Beépített hajszárítóval
Teszt: Citroën Berlingo Multispace 1.6 16v
Funkcióját tekintve inkább furgon, kényelme alapján személyautó, hogy nevezzem tehát? Akik az újautó adatbázist UADB-nek hívják, valószínűleg beérik az MPV-vel (Multi-Purpose Vehicle). Pedig van az ilyen járműre rendes magyar meghatározás: félszerzet. Úgy bizony, az új Citroën Berlingo félszerzet, ráadásul a legjavából.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A félszerzetek alapvető sajátossága a nehezen behatárolható hovatartozás. Nézzük hogy alakul ez a Berlingónál.
Építőipar, kereskedelm, mezőgazdaság:
![]() |
|
![]() |
![]() |
Legelső értékelhető szempont az 1245 mm-es belmagasság és ennek közvetlen velejárója, az óriási raktér. A szükség esetén egy mozdulattal dönthető hátsó üléstámlák 1:3 arányban osztják a hátsó teret. A felfelé nyíló hátsó ajtó akár egy kézzel nyitható és zárható. A normál 624 literes csomagtér tartalmát rolós függöny takarja.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Húsz apró fiók, zseb és polc segíti az úti okmányok és a tízórai elhelyezését. Az utasoldali ülés alatti titkos polcot már sokan ismerik, valószínű ezért került két másik titkos rekesz is a hátsó ülés lábtere alá. Csak a szőnyeg felhajtásával válik láthatóvá a rekesz fedele. A műanyag felületek nem túl szépek, de könnyen tisztíthatók. Mivel az utastér és a raktér nincs elválasztva, ez fontos szempont.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Hogy mennyire nagyszerűen pakolható az új Berlingo, egy hét alatt kétszer is bebizonyosodott. Egyszer egy gigantikus konyhabútor lapjait nyelte el, úgy, hogy először azt hittem, nem fér be a nagyszekrény 2620 mm hosszú oldallapja. De befért, és egy puha sapkának köszönhetően a szélvédőt sem lökte ki.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Pár napra rá harmadosztályú parketták garmadát nyelte el a lehajtott ülésekkel 2800 literesé váló raktér. A terhelés optikailag jótékony hatással volt a megjelenésre, de a tuning-ültetés ezen válfaja a menettulajdonságokra már nincs jótékony hatással. De erre majd később térjünk ki. Most nézzük, mitől személyautó a félszerzet.
Hétköznapi, családi, sport, hobby használat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
A beltér lépést tart a korral. Az első generációs Berlingóból szinte csak a volán mögötti műszeregyüttest örökölte. Sok részlet viszont ismerősnek tűnhet. A kormány egyenesen a Xsarából érkezet, természetesen jobb oldalán az autósztereót vezérlő kormány mögötti fülecskével. Baloldalra felárért cserébe még egy sebességtartó kapcsoló is kerülhet, de sajnos ezt a mi tesztautónk nem érdemelte ki. Pedig ez az extra egyedülálló ebben a kategóriában.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A C3-tól további finomságokat kapott az új félszerzet. Elsőre a szellőző rostélyokat ismertem fel. A zseniális, mézcsurgatóra hasonlító megoldás tökéletesen zár, ha kell. Olyannyira, hogy bemelegedett motornál, maximális ventillátorfokozatra kapcsolva, három szellőzőt bezárva a negyediknél hajat száríthatunk. A fűtéssel nem lehet hiba.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Ismerősek a kapcsolók, szivargyújtó, hamutartó és még talán egy pár dolog. Természetesen gazdasági okok késztetnek az ilyen megoldásokra, mégis a kiváló formatervezésnek köszönhetően egységes képet mutat. A műszerfal egyes elemei tesztautónkon metálkékes ezüst borítást kaptak, ami a műszerek számlapján és a kapaszkodón is visszaköszön. Hűvös és nem túl igényes elegancia, de nem rossz.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A magas építésnek és a tolóajtónak köszönhetően a gyerekek mozgatása, ülésbe rögzítése könnyű feladat. A csomagtartóban akár két nagykerekes babakocsi is kényelmesen elfér. A magas tető gyermeknevelési szempontokból is előnyös, ugyanis szinte energiaveszteség nélkül, egyetlen karmozdulattal lehet hátracsapni az eleven pulyák közé.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=xaoeoinhyh/fastid=gqdxotmherulagkvfrbfvmkfkckr/nc=0)