Látványos, kissé vad külsőségek között mutatta be a Renault Hungária a márka reménységét, a Laguna II-t. A világtörténelem legbiztonságosabb autójának prezentációját a Közlekedési Múzeumhoz épített Laguna Bolygó, electric boogie-bemutató, kék megvilágítású büféasztal és Doszpot Péter-hasonmásverseny tette teljessé.
Természetesen a fő-életvédelmis szelleme csak annyiban volt jelen, amennyiben nagy testű, igen rövid hajú, határozott fellépésű kaszkadőrök mutattak be kötelékben egy vaktöltényes lövöldözéssel egybekötött csúszórükverces fordulót, melyben a szinkronúszáshoz hasonlóan egyszerre fordult a két Laguna. A rajtaütés annyira jól sikerült, hogy a fotósok kedvéért, akiknek még élességet állítani se nagyon volt idejük, megismételték a mutatványt.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A szerzô a Laguna bolygón |
Az új Laguna meglepően jól vezethető csatahajó, a 120 lovas dCi-vel szerelt változat is kifejezetten fickós. Nagy méreteihez és súlyához képest kifejezetten jól tűri az agresszív, padlógázos kanyarvételt és a szlalomozást. A csúcskategóriás biztonságnak így első blikkre egyedül a panoráma látja kárát. Mindhárom tetőoszlop olyan vastag, hogy akár a Parthenon timpanonját is megtartanák; az első és a középső még istenes, de a C-oszlop már olyan robusztus, hogy hátranézve még egy vadul közeledő dömpert is csak az utolsó pillanatban vettem észre.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Landolás |
Valószínűleg jó megoldás, ha a vezető kizárólag a tükrökre hagyatkozik, de a módszert csak akkor tudjuk igazán tesztelni, ha (állítólag még áprilisban) kapunk egy tartósteszt-autót. A rövid tesztvezetés alatt kiderült, hogy a gyári hifi rádiója szépen szól, a hatsebességes váltó zseniális, de a Laguna II fő attrakciója a nyomógombos-kártyás indítás.
A féltenyérnyi kártya, mely egyben az ajtó és csomagtérnyitás távkapcsolója, működteti az autó elektronikus rendszerét és számos adatot tárol. Ha behelyeztük a megfelelő nyílásba, slusszkulcsként elfordítani csak egy nagyon erős ember tudná, de erre nincs szükség, mert az autó gombnyomásra indul. A Dózsa György úton a dugó miatt meg akartam fordulni, de kettesben felejtettem a váltót, úgyhogy az autó önhibáján kívül lefulladt. Kellemes megoldás, hogy nem kell immobiliserrel és kulccsal molyolni, elég egy újabb gombnyomás, és mehet a csapatás a macskakövön.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Jön a brék, jön a brék... |
Miután a Renault a kis-kompakt részlegben saját eladási várakozásainak háromszorosával tarolt a Thaliával, a Laguna II. valóságos közellenség lesz a Passat-kategóriában. A Volkswagennek haladéktalanul elő kell vennie a tűt-cérnát, és felvarrni a ráncokat, mert a Laguna II vonzereje nem pusztán a csúcstechnika és franciásan vad dizájn, de szemét módon úgy lőtték be az árát, hogy az azonos Passatok alatt legyen kb. 10 %-kal.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Grand Tour |
A Laguna II píárjának talpköve, hogy az autó az Euro NCAP Független Biztonságtechnikai Zúzda tesztjein elsőként, eleddig egyedül szerezte meg a nemrég bevezetett ötcsillagos minősítést. Az Euro NCAP-nél a tesztbábuk túlélési esélyei alapján alapján adnak csillagokat, frontális -és oldalütközések után. A Laguna II új rekordot állított fel: oldalütközésnél 100 %, frontálisnál 94%-os értéket produkált. Az eddigi legbiztonságosabb autó a SAAB 9-5 volt, a maga frontális 81 %, és 100 %-os oldalütközés-számával. A Volvo S 80 szemből 69, oldalról 100%-ot tudott.
Az összpontszámok átlaga a Volvónál 85 %, SAAB 9-5-nél 91 %, a Laguna esetében 97%. Érdekesek még az egyik legendásan jól szereplő kiskocsi, a Toyota Yaris pontszámai: 81% szemből, 89% oldalról, összpontszámban 85%, ez a ****-os minősítés.

Az oldalról ajánljuk
- Olajdoktor
Forrest Gump motorolajat keres
És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.
- Hírek
Kínai és angol technológiával, arab pénzből érkezhet a következő McLaren
Ezzel mindenki jól járna.
- Hírek
Még idén piacra dobja első modelljét a BYD prémium márkája Európában
Év végére akár két modell is elérhető lesz.
- Hírek
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.
- Hírek
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.
- Hírek
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.
- Hírek
Megjött a Tesla negyedéves eredménye és gyalázatos
Ennél mindenki jobbra számított.
- Technika
Most szombaton MűhelyPRN 300. adás élőben!
A 300. részt élő közvetítéssel ünnepeljük, tartsatok velünk!
- Nepperűző
Örökölt kabrió hírhedten hitvány motorral - mennyiért szabadulhatok meg tőle?
Esztétikailag sérült, eszegeti az olajat, néha kerreg. Sosem adtam el autót, ez mennyit érhet?
- Gumidoktor
6 éves a téligumi, merjem még használni?
A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?
- Hírek
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
Ez pályafutása 41. pole pozíciója.
- Hírek
A Stellantis leépítéssel és gyártásleállítással válaszolt az amerikai vámokra
Gyorsan alkalmazkodnak.
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
- Hírek
Nyert egy 911 GT3 RS-t, részegen rommá törte
Az új tulaj nem volt okos, így hamar szomorú véget ért a pompás nyereményautó.
- Hírek
Súlyos baleset történt a Forma-1-es Japán Nagydíj szabadedzésén, ezért félbeszakították
Az Alpine pilótája 260 km/h-nál dobta el a versenyautót.
- Hírek
Lenyűgöző, nyúlánk kupét és kabriót mutatott a Genesis
Mindkét pompás vonalú alkotás a Genesis G90-en alapul.
- Hírek
Pánikszobát kapnak a Tesla-kereskedések az erőszakos ügyfelek és vandálok miatt
Így védenék az alkalmazottakat a támadásoktól.
- Közélet
A BYD szerint csak kevés kínai gyártó marad majd Európában
Elképesztően tartós akkumulátort és villámgyors töltést is ígér a BYD, Szegeden pedig sokkal több készül, mint egy egyszerű gyáregység.
- Hírek
Szétrúgott egy Cybertruckot, de biztosan megbánta
A férfi a tulaj szeme láttára abuzálta a Teslát, végül a Cybertruck kamerái buktatták le.
- Hírek
Alig 40-nel döcögött az autópálya középső sávjában egy fogalmatlan suzukis bácsi
De legalább végig indexelt. Részletkérdés, hogy nem akart sávot váltani.
- Hírek
Így néz ki a használtautó-cunami a Dacia hazájában
Ömlik a használt autó a szomszédba.
