Kína az EU-val?

március 24., 15:19
Nem erősebb, de mégis gyorsabb a frissített Audi RS3
  • Hírek

Nem erősebb, de mégis gyorsabb a frissített Audi RS3

Sokat számít, hogy mennyire agilis egy autó.

március 24., 09:09
Hyundai Insteroid 2025
  • Hírek

Hyundai Insteroid 2025

március 25., 11:33
F1 kibeszélő Kínai Nagydíj 2025
  • Hírek

F1 kibeszélő Kínai Nagydíj 2025

március 24., 14:06
Honda NSX (Ferrari 360 Replika)
  • Hírek

Honda NSX (Ferrari 360 Replika)

március 24., 09:04
Nissan Murano GT-R
  • Hírek

Nissan Murano GT-R

március 24., 13:16