Adatlap Jeep Grand Cherokee Laredo - 2004
Adatlap Jeep Grand Cherokee Limited - 2004
Adatlap Jeep Grand Cherokee Limited - 2004
Hagyjuk az evázókat, a kegyetlen kaszást és a többi marhaságot. Tizenhárom év után a Jeep a derékszögű vonalzó mellett pár körzővonást is engedélyezett a tervezőmérnököknek, sőt a műszaki szakembereket is az autó közelébe engedték. A Grand Cherokee egyebek mellett focihajú háromliteres turbódízel és V8-as Hemi-motorral, új arányokkal, valamint elektronikus tudatmódosító szerekkel bizonyítja, hogy élete a vásárlóké.
Alapvetően megmaradt a korábban már bevált varacskosdisznó-küllem, eddig is ezért vették, eztán is ezért fogják, legtöbbjükben meg csak azért használják majd a négykerék-hajtást, mert állandó. Ne ússzunk el, hiszen a Cherokee kívül-belül jelentősen átalakult, de a megváltozott részletekkel is eltéveszthetetlen maradt.
A két elemi jeepes részlet, a hétlyukú hűtőmaszk és a négyszögletes kerékjáratok maradtak, az eddigieknél jóval tágabbra nyitva. A sportosabb európai modellekhez igazodva változtak az autó arányai, hosszabb, szélesebb és laposabb elődjénél. A hosszúság 139 mm-es növekedéséből 9 centi jutott a tengelyek közé, ennél sokkal érdekesebb, hogy bár széltében csak 1,2 centit szedett föl az autó, a nyomtáv 6,4 centivel nőtt, ami nagyon jót tesz irányíthatóságának, főleg közúton érződik stabilabbnak elődjénél.
Szemből azonnal feltűnik, hogy az eddigi kockalámpákat dupla kerek fényszórókra cserélték, erről a legegyszerűbb a 2005-ös modell azonosítása. Hátul is új világítótesteket rajzoltak, de ellentétben a korábbinál harmonikusabb orrkiképzéssel, a fenék sokkal szögletesebb lett, annyira dobozszerű, hogy az ember azt várja, mikor pattan ki belőle a rugós Jancsi bohóc. Arányaiban hosszabb a lámpaíveket felülről beburkoló motorháztető, meredekebb lett a szélvédő, vékonyabb az A-oszlop, a magasabbra húzott övvonal miatt pedig keskenyebbek az ablakok.
Végeredményben működnek a változások, az élőképemlékek és a fotók nézegetése közben azon kaptam magam, hogy elkezdett tetszeni az új orr és far, pedig alapvetően ki nem állhatom a szabadidő-terepjárókat. Az új karosszériaelemek körüli turbulenciát a szélcsatornában tüntették el, észrevehetően javult az autó zajkomfortja, és csökkent légellenállása.
Az utastér is átalakult, igaz, kevésbé érzékelhető mértékben. Újak a formák, de maradt az amerikai hangulat, műfa betét, kemény műanyagok, viszont az anyagválasztást érő kifogásokon kívül a kezelőszervekre nem lehet panasz. Meglepően egyszerű a válasz a kopogós anyagok miértjére. Bár egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek arra, hogy az európai vásárlóknak is megfeleljenek autóik, Detroit alapvetően lassan és nehézkesen reagál a változásokra. Egyetlen darab bemutatóautón nézhettük meg az európai képviselők által kisírt bőr műszerfalburkolatot, de azt is megtudtuk, hogy egyelőre nem döntötték el, a sorozatgyártott autókba bekerül-e a könnyen tisztítható plasztiknál egy fokkal azért szofisztikáltabb borítás.
Egészen ritka gesztussal biztosították, hogy mindenkinek nyilvánvaló legyen a különbség előd és utód között: az első nap délutánján rövid tesztutat tehettünk a 99-es modellel. A szállást - és egész Toszkánát - övező kanyargós utakon nem volt nagy élmény a korábbi Grand Cherokee. Elég kelletlenül vette a fordulókat, többször is meg kellett fékezni az amúgy óvatos sebességgel tervezett kanyarok bemenetén, meglehetősen kevéssé tűnt agilis, élvezetesen vezethető autónak. Később megtudtuk, hogy az új modelltől sokkal barátságosabb közúti viselkedést várhatunk, ez volt a fejlesztések fő csapásiránya.
Ennek érdekében a méretváltozások mellett a legtöbb technikai elemet is kicserélték. Az újdonságok: az eddigi globoid csigás helyett fogasléces kormánymű, elöl független, hátul az eddigi három helyett öt bekötési ponton rögzített multilink rendszerű hátsó futómű, valamint két új összkerék-hajtási rendszer segít a kerekek íven, az autó úton tartásában. És tényleg, egy alvással később kiderül, hogy a 2005-ös modell valóban sokkal kezesebb, barátságosabb, útra valóbb, mint elődje.
2,2 tonnás saját tömegből persze nehéz vezetési élményt kicsikarni, a Grand Cherokee irányításához pár másodperccel előbbre kell gondolkodni, mint rendesen, viszont amint megvan az összhang sofőr és az autó között, nagyon élvezetesen csapathatóvá válik a böhöm, különösen a ritka forgalmú, őrült kanyarokkal tűzdelt murvás utakon.
Csiroki
A csirokik (cserokik, cherokee-k) az őshonos amerikaiak által öt civilizált törzsként emlegetett nagy törzsek egyike. A mai Egyesült Államok keleti, dél-keleti felében éldegéltek, majd legtöbbjüket akaratuk ellenére az Ozark Plateau-ra telepítették a nem őshonos, de sokkal komolyabb létszámú és fegyverzettel felszerelt amerikaiak. Szakértők becslései szerint manapság 5 és 7 millió között lehet a Földön élő csiroki-leszármazottak száma.Tsalagi: a csirokiknál is délebbre lakó Muscogee-indiánok hívták tsalaginak a csirokikat. Ők ezt csaragi-ként vették át, majd az angolszász átírásban alakult ki a végleges cherokee elnevezés.
Az amerikai történelemkönyvek természetesen több kiemelkedő csiroki személyiséget is számon tartanak, de mind közül a legszimpatikusabb a híres Sequoyah (Seqoia, Szikója???), aki kitalálta a csiroki írást. Sequoyah egyedül alkotta meg a csiroki nemzet írásjeleit és rendszerét, és ezzel máig egyedülálló tettet hajtott végre a történelemben.
Az már csak autóbuziknak vicces, hogy Sequoia néven a Toyota készített gigaterepjárót.

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Hírek
A Ford megkezdte az alkudozást
A Ford egyrészt szereti Trump vámjait, másrészt a pokolba kívánja őket
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései
Szinte nem is lehetne nagyobb különbség a múlt hétvégi Japán Nagydíj, valamint a most következő Bahreini Nagydíj között.
- Égéstér
Ezeket vennénk 1 millióért
A fillérekből fenntartható városi minik és a családi használatra is alkalmas kombik, egyterűek mellett hobbi célra is választottunk sportos vagy veteránkorú típusokat.
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
Új átkelőhely nyílt a magyar határon
A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.
- Hírek
Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét
Az autót még 2024 májusában mutatták be egy gyönyörű koncepció formájában.
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.
- Hírek
Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá
Ásott egy nagy lyukat a 6000 dolláros markolóval, amit a Temuról rendelt.
- Hírek
Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban
Valószínű, hogy vámok miatt az árak a kereslettől függetlenül emelkedni fognak.
- Hírek
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.
- Hírek
Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?
Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.
- Hírek
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.
- Hírek
Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén
Térképen mutatjuk, mire számíthatnak az autósok.
