|
Az autó gyönyörű, a motor csodás, a futómű kitűnő, a szellő körüllengi a bőven 200 felett kabriózó autós újságírót - mi kell még a gyönyörhöz? Hát - talán egy kicsivel kidolgozottabb felhasználói felület a kifogástalan vason. Már a beszállás sem egyszerű: az egyedi formájú slusszkulcs fejének élén lévő gumisátor alá rejtett gomb lenyomására nyílik a zár, mintegy két másodperces késleltetéssel, ami arra való, hogy az elbizonytalanodott bejutni vágyó még egyszer rányomjon, így azonnal vissza is zárja a kocsit. Sebaj, aki Alfázni akar, ennyitől nem retten vissza. Ha akarja, kinyitja kulccsal a sem a csomagtartóra, sem a tanksapkára nem ható központi zárat és akkor már csak a kilincs hiányával kell szembesülnie. Peugeot 106-ot, vagy Fiat Pandát próbált autósok mindjárt rájönnek, hogy a kulcslyukat is rejtő gomb megnyomásával, a csupasz lemezt megfogva nyitható az ajtó.
Hogy a csomagtér fedelét lezárni csak a légies far rettenetes erejű lecsapásával tudtuk; hogy az ülések mögötti kis zárható rekesznek nincs fogantyúja, hanem úgy kell vájkálni a kárpitban a nyitásához; ez kiábrándító és méltatlan a szépséghez és könnyedséghez, amelyet a Spider megtestesít. Hogy a biztonsági öv ki-kiakad az ülésre szerelt terelőelemből - de ha nem, akkor meg-megcsavarodik benne -, bosszantó és zavaró. De ami a leginkább dühítő, a tető nyitásának-zárásának procedúrája. Tesztautónkban feláras szervomotorok és hidraulika-munkahengerek végezték a munka nehezét, de igen-igen lassan és csak álló helyzetben, behúzott kéziféknél.
A bő fél perces művelet közben és után túl sok a humánerőforrás-igény: a gombot egyrészt folyamatosan nyomni kell, másrészt zárásnál a két reteszelőkampó alig-alig, csak az egész tető erőteljes húzása mellett akad be a helyére. Amikor már úgy érezzük, végre tető van a fejünk felett, még két kis tépőzáras kárpitelemet kell a helyére feszítenünk és leragasztanunk. Ha nyitásnál ennek ellenkezőjét elfelejtjük, a motorok szenvednek, a tépőzár recseg, a kabrióban vakító macsó feje pedig csúful vörösödik a pláza parkolójában. Javaslom az Alfának, hogy a következő modellfrissítésnél legalább annyi munkát fordítsanak a tető áttervezésére, amennyit megspórolnak a tökéletes forma változatlanul hagyásával.
A tesztautó listaára 10.495.000 forint. A BMW Z4 231 lovas háromezres motorral 15.590.000-től indul, a 218 lovas Mercedes SLK 320 13.506.000 forint, de még a szintén gyengébb, az erősebb Aero verzióban is csak 210 lovas Saab 9-3 Cabriolet is 13.690.000 forint. És csúnyább a segge. Egy biztos: a fenti mezőnyből nekem még a minőségi hiányosságokkal együtt is a Spider a favorit. Mert gyönyörű.
Értékelés: jó erős és gyönyörű kétüléses kabrióként 4. | |||||
Ha a tetőmechanika gyorsabb és precízebb, a beltér pedig egy leheletnyit sportosabb lenne, akkor 5. |
< >