Az Alfának jól megy sora, a legtöbb piaconsikerült növelni a részesedést, van egy különlegesen zseniális közvetlen befecskendezéses benzinmotorjuk, és már készülődik a világ legjobb 16 szelepes dízele. És minden autójuk szép. Csak egyik-másik már kicsit régi.
Ez is csak olyan, mint a huszonegyezés. Közepes lapon még
elgondolkodunk, egész jón őrlődünk egy kicsit, aztán meglátjuk, jó
lapok esetén csak egészen különleges esetben, vagy nagyon részegen
húzunk még egyet. Végülis 19-re még nyugodtan jöhet egy alsó. Az
Alfa Romeo GTV viszont legalább 20 volt, hanem 21.
Nem is nagyon akartak húzni rá.
Nyolc évig halogatták, tehették is, hiszen ennyire szép autó
ritkán jön össze - jó, az Alfánál elég gyakran, de ha egyszer nem
avult a formája, minek variáljanak?
A piac viszont kegyetlen, a vevőknek az újdonság kell, ezért újul meg évről évre az összes átkozott mosópor, legalábbis a csomagoláson. Ezt csinálta az Alfa is: mától nyugodtan indulhat a kampány, végre ki lehet mondani a varázsigét: itt az új GTV és Spider, frissebb, lágyabb, jobb, liposzómák, nanoszférák.
Az aggódók az idei genfi autószalonon nyugodhattak meg, ott
mutatták be a frissített GTV-t. Ami annyira új, hogy először keresi
is rajta az ember a változtatásokat, és ez így van jól, ilyen
formához ne nagyon nyúlkáljanak. A GTV tehát ugyanolyan maradt, de
műértő olvasóink kedvéért azért leírom a változásokat.
A fordított háromszög alakú hűtőmaszk eddig is megvolt, nagyjából ugyanebben a méretben. Most - a márkaazonosság és alfás öntudat jegyében olyan lett a háromszög, mint a 147-esen, határozott, vízszintes, króm (hatású) csíkokkal. Az Alfa nem csak a dizájnra fektet hangsúlyt, de az ideológiai háttérre is.
A sajtóanyag titokzatos guruja talán ezzel kapcsolatban
ragadtatta magát a legelképesztőbb költői képekre. Tehát - az
eredeti fennköltségét természetesen meg sem közelítő
nyersfordításban - E vízszintes elemek azt sugallják, hogy ez egy
kiválóan megépített autó, erősen a földhöz horgonyozva."
Hiába, no, a lehorgonyzott autóval történő száguldásnál
tényleg nincs biztonságosabb.
A krómhorgonyon kívül új a motorháztető látványos domborítása; az ív a visszapillantó tükröknél megy át kajla nyuszifülbe. A harmadik újítást aligha vette volna észre bárki, ha nem mondják a gyáriak, és nem jelölik be, ez a lökhárító alatti, elliptikus ív, ami magába foglalja a ködlámpákat és a levegőbeömlőket.
A lovak gyanakvó és konzervatív állatok. Ha látnak valami
szokatlant, akár még meg is bokrosodhatnak. Az új GTV miatt
nyugodtan alhatnak a kocsisok.
Valójában persze a GTV egyszerűen egy fejszére hasonlít, csak a megfelelő szögből kell nézni: egy bazi nagy ék, különlegesen jól fejlett mamutfenyők döntögetéséhez.
A GTV fő újítása, a kétliteres, közvetlen befecskendezéses
JTS benzinmotor is csak úgy új, hogy GTV-ben eddig nem volt
ilyen, csak a 156-osban. Persze nem is régi bútordarab, hiszen csak
pár hónapja kapható a 156-osban, de akkor sem a GTV-hez kötődő
újdonság. De legalább 165 lóerős, és elég keveset fogyaszt. Lehet,
hogy csak a tesztautón állítottak el valamit, de ebben a GTV-ben
nem tűnt olyan tüzesen vadnak, mint a 156-osban.
A másik motor, a továbbfejlesztett 3.2-es V6-os sem új,ezt meg a
156-os/147-es GTA-ban próbáltuk. Viszont
ebben a kis ék testben nyújtja a legtöbbet, a motorházban
történő névsorolvasáskor 240 ló nyerít jelen-t, nekik köszönhetően
lett az új GTV minden idők leggyorsabb Alfája - természetesen csak
a szériaautók közül - , 255 km/h-s végsebességgel. Apró
figyelmesség, hiszen mint tudjuk, az olaszok alapjában véve utálják
a Schumachereket, így viszont ha lassan is, de el lehet húzni
bármely, 250-es végsebességre korlátozott német autó mellett.
<