2004.10.29. 09:08

Még egy idegen szót tanultam a prospektusból: a belső tükör elektrokromatikus, azaz fényre sötétedik. Ahogy a kifinomultabb elektronikájú mai autóknál megszokott, az ablaktörlőnek is van esőérzékelő fokozata. Kevésbé modern az automata klíma. Bár jól működik, gyorsan eléri és stabilan, huzatmentesen tartja a kívánt hőfokot, csak egyzónás, ami manapság már jóval kevesebb személyes autókban is szokatlan.

Még egy-két sirám, aztán ígérem, befejezem: nehezen nyílik a doboz a műszerfal tetején, zavaró a két függőlegesre állított szellőzőrostély középen. A napellenző beletakar a tükörbe. A Renault kulcsnélküli rendszere sokkal könnyedebb, mint a Toyotáé, ahol fix helyre kell dugni a vaskos modult, csak kuplunggal indíthatunk, üresben fékezve nem, az ablakok csak járó motorral (!) működnek és bezáráskor nem csukódnak az ablakok.

A Toyota annyira bízik a Corollában, hogy ad egy kis előnyt az európai versenytársaknak. Korábban számtalanszor ecseteltem, hogy a japánok érzik a legjobban, hová kell tenni a villanyablak kapcsolótömbjét. Most a Versóban az egész pont annyival került előbbre, hogy már ne lehessen kényelmesen elérni. Kárpótlásul minden ablak automata. Hamisítatlan japán dolog viszont, hogy a tanksapka a vezetőülés melletti karral nyílik - mások ezt megoldják a központi zárral. A sok nyavalygás-fanyalgás után mégis a Versóé az utolsó szó: tizenegy darab pohártartó jut hét személyre.

A kocsi zsenialitása akkor bontakozik ki, mikor már nem is várnánk: ha hátraülünk. Már az állítható magasságú utasülés is jelzi, a Verso az utazók kényelmére koncentrál, de hátul van a lényeg. Nagy meglepetésemre a leghátsó két ülés valóban csaknem teljes értékű, sokkal kényelmesebb, mint a hasonló lehajtható lócáktól általában vár (és kap) az ember. A két szék egyszerűen nyitható fel és simítható vissza a padlóba, egyedül a kalaptartó roló ki-beszerelése okoz nehézséget. Jobb is, ha ezt betesszük a neki kialakított kis ficakba a padló alá, és soha többé nem vesszük elő. Ugyanezt kell tenni a második sor középső ülésének biztonsági övével is, ezt a plafonban dughatjuk el. Ez az ülés még a hetedik törpét is megkínozná, a hetedik mesterlövész pedig valószínűleg pisztolypárbajt vívna valamelyik társával egy másik helyért. Nem csak buszoztatást, költöztetést is vállalhatunk a Versóval; a hátsó és a középső üléssort teljesen eltüntetve kiváló furgont kapunk.

Az utasokat nem csak kényezteti, óvja is a Verso. Front-, oldal- és függönylégzsákok, sőt, még egy vezetői térdlégzsák is van az autóban, ha a fékasszisztens és a kipörgésgátlóval-ABS-szel-fékerőelosztóval operáló VSC nevű Toyota-elektronika kevésnek bizonyulna a vezető ügyetlensége ellen. Vagy a vakmerőség ellen: a VSC bármilyen sebességnél teljesen kikapcsolható. A legmókásabb biztonsági felszerelés az utas övének bekapcsolására figyelmeztető lámpa, amely már 3-4 kilós hátizsákomat is be akarta köttetni velem. Ide kívánkozik még egy apróság: amilyen agresszív ez a lámpa, olyan zárkózott a fényszóró bekapcsolva felejtésére figyelmeztető cincogás. Nem egyszer mentem vissza a sarokról villanyt oltani.

"Új Corolla Verso. Önből mit hoz ki?"- kérdi a Toyota reklámja. Ha jól értelmezem a kissé hülye kérdést, akkor a válasz: mikor mit. Ha messzire mennénk és sokan, akkor békés, takarékos, nyugodt közlekedői szellemet hoz ki belőlem az autó, hangulatos beszélgetésekkel, kellemes zenehallgatással. Ha egyedül kell elugranom vele valahova, gyorsan, akkor - bármennyire nem illik ez a Verso egyéniségéhez - akár eszelős vadállatot is kihozhat belőlem, kikapcsolt menetstabilizálóval, visító gumikkal.

4 910 000 forintért már Corolla Verso-tulajdonosok lehetünk, igaz ennyiért csak ötszemélyes, 1.6-os VVT-i motoros autó jár, Terra becenevű alapfelszereltséggel. Tesztautónk, a kétliteres D-4D Sol az árlista másik végén helyezkedik el, ez a legdrágább Verso, ára 6 165 000 forint. Mi a helyzet ebben a kategóriában a konkurenciánál? Mivel divattá vált mostanság, sokan kínálnak alsó-közép egyterűt, hétülésest azonban már kevesebbet találunk. A Renault Grand Scénic 1.9dCi Privilege csúcsmodell egy picit erősebb, de 115 ezerrel drágább és nincs benne alapáron se tempomat, se menetstabilizáló elektronika.

Toyota Corolla Verso

A 140 lovas, kétliteres PDTDI VW Touran tesztautónkhoz hasonló felszereltségű Highline verziója 6 951 000 forint - ráadásul a hatodik és hetedik ülés további kétszázezres pluszt jelent. Az Opel Zafira 2,2 literes, 125 lovas dízelváltozata Elegance kivitelben 6 264 000 forint, de ehhez még ezt-azt össze kell vásárolnunk, hogy megüssük a teszt-Verso szintjét. Ezek után nem mondhatunk mást: hét üléssel ebben a méretkategóriában kimondottan jó vétel a luxus-dízel Corolla-busz. Elvégre nem csak szürkében létezik.

  Értékelés: 4 - Vágyni nehéz rá, van sok apró bosszantó hibája, de minél többet használja az ember, annál jobban szereti. Higgyék el!          

Az oldalról ajánljuk

Minden negyedik ellopott autó Toyota Land Cruiser volt Japánban
  • Hírek

Minden negyedik ellopott autó Toyota Land Cruiser volt Japánban

A tízes toplistán csak Toyoták és Lexusok vannak.

március 4., 14:30
Trump vámjai miatt akár 4,5 millió forintos áremelkedés jöhet az amerikai autópiacon
  • Hírek

Trump vámjai miatt akár 4,5 millió forintos áremelkedés jöhet az amerikai autópiacon

A vámok emelése kéz a kézben jár az árak emelkedésével, amely az autóiparban járhat a legsúlyosabb következményekkel.

március 4., 10:17
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
  • Hírek

Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől

A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.

45 perce
Másfél milliárd eurós hátbaszúrást kapott a Maserati
  • Hírek

Másfél milliárd eurós hátbaszúrást kapott a Maserati

Et tu, mi fili, Stellantis?

március 4., 09:06
Az egyik Yaris széttép, a másik meg ritkább, mint egy Bugatti
  • Tesztek

Az egyik Yaris széttép, a másik meg ritkább, mint egy Bugatti

Bő 20 évvel ezelőtt is volt turbós Toyota Yaris, de az nem volt annyira brutális, mint napjainkban.

március 4., 13:33
Extra pénzért árulna utólag aktiválható hatótávot a Rivian
  • Hírek

Extra pénzért árulna utólag aktiválható hatótávot a Rivian

Ez úgy lehetséges, hogy a Large+ akkumulátor teljesen megegyezik a Max változattal, ám előbbi kapacitását szoftveresen korlátozták.

március 4., 12:05
Magyarországra érkezik a Chery második modellje, pedig még az elsőt sem láttuk
  • Hírek

Magyarországra érkezik a Chery második modellje, pedig még az elsőt sem láttuk

A Tiggo 7 és a Tiggo 8 az idei év második feltől lesz kapható.

március 4., 13:05
Véget ért egy nagy korszak: nem lehet többé Nissan GT-R-t rendelni
  • Hírek

Véget ért egy nagy korszak: nem lehet többé Nissan GT-R-t rendelni

A Nissan hazájában, Japánban is leállt az értékesítés.

március 3., 05:59
Joggal lehetett volna az Év Autója
  • Tesztek

Joggal lehetett volna az Év AutójaTeszt: KIA EV3 Long Range Earth Plus

Tisztességes valós hatótávjával máris felfelé lóg ki a sorból, és ez nem minden.

március 4., 16:38
Reklámok lephetik el a modern autók infotainment képernyőit
  • Hírek

Reklámok lephetik el a modern autók infotainment képernyőit

A marketingesek számára ez valódi aranybánya lehetne.

március 3., 05:59
Nem lehet leszoktatni az embereket az autózásról, ezt már a környezetvédők is látják
  • Hírek

Nem lehet leszoktatni az embereket az autózásról, ezt már a környezetvédők is látják

Meglepő mondás a fő környezetvédőtől. Kérjük vissza a szedánokat!

március 4., 06:02
Javítják a burkolatot, sávzárásra kell számítani az M0-son
  • Hírek

Javítják a burkolatot, sávzárásra kell számítani az M0-son

A halásztelki csomópont térségében, az M1-es autópálya irányába.

március 4., 06:02
A Polestar nagyot kaszált a Tesla iránti közutálatból
  • Hírek

A Polestar nagyot kaszált a Tesla iránti közutálatból

Kaptak az alkalmon.

március 4., 15:53
Ennél menőbben nem lehet megünnepelni a Porsche 912 hatvanadik születésnapját
  • Hírek

Ennél menőbben nem lehet megünnepelni a Porsche 912 hatvanadik születésnapját

A magyar KAMManufaktur kitett magáért.

március 4., 17:35
Íme az uniós terv a feltápászkodásra, Magyarországnak is jó lehet
  • Hírek

Íme az uniós terv a feltápászkodásra, Magyarországnak is jó lehet

Uniós hátszelet kaphat az akkumulátorgyártás.

március 4., 18:03
A gatyáját is kifizette olvasónk, pedig ha OT rendszám, akkor kedvezményes biztosítás!
  • Közélet

A gatyáját is kifizette olvasónk, pedig ha OT rendszám, akkor kedvezményes biztosítás!

Az OT plakett kiváltásával automatikusan jár a kedvezményes KGFB is. Csak az időzítés nem mindegy.

március 4., 06:02
Hihetetlen, de még mindig lopnak közlekedési táblákat szülinapi ajándéknak
  • Hírek

Hihetetlen, de még mindig lopnak közlekedési táblákat szülinapi ajándéknak

Hiába von büntetőeljárást maga után, még mindig akadnak olyanok, akik közlekedési táblát lopnak.

március 3., 07:35
Egy idióta 50 helyett 171 km/h-val repesztett Esztergom belterületén
  • Hírek

Egy idióta 50 helyett 171 km/h-val repesztett Esztergom belterületén

Negtatív rekorder lett.

március 3., 13:16
Ismét csökkennek az üzemanyagárak, januárhoz képest is olcsóbban tankolunk
  • Hírek

Ismét csökkennek az üzemanyagárak, januárhoz képest is olcsóbban tankolunk

Lassan, de biztosan olcsóbb az üzemanyag. Kérdés, hogy ez meddig marad így.

március 3., 16:58
Profi instruktorok segítségével tanulnak gyors autót vezetni a rendőrök
  • Hírek

Profi instruktorok segítségével tanulnak gyors autót vezetni a rendőrök

Ennek helyszíne a ZalaZONE autóipari tesztközpont lesz.

március 3., 10:15
„Digitális lasszóval” kapná el az ámokfutókat egy német mérnök
  • Hírek

„Digitális lasszóval” kapná el az ámokfutókat egy német mérnök

Bár vannak érvek a megoldás mellett, egyelőre korai arról beszélni, hogy ténylegesen megjelenjen az autókban.

március 3., 11:20
Visszafordult a magyar újautó-piac
  • Hírek

Visszafordult a magyar újautó-piac

Közel 2 százalékkal csökkent a forgalomba helyezett új autók száma.

március 3., 11:04
Emissziós pofont kaphat a Tesla
  • Hírek

Emissziós pofont kaphat a Tesla

A többi autógyártótól kapott emissziós pénz kerülhet veszélybe.

március 3., 16:10
Chery Tiggo 8
  • Hírek

Chery Tiggo 8

március 4., 10:31
KAMM 912c 60th Edition
  • Hírek

KAMM 912c 60th Edition

március 4., 14:01
Mazda MX-5 Coupé Type-E
  • Hírek

Mazda MX-5 Coupé Type-E

március 3., 14:24