A legelegánsabb, legerõsebb, legjobbhifis, mindenextrás tesztautót nyúzom éppen. Már a neve is ezt mutatja. Exclusive. Jó, jó, hogy ez csak a kisautónak számító C3, de tudjuk, nem minden a méret, bizonyos helyzetekben ezt technikával lehet pótolni. Talán ezért van a kocsiban a SensoDrive nevû csodaváltó.
A fekete elegánssá teszi az autót. Itt ugyan arról írnak, hogy a világos színek az igaziak a C3 számára, de a Kalahári sárgánál (leánykori nevén metálmustár) biztosan plasztikusabb hatást kelt. Ad neki egy kis komolyságot, úgy, hogy a kerekded formák játéka nem vész el. A kilincseket viszont nem szabad közelrõl szemlélni. Bután olcsó mûanyag hatásuk egy pillanat alatt meg tudja rendíteni a C3 eleganciáját. A Citroën ezt kilincsvédõnek titulálja, lelke rajta, de ez szimplán optikai tuningnak számít. Két lépésrõl már érthetõ, hogy krómozás helyett kapjuk. Kell is, mert a felniken, a cégemblémán, két apró feliraton, na meg a lámpákon kívül semmi más nem töri meg a nagy és ezúttal sötét felületeket.
Black is Beautiful |
Az asszociációkkal bajban vagyok. A szaksajtó és a gyár békés egyetértésben arról akar meggyõzni, hogy a C3 formájában a CV2, a Kacsa reinkarnációja gurult elém. Van benne valami, de ami nekem elõször eszembe jutott errõl a formáról az a Warsava, (szül. Pobjeda) gömbölydedre formált karosszériája. Azok az ívek, azok a hajlatok_ Jól el is zarándokoltam a Vasúttörténeti Parkba , párosfotót csinálni egy sínautóvá nemesedett Warsava-val, de az emlékeim egy kicsit megcsaltak.
Warsava kontra C3 |
Szembõl semmi köze a két autónak. Hátulról viszont_ nem tudtam rendes fotót csinálni, de becsszóra, van hasonlóság. És ha már ott jártam, íme a bizonyíték, hogy a fekete-ezüst színkombináció nem csak négykerekûeknek áll jól.
Fekete ezüst |
Az elegancia odabenn is folytatódik. A mûszerfal és az ajtók nagy része kopogós mûanyag, de a sötét részeket remekül kombinálták világosabb és meglehetõsen erõs mintákkal domborított részekkel. Üzenet: bocsánat, hogy nem használtunk drága anyagokat, ugye kérem, ennyiért ez lehetetlen, ellenben gondolkoztunk, mivel is lehetne feldobni az enteriõrt.
A tárolórekeszek makacsul dolgoznak a minõségérzet ellen. A mûszerfal tetején lévõt egyszerûen lehetetlen kinyitni. Ha mégis sikerül, nem áll meg a felsõ helyzetben, magától visszacsuklik. Amennyiben mégis sikerül nyitott helyzetben rögzíteni, nem lehet becsukni. Kicsit ügyetlenebbek kísérletezés közben körmüket veszthetik, ujjukat törhetik. A mûszerfal alatti klasszikus kesztyûtartó pedig nyitás rá tud esni a lábunkra. Más gond nincs vele.
Az ülésekre nem lehet panasz. Kényelmesek, ezt még igazán nagy kocsikhoz szokott utasaim is megjegyezték. A világos kárpitanyaguktól féltem, zsemleszínû kutyákhoz ugyan ideális, de a teszt ideje alatt bebizonyosodott, hogy nem funkcionál mágikus hengerként, nem kell extrém módon óvni. A lehajtható kartámasz kicsit rövid, és a vége hajlamos a lefelé konyulásra, de némi ügyeskedéssel jól el lehet rajta helyezkedni.
A hátul ülõk már nincsenek ennyire jó helyzetben. Az ülés formája ugyan remek, de a fejtámlák, ha nincsenek felhúzva, kényelmetlenül nyomják az ember hátát. A lábtér az autó méretéhez képest elfogadható, a fejtér viszont meglepõen kicsi. Én a 186 centimmel már bajban voltam. Az autó formája többet ígért. Rá kellett ébrednem: a hátsó ülések célközönsége nem én vagyok, inkább Anna, a maga tizenöt hónapjával.
A mamája örömmel vette észre, hogy C3-ba gyerekülést szerelni sokkal könnyebb, mint az átlagos, nem emelt utasterû személyautókba. Anna pedig jól láthatóan élvezte, hogy nem a hátsó ajtó kárpitját látja, hanem gond nélkül ki tud nézni a vele egy magasságba került ablakon.
Anna kilát |
A gyermekcsomag részeként a belsõ visszapillantó fölé szerelt kis tükörben mindig szemmel tarthatjuk a gyereket. Anna, amint egy kicsit nagyobb lesz, biztosan értékelni fogja a szintén a gyermekcsomag részét képzõ, az elsõ ülések hátuljáról lehajtható asztalkát, további pár év múlva pedig kéjes örömmel tölti rádiótelefonját az ülése melletti csatlakozóból.
Gyerekfigyelõ tükör |
A kormánykeréken nem spóroltak egy centime-ot, oppardon eurócentet sem. Remek a fogása, a kétszínû bõr remekül passzol a beltérbe. Ráadásul négy irányba állítható, így nem találtam senkit, aki ne tudta volna magának tökéletesre igazítani.
Digitális mûszerfal |
A mûszerfal narancssárga háttérvilágítású LCD-kijelzõ, ami jó nagy számmal írja ki az aktuális sebességet. A Citroëntõl nem idegen a számjegyes kijelzés, még tisztán mechanikus módon is próbálták sikerre vinni a régebbi modelljeikben. Az ilyenkor szokásos ellenérv, hogy a hagyományos órákat sokkal könnyebb leolvasni, ahhoz elég egy szempillantás is, ehhez meg_ hát ehhez meg elég másfél szempillantás. Haladunk valahol a város útjain, lássuk csak, mennyivel megyünk, igen, ötössel kezdõdik, az jó, azt még ki lehet magyarázni a rendõrnél. Kell ennél több?
A mûszerfal tetején lévõ kis ablakban olvashatjuk, melyik ajtó maradt nyitva, hány fok van odakinn, esetleg fagyveszélyre való figyelmeztetéssel kombinálva. És itt a pontos dátum, de ha zenét hallgatunk, akkor errõl szól minden felirat.