Mintha krumplit vinnél – csak gyorsabb
Teszt: Hyundai H1 2.5 CRDI HP 2008
Van komfort is bőven, a hátsó tér klimatizált, külön légcsatornákkal padlón és tetőn, az első klímától független szabályzással. Leghátulra a középső sor előretolásával és a támla előrehajtásával lehet bemászni – ehhez két külön kallantyút kell húzni. Talán gördülékenyebb lenne, ha eggyel el lehetne intézni. A hátsó ablakok nem letekerhetők, de ki lehet billenteni őket.
A H1 nagy erénye, hogy mindkét oldali tolóajtó alapáron jár hozzá. Viszont mindössze egyetlen felszereltség létezik, ez kissé megköti a vevő kezét – akkor is, ha majdnem minden benne van. Így például lehet, hogy lemondanék a semmire sem jó tolatóradarról, ami mindenre pittyeg: a járdaszegélyre is, ha azzal párhuzamosan (!) parkolunk. Simán becserélném egy hátsó ablaktörlőre, ami egy függőleges hátfalú járműnél nagy áldás. De nem lehet.
A kompromisszumokat a motor ereje könnyedén feledteti. A H1 a 170 lóerős dízellel döbbenetesen megy, gyakorlatilag bármikor lelép egy átlagos személyautót, ha pedig rugalmasságról van szó, már az erősebbeket is zavarba hozhatja. Ez persze érthető: közel 400 newtonméteres a nyomatéka, akár egy hatodik gangot is elbírna.
És ez az erő megérkezik a hátsó kerékre. Ettől aztán bárki hajlamossá válik élményautóként kezelni a buszt. A kormányzás könnyű, a váltó pontos, a négy tárcsafék nagyon jól harap – száraz, sima aszfalton rettenetesen jó a Hyundait vezetni. Csendes, vibrációmentes és nuku sebességérzet, még autópályán is. Este ugyan látszik a hátunk mögött jövők lámpájának fényében, hogy egy-egy padlógázzal megy ki korom bőven, de ez a felhő nappali fényben nem látható. Legalábbis most még.
Olvasóink írták
Bármikor azonnal indulhat vele a bérlő a világ végére és nyugodtan kikapcsolhatom a telefont mert tudom, hogy azért nem hív, mert az autóval gond van.
Írjon ön is ítéletet !
Az örömöt és a hátsókerék-hajtás élvezetét el tudja rontani egy kis rossz idő. Már vizes aszfalton is könnyen kipörög a kerék elinduláskor, erre rögtön bekapcsol az ESP. Ez kábé egy évtizeddel van lemaradva a személyautók stabilizáló elektronikáihoz képest, kínosan hosszúnak tűnő időre veszi el a gázt, amiből könnyen származnak kellemetlen szituációk, ha jön valaki mögöttünk ezerrel. Aztán meg integetnek mindenfélét. Ha már van lendület, kisebb a gond az ESP-vel, de néha teljesen ártatlan kanyarok csapnak át enyhe driftbe. Ami utasok nélkül jó, de ha ülnek hátul, a finnyásabbját megviseli. A széria ESP sem átváltható egy szimpla sperrdifire, ami a haszongépjármű-változatokban van, és biztos többet ér. Ezek a hátsókerekes buszok télen halottak, olyankor talán a hátsókerék-hajtást is átváltanám fronthajtásra, ha tényleg arra kellene ez a busz, amire kitalálták, és nem örömködni.
A H1 másik baja az, hogy a rugózását, főleg az elsőt, könnyen megbolondítja a rossz, hullámos út, és olyankor felüt. Elég lágyra hangolták, hogy kicsit kompenzálják a hátsó rugózás keménységét, ami szükségszerű a hátsókerék-hajtás miatt. Szóval, hiába mondjuk, hogy olcsóbb, lényegesen nagyobb, mint egy hétüléses egyterű, sőt, a székei is nagyobbak, de a rugózási komfort nem összemérhető amazéval. Viszont a H1 fordulékonysága zseniális, 11,4 méteres kör elég neki, ami nagyon jó egy öt méter tizenegynéhány centi hosszú járműtől.
Szóképolvasás: Hunyadi H1, gyrosbüfé, óriásmester
Elnézést azoktól, akiknek ez nem új: „Egy anlgaii etegyem ktuasátai szenirt nem szmiát melyin serenrodbn vnanak a bteűk egy szbóan, az etegyeln ftonos dloog, hogy az eslő és az ultosó bteűk a hölyeükn lneegyek. A tböbi bteű lheet tljees össze-vabisszásagn, mgiés porbléma nlkéül oalvsahtó a szveög. Eennk oka, hogy nem ovalusnk el mniedn bteűt mgaát, hneam a szót eszgébéen.”
Hát ezért olvassuk a Hyundait Hunyadinak.
Mindenesetre nagyon meg kellett erőszakolni magam ahhoz, hogy a H1 hátrányait észrevegyem, mert annyira jónak tűnt elsőre. Pláne ahhoz képest, hogy alapvetően krumpliszállításra és egyéb terhek hurcolására termett furgonból készült, szenzációs a végeredmény. Így, a nyolc nagydarab krumplit könnyedén elviszi, jó kényelemben és kis zajban, de a kiugróan erős motorral még városban is el lehet járni 11 literes fogyasztás alatt, ami zseniális egy ekkora géptől. Aki viszont valami családi buszt keres, túllő a célon a H1-gyel: az a mosó, amibe befér, biztos akkor romlik el, amikor kéne; városban parkolhatatlan; a béna tetőantenna az összes mélygarázs tetejét karcolja. Egyszóval, nagyobb figyelem kell hozzá, mint egy egyterűhöz. Ami a profiknak nem gond, de egy finnyásabb feleségnek az lehet. Persze öt-hat gyerekkel úgysem akar majd elválni.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
11 óra alatt 1,3 millió forint bírságot szórtak ki a rendőrök ittas vezetés miatt
Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartottak a rendőrök Budapesten és környékén.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
