Ötvenéves, de jól tartja magát
Teszt: Toyota Hilux Invincible 50 - 2018.
2016-ban járt nálunk a vadonatúj Toyota Hilux pickup, akkor jól össze is hasonlítottuk a kortársakkal.
Eltelt két év, és 50 éves lett a világ legismertebb pickupja. Ennek örömére készítettek egy speciális változatot, ami Invincible 50 névre hallgat. Mivel az előző tesztautó is Invincible feliratokkal büszkélkedett, összehasonlítottam, miben is különbözik a két modell.
Az Invincible csomag a fullos felszereltségre (Executive Leather) kérhető plusz kiegészítőket jelenti, amik egy része hasznos, más részük pedig inkább üveggyöngy kategóriájú csilli-villi. Már persze nekem, aki tényleg munkaautónak használom a pickupokat, mert ha csak a városban villogunk vele, a látványos, de igazából semmitől nem védő bukócső valószínűleg többet nyom a latban, mint a valóban hasznos platóbélés, vagy a motorvédő páncél.
Az ötvenéves változat a korábban tesztelthez képest leginkább abban különbözik, hogy ami azon krómozott, itt matt fekete, illetve az Invincible felirat mellett szerepel a limitált kiadásra utaló 50-es szám. A felsoroltakon kívül többek között a csomagban van még könnyűfém felni, sárvédőszélesítő műanyag és matt fekete fellépő is. Belülről pont olyan, mint az előző modell, csak az ottani matt szürke elemeket lecserélték zongoralakk műanyagra.
Mi történt 50 éve?
- Elkészült az első generációs Toyota Hilux pickup. A motorja ekkor 1,5 literes volt, 70 lóerőre volt képes, és ezt az erőt egy 4 sebességes sebességváltóval továbbította a kardán felé. 3 főt és 1 tonnát tudott szállítani.- Először árultak Magyarországon Coca-Colát a boltokban.
- Először lépte át a Tu-144-es a hangsebességet.
- Bemutatták a Volt egyszer a vadnyugat című filmet.
- És bevonultunk a szovjet csapatokkal Csehszlovákiába.
A kocsiba értelemszerűen a fullos fejegységet rakták, csak sajnos Toyotáéknál ez az egykor dupla DIN-es, mára a kor divatjának megfelelően tabletnak álcázott eszközt jelenti, amit sok sok éve nem igazán jó használni. A pendrive-on lévő zenéket például egész furán kezeli, kizárólag ABC sorrendben ömlesztve hajlandó kilistázni.
A kocsiban az USB-csatlakozón kívül két szivargyújtó aljzat is akadt, ha a valamit tölteni akartunk volna, sőt még egy 230 voltos csatlakozó is, bár utóbbi fura módon a könyöklőben kapott helyet, ami nem túl praktikus.
Számos tárolórekeszt találunk a Hiluxban. Elöl ugye van egy dupla kesztyűtartó, két oldalt kombinált pohártartó (a belső keretet betolva sima tárolórekeszként is funkcionál), középen még két pohártartó. Ezek egész hasznosak. Van egy nagyobb négyszögletes rekesz a váltó mellett, ami pont akkora, hogy ha véletlenül belerakod a telefonod, szépen befekszik, és utána igen nehéz kikaparni onnan. Persze ez egyéni szoc problem, hiszen ilyen „kicsi” telefon (iPhone SE) már alig van manapság.
Igen sokat pickupozom, munkára használom, így néha szinte benne élek. Fontos tényező nálam a rendes méretű ásványvizes, vagy üdítős palack elhelyezése. Mint sok kategóriatársában, ez sajnos itt se megoldott. Ilyenkor mindig a Berlingo Van-emmel példálózok, de tény, hogy abban az ajtóban két üveg is elfér simán, pedig jóval kisebb autó.
Hogy az ülés alatti rekeszről ne is beszéljünk - persze az alvázas, magas kialakítás eléggé megszabja a terjeszkedést. A hátsó ülések alatt itt is, mint kb. mindegyik pickupban, van két rekesz. Az egyikben rendszerint az emelő lakik. A másikba lehet bepakolni apróbb dolgokat, csak arra kell vigyázni, úgy ne járjon az ember mint én ezzel a Hiluxszal.
Az átvétel után suhantam Budaörsről Óbudára, és az autó minden kanyart bazi nagy csattanással üdvözölt,mintha elszabadult volna valami a platón, vagy a vázban. Elkezdtem keresni a hang forrását. Bekukkantva az ülés alatti rekeszbe, egy kerékcsavar vigyorgott vissza rám. Mivel a rekesz egy egyszerű mélyedés a kabin padlójában, a fémdoboz kiválóan felerősítette a csapódó csavar hangját.
Elégedetten szálltam vissza, egészen az első kanyarig, amikor újabb csattanás tudatta velem, hogy korai az öröm. A rekeszben nem láttam semmit, így benyúltam, és kiderült, annyira puritánul van kialakítva, hogy a második bűnös (egy másik kerékcsavar) egész mélyre tud jutni a kaszniba egy résen keresztül. Vajon hány pickup-tulajdonos jár így, és keresi a hang forrását hiába, mert nem jut eszébe benyúlni? Szerencsére itt még pont ki tudtam piszkálni, így végre tényleg csend lett.
Ami azért volt számomra fura, mert bár elméletileg ugyanaz a konstrukció, motor, minden, mégis kellemesebb volt a hangja, mint a két éve itt járt Hiluxnak. Lehetséges, hogy az akkori tesztautóban volt széthullva valami. Nem ment rosszul, persze a 150 lóerejével (amivel a leggyengébb a kategóriában) nem lesz az autópályák ördöge, de remélhetőleg talán tartós lesz, méltón régi nagy híréhez. A sebességet alig érezni benne. A fogyasztás nem annyira dicsőséges (persze mihez képest?): 9,8 literrel fejeztem be a teszthetet. Ez manapság már ebben a kategóriában se számít jónak.
Az automata váltó hagyományos 6 sebességes, szépen váltogatott, a lassulás, hirtelen elindulás se okozott neki meglepetést, sok személyautóba vacakabb váltót raknak. Volt PWR és ECO feliratú gomb a váltókulissza mellett, de ezek érzésre inkább pszichológiai ráhatás, mert a váltó gombnyomogatás nélkül is teljesen jól reagál, ha intenzíven akarok haladni, és ECO módban se láttam kisebb értékeket a fogyasztásmérőn.
A platóba a jutott platóbélés (a felszereltség része), de sajnos a perem nélküli változat. Érthetetlen, hiszen a bukócső miatt amúgy se valószínű a doboz felszerelése, viszont a a plató peremén lévő sérüléseket elkerülhették volna, ha ott is védi a kasznit a bélés. Persze lehet, hogy nem számítottak rá, hogy valaki szállít vele valamit. És most legalább nem felejtették ki a rögzítőszemeket, mint az előző tesztautón.
Legmagasabb felszereltség, DC | Isuzu D-Max | Fiat Fullback | Nissan NP300 Navara | Toyota Hilux | Ford Ranger | Volkswagen Amarok |
Felszereltség | LS Plus AT | LX AT5 Gold | Tekna 7A/T | Executive Leather 6 A/T | WildTrak | Aventura |
Nettó ár | 7 190 000 Ft | 7 590 000 Ft | 7 926 772 Ft | 8 930 000 Ft | 8 995 000 Ft | 13 934 000 Ft |
Bruttó ár | 9 131 300 Ft | 9 639 300 Ft | 10 067 000 Ft | 11 341 100 Ft | 11 423 650 Ft | 17 696 180 Ft |
Motor | 163 Le, 400 Nm, 5 sebességes automata | 181 Le, 430 Nm, 5 sebességes automata | 190 Le, 450 Nm, 7 sebességes automata | 150 Le, 400 Nm, 6 sebességes automata | 200 Le, 470 Nm, 6 sebessége automat | 258 Le, 550 Nm, 8 sebességes automata |
Plató méret | ||||||
Hossz (mm) | 1552 | 1520 | 1537 | 1555 | 1549 | 1555 |
Teljes szélesség (mm) | 1530 | 1470 | 1560 | 1645 | 1560 | 1620 |
Szélesség a kerékdoboknál (mm) | 1120 | na. | 1130 | na. | 1139 | 1222 |
Falmagasság (mm) | 465 | 475 | 474 | 480 | 511 | 508 |
Rakodási magasság | na. | 850 | 805 | na. | 835 | 780 |
Teherbírás (kg) | 1030 | 1030 | 1062 | 1040 | 1022 | 1053 |
Fordulókör (m) | 13,1 | 11,8 | 12,4 | 12,8 | na. | 12,9 |
Külső méretek | ||||||
Hossz (mm) | 5295 | 5205 | 5300 | 5330 | 5362 | 5321 |
Magasság (mm) | 1785 | 1780 | 1805 | 1815 | 1815 | 1834 |
Szélesség (mm) | 1860 | 1815 | 1850 | 1855 | 1860 | 1954 |
Tengelytáv (mm) | 3095 | 3000 | 3150 | 3085 | 3220 | 3097 |
Első terepszög (fok) | 29,4 | 30 | 30,4 | 31 | 28 | 29,5 |
Hátsó terepszög (fok) | 22,4 | 22 | 25,5 | 26 | 28 | 18 |
Szabad hasmagasság (mm) | 225 | 205 | 219 | 225 | 229 | 192 |
Mint említettem, kényelmes, de munkára korlátozottan alkalmas a csomaggal járó látványos, de kevéssé hasznos extrák miatt, és ezért a konfigurációért (Executive Leather (11 341 100 Ft) + Invincible50 (1 231 900 Ft) + narancsmetál fény (311 150 Ft)) azért majdnem 13 milliót kell fizetni. De a konkrét modellt jó eséllyel nem is annyira kemény munkára fogják használni. Arra ott a fapados verzió, amiből már szaladgál jó pár például az áramszolgáltató cégeknél.