Miközben az európaiak válogatott nehézségekkel küzdenek, a kínaiak egyre bátrabban lépnek piacra nálunk még ismeretlen márkákkal. Ha meg akarnak győzni, csak tessék, nem ugrunk el a lehetőség elől. Az összkerékhajtású, benzines Jaecoo 7 a gánti bauxitos talajon, a plug-in hibrid aszfalton bizonygatta, hogy érdemes adni egy esélyt a Chery almárkájának.
Ahogy meghallom a nevét, az én lelki lemezjátszómon is a Thriller és a Beat It dallamai indulnak el, de a német Jäger (vadász) és az angol cool (menő) szavakból összerakott nevet nem ejteném jékúnak, akkor már én is inkább a pop királyára szeretnék hasonlítani. Ha már hasonlóság, a kínai autók és tetszőleges használati tárgyak esetében rendszeresen előkerül a koppintás gyanúja, akkor is, ha az eredeti és a másolat is Kínában készül. Ez a helyzet a Jaecoo 7-tel is, a Chery a Jaguar Land Rover kínai partnere, ők Evoque-ot és Range Rover Sportot is gyártanak, szóval nem ér plágiumot kiáltani.

Már csak azért sem, mert nem a külseje a másolat, az viszonylag eredeti és karakteres, de mindenképpen a jó ízlés határain belül marad. A rokoni szálakról elsősorban a belső dizájn árulkodik. Tény, hogy sok márka nagy riválisa, a Tesla gegjei is megjelennek, de azon túl, hogy a hangulat az angolokéhoz áll közel, a pozitív összkép az igényes anyaghasználatnak és a összeszerelési minőségnek köszönhető. Nem tudom, hogy sírjak vagy nevessek, de az Európában próbálkozó kínaiak megrendelésére készült formák jobban tükrözik az európai ízlést, mint a kínai vevők pénzére is pályázó európai típusok.
Már a hatalmas hűtőrács sem számít túlzónak, ezt a szabadidő-autót bármelyik nagy múltú gyártótól jó néven vennénk. Egyébként egy jó néven biztosan jobban vennénk, érthető, hogy sokan gyanakodva néznek rá, de egy esélyt megérdemel. Pláne, ha olyan próbát vállal be a forgalmazó, mint a nyúzás egy természetes, tehát nem a típus tudásának megfelelő, épített terepen. Az összkerékhajtás vagy a gumik tudása mellett ilyenkor fontos, mennyire merev a karosszéria, milyen az irányíthatóság vagy a kilátás, mert a kekec újságírók kiszúrják a hiányosságokat, észreveszik, ha lemarad a többiektől.
A kompakt szabadidő autók, a Ford Kuga, a Hyundai Tucson vagy a Volkswagen Tiguan ellenfele első benyomásaim alapján emelt fővel szerepelhet a bejáratott márkák között. Színvonalas, átgondolt modell kidolgozott részletekkel és olyan mókás ötletekkel, mint a vetítővászonnak használható hátsó roló. 4,5 méteres hosszával az átlagot képviseli, 2672 mm-es tengelytávjához tágas utastér tartozik. Előbbi terepen is jól jön a kis fordulókörrel együtt. Az üzemmódkapcsoló a hajtás mellett a kamerákat is izzítja, tetszőleges szögekből láthatjuk, milyen akadályok várnak ránk odakint.
Most all terrain gumikat tettek az autókra, de az instruktorok szerint a gyári szereléssel is végigment volna a bauxitos talajon. Egyéni megítélés kérdése, hogy hiszünk-e nekik, az viszont nem kérdés, hogy végig biztonságban éreztem magam. A kormány mögött ülve kevésbé tűnt drasztikusnak a sziklákon áthajtás, az intenzív oldaldőlés vagy az átlósan magasba emelkedő kerekekkel gurulás, mint kívülről figyelve. Közben egyetlen nyekkenést vagy reccsenést sem hallottam sem a váz, sem a belső elemek felől, pedig az összkerekes Jaecoo 7-hez a nyitható üvegtető is alapáron jár.
Erre a marsbéli tájra egyébként nem szabad autóval behajtani, külön engedélyt kapott rá az importőr. Hiába nyom 1724 kilót a 145 lóerős, 1,6-os turbós benzinessel és hétfokozatú duplakuplungos váltóval felszerelt Exklusive kivitel, ilyen körülmények között nem okoz kárt a környezetben. Az összkerekes 13 990 000 forintos árához kétmilliót kell hozzátenni, és bevezető áron, szintén Exclusive felszereltséggel elvihető a plug-in hibrid, ami egy 143 lóerős, 1,5-ös benzines és egy 204 lóerős villanymotort párosít. Ez a 60 literes tankkal és a 18,3 kWh-s akkuval 1200 kilométeres hatótávot jelent!
Most csak egy rövid, országúti körön próbálhattuk ki. Kiderült, hogy kínai létére egészen európaias hangolású futóműve van, amivel számomra mindenképpen kiemelkedik a saját mezőnyéből. Ereje megfelel a szabályok diktálta lehetőségeknek, bár nem éreztem a 341 lóerős rendszerteljesítményt. Igaz, mire hozzánk kerültek az autók, az akkumulátor már le volt merülve, pedig elvileg 90 kilométerre van hitelesítve. Újabb érv amellett, hogy várjuk meg a tesztautót... A váltó finoman dolgozik, esetleg a rekuperációt vettem volna intenzívebbre, az üzemi fék viszont erős és jól adagolható.
Bár most a csúcsváltozatokat vezettem, a sima benzinesből és az SHS plug-in hibridből is létezik Premium néven egy nem sokkal rosszabbul felszerelt alapkivitel 12 490 000, illetve 14 990 000 forintért. A személyre szabás kimerül a külső és belső színek kiválasztásában, a klasszikus fehér, fekete és ezüst helyett a 150 ezer (fekete tető esetén 290 ezer) forintos Smaragdzöld és Olívaszürke lehet izgalmas a színes autóra vágyóknak. A gyártó 7 év vagy 150 000 km garanciát, az importőr az alkatrészek 98 százalékát lefedő raktárkészletet biztosít, hogy elnyerje a szkeptikus vevőjelöltek bizalmát.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Gumidoktor
Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?
A T6 Multivan nagy, de vajon kell hozzá kisteherautókra való gumi?
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
