Alkalmi partner kedvezménnyel
Peugeot Partner 1.6 HDI
Nem férfi az, aki nem volt furgonos áruterítő. Nem tud a gasztronómiáról semmit, aki nem élt hónapokig benzinkutas szendvicsen és út menti büfék pacalján. Nem látja át a közlekedést, akinek fehér kisteherautójára még nem vadásztak rendőrök kamuzva a gyorshajtást. Nincsenek álmai annak, aki nem aludt még raktérben – sőt, semmit sem tud az emberi hangról, akinek nem üvöltött főnöke a kikapcsolhatatlan mobilba: „hol az anyádba' vagy már, a késés miatt levonok a fizetésedből!”
![90 és 180 fokban is nyitható a hátsó ajtó](https://kep.index.hu/1/0/319/3199/31997/3199794_0aa240960ebb002b84b52a910002822f_wm.jpg)
Amint beültem a Peugeot Partnerbe, visszajöttek az emlékek. Az elcseszett munkahelyek, a hazug és sunyi felettesek, a repedt szélű országutak, a falusi kisboltok, az unalomig ismert vasúti átjárók, a rég elfeledett kőkeresztek. Ismét láttam a zsákfaluk kocsmái előtt támasztó fogatlan iszákosakat, éreztem kabátom ujján a cigánygyerekek rántását: adják már egy kis aprót nekik.
Kinyitottam a dupla ajtót – mennyivel könnyebben jár, mint régen! Mielőtt még beleugrott volna a napfény a raktérbe, egymásra borult dobozokat vizionáltam, de sarkig tárva a kétharmad-egyharmad osztású lemezeket, csak az üresség, a tiszta padlóvédő plasztik és a gurtnira váró rögzítőgyűrűk fogadtak.
![Ha nem sietünk, takarékos](https://kep.index.hu/1/0/319/3199/31998/3199814_6331877a043adc29c4dfeb2f7ac6b5da_wm.jpg)
Nem igazán kedvelem a sallangos, csicsás, talmi plasztikluxussal kecsegtető beltereket, így jól éreztem magam a fehér külsőre fekete-szürke belsővel válaszoló autóban. Egyszerűek a műanyagok, de jól tisztíthatók: egy olyan gépben, amiben egy-egy sofőr 8-12 órát eltölt, nem mellékes, hogy a redvát le lehet-e kaparni kiskefével vagy törlőkendővel.
A beltér nagyjából megegyezik a cégcsoport összes többi, egy kaptafára készült dobozmodelljével, igaz, itt tudatosan minden egyszerűbb: erősebbnek tűnik az üléshuzat, kevésbé finomnak a pár betét és takarólemez. Így van rendjén; dízelmotorokkal lazán félmillió kilométer fölött futnak, nem csak a hajtásláncnak és a bódénak kell túlélni az országutat.
![Egyszerű, de használható](https://kep.index.hu/1/0/319/3199/31999/3199900_89f2266f52b4d0f5c0f86bed87f1cb9d_wm.jpg)
Eltelt tíz év, már nem vagyok padlógázon száguldó furgonos. Nem próbálok mindenkit megelőzni, inkább kések tíz percet, de se magamat, se a többieket nem akarom veszélyeztetni. A főnök sem tapossa már a herémet, így nyugodtan, lassan indultam el a Partnerrel – udvarias vezetéssel próbáltam jóvátenni a nyomás alatt tartott szállítók csínytevéseit, furakodását, türhőségeit.
![Van benne hely, ha van idő, aludni is lehet benne](https://kep.index.hu/1/0/319/3199/31998/3199818_d0fd6da879f177e5e6669913e1272fdc_wm.jpg)
A mi furgonunkba az 1.6 HDI négyhengerest szerelték – 92 lóereje még rakteret kihasználva is elég volt. Az aránylag szorosan, keményen járó váltó kiosztásának köszönhetően nem volt szükség a magasabb fordulatra. 4,66 literes átlagfogyasztással autóztam, ami nem rossz, hisz 70-30 százalékban vidéki és városi üzemben használtam, egy darabon három mázsányi betonlappal.
Nem csak a padló, hanem a raktéroldalak alsó része is műanyaglapokkal védett. A 90 vagy 180 fokban nyitható hátsó ajtóknak és az alacsony raktérküszöbnek hála ügyesen megpakolható a Peugeot. Ez a rövidebbik karosszériaváltozat 625, vagy opciósan 850 kilogrammal terhelhető – normál körülmények között 1,8 méteres tárgyak férnek be, de a praktikus, bontható válaszfalnak és a lehajtható üléseknek hála, akár a nagymama három méteres aranyozott karnisa is befér. A bővítéshez nem kell diploma és kisáruszállítói OKJ képzés: magától értetődően, ügyesen lehajtható a három részre osztott üléssor és a rács alján levő lemez is gyorsan lekerül.
Bevallom, egykor mindig oldalsó tolóajtóról álmodoztam, legalább egyről. A Partnernek bezzeg kettő van, csoda, hogy megkedveltem? Annyira gyűlöletes, amikor napon átforrósodott raktérbe kell bemászni, hogy a legalulra szorult dobozokból kibányásszunk valami apró, jelentéktelen vackot, miközben a megrendelő ott toporog az ajtóban, fontoskodva előadva, hogy akkor most megáll a világ és a tömegvonzás megszűnik, és mind kirepülünk az P betűvel kezdődő űrbe, oda.
![Barátságos, kicsit bárgyú pofázmány](https://kep.index.hu/1/0/319/3199/31999/3199910_11748071fe3680d6ab3e2b3ec790fed6_wm.jpg)
Itt meg? Onnan nyitok, ahonnan akarok: rácsippantok az indítókulcson a raktér központi zárát oldó gombra – hisz külön van a kabin és a hátsó –, majd húzok jobbról vagy balról, nem kell feleslegesen hajlongani, a póló alól kivillantva a kőműves kollégák által mainstreambe hozott farpofadekoltázst. Jobb ez így, higgyék csak el, pláne, hogyha kell, a nyílásokkal ügyesen matekolva az EUR raklapot is betehetjük, feltéve, ha van kéznél villástargonca.
A 4,38 méteres karosszéria, vagyis a rövidebb verzió teljesen személyautósan vezethető. Ugyan középső tükör nincs, de a középkonzolon ott a tolatóradar – ezúttal jól sikerült a hangolás, nem pánikol feleslegesen. Gyanúm szerint, bár ebben még senki sem erősített meg, kétféle programmal fut a funkció; szerintem a családi autókban sokkal pánikolósabb a radar, ebben mintha lazábban venné a közelgő betonoszlopokat.
![Megfelelő méretű visszapillantó, jól látni benne](https://kep.index.hu/1/0/319/3199/31999/3199912_93891ec47c188a1e089f0eaae77ff97c_wm.jpg)
A kisáruszállító sofőrjének sok cucca van. Számlatömbök, fuvarlevelek, mappák, lemezek, táskák, szendvicsek – szükség is van a tárhelyre. Ebben a Peugeot partner, ahová csak lehetett, elrejtettek egy-egy zsebet, fiókot vagy polcot. A napellenzők fölött, az ülés alatt, az ajtóban, a műszerfalon, mindenhol találunk egy lyukat vagy egy ajtócskát – dicséretes, nincs rosszabb, mint a hánykolodó ezazamaz. Még a 2,5 literes üdítőspalackot is van hova beállítani; lehet, hogy a francia tervezők megfigyelték a bevásárlóközpontok italkínálatán szocializálódott magyar furgonosokat?
A futóművön érezni, hogy örül pár mázsának: amint berakjuk hátra a szajrét, elsimul a fenék, és civilizáltan, pattogásmentesen autózhatunk. Saccra két mázsa a határ, azzal érzi magát igazán jól a csatolt lengőkaros, tekercsrugós, stabilizátoros hátsó futómű. Az első tengelyhez MacPherson került, itt is tekercsrugóval és stabilizátorral. Ügyesen fordul, egyedül az erős oldalszél teszi bizonytalanabbá – nincs min csodálkozni, az óriási fémtáblákba képes belekapaszkodni a lég, ha üres a raktér, a kormányon is megérezni.
![Hagyományos megjelenésű műszerek a Partnerben](https://kep.index.hu/1/0/319/3199/31999/3199914_d3aa1177c33ce20c2f46cfa64af9b856_wm.jpg)
Külsőleg fapados, de a blokkolásgátló és a menetstabilizátor már ebben is benne van. Jó is, mindannyian látjuk, milyen hajmeresztő módon képesekkel ezekkel a tipikusan fehér autókkal haladni egyesek – az elektronika tulajdonképpen nem őket védi, hanem a többi normális szembejövőt, szóval bólogassunk, kell bele.
![Nagyméretű, jól látható lámpa. Index is van benne, bár sokan nem használják](https://kep.index.hu/1/0/319/3199/31999/3199918_d1aa2cc1cbe58e59470499792097f20c_wm.jpg)
A Partner külseje hozza a cégcsoport arculatát. Mivel a családi egyterűek is erre a karosszériára alapulnak, valamelyest a szemnek is kellemes testeket rajzoltak – ennek köszönhető, hogy itt sem csak egy fehér doboz, hanem ívekkel, fénnyel-és árnyékkal játszó dizájn várja a hullámpapír csomagokat és a boltok hátsó ajtajánál várakozó raktárosok lapos tekintetét.
A négy hangszórós hifi hangolása nem a Zeneakadémia okosainak füléhez van belőve. Betegen buffog a loudness-szel butított basszus, bár tény, hogy sokaknak ez kell: a kereskedelmi rádiókon szocializálódott nagyátlagnak mostanra ez a természetes megszólalás – élő hangszerekkel rögzített zenével ne fárasszuk magunkat.
Ezen a hiányosságán hamar túl lehet esni, mert ez leszámítva a kisteherek gyöngye a Partner. Pakolható, vezethető, takarékos és az ára sem mellbevágó: a felextrázott tesztmodellért pillanatnyilag 3,697 millió forintot kérnek – ha sok pakkot akar vinni kevés pénzért, akkor ez a titkos favorit. Sőt, állítólag a fehér furgonoknak hó végén Dorogon már kedvezményt is adnak a lányok.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=.F6V77.CUXd7e6SwcJgR4tWZDtwZl4NSsiZfOcIf2EX.Y7&stparam=zkfhkwhhir&fastid=hpepavqmgrzcyhlbwdjybpgpagky&nc=0)
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A GR égisze alatt készülhet a Toyota legendás visszatérője
Egyre többet tudunk meg a sportautó új, nyolcadik generációjáról.
- Hírek
Átfogó veteránprogramot indít a Renault
Szervizhálózat, régi szerelési útmutatók és videók segítenek a régi Renault-k életben tartásában.
- Hírek
Mínuszba került a kínai autópiac, még durvább verseny várható
Halványra sikeredett a január.
- Hírek
Vázlatokon a VW legolcsóbb villanyautója, az ID.1 (vagy nem ID.1)
Hamarosan érkezik a koncepcióautó, addig nézegess lendületes rajzokat!
- Tesztek
2 millióért minőségibb autózást nehezen kapszHasznált: Mercedes-Benz E220 CDI (W211) – 2006.
Ennyiért szinte lehetetlen minőségi, kifinomult Mercedest kapni – vagy mégsem?
- Közélet
Közlekedési kalauz kollégiumba költözni kívánó leendő egyetemistáknak és aggódó szüleiknek
Aggódsz, hogy vidéken este 8-kor elmegy az utolsó busz? - ez a te cikked!
- Hírek
Bocsánatot kért a magyar Nissan prosztó reklámjáért
A kampányuk eddig tartott.
- Hírek
Jöhet a Porsche 911 Dakar második generációja
Állítólag a 3 literes hathengeres boxert is lecserélik.
- Tesztek
Bátorságod és félretett pénzed legyenHasználtautó teszt: Audi A4 B8.5 1.8 TFSI, 2013
Felszámol komoly összegeket, cserébe prémium minőségét látványosan megőrzi.
- Hírek
Megfogták ittas vezetésért és elvették a jogosítványát, másnap megint ittasan vezetett
Nem érezte a súlyát az első igazoltatásnak.
- Égéstér
Itt a Murvaélet!
Indul a Totalcar új sorozata, a Murvaélet! A használt autót keresők bőrébe bújva járjuk a kereskedéseket, hogy megtaláljuk a lehető legjobb választást egy-egy kategóriában.
- Hírek
Ónos eső, havazás - figyelmeztetést adott ki a HungaroMet
Reggelre már megjelent a hó pár helyen.
- Hírek
ÚRISTEN, VERY BIG: minden idők legnagyobb közúti szerelvénye halad át ma Magyarországon
A Magyar Közút minden szükséges előkészületet megtett, hogy a szerelvény zavartalanul haladhasson.
- Sajtóközlemény
Az e-learning tananyagok alapvetően változtatták meg a jogosítványszerzést
A B kategóriás jogosítványszerzők közül több mint 700 ezren már e-learning módszerrel tanultak.
- Hírek
Áltraffipaxot telepítettek Pilisszentkereszten
Autóból észrevehetetlen a különbség.
- Hírek
Visszatér az Estafette: három új elektromos kisteherautót mutatott be a Renault
Mindhárom régi, klasszikus modellek nevét viseli.
- Hírek
Egy Magyarországot bukott a Tesla
Több tényező is rontja a Tesla részvénypiaci megítélését.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=.F6V77.CUXd7e6SwcJgR4tWZDtwZl4NSsiZfOcIf2EX.Y7&stparam=qnkkeoffsg&fastid=gddroiqaiqiamjlmscalsogvrrkh&nc=0)