A kis motorok vége
Bemutató: Volkswagen Amarok – 2016.
Nem lehetett könnyű a sajtótájékoztató szövegét író embereknek, amikor az „új” Amarokról kellett írniuk, hiszen csak finom ráncfelvarrás történt: megkapta a szabvány VW-orrot, illetve belsőt.
A legdrasztikusabb változás a motortérben történt. A mai divattal szembemenve a Volkswagen egy laza mozdulattal kikukázta az összes motorját, és egy Auditól származó 3 literes V6-ost (AdBlue-val, amit pár ezer kilométerenként töltögethetünk újra) rakott a pickup orrába. Olyannyira Audi, hogy a műanyag burkolaton kívül sehol nincs VW felirat a motortérben.

A bemutató a reptérről való autózással indult az autópályán, aminek köszönhetően mindjárt kipróbálhattuk, mit bír az új V6 egy ekkora bódéban. Jelentjük, 190-nél van vége, de a kocsi tudna többet is, csak biztonsági okokból van lekorlátozva. Gyorsan kiderül, a 8 sebességes hagyományos automatával normál közlekedésben nem nagyon fogjuk látni a piros tartományba csúszni a mutatót a fordulatszámmérőn, mert 160-nál is csak 2800-at forgott.
A ráncfelvarrt Amarokot Európában háromféle teljesítményszinttel fogják árulni, 163, 204 és a tesztautóban is szereplő 224 lóerővel. A régi motorokat még gyártják Dél-Amerikában, de jelenleg nem tudjuk, a magyar piacra jut-e a kétliteresből.
Zaj befelé gyakorlatilag alig jutott, kiváló hangszigetelése van a felextrázott tesztautónak. A legfőbb zajforrás is az extráknak köszönhető, mivel a Sports Bar fantázianevű platókeret kissé süvít. A beltér a szabványos VW-dizájnt követi, minden személyautós extrát megtaláltunk, talán csak az adaptív tempomat hiányzott.
Elöl a sofőr meg a jobb egyen ülő rendesen ki van szolgálva, motoros ülés, ülésfűtés, kétzónás klíma, meg amit el lehet képzelni, a hátul ülőknek még szellőzőnyílás se jutott, azok így jártak. Meg az a rövid karú sofőr is, aki egymaga akarja a háttámlát előredönteni, ugyanis az üléstámla tetejének két végébe raktak egy-egy kioldófület, de csak ezek egyszerre való meghúzásával old ki ténylegesen a rögzítés.
Az autópályás túra egy Aschheim melletti golfpályán végződött, ahonnan mehettünk különböző tesztutakra aszfalton, illetve innen indult a terepteszt is. Gondoltuk, keresztül a mezőn, de kiderült, a zöld lankák mögött egy építési törmeléket feldolgozó üzem rejtőzik, a golfpálya is a rekultivált hulladékból született. Ezeken a kavicsos dombokon alakítottak ki egy gondosan méretezett off-road pályát, amin az Amarok minden tereptudását kipróbálhattuk.
Kicsit el is rontottuk a játékukat, mert véletlenül kikapcsolt hátsó diffivel (extra csomag) mentünk végig egy hosszú átlózós hepehupán, ahol a lényeg pont az lett volna, hogy valamelyik kerék mindig a levegőben volt. Ebből is látszott, azért a széria elektronikus fékezgetős diffi se ördögtől való, csak baromira eszi a fékbetétet. Mellesleg az autópályás szakaszon, illetve később az utánfutós teszteléskor is kipróbáltuk a fékeket, elég meggyőző hatásfokuk volt. Ez köszönhető annak is, hogy szakítva a pickupos hagyományokkal, immár a hátsó féket is tárcsára váltották a dobról.
Aki tényleg munkára akarja használni az autót, annak üzenem, a platóméretek nem változtak. Gyakorlatilag az összes tesztautó szórt polimeres platóbéléssel rendelkezett, amit én jobban preferálok, mint a műanyag betétes megoldást, sokkal kulturáltabban néz ki, és elég strapabírónak is tűnt, az eddigi tapasztalatok alapján.
A rögzítést megoldották a viszonylag (mondjuk a Navarákon használthoz képest) vékonyka alsó C-sínes rögzítéssel, aminek az előnye, hogy a csúsztatható fülekkel bárhol lehet a rögzítési pont, illetve megmaradtak a hagyományos D fülek is a plató végein.
A plató ugyan mindegyik autóban üres volt, de kiállítottak egy utánfutós szerelvényt, ami elég meggyőzően demonstrálta a jármű erejét. Ugyanis egy kéttengelyes (kb. 600 kg önsúly) vontatmányt akasztottak a kocsira, ami állításuk szerint 1,8 tonna követ tartalmazott. Az automatával és az 550 Nm nyomatékkal gyakorlatilag alig éreztük, hogy van mögöttünk valami nehéz. Szóval az Amarok jól teljesített a bemutatón, gyors, erős, kényelmes, kérdés, hogy az árérzékeny magyar piacon hogy lövik be az árát, mert a korábbi modell nagyon az árlista tetején időzött.

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Belsőség
340 milliárd forint nyomában
A milliárdos kár is le van tojva, csak az ego ne sérüljön.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Hírek
Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában
Gyorsabban mehetnének az amerikai államban az autósok.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
