Egyszerűen nem tudom, hova tegyem. Vezettem, közben az elmebaj különféle állapotaiba taszított. Sokszor a pokolra kívántam, aztán meg gyakran bizsergő, lüktetően kéjes élvezet forrásává vált.
A Corsa OPC tipikusan annak az esete, amikor elszánt lakberendezővel, költséget nem kímélve, a legmodernebb divat szerint terveztetjük meg az otthonunkat. Tökéletes lesz - és élhetetlen. Ez így kicsit talán kacifántos, mindjárt jobban kifejtem, mire gondolok. De előtte egy pillanatra idézzük fel, mi ez a Corsa OPC nevű. Az új Opel Corsát mindannyian ismerjük, jól néz ki, jó vezetni, kicsinek látszik, mégis óriási benne a hely, mellesleg pedig műszakilag nagyrészt megegyezik a Fiat Grande Puntóval . Kiváló autó tehát. Vita nincs.
Az OPC felirat pedig mostanában ott áll minden vörösre hevített Opel neve után, van ilyen Vectra, Astra, Meriva, Zafira, és most már Corsa is. Emez elméletileg a régi Corsa GSi-k szellemi örököse, a gyakorlatban viszont rövidesen, még a frankfurti szalonon megjelenik az új GSi, kevesebb lóerővel, szolidabb megjelenéssel. Az OPC akkor meg inkább olyan, mint a Ford Focusból az RS, a Corsa GSi pedig arányítva a Focus ST-nek felel majd meg.
Célközönségét tekintve viszont az OPC és a GSi egyazon társaságnak szól. Azoknak, akik régesrég a GSi-t vették volna. Márpedig a régesrégi Corsa GSi-k egyik fő tulajdonságaként azt jegyezhetjük le, hogy röviddel a garancia lejárta után (akkoriban ez hamar ment) mindenféle légterelőket, sportosabb kerekeket, hangos kipufogót, a szánalmastól a vérprofi melóig terjedő motortuningot kaptak. A régi Corsa GSi kiváló D&W próbabábu volt. A D&W kapcsán itt most szíveskedjenek nem germán női mellekre gondolni. Hanem mondjuk morcos Corsa-fényszórószemöldökökre.
A huszonegyedik században az a jó, hogy nem kell megvenni a D&W katalógust, zsírosra lapozgatni, darabonként megrendelni a forróbbnál forróbb alkatrészeket. Most már egyenesen a gyártól is megvehető a déundvésített kis-Opel, háromszögletű mindennel. Ebbe beleesik a kipufogó, a tükörtartó, a hűtőmaszkminta, az első ködlámpák. És járnak még hozzá metálkék légbefúvók és alsó fardiffúzor is, mint a Ferrarikon. Ebben az egészben az a rossz, hogy D&W katalógus híján lemaradunk a német mellek legjobbjairól.
Bár a túlcsicsázós tuninghullám leáldozóban van, hiszen manapság a simítás a divat, a pajkosítás mégis jót tesz a Corsának: ebben még a legkisebb himbilimbivel sem vall szégyent semmilyen diszkóhuszár. Kockás zakós, zöld kötött mellényes egyetemi tanárok kíméljenek jeligére, ezt érdemes hozzátenni a majdani használthirdetéshez.
Persze az aljavágott kormány, ívének tetején a középállást jelző kék bőrbetéttel, a vak fékhűtőrostélyok, a 18 colos kerekek a 225/35-ös Continental SportContact gumikkal már a béna német viccek mezsgyéjére eveznek. A metálkék szín azonban nagyon ott van, miként a Recaro ülések is, a kipufogót meg sikerült úgy hangolni, hogy a zajnormák közé szorítva is maradjon benne sportos brummogás. Turbómotortól e téren nem várhatunk sokat, a gázkoncert moraját mindig benyeli a feltöltő.
A sajtómappás infók egészen csodás dolgokról mesélnek. A motor 1,6-os, turbós, töltőlevegő-hűtős, 192 lóerőt tud 5850-es fordulaton, a legnagyobb nyomatéka 230 Nm, ami túltöltéssel másodpercekre 266 Nm-re is felmehet. Mindehhez 1255 kilós tömeg - káprázat. Még szebb, hogy az Opel állítása szerint az OPC-t nem utólag vakarászták sportkocsivá, ahogy azt már csak a forró ferde hátúakkal szokás, hanem a gyökerektől eleve OPC-nek tervezték. Ennek ellenére maradt benne az a futómű, ami a világ kisautóinak 99 százalékában szenved: elöl a jó öreg MacPherson, hátul az elsősorban pofátlanul olcsón előállítható, másodsorban egészen jó úttartást adó, harmadrészt viszont bukkanós kanyarokban esetlenül odébb ugráló, csatolt lengőkaros rendszer.
Sebaj, elöl 12, hátul 19 millimétert megültették, keményebb
rugókat és lengéscsillapítókat, merevebb keresztstabilizátort szereltek
be. Amint tudjuk: a leggyengébb rendszerű futóművel is csodákat lehet
tenni a rugóút kvázi megszüntetésével, lásd Ford Mustang,
Toyota Corolla AE86...
Aztán a fékek is elképesztőek, elöl 308, hátul 264 milliméteresek
a tárcsák. Áthangolták a menetstabilizálót az alap-Corsákhoz képest,
ezért az OPC később pánikol, előtte még hagyja kicsit ralipilótáskodni
a mégoly beszari amatőrt is. Csak támogatni tudjuk ezt a hozzáállást.
Biztonság és élvezet egyszerre - akár az ultra thin
Durex.
No, meg az sem utolsó dolog, hogy a Corsa OPC menettulajdonságait isteni képességű profik hangolgatták szorgosan a Nürburgringen. Hogy aztán az autó ugyanott körrekordot állítson fel kategóriájában Manuel Reuterrel a volánja mögött. A 8 perc 47,99 másodperces mérés elképesztő egy tömegautótól, ám ha végignézzük a Corsa OPC paramétereit, nincs okunk meglepődni. A hozzá legközelebb eső forró mini a RenaultSport Clio 197 , amit minden menetteljesítményében leüt.
A Fiesta ST, a Mini Cooper S, a Peugeot 207 RC a partvonalról nézi az Opel–Renault-meccset, oda se tud szagolni a játékhoz. A maga szemétdombján a Corsa OPC a király, sokkal inkább, mint az Astra, vagy pláne a vetélytárs nélküli Meriva és Zafira OPC a nemlétező sajátján. Az Opel tehát becsületes szorgalommal, küldetéstudattól vezérelve megépítette a világ eddigi legjobb mini forró ferdehátúját. Elméletben. Gyakorlatban más a helyzet. Ezzel visszatértünk a lakberendező tervezte otthonhoz. Ami, ugyebár, lakhatatlan. Ugyanez autóban a Corsa OPC.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
