2006.01.05. 08:40

Adatlap Mitsubishi L200 Intense Dk - 2005

  • 2477 cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 116 LE @ 4000 rpm
  • 240 Nm @ 2000 rpm
  • 5 seb. kézi
  • Végsebesség:
    152 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    10.0 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    0.0 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    0.0 l/100km
  • 5 800 000 Ft

Ha esetleg kipörögnének a hátsó kerekek, mindig van egy menekülő fokozat, a hátsó difizár formájában, mely gombnyomással, elektronikusan kapcsolható. Így aztán már tényleg nincs akadály. Hogy ez tényleg igaz-e, kipróbáltuk az Adventure Parkban is, és a beginner helyett az expert útvonalra tereltük.

Míg a Skoda Octavia 4x4 -nél azt vártuk, mikor ér le valamelyik része - terepszögek ott nem nagyon vannak, ugye -, itt ez fel sem merült. Az egyszerű gyakorlatokat egyedül csinálta meg, szinte nem is ültem benne, közben akár kívülről is fotózhattam volna. Dombra fel-le, oldaldőlés kanyarban, piha. Ez is valami? Pedig annyit sikerült nehezíteni a körülményeken, hogy havas talajt raktunk alá.

Aztán megvizsgáltuk a katlanban is. Ide a megemelt személyautókat be sem engedik, az L200 viszont itt kezdett bemelegedni. Egysávos erdei út, két oldalt fákkal és olyan vonalvezetéssel, ami mindhárom dimenzióban teljesen kihasználja a lehetőségeket. Meredek lejtőbe helyezett kanyarok, emelkedők végén visszafordítók. Itt jött elő az L200 gyengéje.

Talán a széles nyomtáv miatt, a fordulékonyság nem az erőssége. Szűkebb lehetőségek között - ami lehet akár az erdőben fák miatt, vagy városban kerítések miatt - többszöri tolatással kell igazítani a kanyaron, mert egyszerűen nem tud befordulni. Közel háromméteres tengelytávjával és ötméteres teljes hosszával azt gondolnánk, hogy a túlnyúlások is rontják a helyzetét. És valószínűleg még az első hajtás erejétől védett féltengelycsuklók - a védelem a kerék kifordításának akadályozásával történik - is segítettek a 6,4 méteres fordulókörsugár megalkotásában.

A vízszintes fordulók nehézsége a függőleges fordulóknál az ellentkezőjére változott. Olyan könnyedén lépett le és fel az akadályokra, mintha a krómcsomaghoz járó hátsó terepszögcsökkentő kiegészítő - nem ez a hivatalos neve, a funkciója miatt hívom így - ott sem lenne. Persze van olyan szög, ahol már útban van - ahogy a küszöbfellépő is -, de az már olyan extrém körülmény, ami a hétköznapi terepjárós autózásban ritkaság. Rendes használatkor tuti nincs ilyen, off-road versenyre pedig úgysem szériaautóval megyünk.

Mitsubishi L200 - 2005

Azzal a minimális terepjárózási tudással, amit a Park oktatói hatalmas tapasztalatukból átadtak, azt gondolom, az L200 ide született. A kijelölt feladatokat maximális biztonsággal teljesítette, és látszott, többet is bírna, de ez a több már pont annyi, amire az életben nincs szükség. Városban közlekedni vele kicsit laracroftos, de aki munkaeszközként tekint rá, úgy sem veszi észre.

A totálsár terepjáróit mind azonos körülmények között próbáltuk ki az Adventure Parkban. Hinta, vizesárok, siratófal, bakhát, bucka: a részletes metódust itt találja.