Itt ez a fapad
Isuzu D-Max DC L - 2015.
Bár a haszonjárművek közül könnyebben kapunk fapados verziót, mint a személyautóknál, rendszerint itt is inkább a karácsonyfa-felszereltség a megszokott. Vajon mi hiányzik egy fapados pickupból?
Az első, ami feltűnt, hogy kopár a kormány. Már annyira megszoktuk, hogy gyakorlatilag mindenben ott a multikormány, hogy fura volt a gombok nélkül. A rádió se a felszereltség része, utólagos készülék szórta a zenét szükség esetén. Filléres cucc, és a gyári rádiók sem szokták az audiofil csúcstechnikát képviselni, így nem látom gondnak a hiányát.
Az viszont látszott, hogy ez már nem az a klasszikus haszonjármű. Évtizedek alatt jutottak el az autógyártók oda, hogy szerencsétlen sofőrnek nem ártana kényelmes körülmények között dolgoznia, még az alapmodellben sem. Tudjuk, hogy régen minden jobb volt, de azért egy klíma a 35 fokos hőségben megfizethetetlen. És tényleg, ma már alig találunk olyan dupla kabinos pickupot a magyar piacon, amiben ne lenne alapáron a klíma.
Ennél szerényebb felszereltséggel (klíma, villanyablak) csak a szimpla kabinos alvázakat rendelhetjük, de azokat rendszerint felépítménygyártók rendelik, egyedi célokra.
Műszakilag nem sokban különbözik az alapcsomag a fullos verziótól. A D-Maxnál jelenleg egyféle motor van (2,5 literes dízel), egyféle teljesítményszinttel (163 ló és 400 Nm), menet közben kapcsolható összkerékhajtással, hatsebességes váltóval, és persze laprugóval. A tapasztalat azt mutatja, hogy ez a motor, hacsak nem hajókat cipelünk autópályán, tényleg mindenhez elég, még megrakva sem leszünk az országút szégyene.
Mivel az autót flottapartnereknek is mutogatják, biztos úgy érezték, kicsit kevés lesz az alapcsomag, így érdekes extrákat kapott. Az egyik minden kemény (nek látszó) pickupos alapszettjében ott van: távirányítható, 4,3 tonna vonóerejű csörlő (felára nettó 325 ezer forint), ami a kocsi orrába rejtve várja a bevetést. Érdekessége, hogy nem hagyományos drótkötél, hanem jóval könnyebb kevlárkábel tekeredik a kábeldobra.
Nagyon professzionális megjelenést ad a kocsinak, akárcsak a másik érdekesség, ami egy kihúzható , C sínes csomagtértálca. Hasonló technikát találunk a tűzoltókon is, így tényleg profinak tudunk látszani, amikor egy laza mozdulattal kirántjuk, és nem derékig a dobozba fejelve vakarjuk ki az elejében lévő cuccokat. Az importőr szerint (ellentétben a csörlővel, amit gyakran csak a látvány miatt rendelnek) ezt a tálcát már tényleg csak a munkaautókba kérik, és érthető módon nagyon népszerű a dolgozók körében. Igaz, némi magasságot veszítünk a raktérből, de egy nem túl magasra rakott raklap még pont ráfér.
Ha össze akarjuk hasonlítani a konkurensekkel, elég nehéz helyzetben vagyunk. A 2016-os év az új pickupok éve lesz, megérkezett az új Navara a csavarrugóival, közelít az új Hilux, és az L200 is itt toporog a küszöbünkön. Utóbbival hamarosan megismerkedhetünk Fiat orral is. A távoli jövőben ott integet a Mercedes, a Renault, a Lexus, és ki tudja, talán az évek óta fel-fel dobott Dacia is megérkezhet egyszer.
Dupla kabinos, alapfelszereltség | Mahindra Goa | Mitsubishi L200 | Isuzu D-Max | Ford Ranger | Nissan NP300 Navara | VW Amarok | Toyota Hilux |
Nettó ár | 5 299 000 Ft | 5 690 000 Ft | 5 890 000 Ft | 5 975 000 Ft | 6 262 992 Ft | 6 702 000 Ft | 7 455 050,00 Ft |
Bruttó ár | 6 729 730 Ft | 7 226 300 Ft | 7 480 300 Ft | 7 588 250 Ft | 7 954 000 Ft | 8 511 540 Ft | 9 467 913,00 Ft |
Motor | 120 LE, 290 Nm | 154 Le, 380 Nm | 163 Le, 400 Nm | 125 Le, 320 Nm | 160 Le, 403 Nm | 140 Le, 340 Nm | 144 Le, 343 Nm |
Plató méret | |||||||
Hossz (mm) | 1530 | 1520 | 1552 | 1549 | 1537 | 1555 | 1545 |
Teljes szélesség (mm) | 1520 | 1470 | 1530 | 1560 | 1560 | 1620 | 1515 |
Szélesség a kerékdoboknál (mm) | na. | na. | 1120 | 1139 | 1130 | 1222 | na. |
Falmagasság (mm) | 550 | 475 | 465 | 511 | 474 | 508 | 450 |
Teherbírás (kg) | 1030 | 1030 | 1030 | 1104 | 1062 | 952 | 790 |
Fordulókör (m) | 11,2 | 11,8 | 13,1 | 12,4 | 12,4 | 12,95 | 13,2 |
Külső méretek | |||||||
Hossz (mm) | 5118 | 5205 | 5295 | 5359 | 5300 | 5254 | 5260 |
Magasság (mm) | 1942 | 1775 | 1785 | 1815 | 1805 | 1834 | 1850 |
Szélesség (mm) | 1770 | 1785 | 1860 | 1850 | 1850 | 1944 | 1835 |
Tengelytáv (mm) | 3040 | 3000 | 3095 | 3220 | 3150 | 3095 | 3085 |
Első terepszög (fok) | 36 | 30 | 29,4 | 28 | 30,4 | 28 | 30 |
Hátsó terepszög (fok) | 21 | 22 | 22,4 | 28 | 25,5 | 23,6 | 22 |
Szabad hasmagasság (mm) | 210 | 200 | 225 | 229 | 219 | 250 | 227 |
Alapfelszereltség | |||||||
klíma | x | x | x | - | x | - | x |
elektromos ablak | x | x | x | x | x | - | - |
elektromosan mozgatható tükör | x | - | - | x | x | - | - |
tempomat | x | x | - | - | x | - | - |
rádió | x | x | - | x | x | x | - |
Egy részük, legalábbis rendelés szintjén már létezik, de közben próbálják kiszórni a régebbi modelleket is, így lehetséges, hogy régi és új pickupokat is rendelhetünk még.