A barátságos dömper
Volkswagen Amarok DC Basis 2.0 BiTDI (2010)
Átvételnél az árukiadó kicsit aggódva kérdezte, mivel vagyok. Mikor meglátta a kocsit, ezzel nem lesz gond felkiáltással beugrott a targoncába.
Fürdőszobát újítok fel, és éppen megérkezett a csempe. Emiatt nem tudtam visszautasítani a VW új teherautóját, az Amarok pickupot. Mivel a kád már megvolt, így a platómérettel nem lehetett gond. Átvételnél az árukiadó kicsit aggódva kérdezte, mivel vagyok. Mikor meglátta a kocsit, ezzel nem lesz gond felkiáltással beugrott a targoncába. Aztán elmagyarázta, hogy alacsonyabbra nőtt kocsiknál gyakran gond, hogy az ő kijáratukban van egy emelkedő, amitől befele ugyan bejutnak, de kifele megrakodva már karcosan tudnak csak kimenni.
Ezt a platós kisteherautót két okból se fenyegette ez a veszély. Először is a hasmagassága 249 mm, ami mondjuk egy Rangernél majdnem 5 centivel nagyobb. Másodsorban hátul (feláras) Heavy-Duty futóművet kapott, amivel a terhelhetősége 8 mázsáról valamivel több mint 1 tonnára ugrott, így a 300 kiló csempe plusz a raklap meg se kottyant neki. Mondjuk, mivel az igen masszív lökhárító miatt a platóajtót csak 90 fokba tudjuk lenyitni, így csak harmadjára sikerült annyira becsúsztatni, hogy be is tudjuk zárni.
A lökhárítóba egy lépcsőt is süllyesztettek, de az csak arra jó, hogy zárt állapotban be tudjunk mélyebbre hajolni a platóra, mivel nyitott állapotban takarásban van. A platóborítás jól vizsgázott, a hazaúton még az Élessarok kanyarjaiban se mozdult el semmi. Érdekes, hogy – ellentétben a többi gyártó megoldásával – nem egy formára öntött műanyag bélést csavaroztak a fémre, hanem látszólag közvetlen a fémre lett felhordva a csúszásgátló műanyag.
Még meglehetősen feltűnő darab az Amarok, főleg ha akkora feliratok vannak rajta, mint a tesztautón. Csempehordás közben minden körben újabb és újabb érdeklődőkkel találkozhattam. Ez a heves érdeklődés később is megmaradt, olyannyira, hogy vidéki utam közben egy zöldséges az élete kockáztatásával vetette elém magát, hogy hol tud egy ilyet szerezni, és fotózás közben kutyasétáltató apukák sündörögtek a kocsi körül, hogy belenézhessenek. Rakodás közben rám esteledett, így kénytelen voltam kipróbálni a harmadik féklámpába integrált raktérvilágítást. Később vettük észre, hogy érdekes módon kizárólag álló motornál, levett gyújtással működik. Tehát ha gyorsan megállunk, és nem akarjuk leállítani a motort, akkor csak sötétben pakolhatunk.
Munkahely megvilágító lámpára vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek (6/1990. KöHÉM)
51. § Olyan lámpával, amely az álló jármű körül a területet megvilágítja (munkahely megvilágító lámpa, ideértve a keresőlámpát is), minden járművet fel szabad szerelni.
Munkahely megvilágító lámpára vonatkozó további műszaki feltételek
52. § (1) A munkahely megvilágító lámpa csak színtelen (fehér) vagy kadmiumsárga fényt bocsáthat ki.
(2) A munkahely megvilágító lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy e lámpák csak akkor legyenek bekapcsolhatók, ha a jármű helyzetjelző lámpái be vannak kapcsolva.