Íme, egy újabb nagy seggű autó, amit egyenesen nekünk, a világ szegényebb szegleteiben élő embereknek készítettek. Óriási csomagtartót, tágas utasteret és nagyon kényelmes futóművet kap, aki Pallast vesz. De sajnos mást is.
A C4 Pallas karrierje Kínában kezdődött, ahol C-Triomphe néven lassan két éve töretlen sikerrel forgalmazzák. Egy évvel később – 2007 közepén – kezdték árulni Dél-Amerikában. Állítólag a brazilok meg az argentinok megvesznek érte, óriási a kereslet, a Citroën argentin összeszerelő üzeme nehezen tudja kielégíteni az igényeket. Hozzánk csak idén jutott el, és ez jó jel. Optimista olvasatban azt jelenti, egyelőre még nem olyan szar a helyzet itt, mint Kínában vagy Dél-Amerikában. (Kínában óriási lehetőségek vannak, és rohamléptekkel fejlődik az ország, de egyelőre a többség szegénységben él, az egy főre jutó GDP az utóbbi évek sikerei ellenére is nagyon alacsony.)
Kicsit értelmetlennek érzem, hogy pont a legdrágább, legjobban felszerelt változatot kaptuk tesztelésre. A C4 Pallas Exclusive egészen biztosan nem az a modell, amire a célközönség java feni a fogát, hiszen alsó-középkategóriás szedánt a legtöbb esetben olyan emberek vesznek, akiknek nagyobb a családjuk, mint amilyen vastag a pénztárcájuk.
Az alapváltozat ára 4,3 millió, a tesztelt darabé 5,7, de csak papíron. Természetesen mindkettőt megkaphatjuk olcsóbban, akcióban: előbbit 4, utóbbit 5,2 millióért, vagyis tesztautónk 30 százalékkal drágább, mint a benzines alap-Pallas. Dízelből egyébként fapados nincs is, a Prestige felszereltségű modell pedig majdnem ugyanannyiba kerül, mint a csúcs – akciósan 4,9 millió az ára –, viszont nincs benne tolatóradar, automata világítás és ablaktörlő, nincs hozzá alufelni meg bőrkormány, szóval akkor már inkább kifizetném azt a plusz háromszázezret az Exclusive-ért, vagy még inkább megvenném a fapados benzinest jó olcsón.
Pallas, Athéné, a Citroën, meg a fegyverforgatás
A pallas görög szó, jelentése: fegyverforgató. Mi köze a fegyverforgatásnak a Citroënhez? Az égvilágon semmi, ugorjunk. Pallasz Athéné Zeusz és Métisz gyermeke, a bölcsesség, az igazságos háború, a jog, az igazságosság, a művészetek, a kézművesség és a képzés istennője a görög mitológiában. Kissé erőltetett módon talán a művészeteket vagy magát az istenség fogalmát összefüggésbe lehet hozni a Citroënnel, egy efféle laza képzettársítás azonban kevés ahhoz, hogy határozottan kijelenthessük, ez motiválta a névadókat.Kicsit mélyebbre kell ásnunk, hogy megtaláljuk a kulcsot a megoldáshoz, nevezetesen a Citroën DS-t amit 55-től húsz éven át gyártottak. Ennek az autónak a nevét a franciák – akárcsak mi – déessznek ejtik, pont ugyanúgy, mint franciául az istennőt, ami így írandó: déesse. A DS legjobban felszerelt változatát nevezték először Pallasnak; ez tökéletesen érthető húzás volt részükről, hiszen Athéné kiváló istennő számos erénnyel, akiről azt jövendölték, hogy még apjánál, Zeusznál is hatalmasabb és okosabb lesz.
Később a GS-ből, majd a CX-ből és az XM-ből is készült Pallas kivitelű modellváltozat, itt már nem annyira az asszociáció, mint inkább a hagyomány miatt. Aztán a név egy időre eltűnt, de a Citroën újra előszedte, leporolgatta, kifényesítette, és ráragasztotta a legjobban felszerelt C6-osra.
De miért nevezik így a négyajtós C4-et is? Ravasz kérdés. Nem is nagyon tudok válaszolni rá. Mert hogy a C6 legfényűzőbb változata megkapta az isteni nevet, az rendben van, én ugyan sosem vezettem, de ránézésre istennő a javából. A C4 szedán viszont egy tipikusan a szegényebb piacokra szánt modell – Nyugat-Európában nem is lehet kapni –, szóval a fene se érti; de legalább jól hangzik.
További előnyök és hátrányok, valamint értékelés a következő oldalon.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Csoda, hogy csak ekkora bajt csinált a részeg kamionos
Az M7-es autópálya egyik pihenőjét zúzta le a horvát sofőr.
- Hírek
Bejelentették: új vezérigazgató a Nissan élén
Sejteni lehetett, hogy a Honda-Nissan együttműködés kudarca után Makoto Uchida repül. Megvan az utódja.
- Hírek
Teherautónak csapódott, majd annak platóján landolt egy motoros Amerikában
Mérföldeken át vitte is tovább a szerencsétleül járt motorost.
- Hírek
Gigantikus befektetésre készül a Ford Európában
A cél az egyszerűsítés, a költségcsökkentés és a hatékonyság növelése.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Forró helyzet: Tesla töltőt akart felgyújtani, végül ő maga is lángra kapott
Újabb támadás ért egy Supercharger állomást az Egyesült Államokban.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Tesztek
Ennél németebb új Opelt nem kaphatszMenetpróba: Opel Grandland PHEV - 2025
Akinek kevés a háromhengeres, vagy nem akar elektromosat, tökéletes opció a PHEV, amit végre vezethettünk is.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Szeretnél egy világbajnok F1-es autót? Most vehetsz egyet magadnak!
A csapat 2009-ben történelmet írt azzal, hogy fennállása egyetlen szezonjában azonnal világbajnok lett.
- Olajdoktor
Eszi az olajat a Hyundai, rossz olajat töltött bele a márkaszerviz?
A legutolsó szerviz után hirtelen megnőtt az olajfogyasztás. A beletöltött olaj, vagy más lehet a gond?
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
