Az örömautózás is belefér
Teszt: Fiat Punto Van
Mire jó a minifurgon? Mert ha személyszállításról van szó, csak két főig lehet őket számításba venni, de nagy teherbírásukról sem híresek.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Miután kipróbáltam a Punto Van-t, megértettem, mi a zárt minifurgonok előnye. Kicsi, gyors, mozgékony, keveset fogyaszt és nem kötelező tartozék a menetíró készülék, tehát nincs korlátozva, hogy egy nap mennyit vezethetem. Ezenkívül tökéletes munkaeszköz, ha nem nagy tömegű áru szállítása a cél, hanem a lehető leggyorsabb és legegyszerűbb célba juttatás.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az 1993-ban bemutatott Fiat Punto kilépett a többi kisautó egyhangúságából. Ennek, és természetesen többi jó tulajdonságának köszönhette, hogy 1995-ben az év autójának választották. A történet itt korántsem ért véget, hiszen a Fiat formatervezői újragondolták a Punto vonalvezetését és egy-két helyen szakítva a teljesen lekerekített formákkal 1999-ben mutatták be új változatát. Az NCAP töréstesztjén négy csillagot kapott, ez az átlagosnál jobbnak számít.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Kissé extravagáns külsejével továbbra is egyéniség a kategóriájában, egyéni formája miatt hamar a szívembe zártam. A Punto Van a háromajtós változatot idézi, a karosszérián egyedül a hátsó oldalablakokat cserélték lemezre, extraként rendelhető a színre fújt hátsó ablak, amely sokkal esztétikusabb, mint a fekete lemez. Néha azonban, főleg városban közlekedve jól jött volna a hátsó üveg, mert az autó melletti forgalom kiesik a látótérből.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az utastér kimondottan tetszetős, a műszerfal ergonómiája tökéletes, minden kezelőszerv könnyen elérhető, kezelhető. Az autó belső kialakítását úgy oldották meg, hogy bármikor személyautóvá alakítható .
![]() |
|
![]() |
![]() |
A Punto Van-t 1,2-es benzines és 1,9-es dízel motorral szerelik, mi a benzines változatot teszteltük. A 60 lóerős motor rendkívül csendes, rádiózás vagy beszélgetés közben még nagyobb sebességnél is alig hallani. Így egyedül a sebességmérő nyújtott segítséget a sebességváltáshoz, hiányoltam is a fordulatszámmérőt.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Álló helyzetben a motor állapotáról egyedül egy a műszerfalon található kontrollámpa ad tájékoztatást. A motor 102 Nm-es nyomatéka nagyon jól gyorsítja a 865 kilogrammos autót, a terhelés sem vesz vissza sokat a lendületéből. Az 5+1 fokozatú sebességváltó könnyen kapcsolgatható, minden sebességfokozatban könnyen elérhető.
Az ülések nagyon kellemes meglepetést okoztak, rendkívül kényelmesek. Egész napos vezetéstől sem fájdult meg a derekam, pedig a szivacsozása kicsit kemény. Különösen az ülések állíthatósága egyedülálló a kisáruszállítók kategóriájában. Az ülést a válaszfalig hátratolva szinte teljesen kinyújthattam a lábam, így bárki könnyedén beállíthatja a számára optimális távolságot. A kormány helyzete sem jelentett leküzdhetetlen akadályt beszállásnál.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az ajtóba épített könyöklő nagyon kényelmessé teszi a vezetést, a kárpitozása sem dörzsöli ki a vezető kezét. A rakodórekeszekkel viszont szűkmarkúan bántak, a kesztyűtartót és az ajtóba épített rakodórekeszt leszámítva nem áll rendelkezésünkre nagyobb hely az iratok és egyéb használati tárgyak elhelyezésére. A fűtő-szellőztető rendszer szinte trópusi hőséget képes teremteni az utastérben nagyon rövid idő alatt, a hangját pedig csak a páralefújó üzemmódban hallatja.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az 1m3-es raktér egyedülálló a kategóriában. Az 510 kilogrammos teherbírás miatt a hátsó futóművet megerősítették, ezért az autó rossz útviszonyok között, üresen kissé ugrál. A Punto Van rakterét belülről kárpitozták, ami szintén nem mindennapi a kisáruszállító furgonok körében. A raktérborítóval a kisebb térfogatú rakományt kiválóan el lehet rejteni.
Az raktér 1260 mm széles, 905 mm magas és 1380 mm mély, a kerékjárati dobok között 1076 mm a távolság. A raktér nem variálható, ezért csak a olyan tárgyakat szállíthatunk, amikből kisakkozzuk, hogy be is férjenek, de ne csúszkáljanak.. A hátsó ajtó nemcsak kulccsal, hanem a vezető ülése mellett található kar segítségével is nyitható. Az ajtó becsukása már kicsit nehezebb.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Vezetni igazi élmény volt, még örömautózás is belefér, ha a raktér üres, vagy ha a rakományt nem a "törékeny" feliratú matricával díszítették. Stabil útfekvése miatt mind a hirtelen manőverezéseknél, mind a nagy sebességű haladásnál könnyen kezelhető. Végsebességét 150 km/h-ban adták meg, azonban a teszt alatt uralkodó kedvezőtlen útviszonyok miatt mi csak 130 km/h-ig merészkedtünk. Ekkora sebességnél még megfelelő tartalékkal rendelkezett a motor, és a hangja nem harsogta túl a bent ülők beszélgetését.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A kétfokozatú szervokormány a Punto II nagy dobása, egy furgonban talán még jobban jön. Alaphelyzetben a kormányzáshoz nagyobb erő szükséges, ami az országúti vezetésnél könnyen kezelhetővé teszi az autót. A City gomb megnyomásával a kormány szinte egy ujjal elforgatható, ami különösen a városi vezetésnél, gyakori manőverezésnél és a parkolásnál jelent nagy segítséget.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A polielliptikus, állítható magasságú fényszóró nagyon vakít, olyan fénye van, hogy éjjeli vezetésnél sokan rám villogtak, talán illendő lenne átkapcsolni tompítottra. Persze megmutattam nekik, hogy ez az volt. A fékek szinte az aszfalthoz ragasztják az autót, már a pedál enyhe lenyomásával is erélyes fékhatás érhető el.
A gyárilag megadott 5,7 literes átlagfogyasztást nem sikerült jelentősen túlszárnyalni. Bármit csináltam, nem ment 6 fölé az 1,2-es motor, még teljes terhelés mellett sem. Valószínűleg még azok a legelvetemültebb sofőrök sem lennének képesek ennél nagyobb fogyasztást produkálni, akik a gázpedálnak mindössze két állását ismerik.
Alapfelszereltség:
Állítható magasságú fényszórók, rádióelőkészítés 2 hangszóróval, raktérborító, 2 fokozatú szervokormány, Fiat Code indításgátló rendszer, hátsó sárfogó gumi, vezetőoldali légzsák, lemezelt hátsó oldalablakok, polielliptikus első fényszórók.
Extrafelszereltség:
ABS, mechanikus légkondícionáló rendszer, állítható magasságú kormány és vezetőülés + Állítható deréktámasz, ködfényszóró elöl, metál fényezés, riasztórendszer, Low rádiósmagnó, elektromos ablakok + központi zár, utasoldali légzsák, színrefényezett lemez a hátsó ablakon, oldalvédő dísz gumicsík
Alapárak:
Fiat Punto Van 1,2i 1.823.050 Ft
Fiat Punto Van 1,9D 2.242.500 Ft.
l

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
- Hírek
Részeg útfestők? Nem! Új fegyver a gyorshajtók ellen!
Hamarosan műanyag terelőelemeket telepítenek a sávok mellé.
- Hírek
Bosszúból több vödörnyi kavicsot öntött egy nagyon ritka Nissanra egy idióta New Jersey-ben
Az autó tulaja most fél millió dollárra pereli a károkozót.
- Hírek
Kettészakított egy Cybertruckot egy Mercedes-Benz G-osztály Amerikában
Az elektromos pickup platója teljesen leszakadt, de az utascella épségben maradt.
- Hírek
Hátramenetben a Vitara, rákaptak a magyar Kiákra
Márkák, modellek, darabszámok, részesedések és százalékok.
- Hírek
A Nissan és a Dacia is saját verziót épít az elektromos Renault Twingóból
A Dacia változata 18 ezer euró (7,2 millió forint) alatti áron indul majd.
- Hírek
Az amerikai MotoGP futam első balesetét a biztonsági autó szenvedte el
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Kartelltevékenység miatt 458 millió eurós bírságot kapott a BMW, a Volkswagen, a Toyota és még tucatnyi autógyártó
A vádak szerint az összeesküvő felek "összehangolt magatartást tanúsítottak az elhasználódott járművek újrahasznosításával kapcsolatban."
- Közélet
Keressük Magyarország legrosszabb útszakaszát!
Tavaly a legrosszabb körforgalmat, idén pedig a legrosszabb útszakaszt keressük
- Hírek
Musk terrorizmusnak nevezte a Rómában történt tűzesetet
Hétfőn nem csak Rómában, hanem Svédországban is megrongáltak két Tesla kereskedést.
- Tesztek
Egységnyi pénzért rengeteg autót ad a legek DaciájaBemutató: Dacia Bigster hybrid 155
700 literes csomagtartó, 1,8-as motor, ütős formaterv és 10 millió forintos ár. Hol itt az átverés?
- Hírek
Itt az Insteroid, a Hyundai „modern álomautója”
A tanulmány kívülről egy retró versenyautó és egy modern WRC raliautó szerelemgyerekének tűnik.
- Tesztek
A magyar realitás teteje: a szívóbenzinTeszt: Hyundai i30 1.5 DPI
A válasz természetesen a használt autó, de az újak között egy átlagos családnak ennél többre nincs szüksége – pénze pláne.
- Hírek
Tökön-paszulyon keresztül menekült az eltiltott sofőr, végül kigyulladt az autója
Az autós a körforgalomra és kerékpárútra tekintet nélkül mindenen áthajtott.
- Hírek
Továbbra sem fogy a BMW XM, hatalmas összeget engednek az árából az USA-ban
Az XM-ből tavaly csak 1 974 példány fogyott az USA-ban.
- Hírek
Nagyon pórul járhat a Stellantis
Ez a cég lehet a legnagyobb vesztese az amerikai vámbombázásnak.
- Hírek
Budapestre jön Izrael miniszterelnöke, kismillió lezárásra kell számítani szerdától vasárnapig
Érdemes megnézni mikor, hol lesz korlátozás.
- Hírek
Az év lúzere: kétszáz méter után a falban végezte a Mustang
Az egyik kezével a telefonját fogva videót vesz fel, a másikkal pedig úgy fogja a kormányt, hogy egy vezetéstechnikai oktató azonnal sírva fakadna.
- Hírek
Sebesség limitert építhetnek a gyorshajtók autóiba egy amerikai államban
Bár az ötlet érdekesnek hangzik, több probléma is akad vele. Ennek ellenére sokan támogatják.
- Hírek
A motorra állított pezsgőspoharak a múlté, a tetőn álló kung fu mester most a divat
Az autó vagy a Wing Tsun mester ügyesebb?
- Hírek
Macskamentás üléssel rukkolt elő a Honda, hogy jól érezze magát házi kedvencünk
Ha sikeres lesz, jön a kaparófaként szolgáló váltókar.
