Ez a cikk ugyan a legexkluzívabb Accordról szól, de már az is jó lenne, ha egy fapados volna az etalon, és annál rosszabbat tilos lenne forgalomba hozni. Ami nem tudja megütni ezt a szintet, menne vissza a gyárba további reszelgetésre.
Június közepén, amikor ez az írás született, még tényleg úgy tűnt, hogy sohasem lesz nyár. A meteorológia sem jósolt semmi jót. Aztán a sok aktuális anyag valahogy mindig kitúrta az Accordot, és a cikk addig lapult a fiók mélyén, amíg végül a nyár is megérkezett; de az első bekezdés már így marad. Hunyja be a szemét, képzelje el, hogy újra június 14. van, és csak ezután nyissa ki újra. Jó, most már továbbolvashat.
Hurrá, nyaralunk! Vagy mégsem? A naptár szerint persze minden rendben van, a napok és a hónapok tudják, mi a dolguk, váltják egymást, ahogy szokták, csak a nyár, az nem jött meg valamiért. Furcsa mód az új, fészliftes Accorddal is valami hasonló történt. Itt van köztünk, tényleg ő az, semmi kétség, csak éppenséggel nem újult meg. Aki így szereti, örüljön, aki csalódott, fúrja a fejét a párnába, a tény akkor is tény: az új Accord a régi. Ez a nyár tavasz, csak kapott egy új hűtőmaszkot.
Ez persze egyáltalán nem baj, hiszen nem valami ködbe vesző brit autógyár mostoha gyermekéről beszélünk, hanem a Honda Accordról, a kaizen, a japán fejlesztés és hangyaszorgalom eleven szobráról. Ezeket az autókat olyan precízen rakták össze, hogy világszerte nyugodtan használhatnák őket mesterdarabnak. És az alkatrészeladások drasztikusan csökkennének, és a szervizekben éhínség, pestis ütné fel a fejét, és az emberek nem is szeretnék cserélgetni az autóikat többé, és az autós-újságírók elmehetnének péknek, és mégis szép lenne.
Ahogy az ember beül az Accordba, valahogy olyan érzése van, hogy ha most százezer kilométert kell megtennie egyvégtében, akkor sem érheti baj. Ez az autó egyszerűen nem romolhat el. Más kérdés, hogy az általam eddig tesztelt két Accord, a Type-S, meg ez olyan, de olyan fekete belül, mint az ormányos medve segge luka. Az utastér dísztelen, egyhangú, és - ha még nem említettem volna - borzasztó fekete. Az S-nek nem volt mentsége, ő ugyanis sportosnak szánt modell, de az Executive kimagyarázta; ő a konzervatív, középkorú vagy lassacskán középkorú embereknek készül, ezért nem kell a csicsa.
Az Executive vásárlói többre értékelik a rengeteg extrát és a funkcionális tökélyt, mint egy krómbetétet vagy egy vidám színt a műszerfalon. A kényelmes, elektromosan tologatható bőrülések, a kétzónás klíma, a napfénytető, a navigáció és a kiskutya fütyülője mind benne vannak a 7,8 milliós árban. Minden kütyü közül a legizgalmasabb az adaptív sebességtartó automatika.
Adaptív azt jelenti, alkalmazkodó, az alkalmazkodás meg szöges ellentéte az állandónak, akkor meg mi a rák az az adaptív sebességtartó elektronika? A megfejtés egyszerű, nincs semmi furcsaság vagy paradoxon, csak egy okos rendszer, ami tartja magát az előre beprogramozott sebességhez, de ha autónk orra előtt lassabb járművet észlel, ahhoz alkalmazkodik, és lassít, vagy akár fékez is egy erőteljesebbet, ha arra van szükség.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
