Drága Batárom
Teszt: Citroën C3 Picasso Exlusive (2009)
Végre ránk került a sor, a Citroën tesztautó-flottájából megkaptuk a C3 Picassót, melynek hazai bemutatóján Winkler volt pár hónapja. Ő akkor benzinessel szerette, nézzük, hosszabb távon hogyan muzsikál gázolajjal.
Már lent a mélygarázsban feltűnt: az autógyárak végre nem szégyellnek rendes, praktikus autót csinálni a népnek, amilyen volt a Kia Soul is, hiszen egy szedánforma pl. teljességgel értelmetlen. Nem lehet bele pakolni, nincs fejtér, ha van, akkor meg már bálna kategória. Nem lehet rendesen beülni, kiszállni, és általában semmit nem lehet benne. Igazából réges-rég ki kellett volna halniuk a szedánoknak. Aminek értelme van, az a kombi vagy ugyanez egy kicsit megemelt tetővel, hipp-hopp, máris itt az SUV. Életmódautó, vagy hogy hívják.
Ez azoknak készül, akik néhanapján nem restellnek gyermeket nemzeni , esetleg bútort vásárolni vagy bringázni mesze a várostól. Akik úgy alapból csinálni szeretnének valamit, mert még nincsenek teljesen beleszerelmesedve a saját középosztálybeliségük cégére, a vasárnapi húsleves vegetaszagába.
Szóval itt áll a mélygarázsban ez a – talán sárga – autó, Winkler mögött baktatok fél lépéssel, aki folyamatosan áradozik róla, hogy neki a benzinessel mennyire tetszett, de nem akar befolyásolni. Meg hogy a tologatható ülések, az milyen jó, amilyen a szerkesztőség java által imádott első Twingóban volt, csak itt osztott, nem egyben. Aztán egy kicsit méltatja a műszerfalat, hogy az milyen vagány, meg a kárpitokat mutogatja, kopogtat, mint egy kupec, és végül a csomagtartónál lyukadunk ki, hogy nézzem meg, teljesen hátratolt üléssel is van elég, és a lábtér is megfelelő maradt. A sízsáktól teljesen elgyengült, a padlóba rejtett tárolórekeszektől úgyszintén. Amikor azt kezdte ecsetelni, hogy az új autójában egy nyamvadt parkolókártyát is csak a kesztyűtartóba lehet tenni, jobbnak láttam sietést színlelni. Ha dekorcsík lenne rajta, esküszöm, megvenné.
De nem ez az összes előítélet, amivel birtokba vettem a C3 Picassót. Nekem volt már Citroënem, többször is, hidrós is, benzines is, régi is. El vagyok fogulva az idióta megoldásokért, és mindennap hangosan áldom azokat, akik újonnan meg mertek venni egy BX-et egy Golf ellenében. Egyszerűen szebb tőle az utca. Kéne még ezer. Aztán jöttek ezek a mindenféle nem kocka Citroënek tekercsrugóval, na, abból sose vennék, hiányozna a rendes kísértetkastély jelleg. Az XM csinált olyat, hogy bezártam, már méterekre gyalogoltam, mikor egyszer csak egy csattanás keretében feldobta a seggét az égbe, majd lassan visszaeresztette. Nem egyedi eset, Papp Tibi egy Xantia Activa tesztautóról mesélt hasonlókat.
Szóval előítéletektől terhelve közelítettem meg a kérdést, és mindjárt lenne egy kritikai észrevételem: az előző Picasso mért nem így nézett ki? Így is fogyott rendesen, meg kategóriateremtés, na de könyörgöm, az egy tojás polippal a tetején, ez meg autó. Annyira autó, hogy az első 24 órában ketten jöttek oda faggatni, hogy ezmiez. A kinézet rendben van tehát, a színe derűs, a felnik okék, a forma király. Beülve ismerősek a dolgok a többi Citroënből, a ködgomolyagban derengő műszerfal és társai.
Az ülőlap rövid. Leengedve, felemelve, mindenhogy rövid. Így elég hamar kiderült, Pekingbe ne ezzel induljunk, mert szétüljük a seggünket. A nagyihoz elég lesz. A plüsskárpit a könyöklőnél már most is szöszös, izgi lesz kitakarítani, vagy nem angórapulóverben kell vezetni. Indulás után, a napfényre érve létjogosultságot nyer minden idők legértelmesebb extrája, az üvegtető. Imádom, sose kéne ilyen nélkül, de ezt már a Forester esetében is leszögeztem. Egyszerűen nem lehet annyira béna autóbelsőt tenyészteni, amit egy két négyzetméteres üvegtető ne dobna fel. Ez egy jó dolog, persze oda kell figyelni, napon állva sötétítsünk be, mert a hővédő üvegezés ellenére hamar üvegházzá válik a beltér.
Elég a sztorizásból! Milyen a kocsi?

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Hírek
A Ford megkezdte az alkudozást
A Ford egyrészt szereti Trump vámjait, másrészt a pokolba kívánja őket
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései
Szinte nem is lehetne nagyobb különbség a múlt hétvégi Japán Nagydíj, valamint a most következő Bahreini Nagydíj között.
- Hírek
Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét
Az autót még 2024 májusában mutatták be egy gyönyörű koncepció formájában.
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
Új átkelőhely nyílt a magyar határon
A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
- Hírek
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.
- Égéstér
Ezeket vennénk 1 millióért
A fillérekből fenntartható városi minik és a családi használatra is alkalmas kombik, egyterűek mellett hobbi célra is választottunk sportos vagy veteránkorú típusokat.
- Hírek
Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén
Térképen mutatjuk, mire számíthatnak az autósok.
- Hírek
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.
- Hírek
Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá
Ásott egy nagy lyukat a 6000 dolláros markolóval, amit a Temuról rendelt.
- Hírek
Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?
Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.
- Hírek
Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.
- Hírek
Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban
Valószínű, hogy vámok miatt az árak a kereslettől függetlenül emelkedni fognak.
