Jönnek a fiatalok, de a V12 örök
Bemutató: Rolls-Royce Ghost és Cullinan Series II
A legtöbben racionális szempontok alapján választunk autót, lelkesen vadászunk a legjobb vételre, és csak remélni tudjuk, hogy a kiszemelt típus éveken át nagyobb probléma nélkül elkísér minket. Ilyeneken biztos, hogy nem töri a fejét egy tipikus Rolls-Royce vásárló, aki a hétköznapokat csak egy rendkívüli autóval tudja elképzelni, amiben minimum V12-es motor van, és még a kárpit hímzésének a színe is az ő ízlését tükrözi. A Ghost és a Cullinan friss kiadása mindenben a felső tízezer kívánságát lesi, és tudja, mitől nyílnak meg a megfelelő pénztárcák.
Ha olyan prózai gondolkodással közelítünk a Rolls-Royce-ok felé, hogy kinek van szüksége ekkora autóra, vagy éppen minek ekkora motor, esetleg ki vágyik gombnyomásra nyitható és csukható ajtókra, akkor végleg lemondunk arról a romantikáról, aminek egy kis szikrája még megmaradt az autóiparban, és örökre elfelejtünk álmodozni is. Persze itthon kevesen engedhetik meg maguknak, hogy ennyi pénzt elköltsenek, de azt hiszem, az arab világot leszámítva a Föld minden pontján csak kevés ember fejében fordulhat meg, hogy ezt értse autó alatt.

Egy bőven ötméteres limuzint vagy SUV-t, aminek egy nagyváros látképére emlékeztető, megvilágított panteon van az orrán, tetején az autózás hőskorából megmaradt, egyetlen szoborszerű orrdísszel, Emily-vel. Aminek ma is hagyománytisztelő szekrényajtaja van, tetőkárpitján apró LED-ek szimbolizálják a csillagokat és műszerfalán egy kis vitrinben az analóg óra alatt egy második szobrocska is feszít. Egy szimbolikus dísz, amit beülésnél először alulról világítnak meg, majd reflektorfénybe kerül, végül színpadi megvilágítást kap, és úgy pózol.
Nekem itt lábad könnybe a szemem, és értem meg, miért van igény még mindig egy ilyen pazarló luxuscikkre, ami a nap végén mégiscsak egy autó, amivel közlekedni lehet. Azért, mert sem a Ghost, sem a Cullinan nem csak egy autó, sőt, nem is használat tárgy. Ez a páros inkább díszes mandzsettagomb, személyre szabott ékszer, igazi státuszszimbólum. Az egyre fiatalodó vevők már nem a 6,75 literes, 571 lóerős, 850 Nm nyomatékú V12-esért fizetnek, bár ragaszkodnak hozzá, és annyira imádják, hogy többnyire nem ültetnek sofőrt a bal egybe.
Soha nem lesz ilyened (nekem se)
A Cullinanen lehet poénkodni, hogy van benne legalább 30% halottaskocsi és 25% London taxi, de senki sem kap tőle röhögőgörcsöt.
Itt a mítosz kerül sokba, a legenda, amit a BMW-vel együtt becsülettel tart életben a cég, és minden extra köré olyan sztorit épít fel, ami szó szerint eladja ezeket a különleges autókat a centik, literek és az ár/érték arány depresszív valóságát maguk mögött hagyóknak. Ki ne vágyna nyitott pórusú, kézzel pácolt, mikroszkopikus fémrészecskékkel csillogóvá tett kőris dekorra, vagy a bőrt vegán opcióként helyettesítő Duality Twill kárpitra? A bambuszból készült, sávolykötésű textil előnye, hogy szellőztethető, ami eddig csak perforált bőrrel volt megoldható.
Miközben a Ghost Series II-ben próbálok rájönni, hogyan érték el, hogy a masszázsülések a régi idők epedás foteljeire emlékeztessenek, elcsodálkozom rajta, hogy egy ennyire szép és megkapó részletekkel díszített, egyszerre ódon hangulattal és modern kütyükkel szolgáló belsőbe hogy kerülhet egy egyszerű, szögletes, door feliratú, fekete gomb? Közben odalép a termékmenedzser, és elmeséli, hogy nemcsak a kárpit, a hímzés színét is kiválaszthatom 51 különböző árnyalatból, mielőtt 11 mérföldnyi fonalból, 2,2 millió öltéssel 20 óra alatt elkészül a belső.
A Cullinan Series II-ben a Placed Perforation, vagyis a perforációs technikával létrehozott, háromdimenziós hatást keltő grafikák titkaiba avat be, ezeket a márka goodwoodi központja felett kialakuló felhők ihlették. Jól hangzik, nem? Egy komplett utastér összesen 107 ezer 0,8 és 1,2 mm-es perforációt tartalmaz, ennek elkészítése is időigényes, nem is beszélve a többi kézműves munkáról, ami minden modernségük ellenére hitelessé teszi az új Rolls-Royce-okat, függetlenül attól, hogy én is csak ámulok a bőségen, mint macska a halpiacon.
Mivel vezetni most nem lehetett egyiket sem, az alapvetően változatlan technikáról a kamerák és műholdak segítségével optimalizált légrugós felfüggesztésről és hajtásláncról nem tudok áradozni, ahogy a vitán felül fiatalos, színes belsőkről sem, mert ez nem az én világom. Ezért jó, hogy a Bespoke műhely meghekkelt aranyhalként korlátlanul képes a kívánságokat teljesíteni! A gyáriak szerint a Közel-Keleten van igény harsány árnyalatokra. A nyitottságot az újra és a különlegesre mindenképpen díjazom, és meg kell hagyni, a külső előnyére változott.
Ez igaz a Ghostra és a Cullinanre is, bár tudom, hogy nem mindenkinek jön be a sarkokat kitöltő nappali menetfény, de mindkét modell esetében először éreztem lehengerlőnek az összképet. A változások egyébként jelentősek, újak az első-hátsó lámpák, a lökhárítók és az akár 23 colos felnik is. Ezeken az autókon egyszerűen szükség van rájuk, pláne a sportosra hangolt Black Badge kivitelen. Érdekes tapasztalat, hogy Rolls-Royce-ként egy ilyen nagy limuzin is kecsesebb jelenség a dimenzióival hasonlóan túlzó, mégsem elegáns BMW 7-es sorozatnál...

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Tesztek
Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998
Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
