Jól megy az öreg oroszlán
Megvolt: Peugeot Boxer 2.2 HDi 100 H1L1
A sors úgy hozta, hogy míg múlt évben Ducato volt a cuccolós teherautó az OT Expón, az idei évre a trió másik tagja, a Boxer érkezett segíteni a Peugeot-tól. Jövőre jöhet a Jumper.
TaláncCsak egy számmal nagyobb. Mindkét kocsi alapméretes volt, amit a Fiatnál CH1-gyel, a franciánál a gyakoribb H1L1-gyel jeleznek. H mint magasság, L mint hossz. Ez jelen esetben 2670 mm platóhosszt és 1662 mm belső magasságot jelent, ami éppen elég a kedvenc fehér heverőnk transzportjához.
Pontosabban elég lett volna, ha a Peugeot nem burkolja be a rakteret egy kevéssé sérülékeny lemezzel, ami egyébként követendő példa. Viszont jelen esetben az utastér elválasztófalán lévő burkolat pont annyit vett el a hosszból, ami miatt a heverőre már nem tudtuk rácsukni az ajtót. Így a klasszikus kössük át gurtnival az ajtót megoldással oldottuk meg a problémát.
Raklapos áruból viszont még éppen hogy befért három szabvány EUR, az ajtót rácsukva rögzíteni se kellett őket, garantáltan nem tudtak előre-hátra mozogni a 8 m3 térfogatú raktérben. Ami amúgy jól el volt látva rögzítőszemekkel, kivéve az elülső részen, oda azért még elfért volna egy-két fül. A raktérajtó kivételesen nem volt üvegezett, ettől az számomra kevéssé pozitív extrától megkímélt az importőr. Egyébként az 1000 bögre, és a számtalan póló, miegymás meg se kottyant, a terhelhetősége 1155 kg volt, ezek meg nem nyomhattak sokkal többet 500 kilónál.
Itt derült ki, hogy igazából egy a 2,2-es HDi a maga 100 lóerejével és teherautóknál nem túl soknak számító 250 Nm-vel is pont elegendő teljesítménnyel bír, ha mondjuk leginkább városban, és nem teljes terhelésen használjuk. Az ötsebességes váltó kellően rövid volt alacsonyabb fokozatban, hogy dinamikusan tudjak megrakva is gyorsulni, de elég hosszú 3-4-5-ben, hogy ne forogja szét magát. Persze ha vegyesen használnám és hosszabb távokra is mennék, inkább a 120 lóerős motort választanám a 6-os váltóval.
A kormány nincs túlszervózva, de sok tekergetés után se fárasztó, a kocsi fordulóköre 10,76 m, amivel pár kategóriatársát azért leveri. Jól irányítható, a nagyméretű tükrök az alján a már kvázi kötelező kiegészítő tükrökkel kiválóan láttam, hogy éppen mit taposok el magam mögött. Sajnos itt is integrálva van bele az index, ami bár jól néz ki, jobb lenne valami kevésbé sérülékeny helyre tenni.
A kocsiban szinte alig volt extra, hiszen míg a villanyablak már évek óta szériaként szerepelnek, egy nyamvadt rádió még mindig opciós tétel, nem is került bele. Persze mi sírunk mindig alapmodellekért, hát most megkaptuk. Na jó egy manuális klíma és egy hűtött kesztyűtartó azért beesett, kár hogy még nem tudtam élvezni az áldásait. Ettől eltekintve vezetőként kellemes volt az autó, az ülésről még Vályi Pista is dicshimnuszokat zengett, pedig az is az alapmodell volt, nem a teleszkópos súlyállítós. Ami mellett természetesen bal oldalon ott figyel a kézifékkar. Természetesen ha kitakarjuk a kormányt, itt se jönnénk rá, éppen melyik gyártó teherautójában ülünk, hiszen szinte minden jellegzetesen fiatos.
Lassan megérkezik a olasz-francia teherautó kényszerű ráncfelvarrása is, a harmadik generáció lebiggyedő ábrázatát már 5 éve láthatjuk változatlanul az utakon. Mondjuk én remélem, a külsőn nem sokat változtatnak, nekem szimpatikus, ha egy járműnek van karaktere. Viszont a környezetvédelmi szabályok miatt érkező módosított motorok mellett egy zárható csomagrekesztől például az utasülés alatt valószínűleg örömódákat énekelnének a sofőrök, akik a dolgaikat, táskáikat most változatos trükkökkel próbálják elrejteni a kocsiban a kíváncsi szemek elől. Az apróbb dolgokat viszont számtalan rekeszben, nyílásba tudtam eltenni, bár itt még nincs olyan pohártartó-dömping, mint például az új Masterben.
A dobozos trió esetében is inkább a szimpátia és az aktuális akciók dönthetnek, hiszen a kivitelezés, felszereltség és a motorkínálat pont ugyanolyan. Most például a Fiat Ducato CH1 2.2 Mjet 100 nettó 4 662 000 forint, Peugeot Boxer H1L1 2.2 HDi 100 nettó 4 765 000 míg a Citroën Jumper L1H1 2.2 HDi 100 nettó 4 715 000 forint listaáron kapható. Az azonos teljesítményű Master nettó 4 745 000, a Ford Transit SWB nettó 4 570 000 forintba kerül, de csak 85 lóerős motorral.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Videó: parkoló autó mentette meg a gyalogos életét
Ilyen szerencse csak a filmekben van. Több térfigyelő kamera is rögzítette a balesetet.
- Hírek
Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje
A bevált recepten csak fejlesztettek.
- Hírek
Tankok készülhetnek a Volkswagen bezárt gyáraiban
Erről Armin Papperger, a fegyvergyártó Rheinmetall vállalat CEO-ja beszélt.
- Hírek
Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet
Az osztrák szakember úgy látja, a világbajnoki címvédő csapat rejtegette a valós tempóját az előszezoni teszten.
- Hírek
Csődbe ment a svéd Northvolt, Európa legígéretesebb akkumulátorgyártója
A vállalat vezetője szerint minden lehetőséget megvizsgáltak, de nem maradt más reális út.
- Hírek
Semmi extra, csak három Ferrari SF90 XX vár gazdáira a budapesti Ferrari szerviznél
Átlagos hétköznap.
- Hírek
A számháború folytatódik: 2000 lóerővel érkezhet az elektromos Lamborghini
Az egyelőre névtelen autó a tervek szerint 2030-ban érkezik.
- Hírek
Trump terroristáknak bélyegezné a Teslát támadókat, Musk szerint Soros
Aki nincs velük, az ellenük van.
- Hírek
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.
- Hírek
11 óra alatt 1,3 millió forint bírságot szórtak ki a rendőrök ittas vezetés miatt
Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartottak a rendőrök Budapesten és környékén.
- Közélet
A követési távolságról
Jobb lesz az autósoknak, ha másodpercben mérik a rendőrök a követési távolságot. Elvileg igen, a gyakorlat meg majd kialakul.
- Hírek
Nehéz zsebek: 100 ezer forintot lopott autómosókból egy fiatal
24 órán belül elfogtak.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
Bemutakozott az elektromos Toyota C-HR+2025 Kenshiki Fórum
Az autó elvileg a hagyományos C-HR testvére, de belül teljesen mások.
- Hírek
Csütörtökön lélektani határ alá csökkenhet a 95-ös benzin átlagára
Az autósok nagy örömére 2025 kezdete óta folyamatosan csökken az üzemanyagok átlagára.
- Hírek
Gyorsabb töltéssel, áramvonalasabb külsővel és új beltérrel támad a frissített Toyota bZ4X2025 Kenshiki Fórum
Bár csak 2022-ben jelent meg a bZ4X, a Toyota máris frissítette.
- Hírek
Visszatért a Toyota Urban Cruiser, és félig egy Suzuki2025 Kenshiki Fórum
A Suzuki és a Toyota közös munkájából született az új Urban Cruiser.
- Közélet
Ki venné meg a Teslát, ha csődbe menne?
Vad találgatások kezdődtek a gyártó lejtmenete után.
- Közélet
Vannak dolgok, amiket sosem szabadna vegyíteni!
A gyorshajtás és az elsőbbségadás elmulasztása önmagukban is vezető baleseti okok. Hát még akkor, ha vegyülnek egymással!
- Hírek
A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt
Elmondásuk szerint az anyacég segítsége nélkül éveken belül lehúzhatják a rolót.
- Hírek
Rendőrautó előtt, iskola mellett nem átengedni egy gyereket a zebrán – hiba
Két sofőr már tudja: meglepően súlyos büntetés is járhat azért, ha nem állsz meg a zebránál
- Hírek
Idén is autómentes lesz a pesti rakpart a hétvégéken
A március 15-16-i lesz az első hétvége, amikor lezárják a rakpartot.
- Hírek
Frissült a Toyota Corolla Európában
A modell külseje és belseje is megújult kissé.
- Hírek
Pöttöm mopedautót mutatott a Toyota, ebben látják a városi mikromobilitás jövőjét2025 Kenshiki Fórum
Lényegében terveztek egy elektromos mopedautót, aminek a formája elég különc.
