Erősebbek. Szebbek. Olcsóbbak is, legalábbis némelyik. Néhány ok, amiért érdemes ismét bemenni a közeli Citroën-szalonba C4-et nézni. Mert a változások odakintről nem látszanak, olyan szerények.
Most, hogy a 307-est leváltó Peugeot 308-as néhány példánya már az utcán szaladgál, és a Párizsi Autószalonon megjelent az új Mégane is, a Citroën C4 maradt az egyetlen francia kompakt, amelyik elfelejtett megújulni 2008-ra. Valamit tenni kellett.
Teljes megújulásról szó sem lehetett, ennek egyrészt még nem jött el az ideje, hiszen a C4 még csak négyéves, másrészt a PSA idén elég sok pénzt ölt már a 308-as, az új Berlingo, a C5-ös bevezetésébe. Jött hát egy enyhe facelift – a lökhárítóból kikanyarított nagy alsó trapézmaszk, a gyalogosvédelmi normákhoz inkább igazodó, domborúbb motorházfedél, krómkörítéses ködfényszóró elöl, a háromajtóson átlátszóvá lett lámpabura hátul. Kint nagyjából ennyi.
Bent puhább a műszerfal teteje, a fordulatszámmérőt pedig a kormányoszlop tetejéről betették a központi műszeregységbe. Jövőre kapható lesz még színes képernyős navigáció és MP3-as lejátszókat jack- és USB-dugaszokkal fogadó dobozka is. Néhány felni, három új szín, és ezzel máris kipipáltuk a szabad szemmel látható jegyeket.
A legfontosabb vívmány a két új motor, valamint az egyes modelleknél hozzájuk társuló jelentős árcsökkenés. Mindkettő a BMW-vel közös fejlesztés, és az eddigi 1,6-os, illetve kétliteres benzinest váltják.
Az új, változó szelepvezérlési idejű és nyitású, pillangószelep nélküli szívómotor (ha BMW lenne, Valvetronicnak mondanám) 120 lóerős − az 1,6-os eddig 110 volt. A limuzin jellegű kasznikban négy decivel kevesebb benzint fogyaszt százon, csendesebb, és jó széles tartományban húz. Százra kerek tíz másodperc alatt teszi a C4-et, a végsebességi tétet 195 km/h-ra emeli.
Egyterűvonalon nagyobb árcsökkenésre számítsunk, hiszen a C4 Picasso esetében ennek az 1.6 VTi motornak a megjelenésével eltűnik a kínálatból a korábbi, 127 lóerős 1,8-as. A kisebb lökettérfogat miatt a regisztrációs adó is szerényebb erre a kivitelre, a C4 Picasso 1.6 VTi tehát már ötmillió forinttól megvásárolható, ami félmillióval lett kevesebb.
Még jobb a turbós verzió, amely közvetlen benzinbefecskendezéses is. Ennek 150 lóerejét már a C4 Picasso buszlimuzinon is érezni. Csak emlékeztetőül: az eddigi kétliteres szívómotor 143 lóerős volt. Nos, az új tényleg virgoncabban viselkedik. Ehhez a motorhoz teljesen új, hatfokozatú kézi váltó kapcsolódik.
A többi változat csak enyhén módosult: mostantól lesz 1,6-os bioetalonos C4 (még a régi motorral), a dízelek energiatakarékos gumikat kapnak, a kétliteres HDi emisszióját pedig felhozták Euro 5 szintre.
Irány a Citroën-szalon − gyönyörködjenek az áresésben, élvezzék a sok lóerőt, és vigyenek nagyítót a mustrához!