A kis motorok vége

Bemutató: Volkswagen Amarok – 2016.

2016.06.16. 06:06

Nem lehetett könnyű a sajtótájékoztató szövegét író embereknek, amikor az „új” Amarokról kellett írniuk, hiszen csak finom ráncfelvarrás történt: megkapta a szabvány VW-orrot, illetve belsőt.

A legdrasztikusabb változás a motortérben történt. A mai divattal szembemenve a Volkswagen egy laza mozdulattal kikukázta az összes motorját, és egy Auditól származó 3 literes V6-ost (AdBlue-val, amit pár ezer kilométerenként töltögethetünk újra) rakott a pickup orrába. Olyannyira Audi, hogy a műanyag burkolaton kívül sehol nincs VW felirat a motortérben.

A bemutató a reptérről való autózással indult az autópályán, aminek köszönhetően mindjárt kipróbálhattuk, mit bír az új V6 egy ekkora bódéban. Jelentjük, 190-nél van vége, de a kocsi tudna többet is, csak biztonsági okokból van lekorlátozva. Gyorsan kiderül, a 8 sebességes hagyományos automatával normál közlekedésben nem nagyon fogjuk látni a piros tartományba csúszni a mutatót a fordulatszámmérőn, mert 160-nál is csak 2800-at forgott.    

A ráncfelvarrt Amarokot Európában háromféle teljesítményszinttel fogják árulni, 163, 204 és a tesztautóban is szereplő 224 lóerővel. A régi motorokat még gyártják Dél-Amerikában, de jelenleg nem tudjuk, a magyar piacra jut-e a kétliteresből.

Zaj befelé gyakorlatilag alig jutott, kiváló hangszigetelése van a felextrázott tesztautónak. A legfőbb zajforrás is az extráknak köszönhető, mivel a Sports Bar fantázianevű platókeret kissé süvít. A beltér a szabványos VW-dizájnt követi, minden személyautós extrát megtaláltunk, talán csak az adaptív tempomat hiányzott.

Elöl a sofőr meg a jobb egyen ülő rendesen ki van szolgálva, motoros ülés, ülésfűtés, kétzónás klíma, meg amit el lehet képzelni, a hátul ülőknek még szellőzőnyílás se jutott, azok így jártak. Meg az a rövid karú sofőr is, aki egymaga akarja a háttámlát előredönteni, ugyanis az üléstámla tetejének két végébe raktak egy-egy kioldófület, de csak ezek egyszerre való meghúzásával old ki ténylegesen a rögzítés.

Az autópályás túra egy Aschheim melletti golfpályán végződött, ahonnan mehettünk különböző tesztutakra aszfalton, illetve innen indult a terepteszt is. Gondoltuk, keresztül a mezőn, de kiderült, a zöld lankák mögött egy építési törmeléket feldolgozó üzem rejtőzik, a golfpálya is a rekultivált hulladékból született. Ezeken a kavicsos dombokon alakítottak ki egy gondosan méretezett off-road pályát, amin az Amarok minden tereptudását kipróbálhattuk.

Kicsit el is rontottuk a játékukat, mert véletlenül kikapcsolt hátsó diffivel (extra csomag) mentünk végig egy hosszú átlózós hepehupán, ahol a lényeg pont az lett volna, hogy valamelyik kerék mindig a levegőben volt. Ebből is látszott, azért a széria elektronikus fékezgetős diffi se ördögtől való, csak baromira eszi a fékbetétet. Mellesleg az autópályás szakaszon, illetve később az utánfutós teszteléskor is kipróbáltuk a fékeket, elég meggyőző hatásfokuk volt. Ez köszönhető annak is, hogy szakítva a pickupos hagyományokkal, immár a hátsó féket is tárcsára váltották a dobról.

Aki tényleg munkára akarja használni az autót, annak üzenem, a platóméretek nem változtak. Gyakorlatilag az összes tesztautó szórt polimeres platóbéléssel rendelkezett, amit én jobban preferálok, mint a műanyag betétes megoldást, sokkal kulturáltabban néz ki, és elég strapabírónak is tűnt, az eddigi tapasztalatok alapján.

A rögzítést megoldották a viszonylag (mondjuk a Navarákon használthoz képest) vékonyka alsó C-sínes rögzítéssel, aminek az előnye, hogy a csúsztatható fülekkel bárhol lehet a rögzítési pont, illetve megmaradtak a hagyományos D fülek is a plató végein.

A plató ugyan mindegyik autóban üres volt, de kiállítottak egy utánfutós szerelvényt, ami elég meggyőzően demonstrálta a jármű erejét. Ugyanis egy kéttengelyes (kb. 600 kg önsúly) vontatmányt akasztottak a kocsira, ami állításuk szerint 1,8 tonna követ tartalmazott. Az automatával és az 550 Nm nyomatékkal gyakorlatilag alig éreztük, hogy van mögöttünk valami nehéz. Szóval az Amarok jól teljesített a bemutatón, gyors, erős, kényelmes, kérdés, hogy az árérzékeny magyar piacon hogy lövik be az árát, mert a korábbi modell nagyon az árlista tetején időzött.

Az oldalról ajánljuk

Halálra gázolták a Magyar Közút egyik munkatársát
  • Hírek

Halálra gázolták a Magyar Közút egyik munkatársát

Sajókeresztúr közelében.

április 12., 14:32
Vagány, molett macska
  • Tesztek

Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.

Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?

április 12., 07:04
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
  • Hírek

Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton

Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.

április 12., 13:22
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
  • Hírek

A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért

Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.

április 12., 10:08
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-at
  • Technika

Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.

A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!

április 12., 12:01
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
  • Nepperűző

Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?

Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.

április 12., 11:13
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
  • Hírek

Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son

A baleset Törökbálint közelében történt.

április 12., 07:53
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
  • Hírek

Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből

Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.

3 órája
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
  • Tesztek

Becserkésztük az új KIA EV3-at!

Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.

április 12., 16:06
340 milliárd forint nyomában
  • Belsőség

340 milliárd forint nyomában

A milliárdos kár is le van tojva, csak az ego ne sérüljön.

április 11., 17:03
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
  • Gumidoktor

Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?

Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?

április 12., 15:24
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
  • Hírek

Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet

Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.

április 11., 07:11
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
  • Hírek

Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán

Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.

április 13., 07:01
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
  • Hírek

Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte

Csoda, hogy senki sem sérült meg.

április 11., 06:00
Elém forró aszfaltot öntsetek!
  • Tesztek

Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.

Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.

április 11., 06:00
Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában
  • Hírek

Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában

Gyorsabban mehetnének az amerikai államban az autósok.

április 12., 07:02
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
  • Közélet

Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra

Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.

április 13., 06:58
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
  • Hírek

Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták

A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.

április 11., 08:50
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
  • Hírek

A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját

Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?

április 11., 09:59
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
  • Hírek

Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára

A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.

április 11., 14:10
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
  • Hírek

Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten

Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát

április 11., 11:11
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
  • Hírek

Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris

A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.

április 11., 13:15
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
  • Hírek

Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből

Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.

április 11., 08:03
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
  • Hírek

Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban

Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.

április 11., 11:55
MG Cyber X
  • Hírek

MG Cyber X

április 12., 13:16
10 sportautó, amit neked kell befejezned
  • Vélemény

10 sportautó, amit neked kell befejezned

április 11., 16:04
Menetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
  • Tesztek

Menetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.

április 11., 15:11
2025 Toyota GR Yaris frissítés
  • Hírek

2025 Toyota GR Yaris frissítés

április 11., 11:30
BMW M235 – 2025.
  • Tesztek

BMW M235 – 2025.

április 11., 13:49