A dolgozó népet szolgálom
Félnivalója van? Nem szeretne közfeltűnést kelteni vadonatúj autójával? Eddig a legjobban tette, ha vásárolt egy kisáruszállítót. Ha továbbra is úgy érezte, mindenki Önt figyeli, választhatta dobozosát fehér színben. Ilyenkor garantált volt, hogy autójával csak mint tudatküszöbinger marad meg közlekedőtársai emlékezetében. De most itt az új Caddy és már senki sem mehet biztosra.

Kívülről, - mint mostanában az összes Volkswagen - mintha nőtt volna valamelyest a Caddy. Rögtön feltűnik, hogy a korábbi íves, lépten-nyomon megtörő felületek helyett óriási síkokat használtak a doboz megépítésére. Ezzel együtt mégsem kizárólag a kevésbé tagolt forma miatt tűnik nagyobbnak az autó. A tervezők mind kívülről, mind belülről szakítottak a dobozos Polo kényszerképzetével és egy teljesen új, minden márkatárstól elkülönülő egyéniséggel rendelkező - már ha egy kisáruszállítónál lehet ilyenről beszélni -, korábbi kategóriájából fölfelé lépő autót alkottak.
Bár első lámpái a Touran leegyszerűsített fényszóróinak tűnnek, az óriási lökhárító, a meredeken döntött hűtőmaszk íveit folytató motorháztető, majd a formát megismétlő szélvédő és tetővonal igazán egyéni, semmivel össze nem téveszthető oldalnézetet biztosít a Caddynek. Az utastérajtó hátsó vonalától aztán a korábban említett, kitűnő, sík reklámhordozó felületek következnek. Ezeken, de főleg a baloldalon hosszabb szövegek is könnyen elférnek, annál is inkább, mivel az összefüggő felületet - Premier felszereltség mellett -, még ha akarnánk sem tudnánk megtörni egy tolóajtóval.
Ha már Premiernél és tolóajtónál tartunk, ebben a bűvös párosításban fedezhető fel a Volkswagen érdekes árképzési módszere. A Caddy 2,0 SDI és az 2,0 SDI Premier között ugyanis csak bruttó 366 250 forint a diferencia, semmi több. Még felszereltségükben is egyeznek. Tehát ugyanazt az autót megkaphatjuk nettó 2 500 000 vagy 2 793 000 forintért is. De akkor vajon mit rejt az árkülönbség? Nem magától értetődő módon az opciós lista növekedését.
Míg a Premierhez a rádión, a mechanikus klímán, az állítható magasságú vezetőülésen és a különböző fényezéseken kívül semmit sem kaphatunk, addig drágább társához az utasoldali légzsáktól a tempomaton keresztül egészen a fényszórómosóig némi plusz pénzért minden a rendelkezésünkre áll. Persze hívhatjuk ezt úgy is, hogy az alapfelszereltséget adják olcsóbban, de aki csak egy baloldali tolóajtót akar, annak ez a nettó 85 000 forint mellé még 293 000 forintjába kerül.
De ha úgy dönt, lemond erről, két és fél millió forintért kaphat a dobozos Caddyhez a legújabb fejlesztésű 2,0 literes PD blokkból, turbó nélkül, 70 lóerővel. Bár ez a 70 lóerő és a hozzá tartozó 140 Nm maximális forgatónyomaték így leírva kevésnek tűnhet, senki se ítéljen túl hamar. Igaz, ezt az 1,4-es 16 szelepes benzinmotor is túlszárnyalja, és nyomatékcsúcsának értéke sem marad el sokkal, ráadásul gyorsabb, rugalmasabb és nem utolsó sorban olcsóbb is. Mégis van, ami miatt a dízelt választanám.
Áruszállításnál nagy előny lapos nyomatékgörbe, ami már 1500 percenkénti fordulat körül biztosítja a 120 Nm fölötti nyomatékot - ezt az értéket a benzines csak 2500 fölött tudja -, emellett a gazdaságosabb és nagyobb dízel-flottával rendelkező cégnél a homogénebb üzemeltetés sem elhanyagolható tényező. Az árkülönbség ráadásul a kisáruszállító változatnál csak bruttó 265 000 forint, míg a Kombinál - újabb árképzési anomáliaként - 600 000 forintot kérnek a gázolajosításért. És álljon itt még egy érdekesség. A hivatalos árlista szerint dobozzal az 1,6-os benzines bruttó 3 750 forinttal drágább, mint a 2,0 SDI. Ezzel szemben a Kombi változatnál ugyanez 235 000 forint, de az SDI javára. Ki érti ezt?
|
Az új dízelmotor a valóságban is hozza a papírforma szerint elvárt dinamikát. A kipróbált autó gázadásra lassan de biztosan megindult, majd ezt a vehemenciát egészen 4000-es percenkénti fordulatig megtartotta. A turbó hiánya igazából csak emelkedőkön és hirtelen gyorsításnál feltűnő, egyébként szinte észre sem venni a különbséget. Ha a rövid fokozatok közt időben és gyorsan kapcsolgatunk könnyen elkerülhető a látványos elerőtlenedés. A gyakori, gyors és pontos váltásokban a Volkswagentől már megszokott, igazán kitűnő váltó is segítségünkre van, és a hozzá kapcsolt, az utastérbe helyezett karra sem lehet panasz. Nem túl hosszú, esztétikus bot ágaskodik a fülke közepén.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
A Ford megkezdte az alkudozást
A Ford egyrészt szereti Trump vámjait, másrészt a pokolba kívánja őket
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Hírek
Mi lesz veled, sportautóipar? Veszélyes anyaggá nyilvánítaná a karbonszálat az Európai Unió
Ha a javaslatot megszavazzák, 2029-ben léphet életbe.
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Égéstér
Ezeket vennénk 1 millióért
A fillérekből fenntartható városi minik és a családi használatra is alkalmas kombik, egyterűek mellett hobbi célra is választottunk sportos vagy veteránkorú típusokat.
- Hírek
Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét
Az autót még 2024 májusában mutatták be egy gyönyörű koncepció formájában.
- Hírek
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.
- Hírek
Új átkelőhely nyílt a magyar határon
A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
- Hírek
Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései
Szinte nem is lehetne nagyobb különbség a múlt hétvégi Japán Nagydíj, valamint a most következő Bahreini Nagydíj között.
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban
Valószínű, hogy vámok miatt az árak a kereslettől függetlenül emelkedni fognak.
- Hírek
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.
- Hírek
Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?
Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.
- Hírek
Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén
Térképen mutatjuk, mire számíthatnak az autósok.
- Hírek
Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá
Ásott egy nagy lyukat a 6000 dolláros markolóval, amit a Temuról rendelt.
- Hírek
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.
