2005.04.28. 09:41

Adatlap Jeep Grand Cherokee Laredo - 2004

  • 2987 cm3-es,V 6 hengeres dízel
  • 218 LE @ 4000 rpm
  • 510 Nm @ 1600 rpm
  • 5 seb. automata
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    9.0 másodperc
  • Végsebesség:
    200 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    10.2 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    13.1 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    8.6 l/100km
  • 11 800 000 Ft

Adatlap Jeep Grand Cherokee Limited - 2004

  • 4700 cm3-es,V 8 hengeres benzines
  • 231 LE @ 4500 rpm
  • 410 Nm @ 3600 rpm
  • 5 seb. automata
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    9.5 másodperc
  • Végsebesség:
    200 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    14.9 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    19.7 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    12.0 l/100km
  • 14 400 000 Ft

Adatlap Jeep Grand Cherokee Limited - 2004

  • 5654 cm3-es,V 8 hengeres benzines
  • 326 LE @ 5000 rpm
  • 500 Nm @ 4000 rpm
  • 5 seb. automata
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    7.4 másodperc
  • Végsebesség:
    208 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    15.4 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    21.3 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    12.0 l/100km
  • 15 500 000 Ft

Hagyjuk az evázókat, a kegyetlen kaszást és a többi marhaságot. Tizenhárom év után a Jeep a derékszögű vonalzó mellett pár körzővonást is engedélyezett a tervezőmérnököknek, sőt a műszaki szakembereket is az autó közelébe engedték. A Grand Cherokee egyebek mellett focihajú háromliteres turbódízel és V8-as Hemi-motorral, új arányokkal, valamint elektronikus tudatmódosító szerekkel bizonyítja, hogy élete a vásárlóké.


Alapvetően megmaradt a korábban már bevált varacskosdisznó-küllem, eddig is ezért vették, eztán is ezért fogják, legtöbbjükben meg csak azért használják majd a négykerék-hajtást, mert állandó. Ne ússzunk el, hiszen a Cherokee kívül-belül jelentősen átalakult, de a megváltozott részletekkel is eltéveszthetetlen maradt.


A két elemi jeepes részlet, a hétlyukú hűtőmaszk és a négyszögletes kerékjáratok maradtak, az eddigieknél jóval tágabbra nyitva. A sportosabb európai modellekhez igazodva változtak az autó arányai, hosszabb, szélesebb és laposabb elődjénél. A hosszúság 139 mm-es növekedéséből 9 centi jutott a tengelyek közé, ennél sokkal érdekesebb, hogy bár széltében csak 1,2 centit szedett föl az autó, a nyomtáv 6,4 centivel nőtt, ami nagyon jót tesz irányíthatóságának, főleg közúton érződik stabilabbnak elődjénél.

Szemből azonnal feltűnik, hogy az eddigi kockalámpákat dupla kerek fényszórókra cserélték, erről a legegyszerűbb a 2005-ös modell azonosítása. Hátul is új világítótesteket rajzoltak, de ellentétben a korábbinál harmonikusabb orrkiképzéssel, a fenék sokkal szögletesebb lett, annyira dobozszerű, hogy az ember azt várja, mikor pattan ki belőle a rugós Jancsi bohóc. Arányaiban hosszabb a lámpaíveket felülről beburkoló motorháztető, meredekebb lett a szélvédő, vékonyabb az A-oszlop, a magasabbra húzott övvonal miatt pedig keskenyebbek az ablakok.

Végeredményben működnek a változások, az élőképemlékek és a fotók nézegetése közben azon kaptam magam, hogy elkezdett tetszeni az új orr és far, pedig alapvetően ki nem állhatom a szabadidő-terepjárókat. Az új karosszériaelemek körüli turbulenciát a szélcsatornában tüntették el, észrevehetően javult az autó zajkomfortja, és csökkent légellenállása.


Az utastér is átalakult, igaz, kevésbé érzékelhető mértékben. Újak a formák, de maradt az amerikai hangulat, műfa betét, kemény műanyagok, viszont az anyagválasztást érő kifogásokon kívül a kezelőszervekre nem lehet panasz. Meglepően egyszerű a válasz a kopogós anyagok miértjére. Bár egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek arra, hogy az európai vásárlóknak is megfeleljenek autóik, Detroit alapvetően lassan és nehézkesen reagál a változásokra. Egyetlen darab bemutatóautón nézhettük meg az európai képviselők által kisírt bőr műszerfalburkolatot, de azt is megtudtuk, hogy egyelőre nem döntötték el, a sorozatgyártott autókba bekerül-e a könnyen tisztítható plasztiknál egy fokkal azért szofisztikáltabb borítás.


Egészen ritka gesztussal biztosították, hogy mindenkinek nyilvánvaló legyen a különbség előd és utód között: az első nap délutánján rövid tesztutat tehettünk a 99-es modellel. A szállást - és egész Toszkánát - övező kanyargós utakon nem volt nagy élmény a korábbi Grand Cherokee. Elég kelletlenül vette a fordulókat, többször is meg kellett fékezni az amúgy óvatos sebességgel tervezett kanyarok bemenetén, meglehetősen kevéssé tűnt agilis, élvezetesen vezethető autónak. Később megtudtuk, hogy az új modelltől sokkal barátságosabb közúti viselkedést várhatunk, ez volt a fejlesztések fő csapásiránya.


Ennek érdekében a méretváltozások mellett a legtöbb technikai elemet is kicserélték. Az újdonságok: az eddigi globoid csigás helyett fogasléces kormánymű, elöl független, hátul az eddigi három helyett öt bekötési ponton rögzített multilink rendszerű hátsó futómű, valamint két új összkerék-hajtási rendszer segít a kerekek íven, az autó úton tartásában. És tényleg, egy alvással később kiderül, hogy a 2005-ös modell valóban sokkal kezesebb, barátságosabb, útra valóbb, mint elődje.

2,2 tonnás saját tömegből persze nehéz vezetési élményt kicsikarni, a Grand Cherokee irányításához pár másodperccel előbbre kell gondolkodni, mint rendesen, viszont amint megvan az összhang sofőr és az autó között, nagyon élvezetesen csapathatóvá válik a böhöm, különösen a ritka forgalmú, őrült kanyarokkal tűzdelt murvás utakon.

Csiroki


A csirokik (cserokik, cherokee-k) az őshonos amerikaiak által öt civilizált törzsként emlegetett nagy törzsek egyike. A mai Egyesült Államok keleti, dél-keleti felében éldegéltek, majd legtöbbjüket akaratuk ellenére az Ozark Plateau-ra telepítették a nem őshonos, de sokkal komolyabb létszámú és fegyverzettel felszerelt amerikaiak. Szakértők becslései szerint manapság 5 és 7 millió között lehet a Földön élő csiroki-leszármazottak száma.

Sequoyah
Tsalagi: a csirokiknál is délebbre lakó Muscogee-indiánok hívták tsalaginak a csirokikat. Ők ezt csaragi-ként vették át, majd az angolszász átírásban alakult ki a végleges cherokee elnevezés.

Az amerikai történelemkönyvek természetesen több kiemelkedő csiroki személyiséget is számon tartanak, de mind közül a legszimpatikusabb a híres Sequoyah (Seqoia, Szikója???), aki kitalálta a csiroki írást. Sequoyah egyedül alkotta meg a csiroki nemzet írásjeleit és rendszerét, és ezzel máig egyedülálló tettet hajtott végre a történelemben.

Az már csak autóbuziknak vicces, hogy Sequoia néven a Toyota készített gigaterepjárót.

Az oldalról ajánljuk

Elém forró aszfaltot öntsetek!
  • Tesztek

Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.

Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.

április 11., 06:00
A Ford megkezdte az alkudozást
  • Hírek

A Ford megkezdte az alkudozást

A Ford egyrészt szereti Trump vámjait, másrészt a pokolba kívánja őket

április 10., 18:24
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
  • Hírek

Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták

A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.

április 11., 08:50
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
  • Hírek

Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség

A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.

38 perce
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
  • Hírek

Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte

Csoda, hogy senki sem sérült meg.

április 11., 06:00
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
  • Hírek

Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet

Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.

április 11., 07:11
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
  • Hírek

Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből

Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.

április 11., 08:03
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
  • Hírek

A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját

Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?

április 11., 09:59
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
  • Hírek

Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten

Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát

április 11., 11:11
Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései
  • Hírek

Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései

Szinte nem is lehetne nagyobb különbség a múlt hétvégi Japán Nagydíj, valamint a most következő Bahreini Nagydíj között.

április 10., 16:38
Ezeket vennénk 1 millióért
  • Égéstér

Ezeket vennénk 1 millióért

A fillérekből fenntartható városi minik és a családi használatra is alkalmas kombik, egyterűek mellett hobbi célra is választottunk sportos vagy veteránkorú típusokat.

április 10., 17:42
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
  • Hírek

Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára

A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.

április 11., 14:10
Új átkelőhely nyílt a magyar határon
  • Hírek

Új átkelőhely nyílt a magyar határon

A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.

április 10., 06:06
Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét
  • Hírek

Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét

Az autót még 2024 májusában mutatták be egy gyönyörű koncepció formájában.

április 10., 06:05
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
  • Hírek

Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban

Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.

április 11., 11:55
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
  • Hírek

Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris

A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.

április 11., 13:15
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
  • Hírek

A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban

Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.

április 10., 08:00
Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá
  • Hírek

Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá

Ásott egy nagy lyukat a 6000 dolláros markolóval, amit a Temuról rendelt.

április 10., 11:19
Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban
  • Hírek

Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban

Valószínű, hogy vámok miatt az árak a kereslettől függetlenül emelkedni fognak.

április 10., 14:46
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
  • Hírek

Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben

A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.

április 10., 15:46
Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?
  • Hírek

Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?

Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.

április 10., 12:09
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
  • Hírek

Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz

Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.

április 10., 13:10
Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son
  • Hírek

Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son

Az esetről videó is készült.

április 10., 10:11
Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén
  • Hírek

Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén

Térképen mutatjuk, mire számíthatnak az autósok.

április 10., 09:10
XX. Oldtimer Show!
  • Infó

XX. Oldtimer Show!

április 11., 00:02
BYD Thang L és Han L
  • Hírek

BYD Thang L és Han L

április 10., 18:16
2025 Toyota GR Yaris frissítés
  • Hírek

2025 Toyota GR Yaris frissítés

április 11., 11:30
Mazda EZ-60
  • Hírek

Mazda EZ-60

április 10., 10:21
Új álcázott Hyundai
  • Hírek

Új álcázott Hyundai

április 10., 14:43