Az Alfának jól megy sora, a legtöbb piaconsikerült növelni a részesedést, van egy különlegesen zseniális közvetlen befecskendezéses benzinmotorjuk, és már készülődik a világ legjobb 16 szelepes dízele. És minden autójuk szép. Csak egyik-másik már kicsit régi.
![]() |
Ez is csak olyan, mint a huszonegyezés. Közepes lapon még
elgondolkodunk, egész jón őrlődünk egy kicsit, aztán meglátjuk, jó
lapok esetén csak egészen különleges esetben, vagy nagyon részegen
húzunk még egyet. Végülis 19-re még nyugodtan jöhet egy alsó. Az
Alfa Romeo GTV viszont legalább 20 volt, hanem 21.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Nem is nagyon akartak húzni rá.
Nyolc évig halogatták, tehették is, hiszen ennyire szép autó
ritkán jön össze - jó, az Alfánál elég gyakran, de ha egyszer nem
avult a formája, minek variáljanak?
A piac viszont kegyetlen, a vevőknek az újdonság kell, ezért újul meg évről évre az összes átkozott mosópor, legalábbis a csomagoláson. Ezt csinálta az Alfa is: mától nyugodtan indulhat a kampány, végre ki lehet mondani a varázsigét: itt az új GTV és Spider, frissebb, lágyabb, jobb, liposzómák, nanoszférák.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az aggódók az idei genfi autószalonon nyugodhattak meg, ott
mutatták be a frissített GTV-t. Ami annyira új, hogy először keresi
is rajta az ember a változtatásokat, és ez így van jól, ilyen
formához ne nagyon nyúlkáljanak. A GTV tehát ugyanolyan maradt, de
műértő olvasóink kedvéért azért leírom a változásokat.
A fordított háromszög alakú hűtőmaszk eddig is megvolt, nagyjából ugyanebben a méretben. Most - a márkaazonosság és alfás öntudat jegyében olyan lett a háromszög, mint a 147-esen, határozott, vízszintes, króm (hatású) csíkokkal. Az Alfa nem csak a dizájnra fektet hangsúlyt, de az ideológiai háttérre is.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A sajtóanyag titokzatos guruja talán ezzel kapcsolatban
ragadtatta magát a legelképesztőbb költői képekre. Tehát - az
eredeti fennköltségét természetesen meg sem közelítő
nyersfordításban - E vízszintes elemek azt sugallják, hogy ez egy
kiválóan megépített autó, erősen a földhöz horgonyozva."
Hiába, no, a lehorgonyzott autóval történő száguldásnál
tényleg nincs biztonságosabb.
A krómhorgonyon kívül új a motorháztető látványos domborítása; az ív a visszapillantó tükröknél megy át kajla nyuszifülbe. A harmadik újítást aligha vette volna észre bárki, ha nem mondják a gyáriak, és nem jelölik be, ez a lökhárító alatti, elliptikus ív, ami magába foglalja a ködlámpákat és a levegőbeömlőket.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A lovak gyanakvó és konzervatív állatok. Ha látnak valami
szokatlant, akár még meg is bokrosodhatnak. Az új GTV miatt
nyugodtan alhatnak a kocsisok.
Valójában persze a GTV egyszerűen egy fejszére hasonlít, csak a megfelelő szögből kell nézni: egy bazi nagy ék, különlegesen jól fejlett mamutfenyők döntögetéséhez.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A GTV fő újítása, a kétliteres, közvetlen befecskendezéses
JTS benzinmotor is csak úgy új, hogy GTV-ben eddig nem volt
ilyen, csak a 156-osban. Persze nem is régi bútordarab, hiszen csak
pár hónapja kapható a 156-osban, de akkor sem a GTV-hez kötődő
újdonság. De legalább 165 lóerős, és elég keveset fogyaszt. Lehet,
hogy csak a tesztautón állítottak el valamit, de ebben a GTV-ben
nem tűnt olyan tüzesen vadnak, mint a 156-osban.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A másik motor, a továbbfejlesztett 3.2-es V6-os sem új,ezt meg a
156-os/147-es GTA-ban próbáltuk. Viszont
ebben a kis ék testben nyújtja a legtöbbet, a motorházban
történő névsorolvasáskor 240 ló nyerít jelen-t, nekik köszönhetően
lett az új GTV minden idők leggyorsabb Alfája - természetesen csak
a szériaautók közül - , 255 km/h-s végsebességgel. Apró
figyelmesség, hiszen mint tudjuk, az olaszok alapjában véve utálják
a Schumachereket, így viszont ha lassan is, de el lehet húzni
bármely, 250-es végsebességre korlátozott német autó mellett.
<

Az oldalról ajánljuk
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
