Rozsda marja, nem ragyog
Használt-teszt: Mitsubishi L200 - 1995
Az egyik kedvenc járművem a pickup, így a szerkesztőségi körbetesztelésen egyértelmű volt, hogy én nyerem Koncz Jani L200-át. Már vezettem pár kilométert, amikor túszt cseréltünk az akkor épp vadonatúj Ford Ranger tesztelésekor. Ő kapott egy WildTracket, én meg a halálfejes veszedelmet.
Most kicsit hosszabb időre sikerült megkaparintani, így míg Jani egy Mahindrával barátkozott, én szorosabb kapcsolatot létesítettem a Mitsubishivel. Mióta utoljára láttam, eltűnt róla a szerkesztőségi gyorsulás tiszteletére készített impozáns Totalwar felirat, mint kiderült, rosszul bírta a gépi mosást.

Külsőleg rögtön látszik, hogy nem kímélte szegény jószágot az elmúlt 18 év. A rozsda egyre aktívabban rágcsálja a kasznit, főleg a klasszikus helyeken, mint a kerékjárati ív, a plató részeinek összeeresztései, vagy a küszöb. Még menthetőnek látszik, de félek, egy-két tél, és elporlad. Erre szokták mondani, hogy ugyan már, alvázas, ledobod a bódét, raksz rá másikat. Igen ám, de a második generációs L200-ból a legfiatalabb is 17 éves, így jó állapotban lévő és eladó bódét gyakorlatilag nem találnánk. Marad a lakatosmunka, szerencsére a tulaj is így gondolja, jövőre elvileg nekiugranak a rozsdának.
Alánézve az is látszik, hogy az alvázas autó se elpusztíthatatlan, hiszen idővel az alváz elemeit is megtámadja a korrózió, így érdemes arra is ránézni néha. A pickupok is olyanok, mint a legendás, elpusztíthatatlan Mercik, amikre azt mondja az első, második tulaj, hogy hozzá se kell nyúlni, így nem is teszi meg, míg a harmadik, sokadik meg szitkozódik, hogy mekkora ócskavas.
Bár kívülről kihívásokkal küzd, belsőleg még mindig nagyon egyben van. Egykor igyekeztek strapabíróra tervezni, így szövet az üléseken kívül csak padlón van, de a kritikus helyeken ott is gumiborítást kapott. Bírja is, nem zörög, nem esik szét, nem esik be. A műszerfalon, ami olyan barna, amilyenek csak a 1990-es évek japán autói tudnak lenni, gyakorlatilag kizárólag derékszögek találhatók. Ahol nem, ott is csak annyira hajlott meg az egyenes, mintha kicsit megcsúszott volna tervezés közben a papír.

Olyan pohártartódömpinget, mint például a Renault Masterben, ne várjunk, konkrétan egy sincs benne. De azért a vackoknak, telefonnak nem kell keresni a helyet, pakolórekeszből bőven jutott, és itt még széria volt a hamutartó, nem pedig egy bödön, mint manapság. Mondjuk zárható tárolót - persze a kesztyűtartón kívül - ne keressünk, a táskánkat nem igazán tudjuk hová eltenni. Elrejthetjük a hátsó ülés mögé, de Jani szomorú tapasztalata a fotós felszereléssel azt mondatja, inkább ne, mert a rossz fiúk is tudják, hova kell nézni.

A platófelépítmény meg persze hátul ablakos, így szintén jól látni, mi került bele. Mellesleg a platóajtó még kétoldali húzózáras megoldással rögzül, itt nincs mindenféle központi záras megoldás, mint némelyik mai modellnek. Aminek ugye sok értelme nincs, mert a nyitott platónál gyakorlatilag majdnem mindegy, a ráépítéseknél meg úgy is annak a zárómechanizmusa védi a rakteret, mint itt is.
A jobb térdemnél találtam a kedvenc kezelőszervem, ami az előző Ford Rangerrel halt ki, az esernyőnyél rögzítőfék-kar. Ma már semmiben nem találni ilyet, így jó néhány utastársam csodálkozott, mit művelek én ott indulás előtt. Apropó indulás. A motor első izzításra indult a hidegben is, és gyakorlatilag egyáltalán nem füstölt. Kis kellemetlenség, hogy bemelegedni se nagyon akar (a termosztát elvileg jó), így Jani a hideg időre való tekintettel rásegített egy klasszikus kartonlappal a hűtő előtt. Ezzel elérte, hogy elfogadható hőmérséklet lett 0 fokban is.
Normál városi tempóban nem hangos a motor, kijutva az autópályára viszont már kellemetlen, mondhatni audió sebességmaximalizátor van benne. Pedig bírja a 130-at is, bár akkor a fogyasztás is jócskán megszalad a szép szögletes bódé miatt. De nem is az autópályán használja a tulaj, a földeken, meg falvak közti széthulló utakon meg úgyse száguldozik az ember, ott tökéletes.

Apróbb hibák persze akadnak, az elmúlt közel két évtized és a vidék útjai megviselték a futóművet, aminek néha hangot is ad, pár szilent már elfáradt. A platódoboz ajtaján a teleszkópok megadták magukat, cserélni kellett őket. A vezetőoldali ülőlap szélén lévő műanyag csík kissé megtört a sok ki-be szállástól.

Mint egykori összehasonlítónkban kiderült, a terepképességei nem igazán maradnak el egy mai modelltől, így összességében egy kis kompromisszumokkal teljesen használható, megbízható, barátságos külsejű autó. Kéne.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
F1 kibeszélő: Piastri egyre jobb, Norris egyre rosszabb, válság a Red Bullnál
Még ha Oscar Piastri győzelme nem is forgott veszélyben, bőséggel akadt érdekes és izgalmas történés a legutóbbi Forma 1-es nagydíjon.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Belsőség
340 milliárd forint nyomában
A milliárdos kár is le van tojva, csak az ego ne sérüljön.
- Hírek
Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában
Gyorsabban mehetnének az amerikai államban az autósok.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
