2009.02.22. 00:09

Adatlap Volkswagen Golf Comfortline - 2009

  • 1968 cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 110 LE @ 4000 rpm
  • 250 Nm @ 1750 rpm
  • 5 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    10.7 másodperc
  • Végsebesség:
    193 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    4.5 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    0.0 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    0.0 l/100km
  • 6 228 200 Ft

Egy Golf-tulaj nem veri ordítva az asztalt kedvenc hűtőmaszkját vagy légterelőjét követelve. Egy Golf-tulaj elsősorban közlekedik.

Közhely vagy sem, a Volkswagen Golf hírnevét az első, de legfőképp a második széria alapozta meg. A virgonc kis GTI-k, a belüket húzó 1,6-os szívódízelek és a jellegtelen, de rendkívül megbízható, olcsón fenntartható középszer tökéletesen ült és teljesen átalakította saját kategóriáját. Mert univerzális volt: spórolós vagy gyors, ha kell, családi autó, brigádot hurcoló, horpadt oldalú csotrogány vagy kultautó. És nem drága.

Számomra a nagy kavarás valahol a Golf III. körül kezdődött. Mintha a VW aránytalanul nagyot akart volna szakítani a közös kalácsból, egyre magasabbra tört az imidzsépítés görbéje, ami aztán a Golf IV.-nél érte el tetőpontját. A valaha volt olcsó, mindenes családi autó kilépett saját árnyékából. De senki nem mondta, hogy könnyű lesz. Az immáron prémiumként beállított és árazott termékkel szemben mások az elvárások, élesebbek a kritikus hangok. A közös platform (PQ34) jó dolog, olcsóbb tőle a gyártás, de megvan az a hátránya, hogy esetleges hiányosságai ívként húznak végig az egész konszernpalettán.

Igen, a megannyit kritizált hátsó lábtérről van szó, amivel nem tudtak mit kezdeni, hiába kanyarítottak mélyebb és mélyebb árkokat az első üléstámlákba. És mégis, a pár hónap alatt elmálló ajtóbehúzó fogantyúk és a szűkös hátsó tér ellenére a ’97-ben bemutatott Négyes Golf eladási rekordokat döntögetett szerte Európában. A mi kis áporodott Kárpát-medencénkben ekkortájt kezdett terjedni a VW-fenomén, és a túlzott presztízs víziója jó táptalajra talált. Megérdemelten, hiszen a Golf hozta be a kompakt kategóriába a prémium fogalmát, de ettől még az 1,4-es Golf csak egy 1,4-es Golf maradt, hiába lehetett volna külleme alapján akár bőrös-klímás 1,8-as turbó is.

Kicsit többet kapott, mint amit érdemelt. Hogy a Volkswagen utolérje saját hírnevét, teljes erőbedobással túlóráztak a következő generáción, a most kifutó ötödiken. Ami jobb lett, de még mindig nem az igazi. Hely volt benne, de paradox módon ezúttal a beltér minőségével kapcsolatban kaptak negatív visszajelzéseket. Mert eljárt felette az idő. Nem nehéz kitalálni, mi volt a követendő irányelv. Öntsünk egy vagon pénzt a beltérbe, reszeljünk kicsit a formán, és – elméletileg – meg kéne kapnunk a tökéletes, kompakt Personenwagent. Ezek szerint a DS-CAR-os srácoktól tesztre kapott hatodik generáció lenne az eddigi legjobb Golf?

Magam is meglepődtem, de meglehet. Pedig alapvetően nem vagyok kompatibilis a középszerrel és a szürkeséggel. Gimnazista koromban, mikor a Bonanza Banzai-os fiúk összekarmolták a butikos lányt egy-egy fekete garbóért, én hosszú hajjal headbangeltem Bruce Dickinsonnal, majd mikor a kilencvenes években Németország és Ausztria levedlett szarjai elárasztották az utakat, és hirtelen a Golf II. lett a mindent vivő royal flush, én egy marék cukorkáért vettem egy nyolcszelepes Kadett GSi kabriót novemberben, amit aztán igazi kisvárosi hülyegyerekként végleg letámasztottam a téglagyár utáni balosban. Pedig abban az időben még lehetett szeretni a Golfot. Persze biztosan bele tudnánk magyarázni az Audi A8-ast is, de engem ez az újkori (2+) sosem fogott meg.


Dísztárcsa nélkül betyárosabb (videó)

Ezért is csodálkoztam magamon, mikor a teszt végére már-már kelletlenül szálltam ki belőle. Mifene? Öregszem? Sajnos az történt, hogy akár tetszik, akár nem, el kellett ismernem: alapvetően jó autó. Igaz ugyan, hogy mára már a logó felára szervesen beépült az árba és a köztudatba, de ettől eltekintve az automobiltól − mint közlekedési eszköztől − megkövetelt tulajdonságok kiegyensúlyozott egyvelegét adja. Mint egy rutinból készített nagyiféle vasárnapi csirkeleves. Az angolok erre találták ki a kitűnő shit happens szóösszetételt.

Mert ebben a Golfban aztán tényleg semmi nem történik. Lapozzon!

Totalcar értékelés - Volkswagen Golf Comfortline - 2009

8
TC

A minőségérzet és a beltér ötös, a motor erős hármas, vezetési élmény nulla. Jó autó, de ha már dízel, akkor az erősebbik.

Az oldalról ajánljuk

Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
  • Hírek

Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten

Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát

április 11., 11:11
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
  • Hírek

A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját

Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?

április 11., 09:59
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
  • Hírek

Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták

A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.

április 11., 08:50
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
  • Hírek

Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet

Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.

április 11., 07:11
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
  • Hírek

5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából

Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.

1 órája
A Ford megkezdte az alkudozást
  • Hírek

A Ford megkezdte az alkudozást

A Ford egyrészt szereti Trump vámjait, másrészt a pokolba kívánja őket

április 10., 18:24
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
  • Hírek

Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből

Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.

április 11., 08:03
Elém forró aszfaltot öntsetek!
  • Tesztek

Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.

Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.

április 11., 06:00
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
  • Hírek

Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte

Csoda, hogy senki sem sérült meg.

április 11., 06:00
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
  • Hírek

Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban

Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.

április 11., 11:55
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
  • Hírek

A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban

Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.

április 10., 08:00
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
  • Hírek

Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára

A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.

április 11., 14:10
Új átkelőhely nyílt a magyar határon
  • Hírek

Új átkelőhely nyílt a magyar határon

A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.

április 10., 06:06
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
  • Hírek

Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris

A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.

április 11., 13:15
Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései
  • Hírek

Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései

Szinte nem is lehetne nagyobb különbség a múlt hétvégi Japán Nagydíj, valamint a most következő Bahreini Nagydíj között.

április 10., 16:38
Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét
  • Hírek

Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét

Az autót még 2024 májusában mutatták be egy gyönyörű koncepció formájában.

április 10., 06:05
Ezeket vennénk 1 millióért
  • Égéstér

Ezeket vennénk 1 millióért

A fillérekből fenntartható városi minik és a családi használatra is alkalmas kombik, egyterűek mellett hobbi célra is választottunk sportos vagy veteránkorú típusokat.

április 10., 17:42
Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén
  • Hírek

Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén

Térképen mutatjuk, mire számíthatnak az autósok.

április 10., 09:10
Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá
  • Hírek

Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá

Ásott egy nagy lyukat a 6000 dolláros markolóval, amit a Temuról rendelt.

április 10., 11:19
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
  • Hírek

Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz

Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.

április 10., 13:10
Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban
  • Hírek

Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban

Valószínű, hogy vámok miatt az árak a kereslettől függetlenül emelkedni fognak.

április 10., 14:46
Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?
  • Hírek

Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?

Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.

április 10., 12:09
Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son
  • Hírek

Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son

Az esetről videó is készült.

április 10., 10:11
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
  • Hírek

Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben

A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.

április 10., 15:46
XX. Oldtimer Show!
  • Infó

XX. Oldtimer Show!

április 11., 00:02
2025 Toyota GR Yaris frissítés
  • Hírek

2025 Toyota GR Yaris frissítés

április 11., 11:30
BYD Thang L és Han L
  • Hírek

BYD Thang L és Han L

április 10., 18:16
Mazda EZ-60
  • Hírek

Mazda EZ-60

április 10., 10:21
Új álcázott Hyundai
  • Hírek

Új álcázott Hyundai

április 10., 14:43