Teszt: Dacia Logan Van 1.5 dCi 86 LE

Százas szög

Teszt: Dacia Logan Van 1.5 dCi 86 LE - 2009

2009.08.19. 07:25 Módosítva: 2010.02.11. 13:00

Adatlap Dacia Logan Van Ambiance - 2009

  • 1461 cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 86 LE @ 3750 rpm
  • 200 Nm @ 1900 rpm
  • 5 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    14.3 másodperc
  • Végsebesség:
    163 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    5.2 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    5.9 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    4.8 l/100km
  • 2 300 000 Ft

Nyomokban még mindig heringet tartalmaz – de már jóval kevesebbet.

Megjöttek a vízszerelők – ordította Vályi Pista, amikor befordultam a garázsba, ezzel nagyjából meg is mondta, kik ennek a kisteherautónak a potenciális vásárlói. Ez még valójában a facelift előtti MCV használták fel, erről tanúskodik többek közt a márkajelzés is, ami megmaradt a kék Dacia-pajzsnak, a jelenlegi sörnyitószerű krómozott embléma helyett. Pedig egy sörnyitó menyivel jobban passzolna egy melósautóhoz. Persze olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó. Egyébként, ha valakit ez zavar, a Dacia klub oldalán részletes leírást találhat az embléma cseréjére. Azért figyelem: az új jel nem pontosan illik a régi helyére.

Ha hihetünk a katalógusadatoknak, a Logan Van 800 kg-mal terhelhető, ezzel a 2,5 tonna össztömeg alatti kisáruszállítók között vezetőnek számít. Kicsit sikerült a szokásos személyautós vanok és a puttonyos áruszállítók közé belőni. A költséghatékonyság jegyében megmaradtak az MCV hátsó ajtói, annak ellenére, hogy ebben a kategóriában inkább tolóajtó a megszokott, bár például a Škodánál is hasonló megoldást választottak hajdanán a Forman Pluson. Ez a szűk helyeknél akár zavaró is lehet, viszont így mindkét oldalon rakodhatunk, ami a kategóriatársaknál rendszerint csak felárral oldható meg.

A rakteret az utastértől egy domború (vagy homorú, attól függ, honnan nézzük, ugyebár) bordázott műanyag lap választja el. Reméljük, a jövendőbeli sofőrök okosan rakodnak, és nem fogja egy elszabadult sörpad a halálukat okozni. Legfőképp mert igazán hosszú tárgyakat inkább a kocsit teljes hosszán végigérő (feláras) tetőcsomagtartón érdemes szállítani, noha a raktér is több mint 1,9 méter hosszú. Úgyhogy villanyszerelőknek és óriásplakát-ragasztóknak a kombi Wartburg után ideális.

Hátulról 1/3-2/3 arányban nyitható ajtókon lehet bejutni, amelyekről a kézikönyv fontosnak tartotta megemlíteni, hogy 40, 90 és 180 fokba lehet őket rögzíteni. Ebből a 40 fokot nem egészen értettem, hiszen az résnyire nyitott állapotot jelent. De biztos erre is van igény. A raktérben a szállítmányra veszélyes sorjákkal nem találkoztam, viszont számos rögzítési pontot helyeztek az előrelátó tervezők. Azért ha nem a kispárnagyárnak szállítunk habszivacs golyókat, érdemes lehet a szűkre szabott belső burkolatot kibővíteni, mivel a hegyesebb és nehezebb tárgyak kibökdöshetik az oldalfal lemezét, és akkor igen gyorsan támadhat a rozsda

A motor a jól bevált 1,5-ös Renault dízel, amivel találkozhattunk a Mégane-ban és a Thaliában is. Nyilván gyorsulási versenyekre nem ezzel indulunk, de a rendelkezésre álló 200 Nm nyomaték a városban teljesen elegendő. Szinte alig evett valamit, a túlnyomóan városi forgalomban megtett 400 kilométeren 5,5 literre jött ki a fogyasztás, bár különösebben soha nem volt megrakva. A legnagyobb súly két felnőtt férfi (2*80-90 kg) és két szerver volt, darabonként körülbelül 40-45 kilósak.

A motor hangja eléggé betolakodott az utastérbe, de sikerült olyan frekvencián maradnia, hogy nem lett különösebben fárasztó pár óra autózás után se. Viszont a nagy doboznak köszönhetően a motorzaj mellé társult a futómű dobogása is, így minőséginek nem mondható gyári Blaupunkt rádió és a mellékelt hangszórók csak nehezen tudták túlharsogni a menetzajt. Az audiorendszert amúgy 50 000 forintért mérik, ami egy egész kicsit túlzásnak tűnt. Egyébként dicséretesen kiküszöbölni sikerült a rezgéseket a váltó környékén is, teljesen stabilan állt a váltókar, nem úgy, mint pár millióval feljebb egyes típusoknál.

A futómű ideálisnak tűnik Budapest útjaira, jól csillapította az aszfalt folytonossági hiányainak hatásait. Az elöl tárcsa-, hátul dobfék hatékony kombináció, jobban meg lehetett vele állni, mint néhány kis kategóriás full tárcsafékes típussal. A kormányt nem szervózták túl, de jól kezelhető. De ezt a gyengécske szervót is csak a drágább kivitelhez kaphatjuk meg, ahogy a villanyablakot és a központi zárat is.

A vezetőülésbe ülve örömmel észleltem, hogy sikerült megoldani a kisáruszállítókban tapasztalt ülésállítási dilemmát: általában az van, hogy keveset lehet állítani a háttámlán, és majdnem vigyázzülésben kell vezetni. Itt annyira jól játszottak a raktérelválasztóval, hogy kellően domborul a hátradöntéshez. A kárpit nem volt izzasztós, de ebben azért segített a feláras manuális klíma is. Az utasülésnél kikapcsolható a légzsák, így itt is biztonságosan szállíthatjuk a gyermeket, bár az anyját ez esetben otthon kell hagynunk, családi autónak tehát nem ideális a Logan Van.

Szavazzon most!

Kevés, de hasznos extrát kérhetünk az autóhoz, így ha én vennék, biztos megrendelném hozzá a raktérszőnyeget és a klímát, viszont kihagynám a siralmas rádiót, és inkább utólag szereltetnék be az igényeimnek jobban megfelelő audiót. A tesztautóban az említett extrák benne voltak, így a 2,3 millióról induló kocsi ára egészen a nettó 2,5 millió forintig kúszott. Ennél olcsóbb kisáruszállító a piacon jelenleg nincs; a kvázi családtag Renault Kangoo Express vagy a Clio Société 1,5-ös dízel egymillióval drágább, még a kisautókból készített teherautók is, mint például a Fiesta Van, többe kerülnek, ráadásul a méretük is alulmarad a Logan Vannel szemben. Ami legjobban megfogná, az talán a Citroën Berlingo rövidebb változata, ami 2,89 millióba kerül.

És hogy mi volt ez a duma a heringekkel? Hát a szag: a jellegzetes, modern Dacia-szag továbbra is széria.

Totalcar értékelés - Dacia Logan Van Ambiance - 2009

8
TC

Népítélet - Dacia Logan Van

6,0
Nép
7
6
5
5
7

Az oldalról ajánljuk

Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
  • Hírek

Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek

Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.

március 10., 06:03
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
  • Gumidoktor

Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...

Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?

7 órája
Már Musk kirúgását pedzegetik
  • Hírek

Már Musk kirúgását pedzegetik

Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.

március 10., 11:14
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
  • Technika

Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak

A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.

március 9., 13:47
A felső-középosztály népautója
  • Tesztek

A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.

A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.

március 10., 06:03
Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival
  • Hírek

Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival

Nem kellett rá sokat várni.

március 10., 11:20
Mindenki megúszná Trump vámjait
  • Hírek

Mindenki megúszná Trump vámjait

Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.

március 10., 10:08
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
  • Hírek

Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést

A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.

március 10., 08:23
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
  • Gumidoktor

Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?

Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.

március 9., 16:41
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
  • Olajdoktor

Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?

Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.

március 8., 09:55
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
  • Hírek

Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul

A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.

március 9., 12:17
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
  • Hírek

Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe

Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.

március 10., 13:23
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
  • Hírek

Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség

A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.

március 8., 11:37
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
  • Hírek

Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban

A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.

március 8., 08:37
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!
  • Belsőség

Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2

A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!

március 9., 09:57
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
  • Hírek

Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?

Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.

március 9., 10:52
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
  • Hírek

140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket

A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.

március 10., 12:28
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
  • Hírek

Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó

Az OSRAM volt az első.

március 10., 14:02
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
  • Hírek

Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől

A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.

március 8., 07:06
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
  • Közélet

A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes

Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!

március 8., 13:14
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
  • Hírek

5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?

A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.

március 9., 07:04
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
  • Hírek

Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk

Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.

március 8., 15:44
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
  • Hírek

Már keresi a BYD a második Szeged helyét

A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.

március 8., 14:34
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
  • Hírek

Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek

Továbbra is a Nettuno V6 az úr.

március 8., 16:35
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
  • Hírek

Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot

Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.

március 8., 16:09
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
  • Közélet

Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3

Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.

március 9., 07:10
Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...
  • Hírek

Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...

Ilyen ez a kapitalizmus.

március 9., 08:40
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautó
  • Tesztek

Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.

13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?

március 8., 16:10