A legjobb fakó?
Egy Golf-tulaj nem veri ordítva az asztalt kedvenc hűtőmaszkját vagy légterelőjét követelve. Egy Golf-tulaj elsősorban közlekedik.
Közhely vagy sem, a Volkswagen Golf hírnevét az első, de legfőképp a második széria alapozta meg. A virgonc kis GTI-k, a belüket húzó 1,6-os szívódízelek és a jellegtelen, de rendkívül megbízható, olcsón fenntartható középszer tökéletesen ült és teljesen átalakította saját kategóriáját. Mert univerzális volt: spórolós vagy gyors, ha kell, családi autó, brigádot hurcoló, horpadt oldalú csotrogány vagy kultautó. És nem drága.
Számomra a nagy kavarás valahol a Golf III. körül kezdődött. Mintha a VW aránytalanul nagyot akart volna szakítani a közös kalácsból, egyre magasabbra tört az imidzsépítés görbéje, ami aztán a Golf IV.-nél érte el tetőpontját. A valaha volt olcsó, mindenes családi autó kilépett saját árnyékából. De senki nem mondta, hogy könnyű lesz. Az immáron prémiumként beállított és árazott termékkel szemben mások az elvárások, élesebbek a kritikus hangok. A közös platform (PQ34) jó dolog, olcsóbb tőle a gyártás, de megvan az a hátránya, hogy esetleges hiányosságai ívként húznak végig az egész konszernpalettán.
Igen, a megannyit kritizált hátsó lábtérről van szó, amivel nem tudtak mit kezdeni, hiába kanyarítottak mélyebb és mélyebb árkokat az első üléstámlákba. És mégis, a pár hónap alatt elmálló ajtóbehúzó fogantyúk és a szűkös hátsó tér ellenére a ’97-ben bemutatott Négyes Golf eladási rekordokat döntögetett szerte Európában. A mi kis áporodott Kárpát-medencénkben ekkortájt kezdett terjedni a VW-fenomén, és a túlzott presztízs víziója jó táptalajra talált. Megérdemelten, hiszen a Golf hozta be a kompakt kategóriába a prémium fogalmát, de ettől még az 1,4-es Golf csak egy 1,4-es Golf maradt, hiába lehetett volna külleme alapján akár bőrös-klímás 1,8-as turbó is.
Kicsit többet kapott, mint amit érdemelt. Hogy a Volkswagen utolérje saját hírnevét, teljes erőbedobással túlóráztak a következő generáción, a most kifutó ötödiken. Ami jobb lett, de még mindig nem az igazi. Hely volt benne, de paradox módon ezúttal a beltér minőségével kapcsolatban kaptak negatív visszajelzéseket. Mert eljárt felette az idő. Nem nehéz kitalálni, mi volt a követendő irányelv. Öntsünk egy vagon pénzt a beltérbe, reszeljünk kicsit a formán, és – elméletileg – meg kéne kapnunk a tökéletes, kompakt Personenwagent. Ezek szerint a DS-CAR-os srácoktól tesztre kapott hatodik generáció lenne az eddigi legjobb Golf?
Magam is meglepődtem, de meglehet. Pedig alapvetően nem vagyok kompatibilis a középszerrel és a szürkeséggel. Gimnazista koromban, mikor a Bonanza Banzai-os fiúk összekarmolták a butikos lányt egy-egy fekete garbóért, én hosszú hajjal headbangeltem Bruce Dickinsonnal, majd mikor a kilencvenes években Németország és Ausztria levedlett szarjai elárasztották az utakat, és hirtelen a Golf II. lett a mindent vivő royal flush, én egy marék cukorkáért vettem egy nyolcszelepes Kadett GSi kabriót novemberben, amit aztán igazi kisvárosi hülyegyerekként végleg letámasztottam a téglagyár utáni balosban. Pedig abban az időben még lehetett szeretni a Golfot. Persze biztosan bele tudnánk magyarázni az Audi A8-ast is, de engem ez az újkori (2+) sosem fogott meg.
Dísztárcsa nélkül betyárosabb (videó)
Ezért is csodálkoztam magamon, mikor a teszt végére már-már kelletlenül szálltam ki belőle. Mifene? Öregszem? Sajnos az történt, hogy akár tetszik, akár nem, el kellett ismernem: alapvetően jó autó. Igaz ugyan, hogy mára már a logó felára szervesen beépült az árba és a köztudatba, de ettől eltekintve az automobiltól − mint közlekedési eszköztől − megkövetelt tulajdonságok kiegyensúlyozott egyvelegét adja. Mint egy rutinból készített nagyiféle vasárnapi csirkeleves. Az angolok erre találták ki a kitűnő shit happens szóösszetételt.
Mert ebben a Golfban aztán tényleg semmi nem történik. Lapozzon!

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Hírek
A Ford megkezdte az alkudozást
A Ford egyrészt szereti Trump vámjait, másrészt a pokolba kívánja őket
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
- Hírek
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
Új átkelőhely nyílt a magyar határon
A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései
Szinte nem is lehetne nagyobb különbség a múlt hétvégi Japán Nagydíj, valamint a most következő Bahreini Nagydíj között.
- Hírek
Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét
Az autót még 2024 májusában mutatták be egy gyönyörű koncepció formájában.
- Égéstér
Ezeket vennénk 1 millióért
A fillérekből fenntartható városi minik és a családi használatra is alkalmas kombik, egyterűek mellett hobbi célra is választottunk sportos vagy veteránkorú típusokat.
- Hírek
Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén
Térképen mutatjuk, mire számíthatnak az autósok.
- Hírek
Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá
Ásott egy nagy lyukat a 6000 dolláros markolóval, amit a Temuról rendelt.
- Hírek
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.
- Hírek
Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban
Valószínű, hogy vámok miatt az árak a kereslettől függetlenül emelkedni fognak.
- Hírek
Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?
Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.
- Hírek
Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.
