Még egy idegen szót tanultam a prospektusból: a belső tükör elektrokromatikus, azaz fényre sötétedik. Ahogy a kifinomultabb elektronikájú mai autóknál megszokott, az ablaktörlőnek is van esőérzékelő fokozata. Kevésbé modern az automata klíma. Bár jól működik, gyorsan eléri és stabilan, huzatmentesen tartja a kívánt hőfokot, csak egyzónás, ami manapság már jóval kevesebb személyes autókban is szokatlan.
Még egy-két sirám, aztán ígérem, befejezem: nehezen nyílik a doboz a műszerfal tetején, zavaró a két függőlegesre állított szellőzőrostély középen. A napellenző beletakar a tükörbe. A Renault kulcsnélküli rendszere sokkal könnyedebb, mint a Toyotáé, ahol fix helyre kell dugni a vaskos modult, csak kuplunggal indíthatunk, üresben fékezve nem, az ablakok csak járó motorral (!) működnek és bezáráskor nem csukódnak az ablakok.
A Toyota annyira bízik a Corollában, hogy ad egy kis előnyt az európai versenytársaknak. Korábban számtalanszor ecseteltem, hogy a japánok érzik a legjobban, hová kell tenni a villanyablak kapcsolótömbjét. Most a Versóban az egész pont annyival került előbbre, hogy már ne lehessen kényelmesen elérni. Kárpótlásul minden ablak automata. Hamisítatlan japán dolog viszont, hogy a tanksapka a vezetőülés melletti karral nyílik - mások ezt megoldják a központi zárral. A sok nyavalygás-fanyalgás után mégis a Versóé az utolsó szó: tizenegy darab pohártartó jut hét személyre.
A kocsi zsenialitása akkor bontakozik ki, mikor már nem is várnánk: ha hátraülünk. Már az állítható magasságú utasülés is jelzi, a Verso az utazók kényelmére koncentrál, de hátul van a lényeg. Nagy meglepetésemre a leghátsó két ülés valóban csaknem teljes értékű, sokkal kényelmesebb, mint a hasonló lehajtható lócáktól általában vár (és kap) az ember. A két szék egyszerűen nyitható fel és simítható vissza a padlóba, egyedül a kalaptartó roló ki-beszerelése okoz nehézséget. Jobb is, ha ezt betesszük a neki kialakított kis ficakba a padló alá, és soha többé nem vesszük elő. Ugyanezt kell tenni a második sor középső ülésének biztonsági övével is, ezt a plafonban dughatjuk el. Ez az ülés még a hetedik törpét is megkínozná, a hetedik mesterlövész pedig valószínűleg pisztolypárbajt vívna valamelyik társával egy másik helyért. Nem csak buszoztatást, költöztetést is vállalhatunk a Versóval; a hátsó és a középső üléssort teljesen eltüntetve kiváló furgont kapunk.
Az utasokat nem csak kényezteti, óvja is a Verso. Front-, oldal- és függönylégzsákok, sőt, még egy vezetői térdlégzsák is van az autóban, ha a fékasszisztens és a kipörgésgátlóval-ABS-szel-fékerőelosztóval operáló VSC nevű Toyota-elektronika kevésnek bizonyulna a vezető ügyetlensége ellen. Vagy a vakmerőség ellen: a VSC bármilyen sebességnél teljesen kikapcsolható. A legmókásabb biztonsági felszerelés az utas övének bekapcsolására figyelmeztető lámpa, amely már 3-4 kilós hátizsákomat is be akarta köttetni velem. Ide kívánkozik még egy apróság: amilyen agresszív ez a lámpa, olyan zárkózott a fényszóró bekapcsolva felejtésére figyelmeztető cincogás. Nem egyszer mentem vissza a sarokról villanyt oltani.
"Új Corolla Verso. Önből mit hoz ki?"- kérdi a Toyota reklámja. Ha jól értelmezem a kissé hülye kérdést, akkor a válasz: mikor mit. Ha messzire mennénk és sokan, akkor békés, takarékos, nyugodt közlekedői szellemet hoz ki belőlem az autó, hangulatos beszélgetésekkel, kellemes zenehallgatással. Ha egyedül kell elugranom vele valahova, gyorsan, akkor - bármennyire nem illik ez a Verso egyéniségéhez - akár eszelős vadállatot is kihozhat belőlem, kikapcsolt menetstabilizálóval, visító gumikkal.
4 910 000 forintért már Corolla Verso-tulajdonosok lehetünk, igaz ennyiért csak ötszemélyes, 1.6-os VVT-i motoros autó jár, Terra becenevű alapfelszereltséggel. Tesztautónk, a kétliteres D-4D Sol az árlista másik végén helyezkedik el, ez a legdrágább Verso, ára 6 165 000 forint. Mi a helyzet ebben a kategóriában a konkurenciánál? Mivel divattá vált mostanság, sokan kínálnak alsó-közép egyterűt, hétülésest azonban már kevesebbet találunk. A Renault Grand Scénic 1.9dCi Privilege csúcsmodell egy picit erősebb, de 115 ezerrel drágább és nincs benne alapáron se tempomat, se menetstabilizáló elektronika.
A 140 lovas, kétliteres PDTDI VW Touran tesztautónkhoz hasonló felszereltségű Highline verziója 6 951 000 forint - ráadásul a hatodik és hetedik ülés további kétszázezres pluszt jelent. Az Opel Zafira 2,2 literes, 125 lovas dízelváltozata Elegance kivitelben 6 264 000 forint, de ehhez még ezt-azt össze kell vásárolnunk, hogy megüssük a teszt-Verso szintjét. Ezek után nem mondhatunk mást: hét üléssel ebben a méretkategóriában kimondottan jó vétel a luxus-dízel Corolla-busz. Elvégre nem csak szürkében létezik.
Értékelés: 4 - Vágyni nehéz rá, van sok apró bosszantó hibája, de minél többet használja az ember, annál jobban szereti. Higgyék el! |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Minden negyedik ellopott autó Toyota Land Cruiser volt Japánban
A tízes toplistán csak Toyoták és Lexusok vannak.
- Hírek
Trump vámjai miatt akár 4,5 millió forintos áremelkedés jöhet az amerikai autópiacon
A vámok emelése kéz a kézben jár az árak emelkedésével, amely az autóiparban járhat a legsúlyosabb következményekkel.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Hírek
Másfél milliárd eurós hátbaszúrást kapott a Maserati
Et tu, mi fili, Stellantis?
- Tesztek
Jönnek a fiatalok, de a V12 örökBemutató: Rolls-Royce Ghost és Cullinan Series II
- Tesztek
Az egyik Yaris széttép, a másik meg ritkább, mint egy Bugatti
Bő 20 évvel ezelőtt is volt turbós Toyota Yaris, de az nem volt annyira brutális, mint napjainkban.
- Hírek
Extra pénzért árulna utólag aktiválható hatótávot a Rivian
Ez úgy lehetséges, hogy a Large+ akkumulátor teljesen megegyezik a Max változattal, ám előbbi kapacitását szoftveresen korlátozták.
- Hírek
Magyarországra érkezik a Chery második modellje, pedig még az elsőt sem láttuk
A Tiggo 7 és a Tiggo 8 az idei év második feltől lesz kapható.
- Hírek
Véget ért egy nagy korszak: nem lehet többé Nissan GT-R-t rendelni
A Nissan hazájában, Japánban is leállt az értékesítés.
- Tesztek
Joggal lehetett volna az Év AutójaTeszt: KIA EV3 Long Range Earth Plus
Tisztességes valós hatótávjával máris felfelé lóg ki a sorból, és ez nem minden.
- Hírek
Reklámok lephetik el a modern autók infotainment képernyőit
A marketingesek számára ez valódi aranybánya lehetne.
- Hírek
Nem lehet leszoktatni az embereket az autózásról, ezt már a környezetvédők is látják
Meglepő mondás a fő környezetvédőtől. Kérjük vissza a szedánokat!
- Hírek
Javítják a burkolatot, sávzárásra kell számítani az M0-son
A halásztelki csomópont térségében, az M1-es autópálya irányába.
- Hírek
Ennél menőbben nem lehet megünnepelni a Porsche 912 hatvanadik születésnapját
A magyar KAMManufaktur kitett magáért.
- Hírek
Íme az uniós terv a feltápászkodásra, Magyarországnak is jó lehet
Uniós hátszelet kaphat az akkumulátorgyártás.
- Közélet
A gatyáját is kifizette olvasónk, pedig ha OT rendszám, akkor kedvezményes biztosítás!
Az OT plakett kiváltásával automatikusan jár a kedvezményes KGFB is. Csak az időzítés nem mindegy.
- Hírek
Hihetetlen, de még mindig lopnak közlekedési táblákat szülinapi ajándéknak
Hiába von büntetőeljárást maga után, még mindig akadnak olyanok, akik közlekedési táblát lopnak.
- Hírek
Egy idióta 50 helyett 171 km/h-val repesztett Esztergom belterületén
Negtatív rekorder lett.
- Hírek
Ismét csökkennek az üzemanyagárak, januárhoz képest is olcsóbban tankolunk
Lassan, de biztosan olcsóbb az üzemanyag. Kérdés, hogy ez meddig marad így.
- Hírek
Bréking: Meghallgatták az európai autóipar imáit, enyhítenek az emissziós szabályozáson
De a végső cél ugyanaz maradt.
- Hírek
Profi instruktorok segítségével tanulnak gyors autót vezetni a rendőrök
Ennek helyszíne a ZalaZONE autóipari tesztközpont lesz.
- Hírek
„Digitális lasszóval” kapná el az ámokfutókat egy német mérnök
Bár vannak érvek a megoldás mellett, egyelőre korai arról beszélni, hogy ténylegesen megjelenjen az autókban.
- Hírek
Visszafordult a magyar újautó-piac
Közel 2 százalékkal csökkent a forgalomba helyezett új autók száma.
- Hírek
Emissziós pofont kaphat a Tesla
A többi autógyártótól kapott emissziós pénz kerülhet veszélybe.
