Alkalmi partner kedvezménnyel

Peugeot Partner 1.6 HDI

2012.08.04. 08:07 Módosítva: 2012.08.04. 08:07

Adatlap Peugeot Partner Active L1 1.6 HDI 90 ESP+ - 2012

  • 1560 cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 90 LE @ 4000 rpm
  • 215 Nm @ 1750 rpm
  • 5 seb. kézi
  • Kombinált fogyasztás:
    4.9 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    5.6 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    4.5 l/100km
  • 3 697 370 Ft

Nem férfi az, aki nem volt furgonos áruterítő. Nem tud a gasztronómiáról semmit, aki nem élt hónapokig benzinkutas szendvicsen és út menti büfék pacalján. Nem látja át a közlekedést, akinek fehér kisteherautójára még nem vadásztak rendőrök kamuzva a gyorshajtást. Nincsenek álmai annak, aki nem aludt még raktérben – sőt, semmit sem tud az emberi hangról, akinek nem üvöltött főnöke a kikapcsolhatatlan mobilba: „hol az anyádba' vagy már, a késés miatt levonok a fizetésedből!”

Amint beültem a Peugeot Partnerbe, visszajöttek az emlékek. Az elcseszett munkahelyek, a hazug és sunyi felettesek, a repedt szélű országutak, a falusi kisboltok, az unalomig ismert vasúti átjárók, a rég elfeledett kőkeresztek. Ismét láttam a zsákfaluk kocsmái előtt támasztó fogatlan iszákosakat, éreztem kabátom ujján a cigánygyerekek rántását: adják már egy kis aprót nekik.

Kinyitottam a dupla ajtót – mennyivel könnyebben jár, mint régen! Mielőtt még beleugrott volna a napfény a raktérbe, egymásra borult dobozokat vizionáltam, de sarkig tárva a kétharmad-egyharmad osztású lemezeket, csak az üresség, a tiszta padlóvédő plasztik és a gurtnira váró rögzítőgyűrűk fogadtak.

Nem igazán kedvelem a sallangos, csicsás, talmi plasztikluxussal kecsegtető beltereket, így jól éreztem magam a fehér külsőre fekete-szürke belsővel válaszoló autóban. Egyszerűek a műanyagok, de jól tisztíthatók: egy olyan gépben, amiben egy-egy sofőr 8-12 órát eltölt, nem mellékes, hogy a redvát le lehet-e kaparni kiskefével vagy törlőkendővel.

A beltér nagyjából megegyezik a cégcsoport összes többi, egy kaptafára készült dobozmodelljével, igaz, itt tudatosan minden egyszerűbb: erősebbnek tűnik az üléshuzat, kevésbé finomnak a pár betét és takarólemez. Így van rendjén; dízelmotorokkal lazán félmillió kilométer fölött futnak, nem csak a hajtásláncnak és a bódénak kell túlélni az országutat.

Eltelt tíz év, már nem vagyok padlógázon száguldó furgonos. Nem próbálok mindenkit megelőzni, inkább kések tíz percet, de se magamat, se a többieket nem akarom veszélyeztetni. A főnök sem tapossa már a herémet, így nyugodtan, lassan indultam el a Partnerrel – udvarias vezetéssel próbáltam jóvátenni a nyomás alatt tartott szállítók csínytevéseit, furakodását, türhőségeit.

A mi furgonunkba az 1.6 HDI négyhengerest szerelték – 92 lóereje még rakteret kihasználva is elég volt. Az aránylag szorosan, keményen járó váltó kiosztásának köszönhetően nem volt szükség a magasabb fordulatra. 4,66 literes átlagfogyasztással autóztam, ami nem rossz, hisz 70-30 százalékban vidéki és városi üzemben használtam, egy darabon három mázsányi betonlappal.

Nem csak a padló, hanem a raktéroldalak alsó része is műanyaglapokkal védett. A 90 vagy 180 fokban nyitható hátsó ajtóknak és az alacsony raktérküszöbnek hála ügyesen megpakolható a Peugeot. Ez a rövidebbik karosszériaváltozat 625, vagy opciósan 850 kilogrammal terhelhető – normál körülmények között 1,8 méteres tárgyak férnek be, de a praktikus, bontható válaszfalnak és a lehajtható üléseknek hála, akár a nagymama három méteres aranyozott karnisa is befér. A bővítéshez nem kell diploma és kisáruszállítói OKJ képzés: magától értetődően, ügyesen lehajtható a három részre osztott üléssor és a rács alján levő lemez is gyorsan lekerül.

Bevallom, egykor mindig oldalsó tolóajtóról álmodoztam, legalább egyről. A Partnernek bezzeg kettő van, csoda, hogy megkedveltem? Annyira gyűlöletes, amikor napon átforrósodott raktérbe kell bemászni, hogy a legalulra szorult dobozokból kibányásszunk valami apró, jelentéktelen vackot, miközben a megrendelő ott toporog az ajtóban, fontoskodva előadva, hogy akkor most megáll a világ és a tömegvonzás megszűnik, és mind kirepülünk az P betűvel kezdődő űrbe, oda.

Itt meg? Onnan nyitok, ahonnan akarok: rácsippantok az indítókulcson a raktér központi zárát oldó gombra – hisz külön van a kabin és a hátsó –, majd húzok jobbról vagy balról, nem kell feleslegesen hajlongani, a póló alól kivillantva a kőműves kollégák által mainstreambe hozott farpofadekoltázst. Jobb ez így, higgyék csak el, pláne, hogyha kell, a nyílásokkal ügyesen matekolva az EUR raklapot is betehetjük, feltéve, ha van kéznél villástargonca.

A 4,38 méteres karosszéria, vagyis a rövidebb verzió teljesen személyautósan vezethető. Ugyan középső tükör nincs, de a középkonzolon ott a tolatóradar – ezúttal jól sikerült a hangolás, nem pánikol feleslegesen. Gyanúm szerint, bár ebben még senki sem erősített meg, kétféle programmal fut a funkció; szerintem a családi autókban sokkal pánikolósabb a radar, ebben mintha lazábban venné a közelgő betonoszlopokat.

A kisáruszállító sofőrjének sok cucca van. Számlatömbök, fuvarlevelek, mappák, lemezek, táskák, szendvicsek – szükség is van a tárhelyre. Ebben a Peugeot partner, ahová csak lehetett, elrejtettek egy-egy zsebet, fiókot vagy polcot. A napellenzők fölött, az ülés alatt, az ajtóban, a műszerfalon, mindenhol találunk egy lyukat vagy egy ajtócskát – dicséretes, nincs rosszabb, mint a hánykolodó ezazamaz. Még a 2,5 literes üdítőspalackot is van hova beállítani; lehet, hogy a francia tervezők megfigyelték a bevásárlóközpontok italkínálatán szocializálódott magyar furgonosokat?

A futóművön érezni, hogy örül pár mázsának: amint berakjuk hátra a szajrét, elsimul a fenék, és civilizáltan, pattogásmentesen autózhatunk. Saccra két mázsa a határ, azzal érzi magát igazán jól a csatolt lengőkaros, tekercsrugós, stabilizátoros hátsó futómű. Az első tengelyhez MacPherson került, itt is tekercsrugóval és stabilizátorral. Ügyesen fordul, egyedül az erős oldalszél teszi bizonytalanabbá – nincs min csodálkozni, az óriási fémtáblákba képes belekapaszkodni a lég, ha üres a raktér, a kormányon is megérezni.

Külsőleg fapados, de a blokkolásgátló és a menetstabilizátor már ebben is benne van. Jó is, mindannyian látjuk, milyen hajmeresztő módon képesekkel ezekkel a tipikusan fehér autókkal haladni egyesek – az elektronika tulajdonképpen nem őket védi, hanem a többi normális szembejövőt, szóval bólogassunk, kell bele.

A Partner külseje hozza a cégcsoport arculatát. Mivel a családi egyterűek is erre a karosszériára alapulnak, valamelyest a szemnek is kellemes testeket rajzoltak – ennek köszönhető, hogy itt sem csak egy fehér doboz, hanem ívekkel, fénnyel-és árnyékkal játszó dizájn várja a hullámpapír csomagokat és a boltok hátsó ajtajánál várakozó raktárosok lapos tekintetét.

A négy hangszórós hifi hangolása nem a Zeneakadémia okosainak füléhez van belőve. Betegen buffog a loudness-szel butított basszus, bár tény, hogy sokaknak ez kell: a kereskedelmi rádiókon szocializálódott nagyátlagnak mostanra ez a természetes megszólalás – élő hangszerekkel rögzített zenével ne fárasszuk magunkat.

Ezen a hiányosságán hamar túl lehet esni, mert ez leszámítva a kisteherek gyöngye a Partner. Pakolható, vezethető, takarékos és az ára sem mellbevágó: a felextrázott tesztmodellért pillanatnyilag 3,697 millió forintot kérnek – ha sok pakkot akar vinni kevés pénzért, akkor ez a titkos favorit. Sőt, állítólag a fehér furgonoknak hó végén Dorogon már kedvezményt is adnak a lányok.

Népítélet - Peugeot Partner

7,0
Nép
7.6
5.8
7.4
7
8.4

Az oldalról ajánljuk

A GR égisze alatt készülhet a Toyota legendás visszatérője
  • Hírek

A GR égisze alatt készülhet a Toyota legendás visszatérője

Egyre többet tudunk meg a sportautó új, nyolcadik generációjáról.

február 14., 06:10
Átfogó veteránprogramot indít a Renault
  • Hírek

Átfogó veteránprogramot indít a Renault

Szervizhálózat, régi szerelési útmutatók és videók segítenek a régi Renault-k életben tartásában.

február 14., 06:10
Mínuszba került a kínai autópiac, még durvább verseny várható
  • Hírek

Mínuszba került a kínai autópiac, még durvább verseny várható

Halványra sikeredett a január.

február 13., 18:16
Vázlatokon a VW legolcsóbb villanyautója, az ID.1 (vagy nem ID.1)
  • Hírek

Vázlatokon a VW legolcsóbb villanyautója, az ID.1 (vagy nem ID.1)

Hamarosan érkezik a koncepcióautó, addig nézegess lendületes rajzokat!

február 13., 17:15
2 millióért minőségibb autózást nehezen kapsz
  • Tesztek

2 millióért minőségibb autózást nehezen kapszHasznált: Mercedes-Benz E220 CDI (W211) – 2006.

Ennyiért szinte lehetetlen minőségi, kifinomult Mercedest kapni – vagy mégsem?

38 perce
Közlekedési kalauz kollégiumba költözni kívánó leendő egyetemistáknak és aggódó szüleiknek
  • Közélet

Közlekedési kalauz kollégiumba költözni kívánó leendő egyetemistáknak és aggódó szüleiknek

Aggódsz, hogy vidéken este 8-kor elmegy az utolsó busz? - ez a te cikked!

február 14., 06:10
Bocsánatot kért a magyar Nissan prosztó reklámjáért
  • Hírek

Bocsánatot kért a magyar Nissan prosztó reklámjáért

A kampányuk eddig tartott.

február 13., 07:11
Jöhet a Porsche 911 Dakar második generációja
  • Hírek

Jöhet a Porsche 911 Dakar második generációja

Állítólag a 3 literes hathengeres boxert is lecserélik.

február 14., 09:55
Bátorságod és félretett pénzed legyen
  • Tesztek

Bátorságod és félretett pénzed legyenHasználtautó teszt: Audi A4 B8.5 1.8 TFSI, 2013

Felszámol komoly összegeket, cserébe prémium minőségét látványosan megőrzi.

február 13., 16:06
Hivatalos: vége a Honda-Nissan összeborulásnak
  • Hírek

Hivatalos: vége a Honda-Nissan összeborulásnak

Külön utakon folytatják.

február 13., 08:42
Megfogták ittas vezetésért és elvették a jogosítványát, másnap megint ittasan vezetett
  • Hírek

Megfogták ittas vezetésért és elvették a jogosítványát, másnap megint ittasan vezetett

Nem érezte a súlyát az első igazoltatásnak.

február 13., 15:04
Itt a Murvaélet!
  • Égéstér

Itt a Murvaélet!

Indul a Totalcar új sorozata, a Murvaélet! A használt autót keresők bőrébe bújva járjuk a kereskedéseket, hogy megtaláljuk a lehető legjobb választást egy-egy kategóriában.

február 14., 09:15
Ónos eső, havazás - figyelmeztetést adott ki a HungaroMet
  • Hírek

Ónos eső, havazás - figyelmeztetést adott ki a HungaroMet

Reggelre már megjelent a hó pár helyen.

február 13., 06:10
ÚRISTEN, VERY BIG: minden idők legnagyobb közúti szerelvénye halad át ma Magyarországon
  • Hírek

ÚRISTEN, VERY BIG: minden idők legnagyobb közúti szerelvénye halad át ma Magyarországon

A Magyar Közút minden szükséges előkészületet megtett, hogy a szerelvény zavartalanul haladhasson.

február 14., 10:25
Az e-learning tananyagok alapvetően változtatták meg a jogosítványszerzést
  • Sajtóközlemény

Az e-learning tananyagok alapvetően változtatták meg a jogosítványszerzést

A B kategóriás jogosítványszerzők közül több mint 700 ezren már e-learning módszerrel tanultak.

február 13., 14:54
Három új modellt mutat be a Kia február végén
  • Hírek

Három új modellt mutat be a Kia február végén

Mindhárom elektromos lesz.

február 13., 10:43
Áltraffipaxot telepítettek Pilisszentkereszten
  • Hírek

Áltraffipaxot telepítettek Pilisszentkereszten

Autóból észrevehetetlen a különbség.

február 13., 13:00
Páncélozott Teslákat rendelne az amerikai külügy
  • Hírek

Páncélozott Teslákat rendelne az amerikai külügy

Big biznisz.

február 13., 11:04
Visszatér az Estafette: három új elektromos kisteherautót mutatott be a Renault
  • Hírek

Visszatér az Estafette: három új elektromos kisteherautót mutatott be a Renault

Mindhárom régi, klasszikus modellek nevét viseli.

február 13., 10:35
Egy Magyarországot bukott a Tesla
  • Hírek

Egy Magyarországot bukott a Tesla

Több tényező is rontja a Tesla részvénypiaci megítélését.

február 13., 14:06
Chevrolet Corvette C8 ZR1 rekordok
  • Hírek

Chevrolet Corvette C8 ZR1 rekordok

február 13., 16:55
Chevrolet Blazer EV.R NASCAR
  • Hírek

Chevrolet Blazer EV.R NASCAR

február 14., 08:46
Carlex Habemus
  • Hírek

Carlex Habemus

február 14., 07:34
F1 autóbemutatók
  • Közélet

F1 autóbemutatók

február 13., 21:47
Dodge Demon koncepció
  • Hírek

Dodge Demon koncepció

február 14., 10:20
Olcsó Volkswagen villanyautó
  • Hírek

Olcsó Volkswagen villanyautó

február 13., 15:59
Mazda 6 a bokorban
  • Hírek

Mazda 6 a bokorban

február 13., 13:36
Kia EV Day előzetes
  • Hírek

Kia EV Day előzetes

február 13., 10:00
BMW X3 M50 – 2025.
  • Tesztek

BMW X3 M50 – 2025.

február 13., 10:27
Törött Ferrarival az autópályán
  • Hírek

Törött Ferrarival az autópályán

február 13., 14:39