Egy őszinte autó

Teszt: Mahindra Goa DC 2.2 mHawk

2011.11.07. 06:18 Módosítva: 2011.11.07. 09:45

Adatlap Mahindra Goa DC 4x4 2.2 m_Hawk - 2011

  • 2179 cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 116 LE @ 4000 rpm
  • 290 Nm @ 1800 rpm
  • 5 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    15.6 másodperc
  • Végsebesség:
    156 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    0.0 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    0.0 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    0.0 l/100km
  • 3 999 000 Ft

Versenytársak


Beülve a kocsiba rögtön feltűnt a 90-es évek japán autóinak barna színösszeállítása, a fabetét ami egyáltalán nem akar fának látszani. De ezen kívül nem nagyon lehet belekötni a belsőbe: számtalan apró rekesz várja a telefonom, belépőkártyám, miegymásom. Sajnos itt is megvan a pickupok nagy hátránya, a csomagtartó teljes hiánya. Ráadásul a hátsó ülés se dönthető, így a mögötte lévő kis rész is kihasználatlanul marad. Így nem marad más hátra, mint felépítményezni a rakteret, a szokásos dobozos megoldással. Lehetőleg kevés átlátszó ablakkal.

Az ajtókra eléggé rátolták az üléseket, de azért nem annyira, mint a Land Rovereken. Így az ajtóban csak egy lapos hely maradt, cserébe középen szép széles sáv lett pohártartókkal, tárolókkal, és ide került a 4x4 kapcsolója is. Az összkerékhajtást 80 kilométerig kapcsolhatjuk, bár ennek nem sok értelme van, hiszen ahova ez kell, már úgysem száguldozik az ember. A ráncfelvarrás sok apró változást hozott a fülkében, például már rendelhető hozzá két légzsák, és kapott egy multikormányt, tempomattal.

A magas üléspozíció miatt kiválóan át lehet látni a forgalmon, a kormány jól van áttételezve, a fordulókör 11,2 méter, nem is rossz. A váltó ötfokozatú, jól kapcsolható, de nem túl kapkodós. Kellemes az áttételezés és így nem is hiányzott egy hatodik sebesség. Másfél hétig nyúztam a kocsit, ezalatt  túlnyomórészt városi forgalomban, mindennapi autóként használva 8,5 litert evett a common rail dízel.

A Goa (indiában Scorpio) a médiában

A bollywoodi filmesek megmutatják, mire képes egy Mahindra.

És reklámban is igen erősek

Ezeknél az autóknál az hátul utazók utasok szinte mindig másodlagos személyek, de nem a Goában. Itt a DC változatban hátsó szellőzőrostélyokat és extra hosszú ülőlapot ás könyöklőt kaptak, amit az utasaim nagyon dicsértek. Sajnos az viszont kiderült, hogy akárcsak a legtöbb mai dízelnél, itt se árt egy állófűtést beszerelni, mert 0 fok körül már igen lassan melegszik be a rendszer.

A plató 55 centi mély, 153 centi hosszú és 152 centi széles, ez kategóriájában a legmélyebb, kiterjedésében a középmezőnyben fut. Ez a verzió platóponyvás változat, ami annyit tett, hogy a belsejében sajnos nem volt rögzítési lehetőség csak a széleken.

Emiatt szinte csupasz a raktér, amit egy barátom gyerekei mindjárt kineveztek élményparknak, és fel le ugráltak, rohangáltak benne. A haverom kérdezte, hogy levegye-e őket, de jeleztem, hogy ebben nehezen okoznának kárt 1,5 meg 4-5 éves gyerekek. És ez a kategória legnagyobb előnye is, nehezen lehet benne kárt tenni. Mondjuk ha magamnak venném, azért raknék bele pár rögzitőfület meg platóbélést.

A nálam lévő modellben csak a légzsák és az ABS volt extra, ezeket egy csomagban lehet rendelni, így a nettó 3 999 000 akciós árra (listaár 4 350 000) még ráugrik 170 000 áfátlan forint. Az Isuzunál ennyiért a szimpla kabinos hátsókerekes alapmodellt kapjuk, igaz abban a klíma és a légzsák viszont széria. Az L200 nettó 4,6 milliónál kezdődik, a Ranger éppen kifutóban, új meg még nincs. Egy alap 4x2-es Amarokot 4,9 millióért tudunk elhozni, a Hiluxot pedig ötmillió alatt nem kapunk. A Goa nem tűnt rosszabbnak a többieknél, így elég jó ár/értékkel rendelkezik.

Támad India

Hamarosan két újabb családtag érkezik hozzánk a Mahindra családból. A XUV500, ami egy X5 méretű hétszemélyes SUV. A kocsit nemrég mutatták be, és a bevezetés utáni 8 nap alatt eladták a következő négyhavi gyártási kapacitást.

A másik testvér a Genio lesz, ami egy nagyobb méretű pickup, korszerűbb rugózással és sokak által elfogadhatóbb dizájnnal.

A tesztautót az Eurasia Motor Hungary-nak köszönhetjük.

Totalcar értékelés - Mahindra Goa DC 4x4 2.2 m_Hawk - 2011

Nagyon kellemes autó, szinte minden helyzetben jól használható, el tudnám viselni következő autónak.

Népítélet - Mahindra Goa