Ilyen állat nincs is

Teszt: Fiat Doblo Cargo Work up 1,6 Mjet

2011.12.17. 08:31 Módosítva: 2011.12.17. 12:51

Ha a pickupokat nem vesszük, ritkán jár nálunk platós felépítményes jármű. Így már a hét elején jöttek a kérdések, mikor jön a Fiat talán legérdekesebb haszonjárműve.

A jó másfél évvel ezelőtti bemutató óta a Dobló járt már nálunk dobozos és személyszállító változatban is, sőt a kistestvér Fiorino is. És végre itt van, öröm és boldogság: a platós verzió!

Az utastérben persze semmi nem utal erre, a megszokott műszerek, kézre eső tárolórekeszek, manuális klíma és alaprádió néz vissza rám. De amikor belenéztem a középső visszapillantóba, persze mindjárt láttam, hogy nem látok. Itt ugyanis komolyan vették a védelmet, nem úgy mint a legtöbb pickupon, amiken csak egy laza rudazat védi az embert a fékezéskor esetleg bekopogtató tárgyaktól, már ha egyáltalán.

A Doblón egy igen masszívnak tűnő lyuggatott fémlemezt illesztettek be. Emiatt persze hátra korlátozott a kilátás, de hát egy haszonjárművön úgyis az oldalsó tükröket használjuk. Mondjuk a hátsó ablakot nem hiszem, hogy sűrűn tisztítanák kívülről, hozzáférni ugyanis némi csavarozással lehet. A felső része túlnyúlik a tetőn, így kényelmesen lehet rátámasztani a hosszabb tárgyakat, amennyiben a 2,3 méter hosszú raktér nem lenne elegendő.

A rakodótér igényes kivitelű, kényelmesen kezelhető biztosító karokkal, semmilyen körülmények között nem zörgött. A rögzítőszemeket ötletesen egy gumiágyba lehet benyomni, ha nem használjuk, így az se tud zörögni. Remélhetőleg még évek múlva is ilyen csendes lesz, és nem vesznek el a gumik illetve a platófal rögzítőelemei se gyengülnek meg. A platón kívül nincs ponyvarögzítésre alkalmas fül, ez mondjuk néha jól jönne. Az oldalsó kinyúlása minimális, csak 2,5 centi oldalanként, így a tükrökkel se kellett trükközni. Hátul egy bő 20 centivel lóg ki a kocsi karosszériájához képest.

A plató két oldalára kívülről egy-egy lépcső került és ha lehajtjuk az oldal- és hátfalakat, ott is ki tudjuk hajtani a fellépőt. Mindig szidjuk a pickupokat, hogy nincs zárható tárólóhely. Na akkor most figyeljenek a kedves mérnökök. A Fiat a raktér alá suvvasztot egy kulccsal zárható csomagtartót, egy kb. méter mély vízálló rekeszt, ahova igen sok mindent el lehet sülyeszteni. Mondjuk ha a végébe csúszott valami kisebb tárgy, akkor a rövid karral megáldott sofőröknek nem árt rendszeresíteni valami kapirgáló eszközt. Erre pont jó a tradicionális platós kiegészítő, a védőrács oszlopába tűzött seprű.

A saját tömeg és a terhelhetőség megegyezik a Cargo Maxiéval, vagyis 1-1 tonna. Üresen ugyan jól ment, és a korábbi tapasztalatok azt mutatják, hogy ez az 1,6 literes 105 lóerős és 290 Nm nyomatékú motor olyan 500 kilót még simán elvisz egész fickósan. El se merem képzelni az 1,3 literes motorral és mondjuk olyan 8-900 kilóval milyen kínszenvedés lehet. Persze aki tudja, hogy rendszeresen sok és nehéz cuccot visz, akkor a nagyobb motorral veszi. Hozzátenném, hogy Európában kapható 135 lovas, 2 literes motorral is.

Mivel a kocsi tekercsrugós, így a könnyű fenék ellenére se pattog úgy mint mondjuk egy pickup. A kocsiba nem hallatszik be komolyabban a motorzaj, és a zárt változathoz képes is csendesebb lett a fülke, mert itt nem zajong a doboz. A Workup-ból egyféle felszereltség van két motorral, az 1,3-as 90 lovas és az 1,6-os 105 lóerős dízellel. Ezeknek egyelőre az euro 4-es és 5-ös változata is kapható, a jobb környezetvédelmi normának százezer forint a felára.

Érdekes volt ezzel az autóval közlekedni, szerintem kisteherautót még ennyien nem néztek meg mint ezt. Ha valahol leparkoltam, az emberek csodájára jártak, sokan mondták, hogy milyen jó ötlet, mennyibe kerül stb. A céges portás mosolyogva kiáltotta az utca másik oldaláról, hogy tetszik neki a kocsi.

Kategória társai igazából nincsenek, hiszen a pickupok egyfelől kisebb platóval rendelkeznek, másfelől nem is ilyen célra vannak. Az igazi platós felépítményesek közül legközelebb járó Kia K2500-ast elvitte a környezetvédelmi szabályozás. A Transit és Transporter pedig már magasabb ligában játszik. A nálam járt modell alapára nettó 4 284 000 forint plusz pár extra, mint az alaprádió (45 000 Ft), és a klíma (180 000), így picivel több mint 4,5 millió lesz a vége. Ennyi pénzből pickupot ugyan tudnánk venni, de ha komoly platós teherautóra vágyunk akkor a Transporter 5 659 000 forinttól indul. A Dacia Logan Pickup pedig 1 750 000 forinttól indul, de jóval kisebb a platója, a kistesó Fiat Strada-t meg már nem kapni.

Az oldalról ajánljuk

A lázadóknak semmi esélyük
  • Tesztek

A lázadóknak semmi esélyükBemutató: Mercedes-Benz CLA 2025

Ott voltunk a stuttgarti Csillagok háborúja budapesti premierjén.

április 18., 06:32
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
  • Olajdoktor

Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)

Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?

április 18., 12:06
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
  • Hírek

Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond

Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.

április 18., 08:57
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
  • Hírek

Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos

Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.

április 18., 10:42
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
  • Hírek

A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen

Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.

április 18., 06:36
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
  • Hírek

Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései

Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.

április 17., 17:22
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
  • Belsőség

Akkor mi most elhúztunk Kínába!

Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.

2 órája
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
  • Hírek

Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?

Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.

április 18., 06:35
Nem úszod meg a bíróságot!
  • Közélet

Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít

Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.

április 18., 06:33
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
  • Hírek

Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett

A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.

április 18., 13:44
Kész van a csarnok
  • Belsőség

Kész van a csarnok

Lehetett volna sokkal olcsóbb is.

április 18., 17:03
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
  • Hírek

Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése

Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.

április 17., 06:13
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
  • Hírek

Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)

A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.

április 18., 14:52
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
  • Technika

Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek

Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.

április 18., 16:05
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
  • Hírek

A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot

A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.

április 17., 06:19
Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG
  • Szerelem

Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG

San Diego, óceánpart, Porsche. Borsodi fenekem végre révbe ért és kipróbálhattam a világ egyik legjobb sportautóját.

április 17., 17:15
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
  • Hírek

Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését

Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.

április 17., 16:08
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
  • Hírek

Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát

A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.

április 17., 07:42
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
  • Hírek

Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés

A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.

április 17., 14:14
cover video teszt
  • 404

cover video tesztez itt az alcím

lorem ipsum blablabla

április 17., 11:09
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
  • Hírek

Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen

A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.

április 17., 10:46
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
  • Hírek

Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor

Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.

április 17., 12:24
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
  • Hírek

Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?

És még csak most jön az amerikai vámvihar.

április 17., 13:16
Subaru Outback 2026
  • Hírek

Subaru Outback 2026

április 17., 11:09
Subaru Trailseeker - 2026.
  • Hírek

Subaru Trailseeker - 2026.

április 17., 13:13
Volvo S90 facelift - 2026.
  • Hírek

Volvo S90 facelift - 2026.

április 17., 15:21