A legkisebb is számít
Teszt: Ford Fiesta Van Trend 1.4 TDCi
Egyszer régen kaptam egy telefont, hogy kéne szállítani valahonnan valahova valamit. Odamentem, kérdezem, hol a teherautó, amivel viszem. Rámutattak egy Smartra: ezzel. Kibírták röhögés nélkül. Végül is megoldottam, de egy ilyen Fiestával azért egyszerűbb lett volna.
Az autógyártók ritkán készítenek a B kategóriás járműveikből csak teherautót. A 2-3,5 tonna körüli vanok másik formájukban 7-9 személyes minibuszként manifesztálódnak. De sokaknak fölösleges a nagy puttony, így a másik megoldás a meglévő személyautó-palettáról kiválasztani egy alkalmasnak látszó áldozatot, lefalazni a hátsó oldalablakokat, rácsot bele és hajrá.
Ezt a Ford az új Fiesta Vannal annyira komolyan gondolta, hogy tényleg csak pár acéllemezt meg rácsot rakott a kocsiba, semmi változást nem eszközölt a belső téren. A donor a háromajtós változat volt. Annyira ugyanaz, hogy bekukkantva a raktérbe egy pár hangszórót, némi oldalkárpitot és pohártartós zsebet is találunk, amire az árunak minden bizonnyal nagy szüksége lesz. Bár persze tárolónak jó, egy egyliteres fagyállós flakon pont befér, kissé ferdén.
A raktér kicsit több mint 1 köbméteres, persze a 400 kiló körüli terhelhetőség nem enged túl nagy játszóteret. Ha például hírszerkesztőnkből (kb. 110 kg) beül kettő, mindjárt alig pakolhatunk be 180 kilónyi cipőt vagy pár rekesz energiaitalt. Tesztelésként egy tűzhelyet és egy mikrót simán bepakoltunk, még maradt is rengeteg hely. Kicsiny járművünket nehezen tudom elképzelni hosszú utakon (főleg ezzel az 1,4-es motorral), annál inkább belvárosi terítő autónak, vagy területi képviselő szolgálati járművének. Viszont zavaró, hogy ha valamit az elválasztó lemezhez raktunk vagy előre csúszott, kissé nehézkesen szedhető ki. A személyautó változatban itt ugyebár simán előredöntjük az ülést, de itt csak hátulról jutunk be, így kicsit nyújtózkodni kell, alacsonyabb emberek gondban lehetnek.
Kicsit furán hangzik a mostanság csak a vagyonadó veszélyével visszafogható lóerőversenyben a 68 ló. De szerencsére kiderült, hogy ehhez a kis alig egy tonnás kocsihoz elég a legkisebb 1,4 literes dízel motor. Városba legalábbis teljesen jól viselkedett, az autópályán persze gyorsan elfogytak a lovak. Soha nem szoktam tojással a gázpedál alatt vezetni, és még a legvadabbul közlekedve, klímázva se ment 5 liter fölé a fogyasztás. Egyébként ez a motor a Fiesta Van-ban visszatérő vendég volt a szerkesztőségben.
A motor hangja hidegen jó dízelhez méltón kerepelt, de ha bemelegedett, már majdnem kellemes volt. Az autó háromféle felszereltséggel kapható, az alap Ambiente, egy kis extra csomagként a Trend, és a Sport, amiből nekünk a fészlift előtti Transithoz már volt szerencsénk.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Itt a vadiúj Mercedes CLA, akár 792 kilométeres elektromos hatótávval
A generációváltással kívül és belül is megújult modell tisztán elektromos és hibrid hajtáslánccal is elérhető lesz.
- Hírek
Spórolásba kezd az Audi, teljesen elektromos jövőjét is feladta
Nem úgy alakult a gazdasági helyzetük, ahogy azt gondolták.
- Hírek
A végtelenbe és tovább! A sztratoszférába lőtte a fekvőrendőr a gyorshajtót
A fehér autó több métert repült a levegőben, majd felborult.
- Hírek
Érkezhet a Porsche következő fejős tehene, egy új SUV
Méghozzá hibrid és hagyományos hajtáslánccal.
- Hírek
Jövőre érkezik a Skoda hétszemélyes villanyautója
Már pár apró részletet láthatunk a külsejéről.
- Égéstér
Ezen a héten indul a 2025-ös Forma-1-szezon!
Látványos, de tartalmilag szegényes autóbemutató után indul a Forma-1 idei szezonja, kollágink pedig személyesen jelen voltak a nagyszabású eseményen, Londonban.
- Hírek
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.
- Közélet
A követési távolságról
Jobb lesz az autósoknak, ha másodpercben mérik a rendőrök a követési távolságot. Elvileg igen, a gyakorlat meg majd kialakul.
- Hírek
73 éves, de nincs vele bírás: újra volán mögé ült a 92 évre eltiltott sofőr
Az autó nem jogosítvánnyal megy. Ez az ismert mondás valószínűleg az életfilozófiája a 73 éves ausztrál bácsinak.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt
Elmondásuk szerint az anyacég segítsége nélkül éveken belül lehúzhatják a rolót.
- Hírek
Elektromos pickupot készít a Toyota
A modellről egyelőre csak egy sejtelmes sziluettet mutatott a gyártó.
- Hírek
Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje
A bevált recepten csak fejlesztettek.
- Hírek
Csődbe ment a svéd Northvolt, Európa legígéretesebb akkumulátorgyártója
A vállalat vezetője szerint minden lehetőséget megvizsgáltak, de nem maradt más reális út.
- Hírek
Tankok készülhetnek a Volkswagen bezárt gyáraiban
Erről Armin Papperger, a fegyvergyártó Rheinmetall vállalat CEO-ja beszélt.
- Hírek
A számháború folytatódik: 2000 lóerővel érkezhet az elektromos Lamborghini
Az egyelőre névtelen autó a tervek szerint 2030-ban érkezik.
- Hírek
Videó: parkoló autó mentette meg a gyalogos életét
Ilyen szerencse csak a filmekben van. Több térfigyelő kamera is rögzítette a balesetet.
- Hírek
Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet
Az osztrák szakember úgy látja, a világbajnoki címvédő csapat rejtegette a valós tempóját az előszezoni teszten.
- Hírek
11 óra alatt 1,3 millió forint bírságot szórtak ki a rendőrök ittas vezetés miatt
Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartottak a rendőrök Budapesten és környékén.
