A rendszer jól működik, ha a véletlen úgy hozza, hogy a sofőrre is szükség van, szól, hogy mi is fékezzünk, vagy váltsunk sebességet. Mivel az autó átadásakor közölték, hogy vészfékezni nem tud, azonnal kipróbáltam, mi történik, ha egyszerre mégis jól meg kell tiporni a fékpedált, és én gonoszul nem szólok közbe. Semmi sem történt. Az álló teherautóhoz közelítve az autó határozottan fékezett, és közben valóban szólt, hogy kapjam össze magam, de nekem már csak annyi dolgom volt, hogy a 10-zel guruló autót kivegyem sebességből, és állóra fékezzem.
Én szeretek vezetni, ennek ellenére tetszett a rendszer. Hosszabb utakon, kanyargós, forgalmas szerpentineken, ahol egyébként sem lehet előzni, jobb ráprogramozni magunkat a békés előttünk haladóra, lóbálni a lábunkat és zenét hallgatni, mint idegesen keresni a rést, ahol végre kibújhatunk, hogy egy perc múlva kezdhessük az egészet elölről. Felmerül a kérdés, mi történik, ha a tespedt sofőrnek hirtelen mégis dolga akad, és tényleg vészfékeznie, ne adj' isten, kormányoznia is kell, de el is hessegetem. Ugyanezt a sima tempomattal kapcsolatban is megkérdezhetnénk, de minek? Senki sem hallott még a híres sebességtartóelektronika-balesetekről.
Az Accord tehát szép kívül és sötét, de kényelmes, okos és praktikus belül. De milyen vele menni? Mégiscsak egy 2,4-es, 190 lóerős i-VTEC motor van az orrában. Na jó, feladom, nem tudok úgy tenni, mintha lelkesednék ezért a motorért. Van jó néhány Honda-motor, akár a régebbi, akár az újabb nemzedékben, ami annyira jó, hogy szinte él, de ezt sajnos már ismerem, és igazán nem tudom szeretni. Ez egy nagyon jó kis motor, és kész.
A Type-S-ben, ami a legsportosabb Accord, kifejezetten kiábrándítónak éreztem, egy luxusmodellhez azonban passzol ez a kiegyensúlyozott, erős, de azért szolid sornégyes. Hála a nagy lökettérfogatnak, alul sem küszködik, magas fordulaton az ereje is megjön, kár, hogy az a hang és erő, amit az ember egy Hondától vár, csak a leszabályozás előtti utolsó pillanatokban mutatja meg magát. Minden váltás előtt felordít a vadállat, de mire meghalljuk, már el is tűnt.
Szubjektív értékítéletemtől ezúttal sem sikerült megkímélnem az olvasót, de az objektivitás megkívánja, hogy idebiggyesszek még egy-két sort annak jegyében, hogy ez a motor valójában milyen jó. Mert tényleg jó, illik is az Executive személyiségéhez. Csöndes és kulturált, és ereje is van bőven, 7,9 másodperc alatt felgyorsítja az autót százra. A hozzá tartozó hatsebességes váltó pedig magasan libben át a nagy léc felett, minden szempontból tökéletes. Vajon a többiek miért nem lopják el a terveket?
És milyen jól passzol mindehhez a futómű. A 17-es, vagyis jó nagy, felnik, és a 225/45-ös, vagyis viszonylag sportos, alacsony oldalfalú gumik ellenére sem bosszantanak a kátyúk, az Accord csillapít a végsőkig. Ha a konzervatív tulajnak mégis kedve támadna egy kis autósporthoz, bátran nekivághat egy elhagyott szerpentinnek, nem fog csalódni. Az Executive puhább, mint a Type-S, érezhetően kényelemre optimalizálták, de ettől még az Accord-futómű precíz és gyors, és az autó súlyelosztása is remek, vagyis kicsit dülöngél ugyan, de azért játszadozásra is alkalmas.
Jobb autónak tartom az Accord Type-S-nél az Executive-ot, pedig a két modell gyakorlatilag ugyanaz, csak az előbbi kapott egy sportos futómű-beállítást, az utóbbi meg egy csomó extrát, de ebben valahogy mégis jobban összeillenek az építőjáték darabkái. A Type-S tulajdonosa mindig egy picit csalódottan ül majd vissza a volán mögé, miután kipróbálta barátja 325-ös BMW-jét, vagy régi Type-R-jét. Az Executive tulajdonosa bezzeg ki sem akar próbálni mást, ő tudja, érzi, hogy jól választott, és tojik rá, ki mit beszél. Pedig csak egy jó autót vett, semmi többet.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
