…az történt ugyanis, hogy őlordsága fékezhetetlen nagy buja kedvében megkívánt, és nem sokkal később magáévá is tett egy varacskos disznót, majd többször megismételte…
A harmadik generációs Discovery eredetét kutatva találtam bizonyos igen különös és titokzatos írásokat, amelyek szerint a monstre terepjáró egy walesi earl - nevét szándékosan nem említem - és egy varacskos disznó törvénytelen gyermekeként jött a világra. A régi könyvek azonban itt-ott homályosan fogalmaznak, máshol hiányosak, nem tudni pontosan, hol találkozik a misztikum a valósággal; ha találkozik egyáltalán.
Hogy mindez legenda vagy sem, mindenki maga dönti el. Bizonyára még sok évszázadon át vitatkoznak majd a tudós elmék, egy dologban azonban mindenki egyetért: a Discovery 3 karaktere semmire sem hasonlít, csak egyenes ági testvéreire, de az nem számít, hiszen a fáma szerint ők is e furcsa, perverz frigy gyümölcseként látták meg a napvilágot.
A racionális gondolkodók szerint a Land Rover dizájnercsapata, Geoff Upex, Dave Saddington, Richard Woolley és Andy Wheel végzett kiváló munkát. Nem szoktam a formatervezőket említeni, de ha a második verzió igaz, amire tulajdonképpen elég nagy az esély, minden tiszteletem a fent említett uraké. Nemcsak azt sikerült elérniük, hogy a Discovery ne hasonlítson egyetlen valaha létezett autóhoz sem, ne lehessen rámondani, hogy olasz, francia, német, japán, vagy akár brit iskola, de még szép is lett.
A 89-től gyártott modelleknek volt ugyan karakterük, de a végtelenül egyszerű külalakért nehéz volt lelkesedni. A tíz évvel később megjelenő Discovery Series II meg egyenesen csúnya volt. Tulajdonképpen a Discovery 3 is csak egy hatalmas doboz, mégis van stílusa, nem is akármilyen! Már a méreteivel is sokkol; a 2,7 tonnás!!! szörnyeteg majd' öt méter hosszú, szélesebb, mint két méter, de nem ez a lényeg. 184 cm magas, vagyis nagyon, ez ugyanis még emberi mértékkel mérve sem kicsi, autók között pedig egyenesen gigászi.
Első találkozásunkkor kicsit úgy éreztem magam, mintha a szomszédom kedvesnek mondott, de közel egymázsás dél-orosz juhászkutyájának kéne bemutatkoznom egy baráti simogatással. Aztán túltettem magam az irdatlan idomok okozta első megdöbbenésen, bátran közelítettem, és végre elmerülhettem a részletekben.
A brutálisan domborodó első lökhárító felett békésen üldögélő kocka hatású, mégsem teljesen négyzet alakú fényszóróknak máris oda merném ítélni a XXI. század legeslegeslegszebb autóalkatrésze díjat. Mivel a Discovery 3 luxusautó, a fényszóró bi-Xenon, és természetesen hibátlanul világít. A kerékjárati ívek domborulatai elterelhetik a szemet az ajtók vonalairól, de ahogy kinyitjuk őket, feltűnik, hogy egyetlen ajtóban nagyjából elég anyag van, hogy egy Cinquecentót kihozzunk belőle. Hatalmas, jó masszív, öröm csapkodni.
A Discovery 3 ötödik ajtajának aszimmetrikus vonalai, a féloldalas szélvédő nem az i-re teszik fel a pontot, nem a hab a tortán, még csak nem is a meggy a habon, hanem olyan gusztusos és szokatlan stíluselemek, amiért ezt az autót első ránézésre nagyon meg lehet kedvelni, én legalábbis így jártam.
A beltérben sem csalódtam, a sajátos karakterből és az egyedi elképzelésekből ide is jutott bőséggel. A Discoveryben nem minden kapcsolót találtam meg keresgélés nélkül, de a kézikönyvet azért nem kellett elővenni. Minden magától értetődő, csak nem mindig úgy, ahogy megszoktam. Olyan érzés átülni egy Hondából egy Land Roverbe, mint amikor az ember a tökéletesen működő Nyuszia telefonját egy szintén tökéletesen, de más rendszerben működő Amundsenre cseréli. Egy ideig fura, aztán már a régi a fura.
Az ülések nagyok, puhák, elöl hatalmas a tér, középen nagy, de még a harmadik sorban is egészen kényelmesen elfér két felnőtt ember; kevesebb a hely, mint egy Espace-ban, de több, mint egy Zafirában vagy egy Grandisban. A hátsó két ülést kevesebb mint 1 perc alatt nyitottam ki, pedig egyáltalán nincs affinitásom az efféle dolgokhoz.
A belső térben egyébként nem is annyira a kidolgozottság, a funkcionalitás, inkább a különleges dizájn tetszett meg. Minden határozottan másképp néz ki, mint más autókban. Az anyagok minősége jó, bár egy earl gyermeke akár elegánsabb is lehetne; még akkor is, ha édesanyja varacskos disznó. A kartámasz magasságát például egy lehetetlenül csúnya és oda nem illő fekete tekerentyűvel állíthatjuk be, mint az olcsó irodaszékeken a magasságot. A bőrkárpitból itt-ott kilóg egy cérnadarab.
A középkonzol olyan, mintha egy monolittömbből faragták volna. A méretes, masszív téglatest jócskán kiugrik a síkból, és derékszöget zár be a padlólemezzel, ami igencsak szokatlan megoldás. Egyértelműen rosszabb a sofőr rálátása, mint a hagyományos, döntött középkonzoloknál, viszont nagyon jól mutat.
Apró hiányosságai és furcsaságai ellenére, vagy tán éppen azokért, a Discovery 3 beltere nagyon is szerethető, szép és egyedi. Igazi, imádnivaló brit karakter. A harman/kardon hifi meg olyan gyönyörűen szól, hogy két-három jó cd-vel felfegyverkezve nincs az a dugó, ami kihozná az embert a béketűrésből.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Ford megkezdte az alkudozást
A Ford egyrészt szereti Trump vámjait, másrészt a pokolba kívánja őket
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Égéstér
Ezeket vennénk 1 millióért
A fillérekből fenntartható városi minik és a családi használatra is alkalmas kombik, egyterűek mellett hobbi célra is választottunk sportos vagy veteránkorú típusokat.
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.
- Hírek
Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét
Az autót még 2024 májusában mutatták be egy gyönyörű koncepció formájában.
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
- Hírek
Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései
Szinte nem is lehetne nagyobb különbség a múlt hétvégi Japán Nagydíj, valamint a most következő Bahreini Nagydíj között.
- Hírek
Új átkelőhely nyílt a magyar határon
A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.
- Hírek
Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén
Térképen mutatjuk, mire számíthatnak az autósok.
- Hírek
Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban
Valószínű, hogy vámok miatt az árak a kereslettől függetlenül emelkedni fognak.
- Hírek
Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?
Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.
- Hírek
Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.
- Hírek
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.
- Hírek
Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá
Ásott egy nagy lyukat a 6000 dolláros markolóval, amit a Temuról rendelt.
