Természetesen egy majdnem csorbítatlan téglatest üregébe pakolhatunk, a legnagyobb esetében akár három europalettát. Biztosan kapható gumiszőnyeg is a csupasz lemezre, így hamar felsértjük a fényezést, elég egyszer megigazítani a csálé raklapot. De nehogy ugyanabból az anyagból készüljön, mint a személyszállító verzióké. Több kollégával egyetemben próbáltam meg spárgázni, ahogy egyik lábam még a szilárd talajon, a másik az életveszélyesen csúszós padlóburkolaton keresett tapadást.
Különösen büszkén említették a külön megrendelhető hátsó légrugózást. Nem csodálom. Az üresen futó teherautók hátulja általában furán felmered. Itt is így lenne, mivel a saját tömegéhez képest további 75 százaléknyi raksúlynál is maradni kell még valami rugóútnak. Attól aztán pattog, bizonytalan lesz. A légrugók viszont megszüntetik a problémát. 5-8 centiméterrel lesz laposabb az üres autó, és rakodás közben leereszthető a hátulja.
A zárt kisteherautóból igen vicces kinézetű platós gépet építettek. Így ránézésre egy 500 négyzetméteres istálló egyszeri alomszalma-szükségletét simán elviszi. Ehhez az úgynevezett "flatbed", azaz simapadlós változatot használták fel. Csak a hosszabb tengelytávút gyártják ilyen félkészként, amire ízlés szerint hűtő- vagy egyéb raktérdoboz, meg ilyenek biggyeszthetők. Nagyon várom a Scudo lakóautót, a Scudo fagylaltos kocsit, a Scudo kosaras emelőt, a Scudo billencset és a Scudo önjáró fűrészgépet. Némi, mondjuk 50 centis kiemeléssel, terepjárógumikkal egész pofás homokfutót lehetne csinálni belőle. A felhasználási terület korlátlan, emlékezzünk a Multicar sikerére.
Említésre méltó piaca a nem menetrend szerinti személyfuvarozás is. De ez új fejezetért kiált, amelyben azt állítjuk, ez egy személyautó.
Kétneműség
Hermafrodita vagy interszexuális az a személy, akinél valamilyen mértékben mindkét nem külső nemi jellegzetességei (elsősorban a nemi szervek) megtalálhatók. Tehát nem valami lelki zavar, eltévelyedés, netán tudatos polgárpukkasztás, esetleg kiváló megélhetési forrás okán vállalt szerep, hanem az anyaméhbeli fejlődés közben unatkozó hormonok eldöntetlen összecsapása nyomán kialakult testi hiányosság, avagy felesleg.
Míg a transzszexuálisok vagyonokat költenek, hogy fütyijük helyére hüvely kerüljön, és bozontos mellkasukra mellek nőjenek, szegény hermafroditák készen kapják őket. Az orvostudomány viszonylag egyöntetű véleménye szerint műtétileg korrigálni kell a hibát, jellemzően a könnyebb megoldás, a nőnem irányába. Ha szeretné a témáról ismereteit bővíteni, mi ez az oldalt ajánljuk.
A probléma nem újkeletű, ezt bizonyítja Jusepe de Ribera XVI. századi spanyol festő első látásra csak enyhén szokatlan festménye. Hasig érő szakállú emberek abban a korban nemigen dajkáltak csecsemőt. Hát istenem, egy randa pedofil. Csak ha jobban megnézzük az alkotást, akkor látjuk, hogy a főalak dús arcszőrzete alatt fejlett csecs nyomakodik a kisded szájához. Innentől gyanús lesz a főkötő, a női ruha, és már nem keresem a képen, hová bújhatott Maddalena Ventura, akiről címét kapta. Ő az, gyermekével a karján. A fénytől kevésbé övezett úr pedig a büszke apa és férj.
Ha többet szeretne tudni Ribera munkásságáról, itt olvashat róla. Valahogy vonzódott a szenvedés rútságának megjelenítéséhez, ami bár az emberi lényeg meghatározó eleme, valahogy mégsem szívesen szembesülünk vele. Érdekes, hogy nem említik a memoárok, miképpen hagyta el árnyékvilágunkat a derék spanyol. Ha nem egy hevesen lángoló máglya által, az a vallásrendőrség súlyos mulasztásáról tanúskodik. Vagy egy nagy hatalmú pártolóról.
Ez egy személyautó – a női jegyek
Öt, hat, nyolc vagy kilenc fő részére. Remélhetőleg nem drágábban, mint az alsó-középkategóriából épített kínos kényszer-hétszemélyeseket. Nem titkolom, alapvetően nem támogatom a kis- és középkategóriás buszlimuzinokat. Egy négyméteres autó ne legyen 1,7 m magas, valamint négy és fél méterbe ne akarjunk belezsúfolni egy kisbuszt.
Jogos lehet a kifogás a teherautókból épített személyszállítókkal szemben is. Nyersek, nem veszik figyelembe, hogy meszeszsák helyett igényes utasok ülnek benne. Nos, ez alól erős kivétel a Scudo. Igen jó, kifejezetten kényelmes a futóműve. A kétliteres dízel 120 lóerős változata akár sztrádán is szépen viszi. Elég csendes is a motor, egyedül a nagy dobozban visszaverődő zajra lehet panaszkodni. Észrevette a lehetőséget a Peugeot is, azonnal megjelent a saját kisbuszával .
Kényelmesek az ülések, beleértve a lábteret is. Ha viszont vissza akarnánk alakítani teherautóvá, nagyon fogjuk utálni a rettenetesen nehéz foteleket. Már az előrebillentés gázrugók segítségével megy, kivenni őket a Strong Men-VB-n vízválasztó feladat lenne a négyes döntőbe jutáshoz. De három sor üléssel is marad elég hely a csomagoknak, ha, mondjuk, egy bugaci lovasmotel sofőrje kiugrik a fapadossal érkező utasok elé a reptérre.
Az anyagok, beleértve a fentebb már szidott csúszós gumipadlót, kissé olcsónak hatnak. Ha azt hallaná valahol, hogy a "műszerfal teljesen személyautós", tegye hozzá magában, hogy "a többi teherautóhoz képest". Főleg a hátsó tolóajtó borítása szegényes. Ezt kompenzálhatja, hogy kétzónás klímát ugyanúgy rendelhetünk, mint navigációs rendszert.
Csak azt tudom mondani, hogy a Fiat Scudo kisbuszként nagyon jó. Teljesen megértem a vásárlási motivációkat, az a 30 százalék, aki már most hobbijához vagy családjának kényelmes utaztatásához használja, csak gyarapodni fog. A tendenciák erre vezetnek, és ezt látja a három gyártó. Így például a biztonsági kiegészítők erősen személyautósak, féltucatnyi légzsákkal, a kaszni megerősítésével az aggódó családapák is nyugodtan nyúlnak majd a pénztárcájukba. Ja, és hogy mennyi lesz? Sajnos titkolják. Ha megtudjuk, azonnal közöljük.