Ötvenéves, de jól tartja magát

Teszt: Toyota Hilux Invincible 50 - 2018.

2018.11.24. 08:06 Módosítva: 2018.11.24. 08:06

Adatlap Toyota Hilux Inivncible 50 - 2018

  • 2393 cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 150 LE @ 3400 rpm
  • 400 Nm @ rpm
  • 6 seb. automata
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    12.0 másodperc
  • Végsebesség:
    170 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    7.2 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    8.5 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    6.5 l/100km
  • 11 341 100 Ft

2016-ban járt nálunk a vadonatúj Toyota Hilux pickup, akkor jól össze is hasonlítottuk a kortársakkal.

Eltelt két év, és 50 éves lett a világ legismertebb pickupja. Ennek örömére készítettek egy speciális változatot, ami Invincible 50 névre hallgat. Mivel az előző tesztautó is Invincible feliratokkal büszkélkedett, összehasonlítottam, miben is különbözik a két modell.

Kapcsolódó
Legyőzhetetlen – de tényleg?

Legyőzhetetlen – de tényleg?

A pickupok egyre személyautósabbá válnak, és eltávolodnak eredeti funkciójuktól. De merre tart a Hilux-mítosz: a Toyota beáll a sorba, vagy szembe mer menni a trenddel?

Az Invincible csomag a fullos felszereltségre (Executive Leather) kérhető plusz kiegészítőket jelenti, amik egy része hasznos, más részük pedig inkább üveggyöngy kategóriájú csilli-villi. Már persze nekem, aki tényleg munkaautónak használom a pickupokat, mert ha csak a városban villogunk vele, a látványos, de igazából semmitől nem védő bukócső valószínűleg többet nyom a latban, mint a valóban hasznos platóbélés, vagy a motorvédő páncél.

Invincible és Invincible50

Az ötvenéves változat a korábban tesztelthez képest leginkább abban különbözik, hogy ami azon krómozott, itt matt fekete, illetve az Invincible felirat mellett szerepel a limitált kiadásra utaló 50-es szám. A felsoroltakon kívül többek között a csomagban van még könnyűfém felni, sárvédőszélesítő műanyag és matt fekete fellépő is. Belülről pont olyan, mint az előző modell, csak az ottani matt szürke elemeket lecserélték zongoralakk műanyagra.

Mi történt 50 éve?

- Elkészült az első generációs Toyota Hilux pickup. A motorja ekkor 1,5 literes volt, 70 lóerőre volt képes, és ezt az erőt egy 4 sebességes sebességváltóval továbbította a kardán felé. 3 főt és 1 tonnát tudott szállítani.
- Először árultak Magyarországon Coca-Colát a boltokban.
- Először lépte át a Tu-144-es a hangsebességet.
- Bemutatták a Volt egyszer a vadnyugat című filmet.
- És bevonultunk a szovjet csapatokkal Csehszlovákiába.
Kapcsolódó

1968: Megérkezik a kóláspalackba zárt szabadság

Prágában már januárban megkezdődik a tavasz, Zambiában viszont júniusban is havazik, az ország történetében először.

A kocsiba értelemszerűen a fullos fejegységet rakták, csak sajnos Toyotáéknál ez az egykor dupla DIN-es, mára a kor divatjának megfelelően tabletnak álcázott eszközt jelenti, amit sok sok éve nem igazán jó használni. A pendrive-on lévő zenéket például egész furán kezeli, kizárólag ABC sorrendben ömlesztve  hajlandó kilistázni.

A kocsiban az USB-csatlakozón kívül két szivargyújtó aljzat is akadt, ha a valamit tölteni akartunk volna, sőt még egy 230 voltos csatlakozó is, bár utóbbi fura módon a könyöklőben kapott helyet, ami nem túl praktikus.

Számos tárolórekeszt találunk a Hiluxban. Elöl ugye van egy dupla kesztyűtartó, két oldalt kombinált pohártartó (a belső keretet betolva sima tárolórekeszként is funkcionál), középen még két pohártartó. Ezek egész hasznosak. Van egy nagyobb négyszögletes rekesz a váltó mellett, ami pont akkora, hogy ha véletlenül belerakod a telefonod, szépen befekszik, és utána igen nehéz kikaparni onnan. Persze ez egyéni szoc problem, hiszen ilyen „kicsi” telefon (iPhone SE) már alig van manapság.

Igen sokat pickupozom, munkára használom, így néha szinte benne élek. Fontos tényező nálam a rendes méretű ásványvizes, vagy üdítős palack elhelyezése. Mint sok kategóriatársában, ez sajnos itt se megoldott. Ilyenkor mindig a Berlingo Van-emmel példálózok, de tény, hogy abban az ajtóban két üveg is elfér simán, pedig jóval kisebb autó.

Kapcsolódó
Mindenre használható?

Mindenre használható?

Hogy kiderítsem, egész nyáron pickupban ültem, 7200 kilométer tapasztalatai a cikkben.

Hogy az ülés alatti rekeszről ne is beszéljünk - persze az alvázas, magas kialakítás eléggé megszabja a terjeszkedést. A hátsó ülések alatt itt is, mint kb. mindegyik pickupban, van két rekesz. Az egyikben rendszerint az emelő lakik. A másikba lehet bepakolni apróbb dolgokat, csak arra kell vigyázni, úgy ne járjon az ember mint én ezzel a Hiluxszal.

Az átvétel után suhantam Budaörsről Óbudára, és az autó minden kanyart bazi nagy csattanással üdvözölt,mintha elszabadult volna valami a platón, vagy a vázban. Elkezdtem keresni a hang forrását. Bekukkantva az ülés alatti rekeszbe, egy kerékcsavar vigyorgott vissza rám. Mivel a rekesz egy egyszerű mélyedés a kabin padlójában, a fémdoboz kiválóan felerősítette a csapódó csavar hangját.

Elégedetten szálltam vissza, egészen az első kanyarig, amikor újabb csattanás tudatta velem, hogy korai az öröm. A rekeszben nem láttam semmit, így benyúltam, és kiderült, annyira puritánul van kialakítva, hogy a második bűnös (egy másik kerékcsavar) egész mélyre tud jutni a kaszniba egy résen keresztül. Vajon hány pickup-tulajdonos jár így, és keresi a hang forrását hiába, mert nem jut eszébe benyúlni? Szerencsére itt még pont ki tudtam piszkálni, így végre tényleg csend lett.

Ami azért volt számomra fura, mert bár elméletileg ugyanaz a konstrukció, motor, minden, mégis kellemesebb volt a hangja, mint a két éve itt járt Hiluxnak. Lehetséges, hogy az akkori tesztautóban volt széthullva valami. Nem ment rosszul, persze a 150 lóerejével (amivel a leggyengébb a kategóriában) nem lesz az autópályák ördöge, de remélhetőleg talán tartós lesz, méltón régi nagy híréhez. A sebességet alig érezni benne. A fogyasztás nem annyira dicsőséges (persze mihez képest?): 9,8 literrel fejeztem be a teszthetet. Ez manapság már ebben a kategóriában se számít jónak.

Az automata váltó hagyományos 6 sebességes, szépen váltogatott, a lassulás, hirtelen elindulás se okozott neki meglepetést, sok személyautóba vacakabb váltót raknak. Volt PWR és ECO feliratú gomb a váltókulissza mellett, de ezek érzésre inkább pszichológiai ráhatás, mert a váltó gombnyomogatás nélkül is teljesen jól reagál, ha intenzíven akarok haladni, és ECO módban se láttam kisebb értékeket a fogyasztásmérőn.

A platóba a jutott platóbélés (a felszereltség része), de sajnos a perem nélküli változat. Érthetetlen, hiszen a bukócső miatt amúgy se valószínű a doboz felszerelése, viszont a a plató peremén lévő sérüléseket elkerülhették volna, ha ott is védi a kasznit a bélés. Persze lehet, hogy nem számítottak rá, hogy valaki szállít vele valamit. És most legalább nem felejtették ki a rögzítőszemeket, mint az előző tesztautón.

Legmagasabb felszereltség, DC Isuzu D-Max Fiat Fullback Nissan NP300 Navara Toyota Hilux Ford Ranger Volkswagen Amarok
Felszereltség LS Plus AT LX AT5 Gold Tekna 7A/T Executive Leather 6 A/T WildTrak Aventura
Nettó ár 7 190 000 Ft 7 590 000 Ft 7 926 772 Ft 8 930 000 Ft 8 995 000 Ft 13 934 000 Ft
Bruttó ár 9 131 300 Ft 9 639 300 Ft 10 067 000 Ft 11 341 100 Ft 11 423 650 Ft 17 696 180 Ft
Motor 163 Le, 400 Nm, 5 sebességes automata 181 Le, 430 Nm, 5 sebességes automata 190 Le, 450 Nm, 7 sebességes automata 150 Le, 400 Nm, 6 sebességes automata 200 Le, 470 Nm, 6 sebessége automat 258 Le, 550 Nm, 8 sebességes automata
                    
Plató méret                  
Hossz (mm) 1552 1520 1537 1555 1549 1555
Teljes szélesség (mm) 1530 1470 1560 1645 1560 1620
Szélesség a kerékdoboknál (mm) 1120 na. 1130 na. 1139 1222
Falmagasság (mm) 465 475 474 480 511 508
Rakodási magasság na. 850 805 na. 835 780
Teherbírás (kg) 1030 1030 1062 1040 1022 1053
Fordulókör (m) 13,1 11,8 12,4 12,8 na. 12,9
                    
Külső méretek                  
Hossz (mm) 5295 5205 5300 5330 5362 5321
Magasság (mm) 1785 1780 1805 1815 1815 1834
Szélesség (mm) 1860 1815 1850 1855 1860 1954
Tengelytáv (mm) 3095 3000 3150 3085 3220 3097
Első terepszög (fok) 29,4 30 30,4 31 28 29,5
Hátsó terepszög (fok) 22,4 22 25,5 26 28 18
Szabad hasmagasság (mm) 225 205 219 225 229 192

Mint említettem, kényelmes, de  munkára korlátozottan alkalmas a csomaggal járó látványos, de kevéssé hasznos extrák miatt, és ezért a konfigurációért (Executive Leather (11 341 100 Ft) + Invincible50 (1 231 900 Ft) + narancsmetál fény (311 150 Ft)) azért majdnem 13 milliót kell fizetni. De a konkrét modellt jó eséllyel nem is annyira kemény munkára fogják használni. Arra ott a fapados verzió, amiből már szaladgál jó pár például az áramszolgáltató cégeknél.

Totalcar értékelés - Toyota Hilux Inivncible 50 - 2018

8
TC

Jó munkaautó, bár persze nem pont ebben a csomagban

Népítélet - Toyota Hilux

7,2
Nép
7
7
7
9
7

Az oldalról ajánljuk

Rátett egy mae gerit a parkoló Puntóra az Audi A6
  • Hírek

Rátett egy mae gerit a parkoló Puntóra az Audi A6

Nem tudjuk, hogy mi járhatott az Audi sofőrjének a fejében.

április 3., 09:05
A Halálos Iramban egyik leghülyébb jelenetének eredetileg volt értelme, de átírták
  • Hírek

A Halálos Iramban egyik leghülyébb jelenetének eredetileg volt értelme, de átírták

2JZ motor egy MK4-es Suprában?! Na ne!!!!!!44NÉGY!!!

április 3., 10:27
1,4 millió egynapos autópálya-matrica kelt el 9 hónap alatt
  • Sajtóközlemény

1,4 millió egynapos autópálya-matrica kelt el 9 hónap alatt

Boldog szülinapot egynapos autópálya-matrica! Íme a tapasztalatok.

április 3., 08:35
Szomorúság: ez itt a világ utolsó manuál váltós Golf GTI-je
  • Hírek

Szomorúság: ez itt a világ utolsó manuál váltós Golf GTI-je

Már eladták, és a jelenlegi állás szerint soha nem lesz több.

április 2., 17:35
A Teslát másolja a Hyundai, de ezzel mind jól járunk
  • Hírek

A Teslát másolja a Hyundai, de ezzel mind jól járunk

Az első ezzel szerelt modellek 2026 második negyedévében érkeznek.

április 3., 07:31
Trump háborút indított, alapjaiban változtathatja meg a globális autópiacot
  • Közélet

Trump háborút indított, alapjaiban változtathatja meg a globális autópiacot

Trump elindította a kereskedelmi háborút. A lépés egyelőre nem igazán kedvez az amerikai gyártóknak. Sőt!

április 3., 06:00
Te adnál 4,5 millát egy sokat futott, vén Civic-ért?
  • Hírek

Te adnál 4,5 millát egy sokat futott, vén Civic-ért?

A 34 éves Civic futásteljesítménye is combos, de azért így se véletlen, hogy valaki egy zsák pénzt adott érte.

április 3., 06:01
Még furcsább, megosztóbb a frissített Hyundai Ioniq 6
  • Hírek

Még furcsább, megosztóbb a frissített Hyundai Ioniq 6

Bemutatták az új Ioniq 6-ot, de a műszaki részletek még váratnak magukra.

április 3., 10:40
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
  • Hírek

Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája

A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.

2 órája
A japán gyártók nagyot szívnak az amerikai vámokkal
  • Hírek

A japán gyártók nagyot szívnak az amerikai vámokkal

Főleg a Nissan.

április 3., 13:03
Részeg útfestők? Nem! Új fegyver a gyorshajtók ellen!
  • Hírek

Részeg útfestők? Nem! Új fegyver a gyorshajtók ellen!

Hamarosan műanyag terelőelemeket telepítenek a sávok mellé.

április 2., 08:24
Az amerikai MotoGP futam első balesetét a biztonsági autó szenvedte el
  • Hírek

Az amerikai MotoGP futam első balesetét a biztonsági autó szenvedte el

Az esetről videó is készült.

április 2., 05:42
Astrával okozott káoszt egy idióta, de végül más autója tört rommá
  • Hírek

Astrával okozott káoszt egy idióta, de végül más autója tört rommá

Láncreakciót indított egy szabálytalan előzés, aminek a végén egy vétlen sofőr Volkswagenje tört bucira.

április 3., 11:34
A Nissan és a Dacia is saját verziót épít az elektromos Renault Twingóból
  • Hírek

A Nissan és a Dacia is saját verziót épít az elektromos Renault Twingóból

A Dacia változata 18 ezer euró (7,2 millió forint) alatti áron indul majd.

április 2., 05:42
Tökön-paszulyon keresztül menekült az eltiltott sofőr, végül kigyulladt az autója
  • Hírek

Tökön-paszulyon keresztül menekült az eltiltott sofőr, végül kigyulladt az autója

Az autós a körforgalomra és kerékpárútra tekintet nélkül mindenen áthajtott.

április 2., 15:31
Így készül a büntetővámokra az egyik legnagyobb beszállító
  • Hírek

Így készül a büntetővámokra az egyik legnagyobb beszállító

A Magnának rengeteg gyára van az Egyesült Államokon kívül, amiből lehet még gond.

április 2., 16:25
Továbbra sem fogy a BMW XM, hatalmas összeget engednek az árából az USA-ban
  • Hírek

Továbbra sem fogy a BMW XM, hatalmas összeget engednek az árából az USA-ban

Az XM-ből tavaly csak 1 974 példány fogyott az USA-ban.

április 2., 13:27
Bosszúból több vödörnyi kavicsot öntött egy nagyon ritka Nissanra egy idióta New Jersey-ben
  • Hírek

Bosszúból több vödörnyi kavicsot öntött egy nagyon ritka Nissanra egy idióta New Jersey-ben

Az autó tulaja most fél millió dollárra pereli a károkozót.

április 2., 12:22
Kartelltevékenység miatt 458 millió eurós bírságot kapott a BMW, a Volkswagen, a Toyota és még tucatnyi autógyártó
  • Hírek

Kartelltevékenység miatt 458 millió eurós bírságot kapott a BMW, a Volkswagen, a Toyota és még tucatnyi autógyártó

A vádak szerint az összeesküvő felek "összehangolt magatartást tanúsítottak az elhasználódott járművek újrahasznosításával kapcsolatban."

április 2., 11:01
Hátramenetben a Vitara, rákaptak a magyar Kiákra
  • Hírek

Hátramenetben a Vitara, rákaptak a magyar Kiákra

Márkák, modellek, darabszámok, részesedések és százalékok.

április 2., 08:40
Kettészakított egy Cybertruckot egy Mercedes-Benz G-osztály Amerikában
  • Hírek

Kettészakított egy Cybertruckot egy Mercedes-Benz G-osztály Amerikában

Az elektromos pickup platója teljesen leszakadt, de az utascella épségben maradt.

április 2., 10:03
Hyundai Ioniq 6 FL
  • Hírek

Hyundai Ioniq 6 FL

április 3., 09:21
Honda Civic Si (1991) aukció
  • Hírek

Honda Civic Si (1991) aukció

április 2., 16:19
Cupra Terramar 1.5 TSI DSG – 2025.
  • Tesztek

Cupra Terramar 1.5 TSI DSG – 2025.

április 3., 13:50
Így reagál a vámokra a Magna
  • Hírek

Így reagál a vámokra a Magna

április 2., 11:04
Red Bull kerékcsere szimulátor
  • Hírek

Red Bull kerékcsere szimulátor

április 2., 14:22
Japán Nagydíj futamelőzetes
  • Hírek

Japán Nagydíj futamelőzetes

április 2., 14:01
BMW 120d – 2024.
  • Tesztek

BMW 120d – 2024.

április 2., 12:55