Sol ön kapi açik - ezzel fogadott az új Doblo, hogy ne kelljen találgatni, hol gyárthatták. Aztán becsuktam az ajtót.
Öt évvel ezelőtt mutatták be az aktuális Fiat Doblót, így már időszerű volt egy kis vérfrissítés, ami menetrendszerűen meg is érkezett. A magyarországi bemutatót most valamiért a Mercedes fellegvárába, Kecskemétre szervezték, gyakorlatilag a gyár mellé, és menet közben mindenféle feladatokkal fárasztottak szórakoztattak minket, hogy úgymond megtudjuk, mire képes.

Sajnos az egyik legfontosabbat, hogy terhelve milyen az autó, nem tudhattuk meg, semmiféle tesztsúly nem volt a raktérben, de mivel a futómű nem változott, így annyira ez nem hiányzott. Volt jótékonysági feladat, amiben óvodásokat kellett szórakoztatni bábjátékkal, de olyan is, mint különböző hungarocell formák helyének megtalálása a kocsi számtalan tárolórekeszében, vagy az állj fel egy libikókára és egyensúlyozz. Utóbbit rögtön le kellett fújni a hinta konstrukciós hibája miatt, mivel meghajlott az első Doblo alatt, mint a bumeráng.

A hungarocelles kísérletnél gyorsan kiderült, hogy akárcsak az elődnél, pohártartóból erős a hiány. Pontosabban egyáltalán nincs. Cserébe félliteres palacknak akad bőven hely az ajtózsebben, zsebenként két vájatot is kialakítottak. A középkonzol alatti részbe egész szivargyújtóerdő nőtt, követve az egyre több kütyü támasztotta igényt. A fejegység körüli szellőzőrészt is átformálták.
A váltókonzolt viszont nem, pedig ha csak egy centit jobbra helyeznék, igazán komfortos lehetne. Nem értem, hogy miért kell mindenáron az ember jobb térdébe passzírozni a váltókart tartó műanyag konzolt. Ezt a hibát még nagyobb modellekben is hajlamosak elkövetni, amelyekben végképp lenne hely.

Apropó hely: sokat tűnődtünk azon, hogy néz ki az, akit az elméletileg kétszemélyes utasülésre ültetnénk középre. Maximum 40 kiló és nincs lába. Mert nem elég, hogy az ülés inkább másfél embernek jó, de ahova a középső utas lába kerülne, ott egy váltókonzol és változatos tárolók találhatók.

A legnagyobb változást az autó orrán vehetjük észre. A szomorú buldogorrot leváltotta az áramvonalas vigyorgó tacskó. Ha valakinek ismerős lenne, az nem a véletlen, jó fél éve ugyanezzel a dizájnnal jelent meg a Ram ProMaster City, vagyis az amerikai Doblo. A hátulján szögletes lett a lámpatestben a tolatófény, és a Jeepekből ellesett módon egy Fiat felirat bújik meg az üveg alatt.

Nekünk egy hosszú rakterű, 105 lóerős 1.6 Multijet jutott, így üresen szépen szaladt az autópályán, jól össze van hangolva a váltó a motorral. Kapható még 1,3-as 90 lóerős, 2 literes 135 lóerős dízel és 1,4 literes, 95 lóerős benzines verzióban is. Ez utóbbi CNG-vel is rendelhető. A fogyasztásról nem tudok nyilatkozni, a komputer 6,5 litert írt.

A futómű nem változott, üresen annyira nem komfortos, de ahogy már haszonjárműveknél lenni szokott, megpakolva lesz kellemes. Elég jól kanyarodik, mint azt a kecskeméti gokártpályán is volt szerencsém kitapasztalni, végül elsőre 1:20-as időt futva a dobozzal, és senkinek se sikerült felborítani.
Fiat Doblo Maxi XL | Peugeot Expert (L1H1) | Ford Transit Connect (L2) | |
Raktér méretek | |||
Térfogat (m3) | 5 | 5 | 3,6 |
Hossz (mm) | 2170 | 2254 | 2153 |
teljes szélesség (mm) | 1714 | 1600 | 1538 |
szélesség a kerékdoboknál (mm) | 1230 | 1245 | 1226 |
magasság (mm) | 1550 | 1449 | 1269 |
rakodási magasság (mm) | 545 | 562 | 616 |
teherbírás (tonna) | 1 | 0,988 | 1 |
Külső méretek | |||
Hossz (mm) | 4756 | 4805 | 4818 |
Magasság (mm) | 2125 | 1942 | 1862 |
szélesség (mm) | 1832 | 1998 | 1835 |
Raktér szempontjából a normál hossza 182 centi, a maxi verzióé 217 cm, 130 cm magassággal és kiviteltől függően és 750-től 1005 kg-ig terhelhető. Rendelhető zsiráftetővel, de ha annyira nem magas a szállítani való, normál tengelytávval, de magastetős verzióban is, ami 155 centi magasságú belteret jelent.
A paletta legnagyobb példánya a Maxi XL, amivel gyakorlatilag a következő kategóriába mászik fel, hiszen így egy 1 tonnás teherbírású, több mint 2 méteres hosszúságú és 5 köbméteres rakterű autót kapunk. Nálunk annyira nem elterjedt, de létezik fél-alvázas kivitelben felépítményezőknek, amire a Fiat a Work Up platós modellt is építi.

A legolcsóbb alapmodell ára nettó 3,28 millió forint, ez a benzines verzió (1,4 l, 95 LE), a legolcsóbb dízel 3,4 millió. Az alapfelszereltségbe a villanyablak, a kulcsos központi zár és a vezetőoldali légzsák fért bele. A magasabb (SX) felszereltséggel az 1,3-as modell 3,64 millió nettó forint, amivel már kapunk távirányítót, ködfényszórót, tárolórekeszt az utasülés alá, légzsákot az utasnak, burkolatot a raktérbe és jobb oldali oldalajtót.

A Fordnál a Connect legolcsóbb modellje nettó 4,2 milliótól indul, amiért egyliteres, de 100 lóerős Ecoboost motor és széria autórádió jár, egy 75 lóerős dízel fapad Berlingót pedig már 3,5 millióért (plusz áfa) megkapunk listaáron. Ez utóbbiban a kötelezőkön felül csak villanyablak és kulcsos központi zár van, vagyis felszereltségilege gyakorlatilag azonos a Doblóéval.

Az oldalról ajánljuk
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Belsőség
340 milliárd forint nyomában
A milliárdos kár is le van tojva, csak az ego ne sérüljön.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában
Gyorsabban mehetnének az amerikai államban az autósok.
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
