Remélem, mindenki olvasta az új hétszemélyes C4 Picasso bemutatóját. Ha igen, most könnyű dolgom lesz. Képzeljék el azt az autót, elméletben csapják le a seggét, és veszejtsék el az utolsó üléssort. Sikerült? Máris látják az új ötszemélyes Picassót. Köszönöm. Viszontlátásra.
Jó, a dolog egy kicsit azért bonyolultabb. Az új Picasso elviekben a régit felváltani született, de a váltás nem megy egyik pillanatról a másikra. Az előd annyira sikeres, hogy 2010-ig irányozták elő az értékesítését, így klasszik Astra, illetve Picasso lesz belőle. Vegyük hát át a Citroën jelenlegi egyterűkínálatát: Picasso Classic (rendes, régi, ronda, jól bevált, a családosok kedvence), C4 Picasso (amiről most kéne írnom), Grand C4 Picasso (hétszemélyes, de azonos tengelytávval), C8 (a legnagyobb busz). Bátor sorozat.
Az ötszemélyes Picasso - a továbbiakban C4 Picasso - méretében nagyobb, de arányaiban a Classic vonalaira emlékeztet. Míg a hétszemélyes változatban kínvallatás hatására sem láttam a rokonságot, a kicsiben tagadhatatlanul ott a vér. 20 centivel hosszabb (4,47 m), és 3 centivel (1,66 m) nagyobb, mint elődje.
Az autó legfeltűnőbb sajátossága az ablakok alatt hullámszerűen megtört dizájnvonal - mondjuk ki nyíltan -, a dájnamiklájn. (Isten fizesse meg a Seatnak, hogy ezt az univerzális jelzőt minden hasonló megoldásra alkalmazni tudom.) Ne kerteljünk, dájnamiklájn a javából ez is, ráadásul igen rafinált. Mert ha oldalról jobban megnézzük, látjuk, hogy az ajtó vonala belül egyenes marad, csak kívül viszi a hullámot. De az a legszebb, hogy a gyönyörű Citroën XM-et juttatja eszembe. Igaz, ott pont fordítva volt a hullám.
A fő csapásirány most is az óriási üvegfelületek hangsúlyozása, amit nagyon jó néven veszek. Úgy hívják, fényterű. Jól jegyezzék meg, mert én most írtam le utoljára ezt a kínos meghatározást. Tény, hogy üvegetető nélkül is 5 négyzetméter (tetővel 6,2) az átlátszó felület. Úgy, hogy nem fontos megbolondulni a napsütésben, mert okos árnyékolásrendszert is alkalmaznak, hasonlóan a nagyobb változathoz.
Az első üvegháromszöget szegélyező A- és B-oszlopok megoldása zseniális, ugyanis szélességüket és ezáltal merevségüket megtartva a vezető felé a legkeskenyebb arcukat mutatják, vagyis kissé befelé fordulnak, így a kilátás nincs korlátozva. A dolog szépséghibája, hogy a huszonahányéves Saab 900 -asunkon is ilyen megoldást alkalmaztak. Amíg a tesztúton voltam, itthon egy kolléga házi használatú Honda Jazzét majdnem megsemmisítette, mert nem vett észre az oszlopok holtterében jobbról érkező járművet. A C4 Picasso a holtteret a minimálisra csökkentette, úgy, hogy közben a merevség se bánja.
Ha egymás mellé állítjuk a nagyot és a kicsit, látjuk ám, hogy az új Picasso orra igencsak más. Ráadásul nem mondom, hogy sokkal szebb. Akár lehetne szebb is, ha nem azt a rácsot alkalmaznák. Ma reggel lementem a garázsba, és előkerestem a falfestésre hasznát teddyhenger lecsurgató lemezét. Na, ha esetleg valaki a jövőben összetörné ezt a műanyagot, ezzel a festőipari eszközzel könnyedén kipótolhatja.
Míg a nagy Picassóé kombisra, addig a C4 Picasso hátulja kicsit kupésra sikeredett. Ez talán a szárnyacskának és a döntött hátsó üvegnek köszönhető. Újdonság még az osztott hátsó lámpa, aminek az egyik fele a hátsó ajtóval nyílik. Érdekes, hogy oldalról kissé ferdén áll, mintha nem is erre a típusra készült volna, de ez egyáltalán nem baj. Nekem pont ez tetszik, és az ilyen részletek adják az autó egyéniségét.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
A Ford megkezdte az alkudozást
A Ford egyrészt szereti Trump vámjait, másrészt a pokolba kívánja őket
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Hírek
A Maserati CEO-ja reagált a pletykára, miszerint eladhatja a márkát a Stellantis
Az újabb pletykahullámot az robbantotta ki, hogy a Stellantis egy külsős tanácsadó vállalat, a McKinsey and Company segítségét kérte.
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Hírek
Új átkelőhely nyílt a magyar határon
A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.
- Hírek
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
- Hírek
Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét
Az autót még 2024 májusában mutatták be egy gyönyörű koncepció formájában.
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Égéstér
Ezeket vennénk 1 millióért
A fillérekből fenntartható városi minik és a családi használatra is alkalmas kombik, egyterűek mellett hobbi célra is választottunk sportos vagy veteránkorú típusokat.
- Hírek
Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései
Szinte nem is lehetne nagyobb különbség a múlt hétvégi Japán Nagydíj, valamint a most következő Bahreini Nagydíj között.
- Hírek
Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban
Valószínű, hogy vámok miatt az árak a kereslettől függetlenül emelkedni fognak.
- Hírek
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.
- Hírek
Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?
Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.
- Hírek
Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén
Térképen mutatjuk, mire számíthatnak az autósok.
- Hírek
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.
- Hírek
Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá
Ásott egy nagy lyukat a 6000 dolláros markolóval, amit a Temuról rendelt.
