Kicsit ismerős
Teszt: Opel Vivaro 1.6 CDTi BiTurbo – 2014.
Az előző Vivaro szép kort ért meg. 2001-ben született, volt pár ráncfelvarrása, hol a lámpában vándorolt az index, hol a műszerfalat variálták, máskor a lökhárítót. Szép lassan megérkeztek bele a modern technika vívmányai, mint például a navigáció, igaz egy fura távirányítós megoldással.
Ennyi idő után, és főképp, mert lassan az összes konkurensnek új modellje volt, időszerű a megújulás. Ezt kívülről leginkább az orrán látjuk, az drasztikusan megváltozott. Ha elkezd terjedni, idő kell, amíg hozzászokunk, bár ez a mostanság megjelenő kisáruszállítók többségére igaz. A fényszórótestek megnőttek, viszont a tükör mintha valamivel kisebb lenne, és eltűnt a fülke tetejéről a jellegzetes púp.
Amikor összefutottam egy barátom előző szériás Vivarójával, derült csak ki, hogy hátrébb olyan sok nem változott. A hátsó lámpatest igen, de például az ajtók, vagy akár a csomagtér és az utastér közötti üveg is az azonos az előzővel. Persze, nem kell mindent variálni, főleg ami már bevált.
A komoly változás így elsősorban a kocsi elejét érintette, kezdve a motorral. Míg a régiben kétliteres volt, az újban már 1,6 literes dízelmotor, viszont a teljesítményszint ugyanúgy 90 lótól indul.
Az árlista tetején a 140 lóerős modell ül, nálam a kettő közötti 120-as volt. A váltó jó kiosztású, a 120 lóerős motor is jól húz és nagyon csöndes. Meg merem kockáztatni, hogy talán kellemesebb lehet, mint a 140 lovas. A fogyasztás többnyire üresen vagy fél teherrel se ment 8,5 liter fölé, így ezzel sincs panasz.
A raktérben sok meglepetés nem éri az embert, főleg, ha ismeri az elődöt. A burkolat a Raktér csomag része, így 120 ezerrel növeli a kocsi árát, de szerintem megéri hosszú távon, főleg, hogy ebben a csomaggal jön a tárolórekeszes utasülés is.
L1H1 méret, alap teherbírás | Opel Vivaro / Renault Trafic | VW T5 | Ford Transit Custom |
Raktér méretek | |||
Hossz (mm) | 2537 | 2353 | 2555 |
teljes szélesség (mm) | 1662 | 1692 | 1775 |
szélesség a kerékdoboknál (mm) | 1268 | 1244 | 1390 |
magasság (mm) | 1284 | 1410 | 1406 |
rakodási magasság (mm) | 552 | 566 | 444 |
teherbírás (tonna) | 1 | 0,9 | 0,8 |
Külső méretek | |||
Hossz (mm) | 4998 | 4892 | 4972 |
Magasság (mm) | 1971 | 1990 | 1922 |
Szélesség (mm) | 1956 | 1904 | 1986 |
Tengelytáv (mm) | 3098 | 3000 | 2933 |
Az utastérben gyakorlatilag minden megváltozott. A műszerfal felső felén elmúlt a hullámzó tetős tárolórész, helyette pár sima mélyedés lett. Ahogy a Vivarós barátom is rögtön észrevette, az oldalsó kiugró pohártartó beljebb kötözött, de sajnos távolabb is, így elég kényelmetlenül lehet elérni. A középkonzolba építettek egy kihajtható pohártartót, csak éppen a középső utas simán kirúghatja.
Viszont a pozitívum, hogy lecserélték a korábbi távirányítós navit. Ebben a kocsiban helyette a piac egyik legjobb ár/érték arányú fejegysége került, amivel talán a Dokkerben találkoztunk elsőnek. Érintős, navigál, usb-s, kihangosít, nincs túlbonyolítva, szinte tökéletes. Opelék majd 200 ezerért adják, mondjuk ez a Daciában csak 135 volt.
A kocsiban dupla utasülés volt, és már itt se egy merevítőrengeteg fogadja alatta az embert, hanem tárolórekesz, amiben gyakorlatilag bármit be tudunk suvasztani. Viszont ez nem a szériafelszereltség, az alapülés alatt nincs tároló. Az üléspad alján lenyitható ajtót találtam elöl-hátul, aminek köszönhetően a jelen esetben 2,5 méteres raktérnél hosszabb tárgyakat is be tudjuk csúsztatni. Az ülés felett pedig a világ legnagyobb sminktükre van, ami mellesleg holttércsökkentő funkcióval is bír.
Az alapváltozata jelenleg 90 lóerős motorral és 2700 kilós össztömeggel (1079 kg terhelhetőség) nettó 5,165 millió forint. Ezért ma már jár a villanytükör, a villanyablak, és végre a rádió is széria, bár a klíma még nem. A legalapabb 90 lovas verzió 5,2 millió, míg a topmodell 140 lóerős, 1,2 tonnát pakolhatunk bele, hosszú, magas és nettó 6,2 millióba kerül. A nálam lévő 120-as modell rövid volt, alacsony, és nettó 5,48 millióba került. Plussz az extrák, mint mondjuk a klíma 250 ezerért. A francia testvérét 6,05 millióért mérik, mondjuk abban széria a klíma. A Ford Transit Custom 5,2-nél indul, 100 lóerős motorral, villanyablakkal és raktérpadlóval.