Bébielefánt
Haszonjárműteszt: Mitsubishi Pajero Pick up (L200)
Óvatosan közeledtem. Jól körbenéztem, megszemléltem minden egyes elemét. Szemügyre vettem a csövekből hajlított lökhárító-bozótrács kombinációit. Megcsodáltam a rengeteg krómot és az óriási, szép kerekeket. Bevallom, féltem tőle. Sajnos nincsenek jó tapasztalataim a pickupokkal. A praktikumról és használhatóságról mondott szavak ebben a kategóriában általában kétes értékűnek bizonyulnak. De kérem, ez végre egy Mitsubishi!

Személyautós fülke és kicsi, de használható plató jellemzi a pickupokat. A korábbi teherautós vonalról mára egyre inkább a terepjáró kategória határára tevődtek át ezek a furcsa félszerzetek. És ahogy az autó, úgy a szó írásmódja is változott. Pickup, pick-up, a Mitsubishinél pedig pick up formában használják. A különírt alak egyik fordításának hatására (összeismerkedik valakivel) neki is láttam közelebbi ismeretséget kötni az L200-assal.
A forgalmazó mindent megtett, hogy az autóval még csak most barátkozók kedvében járjon. Elöl-hátul a közúti megfélemlítés igen hatásos, krómozott eszközét helyezte el, amitől az L200-as olyan szép lett, mint egy bébielefánt. A hasonlóság ráadásul nemcsak a szeretni való formákban, hanem az autó jellegében is tetten érhető. Méreteiből adódóan kicsit esetlen, a nagyvárosi forgalomban mégis mindenki utat enged neki, tudván, hogy egy ilyen jószággal nem jó ujjat húzni. Pedig nem kell tőle félni. Kategóriája egyik, ha nem a legjobb futóműve tartja irányban. A kettős lengőkaros független kerékfelfüggesztés elöl, valamint a merevtengellyel szerelt hátsó konstrukció első hallásra semmiféle újdonsággal nem kecsegtet, menet közben mégis csodára gyanakodtam.
A hasonló felépítésű kategóriatársakat megszégyenítő semlegességét és úttartását mind szűk, városi kanyarokban, mind autópályán rendületlenül megőrzi. A végsebességnek számító 160 km/h-nál sem mutatott hajlandóságot, hogy az árok vagy a szalagkorlát felé vegye az irányt. A normálisnak számító 130-as tempónál pedig kényelmesen beszélgethetünk, nézelődhetünk, vagy végiggondolhatjuk teendőinket anélkül, hogy minden figyelmünket a vezetésre kellene összpontosítanunk. A biztonságot nyújtó, ingerszegény környezetben aztán könnyű elbambulni. Ilyenkor jöhet jól a háromcsatornás ABS, amely szükség esetén késlekedés nélkül siet a segítségünkre. A tárcsa-dob kombinációval együttműködve kiváló és irányítható lassulást produkál a szerkezet, nagyban elősegíti platósunk úton maradását.
Ha terepjáró, ha teherautó, egy dologban általában mégis mindenki egyetért: ilyen autóban ritkán adatik meg a féktelen száguldás élménye. Itt jön be a pickup újabb jelentése, ami ha hiszik, ha nem, a gyorsulás. Márpedig ez a pickup tényleg gyorsul. A 2,5 literes turbódízelmotort minden más paraméter változatlanul hagyása mellett 115 helyett 133 lóerővel is megkaphatjuk. Ilyenkor a nyomatékmaximum is mintegy 40 Nm-t emelkedik. Az így elért 280 Nm több mint elég az üres L200-as lendületes mozgatásához. Hátsókerék-meghajtás mellett még második sebességfokozatban is hajlamosak kipörögni a kerekek, ami a vezetőt elégedettséggel, a közelben békésen közlekedőket futó rémülettel tölti el.
De ne essünk abba a tévhitbe, hogy személygépkocsiban ülünk. Ez ugyanis ízig-vérig teherautó. 2830 kg-os megengedett legnagyobb össztömeggel bír, aminek tudatában a több rögtön kevesebbé válik. A 2,5 tonna fölötti 330 kg az, ami miatt szükség esetén autópályán is igyekezzünk minél gyorsabban 80-ra lassítani, elkerülendő a kéretlen fényképezkedést. Sajnos ma már nem küldik ki a jól sikerült fotókat, pedig azzal aztán dicsekedhetnénk pickupos barátainknak, mivel a GLS felszereltséghez járó töméntelen króm minden irányból igen jól mutat. A hatalmas tükrök, a kerekek, a kilincsek, a hűtőmaszk, a fellépő, a színre fújt első lökhárító, a kiszélesített kerékjárati ív, valamint a kétszínű fényezés fejedelmivé varázsolja teherautónkat.
A pickupoktól szokatlan kényeztetés belül is folytatódik. Krómozott kilincsek és ajtózáró gombok adják az ajtók belső csillogásának alapját, amit a duplakabinos változatnál négy elektromos ablak és elektromos tükörállítás tesz funkcionálissá. Fejemet továbbfordítva tekintetem először a fényszórómosó nyomógombján, majd a digitális klímaberendezés vezérlőegységén akadt meg. Utóbbi nagyon jól használható, feltűnés nélkül üzemelő szerkezet. Egyetlen hibája, hogy beállítás után kijelzőjén a kívánt hőmérsékleti érték helyett a pontos idő látható, amit kívánságra a gyári cd-s rádió is prezentál. Apró, de fontos momentum egy járművezető életében.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Kínai és angol technológiával, arab pénzből érkezhet a következő McLaren
Ezzel mindenki jól járna.
- Hírek
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.
- Hírek
Még idén piacra dobja első modelljét a BYD prémium márkája Európában
Év végére akár két modell is elérhető lesz.
- Olajdoktor
Forrest Gump motorolajat keres
És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.
- Hírek
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.
- Hírek
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.
- Technika
Most szombaton MűhelyPRN 300. adás élőben!
A 300. részt élő közvetítéssel ünnepeljük, tartsatok velünk!
- Hírek
Megjött a Tesla negyedéves eredménye és gyalázatos
Ennél mindenki jobbra számított.
- Hírek
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
Ez pályafutása 41. pole pozíciója.
- Gumidoktor
6 éves a téligumi, merjem még használni?
A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
- Hírek
A Stellantis leépítéssel és gyártásleállítással válaszolt az amerikai vámokra
Gyorsan alkalmazkodnak.
- Nepperűző
Örökölt kabrió hírhedten hitvány motorral - mennyiért szabadulhatok meg tőle?
Esztétikailag sérült, eszegeti az olajat, néha kerreg. Sosem adtam el autót, ez mennyit érhet?
- Hírek
Nyert egy 911 GT3 RS-t, részegen rommá törte
Az új tulaj nem volt okos, így hamar szomorú véget ért a pompás nyereményautó.
- Hírek
Lenyűgöző, nyúlánk kupét és kabriót mutatott a Genesis
Mindkét pompás vonalú alkotás a Genesis G90-en alapul.
- Közélet
A BYD szerint csak kevés kínai gyártó marad majd Európában
Elképesztően tartós akkumulátort és villámgyors töltést is ígér a BYD, Szegeden pedig sokkal több készül, mint egy egyszerű gyáregység.
- Hírek
Szétrúgott egy Cybertruckot, de biztosan megbánta
A férfi a tulaj szeme láttára abuzálta a Teslát, végül a Cybertruck kamerái buktatták le.
- Hírek
Pánikszobát kapnak a Tesla-kereskedések az erőszakos ügyfelek és vandálok miatt
Így védenék az alkalmazottakat a támadásoktól.
- Hírek
Így néz ki a használtautó-cunami a Dacia hazájában
Ömlik a használt autó a szomszédba.
- Hírek
Alig 40-nel döcögött az autópálya középső sávjában egy fogalmatlan suzukis bácsi
De legalább végig indexelt. Részletkérdés, hogy nem akart sávot váltani.
- Hírek
Súlyos baleset történt a Forma-1-es Japán Nagydíj szabadedzésén, ezért félbeszakították
Az Alpine pilótája 260 km/h-nál dobta el a versenyautót.
