Mindez az erő a 147-est 206 km/h végsebesség elérésére teszi
képessé - ebből 200-at mi is tanúsíthatunk, de ekkor beértük a sort
a német sztrádán. 9,1 másodperc alatt gyorsulhatunk 0-ról 100-ra,
mindezt úgy, hogy nem dízel-kínzásnak érezzük, amit teszünk, hanem
a pörgős motor együtt örül velünk. Dízeltől ilyet még nem láttam.
|
A 4170 mm hosszú, 1729 mm széles, 2546 mm-es tengelytávú és 1310
kg tömegű, 280/1030 literes csomagtérrel szolgáló autó
minden paraméterében jóval nagyobbnak tűnik, mint egy Golf,
pedig keskenyebb, és kisebb a puttony - de 21 mm-rel hosszabb a
kasztni - és 35-tel a tengelytáv! Nincs tehát a Golf-padlólemezes
autókban hátul tapasztalt klausztrofóbia, négy felnőtt viszonylag
kényelmesen utazhat hosszú távon is. Ha fejreáll, az utazókat hat
légzsák is óvja, de a hátul középen ülőnek se fejtámla, se
hárompontos öv nem jár. Azért karambolozni az elöl ülőknek sem
ajánlott, az európai
törésteszten a
szépséges kasztni aggasztóan ripityomra tört a frontális
ütközésnél.
A 147-es fékjeinél Winkler kolléga
legutóbbi becsmérlése óta sajnos nem történt konstrukció-változtatás: szép nagy a
284 mm átmérőjű hűtött első tárcsa, nem kevésbé a 251 mm-es hátsó,
ABS is van - hogy mitől viselkedik mégis lovasát magáról levetni
kívánó musztángként az Alfa egy erős fékezésnél, az rejtély. A
fékezésnél bemutatott fiaskót az autó a kipörgésgátlóval teszi
jóvá: még bekapcsolt ASR-nél is van latinos csikorgás indulásnál,
de ha többre vágyunk, bármikor kivonulhatunk az Alfa gyámsága alól,
még nagy sebességnél, kanyar előtt is.
Bár az olasz autóipar az utóbbi évtizedben - nagyjából a Tipo
modellfrissítése óta - sokat tett, hogy a korábbi előítéleteket
elfeledtesse, azért az ördög még ott lapul a részletekben. Az első
ülések alatt - mindjárt a padlószőnyeg gyönyörű Alfa-Romeo hímzése
mellett -
szigszalaggal körbetekert fűtéskábel-csatlakozókat lelünk,
melybe minden ülésállításnál belenyúlunk. A hátsó ülőlapok
előredöntésénél hanyagul odavetett hangszigetelő rongyot találunk,
alatta szintén elektromos szerelvényekkel. A pohártartó mechanikája
jó igénytelenül, látványosan van bekenve zsírral, a hátsó övek
csatjait és a középső kétpontos övet - ha nem használjuk - csak úgy
be kell szórnunk az ülés alá.
Aztán mikor az ember már a legjobban bosszankodna, egy úton
töltött éjszakán végigtekint a vörösen ragyogó enteriőrön,
visszakapcsol hármasba egy kanyar előtt és már el is felejtette a
szigszalagot meg a kenőzsírt. A Golf-kategóriában én még nem ültem
ennél érzékibb autóban.
A Distinctive csúcsverzió alapára: 6.170.000 forint.
Értékelés:Golf-kategóriában a takarékos sportosságot előtérbe helyező énem 4,5, | |||||
a nyugodtan, kényelmesen utazni vágyó egóm - a gyártási trehányságok miatt- 3 csillagot ad. |
|