Ehhez a huszonhat variánshoz már nem elég egy modell. És akkor jött a meglepi: a modellfrissítés nem csak a limuzint érinti, de szokatlan módon a négyajtóssal egy időben debütál az új kombi, az A4 Avant is. " A legszebb kombikat Avantnak hívják", idézte a közkeletű (?) szólást a márkaigazgató és a hostessek lecincálták a fekete pokrócot a következő titokról is.
Tényleg szép. És az a közkeletű szlogen is igaz rá, amit én találtam
ki:
"a legkevésbé praktikus kombikat Avantnak hívják". A meredek
dőlésű, szép, dinamikus, de a rakodóteret csökkentő tipikus Audi-kombis
hátfal alatt a limuzin 460 literes csomagtere lehajtogatott
üléstámlákkal is csak 1184 literesre bővült - a szépség viszont
megmaradt.
Megnyíló határok. Ez az aktuális szlogen. Gondolkoztam, mit jelenthet ez. Audival csak le kell kicsit lassítani Hegyeshalomnál, és már tiszteleg is a határőr? (Egyébként ez valószínűleg így is van, tekintve az állami autópark összetételét.) Audival nem kell betartani az 50/90/110/130-at? (Ld. fent.) De nem erről van szó. A rejtélyt az Audi marketingszakembere tárta fel a harmadik sarokban.
A folyamatos technikai fejlődés egyből bekerül az autókba, tehát amiről tegnap még csak ábrándoztak a mérnökök, azt most Ön vezetheti az A4-es formájában, határok dőlnek le, teccikérteni? PDTDI, Quattro, DSG, TFSI, megannyi határnyitogató fogalom. Amíg ocsúdtunk a megvilágosodás okozta bódultságtól, megnézhettük a 3, 2, 1: 4 feliratú sejtelmes óriásplakátokat követő új plakátokat és az új A4 két reklámfilmjét. Nem rosszak, de nem is jók, arról szólnak, hogy nem minden autóban van TDI és csak egyben van Quattro hajtáslánc.
Leleplezték a harmadik A4-et, egy szép kis kétezres dízelt is, aztán Vérten Sándor, a PoHu kommunikációs igazgatója kapta meg a szót a negyedik sarokban. Itt egy tényleg jó kis filmet láttunk az Audi sporttörténeti múltjáról - jelesül a Quattro 25 éves történelmének legszebb állomásairól. Röhrl, 500 lóerő, Gruppe B, Blomqvist, Pikes Peak, Mouton: uramatyám, ez már történelem, de öreg vagyok. Nosztalgiázzon velem egy kicsit, megéri!
És akkor vissza a jelenbe. Valószínű, hogy az új A4-es árlistája nem annyira négy, mint inkább mondjuk huszonnégy százalékban tartalmaz presztízst. A 102 lóerős 1,6-os alapmodell 6,3 millió, a legolcsóbb dízel, a 115 lovas 1.9TDI 7,6 millió forintba kerül. És ezekhez nem jár még az első elektromos ablak sem. Az erősebb A4-esek felszereltségére már nem, csak árukra lehet panasz. A következő benzinmotorral, a 163 lóerőre feljavított 1.8T-vel már 8,6 millió forint az autó ára, a legolcsóbb kétliteres turbó-FSI 200 lóerős és 9,7 millió, ugyanez összkerékhajtással 10,5 millió forint. A 140 lovas kétliteres PDTDI alapváltozat 8 281 000 forintba kerül.
A lista másik végét már csak eltakart szemmel, ujjaim közt átkukucskálva mertem megnézni: 3.2 FSI Quattro TipTronic bő tizenhárom és félmillió, 3.0 V6 TDI Quattro Tiptronic 12 203 000 forint. És ez még csak az A4-es, a belépő modell az Audi limuzinok világába. Ja, az Avant természetesen drágább.
Itt akartam befejezni a cikket, de mégsem merek lelépni valami tragikumot enyhítő zárómondat nélkül. Szóval: tetszik-nem tetszik, az Audi tényleg igazi prémiummárka. Az A4 igazi ellenfele nem a Volvo S40/V50, vagy a Saab 9-3, hanem bizony egyértelműen a hármas BMW és a C-Mercedes. Akinek az Audi technikája kell, de nem akar vagyonokat fizetni érte, az némi kompromisszumkészséggel és kicsi spéttel egy VW-ben, akár még egy Skodában is elégedett lehet. Ha le tud mondani a presztízsről.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Most tied lehet az egyik legritkább Mazda MX-5
Csak az Egyesült Királyságig kell érte menned.
- Hírek
Baleset történt a Flórián téri felújításon, fél Budapest elesett
Az sem járt jobban, aki az M3-as autópálya környékén szeretné megközelíteni a fővárost.
- Közélet
Külföldi nyaralásra kötöttem biztosítást, de itthon égett ki az autóm
A biztosító nem akar fizetni, érdemes perelni?
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Hírek
A Mercedes már dolgozik az AMG ONE utódján
Erre utal egy sejtelmes kép, valamint iparági források is.
- Hírek
Ősztől nemcsak a gyomrodat, hanem a villanyautódat is töltheted a KFC-nél
Az áramot nem kosárban adják.
- Hírek
Külön sávot kapnak a telekocsik és buszok a párizsi körgyűrűn
Csak a hétköznapi csúcsidőkben.
- Hírek
Javítják a burkolatot, sávzárásra kell számítani az M0-son
A halásztelki csomópont térségében, az M1-es autópálya irányába.
- Hírek
Íme az uniós terv a feltápászkodásra, Magyarországnak is jó lehet
Uniós hátszelet kaphat az akkumulátorgyártás.
- Tesztek
Joggal lehetett volna az Év AutójaTeszt: KIA EV3 Long Range Earth Plus
Tisztességes valós hatótávjával máris felfelé lóg ki a sorból, és ez nem minden.
- Hírek
Nem lehet leszoktatni az embereket az autózásról, ezt már a környezetvédők is látják
Meglepő mondás a fő környezetvédőtől. Kérjük vissza a szedánokat!
- Hírek
Ennél menőbben nem lehet megünnepelni a Porsche 912 hatvanadik születésnapját
A magyar KAMManufaktur kitett magáért.
- Hírek
Új elektromos modelljéről tett közzé fotókat a Mercedes
Az elektromos SUV még álcázva futja a tesztköröket, de a lényeg már látszik.
- Közélet
A gatyáját is kifizette olvasónk, pedig ha OT rendszám, akkor kedvezményes biztosítás!
Az OT plakett kiváltásával automatikusan jár a kedvezményes KGFB is. Csak az időzítés nem mindegy.
- Hírek
Másfél milliárd eurós hátbaszúrást kapott a Maserati
Et tu, mi fili, Stellantis?
- Hírek
Minden negyedik ellopott autó Toyota Land Cruiser volt Japánban
A tízes toplistán csak Toyoták és Lexusok vannak.
- Hírek
Trump vámjai miatt akár 4,5 millió forintos áremelkedés jöhet az amerikai autópiacon
A vámok emelése kéz a kézben jár az árak emelkedésével, amely az autóiparban járhat a legsúlyosabb következményekkel.
- Tesztek
Az egyik Yaris széttép, a másik meg ritkább, mint egy Bugatti
Bő 20 évvel ezelőtt is volt turbós Toyota Yaris, de az nem volt annyira brutális, mint napjainkban.
- Hírek
Extra pénzért árulna utólag aktiválható hatótávot a Rivian
Ez úgy lehetséges, hogy a Large+ akkumulátor teljesen megegyezik a Max változattal, ám előbbi kapacitását szoftveresen korlátozták.
- Hírek
Magyarországra érkezik a Chery második modellje, pedig még az elsőt sem láttuk
A Tiggo 7 és a Tiggo 8 az idei év második feltől lesz kapható.
- Tesztek
Jönnek a fiatalok, de a V12 örökBemutató: Rolls-Royce Ghost és Cullinan Series II
