Imádnivaló gyűlöletes

2007.09.06. 08:30

Adatlap Opel Corsa Opc - 2007

  • 1598 cm3-es,soros 4 hengeres benzines
  • 192 LE @ 5850 rpm
  • 230 Nm @ 1980 rpm
  • 6 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    7.2 másodperc
  • Végsebesség:
    225 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    7.9 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    0.0 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    0.0 l/100km
  • 5 759 000 Ft

Egyszerűen nem tudom, hova tegyem. Vezettem, közben az elmebaj különféle állapotaiba taszított. Sokszor a pokolra kívántam, aztán meg gyakran bizsergő, lüktetően kéjes élvezet forrásává vált.

A Corsa OPC tipikusan annak az esete, amikor elszánt lakberendezővel, költséget nem kímélve, a legmodernebb divat szerint terveztetjük meg az otthonunkat. Tökéletes lesz - és élhetetlen. Ez így kicsit talán kacifántos, mindjárt jobban kifejtem, mire gondolok. De előtte egy pillanatra idézzük fel, mi ez a Corsa OPC nevű. Az új Opel Corsát mindannyian ismerjük, jól néz ki, jó vezetni, kicsinek látszik, mégis óriási benne a hely, mellesleg pedig műszakilag nagyrészt megegyezik a Fiat Grande Puntóval . Kiváló autó tehát. Vita nincs.

Az OPC felirat pedig mostanában ott áll minden vörösre hevített Opel neve után, van ilyen Vectra, Astra, Meriva, Zafira, és most már Corsa is. Emez elméletileg a régi Corsa GSi-k szellemi örököse, a gyakorlatban viszont rövidesen, még a frankfurti szalonon megjelenik az új GSi, kevesebb lóerővel, szolidabb megjelenéssel. Az OPC akkor meg inkább olyan, mint a Ford Focusból az RS, a Corsa GSi pedig arányítva a Focus ST-nek felel majd meg.

Célközönségét tekintve viszont az OPC és a GSi egyazon társaságnak szól. Azoknak, akik régesrég a GSi-t vették volna. Márpedig a régesrégi Corsa GSi-k egyik fő tulajdonságaként azt jegyezhetjük le, hogy röviddel a garancia lejárta után (akkoriban ez hamar ment) mindenféle légterelőket, sportosabb kerekeket, hangos kipufogót, a szánalmastól a vérprofi melóig terjedő motortuningot kaptak. A régi Corsa GSi kiváló D&W próbabábu volt. A D&W kapcsán itt most szíveskedjenek nem germán női mellekre gondolni. Hanem mondjuk morcos Corsa-fényszórószemöldökökre.

A huszonegyedik században az a jó, hogy nem kell megvenni a D&W katalógust, zsírosra lapozgatni, darabonként megrendelni a forróbbnál forróbb alkatrészeket. Most már egyenesen a gyártól is megvehető a déundvésített kis-Opel, háromszögletű mindennel. Ebbe beleesik a kipufogó, a tükörtartó, a hűtőmaszkminta, az első ködlámpák. És járnak még hozzá metálkék légbefúvók és alsó fardiffúzor is, mint a Ferrarikon. Ebben az egészben az a rossz, hogy D&W katalógus híján lemaradunk a német mellek legjobbjairól.

Bár a túlcsicsázós tuninghullám leáldozóban van, hiszen manapság a simítás a divat, a pajkosítás mégis jót tesz a Corsának: ebben még a legkisebb himbilimbivel sem vall szégyent semmilyen diszkóhuszár. Kockás zakós, zöld kötött mellényes egyetemi tanárok kíméljenek jeligére, ezt érdemes hozzátenni a majdani használthirdetéshez.

Persze az aljavágott kormány, ívének tetején a középállást jelző kék bőrbetéttel, a vak fékhűtőrostélyok, a 18 colos kerekek a 225/35-ös Continental SportContact gumikkal már a béna német viccek mezsgyéjére eveznek. A metálkék szín azonban nagyon ott van, miként a Recaro ülések is, a kipufogót meg sikerült úgy hangolni, hogy a zajnormák közé szorítva is maradjon benne sportos brummogás. Turbómotortól e téren nem várhatunk sokat, a gázkoncert moraját mindig benyeli a feltöltő.

A sajtómappás infók egészen csodás dolgokról mesélnek. A motor 1,6-os, turbós, töltőlevegő-hűtős, 192 lóerőt tud 5850-es fordulaton, a legnagyobb nyomatéka 230 Nm, ami túltöltéssel másodpercekre 266 Nm-re is felmehet. Mindehhez 1255 kilós tömeg - káprázat. Még szebb, hogy az Opel állítása szerint az OPC-t nem utólag vakarászták sportkocsivá, ahogy azt már csak a forró ferde hátúakkal szokás, hanem a gyökerektől eleve OPC-nek tervezték. Ennek ellenére maradt benne az a futómű, ami a világ kisautóinak 99 százalékában szenved: elöl a jó öreg MacPherson, hátul az elsősorban pofátlanul olcsón előállítható, másodsorban egészen jó úttartást adó, harmadrészt viszont bukkanós kanyarokban esetlenül odébb ugráló, csatolt lengőkaros rendszer.

Sebaj, elöl 12, hátul 19 millimétert megültették, keményebb rugókat és lengéscsillapítókat, merevebb keresztstabilizátort szereltek be. Amint tudjuk: a leggyengébb rendszerű futóművel is csodákat lehet tenni a rugóút kvázi megszüntetésével, lásd Ford Mustang, Toyota Corolla AE86...
Aztán a fékek is elképesztőek, elöl 308, hátul 264 milliméteresek a tárcsák. Áthangolták a menetstabilizálót az alap-Corsákhoz képest, ezért az OPC később pánikol, előtte még hagyja kicsit ralipilótáskodni a mégoly beszari amatőrt is. Csak támogatni tudjuk ezt a hozzáállást. Biztonság és élvezet egyszerre - akár az ultra thin Durex.

No, meg az sem utolsó dolog, hogy a Corsa OPC menettulajdonságait isteni képességű profik hangolgatták szorgosan a Nürburgringen. Hogy aztán az autó ugyanott körrekordot állítson fel kategóriájában Manuel Reuterrel a volánja mögött. A 8 perc 47,99 másodperces mérés elképesztő egy tömegautótól, ám ha végignézzük a Corsa OPC paramétereit, nincs okunk meglepődni. A hozzá legközelebb eső forró mini a RenaultSport Clio 197 , amit minden menetteljesítményében leüt.

A Fiesta ST, a Mini Cooper S, a Peugeot 207 RC a partvonalról nézi az Opel–Renault-meccset, oda se tud szagolni a játékhoz. A maga szemétdombján a Corsa OPC a király, sokkal inkább, mint az Astra, vagy pláne a vetélytárs nélküli Meriva és Zafira OPC a nemlétező sajátján. Az Opel tehát becsületes szorgalommal, küldetéstudattól vezérelve megépítette a világ eddigi legjobb mini forró ferdehátúját. Elméletben. Gyakorlatban más a helyzet. Ezzel visszatértünk a lakberendező tervezte otthonhoz. Ami, ugyebár, lakhatatlan. Ugyanez autóban a Corsa OPC.

Totalcar értékelés - Opel Corsa Opc - 2007

7
TC

Felfoghatatlanul erõs, országúton, versenypályán sok örömet tartogató szupermini. Olykor egyenesen elképesztõ. Városi használatához viszont ajánlatos egy jó csontkovács, ideggyógyász, pszichiáter, fogorvos, bel

Az oldalról ajánljuk

Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
  • Hírek

Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek

Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.

március 10., 06:03
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
  • Hírek

Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést

A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.

március 10., 08:23
Már Musk kirúgását pedzegetik
  • Hírek

Már Musk kirúgását pedzegetik

Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.

március 10., 11:14
Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival
  • Hírek

Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival

Nem kellett rá sokat várni.

március 10., 11:20
A felső-középosztály népautója
  • Tesztek

A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.

A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.

március 10., 06:03
Mindenki megúszná Trump vámjait
  • Hírek

Mindenki megúszná Trump vámjait

Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.

március 10., 10:08
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
  • Technika

Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak

A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.

március 9., 13:47
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
  • Gumidoktor

Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...

Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?

4 órája
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
  • Gumidoktor

Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?

Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.

március 9., 16:41
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
  • Hírek

Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul

A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.

március 9., 12:17
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
  • Olajdoktor

Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?

Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.

március 8., 09:55
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
  • Hírek

Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó

Az OSRAM volt az első.

március 10., 14:02
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
  • Hírek

Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől

A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.

március 8., 07:06
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
  • Hírek

Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség

A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.

március 8., 11:37
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
  • Hírek

140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket

A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.

március 10., 12:28
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!
  • Belsőség

Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2

A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!

március 9., 09:57
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
  • Hírek

Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban

A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.

március 8., 08:37
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
  • Hírek

Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?

Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.

március 9., 10:52
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
  • Hírek

Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe

Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.

március 10., 13:23
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
  • Hírek

Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk

Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.

március 8., 15:44
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
  • Hírek

5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?

A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.

március 9., 07:04
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
  • Hírek

Már keresi a BYD a második Szeged helyét

A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.

március 8., 14:34
Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...
  • Hírek

Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...

Ilyen ez a kapitalizmus.

március 9., 08:40
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
  • Hírek

Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek

Továbbra is a Nettuno V6 az úr.

március 8., 16:35
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
  • Hírek

Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot

Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.

március 8., 16:09
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautó
  • Tesztek

Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.

13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?

március 8., 16:10
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
  • Közélet

Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3

Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.

március 9., 07:10
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
  • Közélet

A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes

Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!

március 8., 13:14