Jól megy az öreg oroszlán
Megvolt: Peugeot Boxer 2.2 HDi 100 H1L1
A sors úgy hozta, hogy míg múlt évben Ducato volt a cuccolós teherautó az OT Expón, az idei évre a trió másik tagja, a Boxer érkezett segíteni a Peugeot-tól. Jövőre jöhet a Jumper.
TaláncCsak egy számmal nagyobb. Mindkét kocsi alapméretes volt, amit a Fiatnál CH1-gyel, a franciánál a gyakoribb H1L1-gyel jeleznek. H mint magasság, L mint hossz. Ez jelen esetben 2670 mm platóhosszt és 1662 mm belső magasságot jelent, ami éppen elég a kedvenc fehér heverőnk transzportjához.
Pontosabban elég lett volna, ha a Peugeot nem burkolja be a rakteret egy kevéssé sérülékeny lemezzel, ami egyébként követendő példa. Viszont jelen esetben az utastér elválasztófalán lévő burkolat pont annyit vett el a hosszból, ami miatt a heverőre már nem tudtuk rácsukni az ajtót. Így a klasszikus kössük át gurtnival az ajtót megoldással oldottuk meg a problémát.
Raklapos áruból viszont még éppen hogy befért három szabvány EUR, az ajtót rácsukva rögzíteni se kellett őket, garantáltan nem tudtak előre-hátra mozogni a 8 m3 térfogatú raktérben. Ami amúgy jól el volt látva rögzítőszemekkel, kivéve az elülső részen, oda azért még elfért volna egy-két fül. A raktérajtó kivételesen nem volt üvegezett, ettől az számomra kevéssé pozitív extrától megkímélt az importőr. Egyébként az 1000 bögre, és a számtalan póló, miegymás meg se kottyant, a terhelhetősége 1155 kg volt, ezek meg nem nyomhattak sokkal többet 500 kilónál.
Itt derült ki, hogy igazából egy a 2,2-es HDi a maga 100 lóerejével és teherautóknál nem túl soknak számító 250 Nm-vel is pont elegendő teljesítménnyel bír, ha mondjuk leginkább városban, és nem teljes terhelésen használjuk. Az ötsebességes váltó kellően rövid volt alacsonyabb fokozatban, hogy dinamikusan tudjak megrakva is gyorsulni, de elég hosszú 3-4-5-ben, hogy ne forogja szét magát. Persze ha vegyesen használnám és hosszabb távokra is mennék, inkább a 120 lóerős motort választanám a 6-os váltóval.
A kormány nincs túlszervózva, de sok tekergetés után se fárasztó, a kocsi fordulóköre 10,76 m, amivel pár kategóriatársát azért leveri. Jól irányítható, a nagyméretű tükrök az alján a már kvázi kötelező kiegészítő tükrökkel kiválóan láttam, hogy éppen mit taposok el magam mögött. Sajnos itt is integrálva van bele az index, ami bár jól néz ki, jobb lenne valami kevésbé sérülékeny helyre tenni.
A kocsiban szinte alig volt extra, hiszen míg a villanyablak már évek óta szériaként szerepelnek, egy nyamvadt rádió még mindig opciós tétel, nem is került bele. Persze mi sírunk mindig alapmodellekért, hát most megkaptuk. Na jó egy manuális klíma és egy hűtött kesztyűtartó azért beesett, kár hogy még nem tudtam élvezni az áldásait. Ettől eltekintve vezetőként kellemes volt az autó, az ülésről még Vályi Pista is dicshimnuszokat zengett, pedig az is az alapmodell volt, nem a teleszkópos súlyállítós. Ami mellett természetesen bal oldalon ott figyel a kézifékkar. Természetesen ha kitakarjuk a kormányt, itt se jönnénk rá, éppen melyik gyártó teherautójában ülünk, hiszen szinte minden jellegzetesen fiatos.
Lassan megérkezik a olasz-francia teherautó kényszerű ráncfelvarrása is, a harmadik generáció lebiggyedő ábrázatát már 5 éve láthatjuk változatlanul az utakon. Mondjuk én remélem, a külsőn nem sokat változtatnak, nekem szimpatikus, ha egy járműnek van karaktere. Viszont a környezetvédelmi szabályok miatt érkező módosított motorok mellett egy zárható csomagrekesztől például az utasülés alatt valószínűleg örömódákat énekelnének a sofőrök, akik a dolgaikat, táskáikat most változatos trükkökkel próbálják elrejteni a kocsiban a kíváncsi szemek elől. Az apróbb dolgokat viszont számtalan rekeszben, nyílásba tudtam eltenni, bár itt még nincs olyan pohártartó-dömping, mint például az új Masterben.
A dobozos trió esetében is inkább a szimpátia és az aktuális akciók dönthetnek, hiszen a kivitelezés, felszereltség és a motorkínálat pont ugyanolyan. Most például a Fiat Ducato CH1 2.2 Mjet 100 nettó 4 662 000 forint, Peugeot Boxer H1L1 2.2 HDi 100 nettó 4 765 000 míg a Citroën Jumper L1H1 2.2 HDi 100 nettó 4 715 000 forint listaáron kapható. Az azonos teljesítményű Master nettó 4 745 000, a Ford Transit SWB nettó 4 570 000 forintba kerül, de csak 85 lóerős motorral.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Ki venné meg a Teslát, ha csődbe menne?
Vad találgatások kezdődtek a gyártó lejtmenete után.
- Hírek
Frissült a Toyota Corolla Európában
A modell külseje és belseje is megújult kissé.
- Hírek
Idén is autómentes lesz a pesti rakpart a hétvégéken
A március 15-16-i lesz az első hétvége, amikor lezárják a rakpartot.
- Hírek
Forgalmi: nincs; jogsi: nincs; drog: van! 20 éves nő menekült a rendőrök elől Győrben
Közúti ellenőrzés elől akart meglépni egy 20 éves nő Győrben.
- Hírek
Gyorsabb töltéssel, áramvonalasabb külsővel és új beltérrel támad a frissített Toyota bZ4X2025 Kenshiki Fórum
Bár csak 2022-ben jelent meg a bZ4X, a Toyota máris frissítette.
- Hírek
Visszatért a Toyota Urban Cruiser, és félig egy Suzuki2025 Kenshiki Fórum
A Suzuki és a Toyota közös munkájából született az új Urban Cruiser.
- Hírek
Trump terroristáknak bélyegezné a Teslát támadókat, Musk szerint Soros
Aki nincs velük, az ellenük van.
- Hírek
Csütörtökön lélektani határ alá csökkenhet a 95-ös benzin átlagára
Az autósok nagy örömére 2025 kezdete óta folyamatosan csökken az üzemanyagok átlagára.
- Hírek
Pöttöm mopedautót mutatott a Toyota, ebben látják a városi mikromobilitás jövőjét2025 Kenshiki Fórum
Lényegében terveztek egy elektromos mopedautót, aminek a formája elég különc.
- Hírek
Rendőrautó előtt, iskola mellett nem átengedni egy gyereket a zebrán – hiba
Két sofőr már tudja: meglepően súlyos büntetés is járhat azért, ha nem állsz meg a zebránál
- Közélet
Vannak dolgok, amiket sosem szabadna vegyíteni!
A gyorshajtás és az elsőbbségadás elmulasztása önmagukban is vezető baleseti okok. Hát még akkor, ha vegyülnek egymással!
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Nehéz zsebek: 100 ezer forintot lopott autómosókból egy fiatal
24 órán belül elfogtak.
- Hírek
Bemutakozott az elektromos Toyota C-HR+2025 Kenshiki Fórum
Az autó elvileg a hagyományos C-HR testvére, de belül teljesen mások.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Tesztek
Ennél németebb új Opelt nem kaphatszMenetpróba: Opel Grandland PHEV - 2025
Akinek kevés a háromhengeres, vagy nem akar elektromosat, tökéletes opció a PHEV, amit végre vezethettünk is.
- Hírek
A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt
Elmondásuk szerint az anyacég segítsége nélkül éveken belül lehúzhatják a rolót.
- Hírek
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.
- Hírek
Teherautónak csapódott, majd annak platóján landolt egy motoros Amerikában
Mérföldeken át vitte is tovább a szerencsétleül járt motorost.
- Hírek
Csoda, hogy csak ekkora bajt csinált a részeg kamionos
Az M7-es autópálya egyik pihenőjét zúzta le a horvát sofőr.
- Hírek
Gigantikus befektetésre készül a Ford Európában
A cél az egyszerűsítés, a költségcsökkentés és a hatékonyság növelése.
- Hírek
Szeretnél egy világbajnok F1-es autót? Most vehetsz egyet magadnak!
A csapat 2009-ben történelmet írt azzal, hogy fennállása egyetlen szezonjában azonnal világbajnok lett.
- Hírek
Bejelentették: új vezérigazgató a Nissan élén
Sejteni lehetett, hogy a Honda-Nissan együttműködés kudarca után Makoto Uchida repül. Megvan az utódja.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Olajdoktor
Eszi az olajat a Hyundai, rossz olajat töltött bele a márkaszerviz?
A legutolsó szerviz után hirtelen megnőtt az olajfogyasztás. A beletöltött olaj, vagy más lehet a gond?
