A forradalom idővel unalmassá is válhat. Az Alteát csodáltuk, a Toledo szép, és most itt a harmadik, szemből ugyanolyan Seat. A Volkswagen-konszernen belül mindenesetre már megint a spanyolok hozták ki a legtöbbet ugyanabból a padlólemezből.
Walter de' Silvának nincs mit bizonyítania; ha csak az Alfa Romeo 156-ost rajzolja le, már eleget alkotott. Ő azonban még megcsinálta a 147-est, meg előtte ugyebár az Uno belterét, meg a Fiat 131 Mirafioriét, hogy az összes legendás tervet fel ne kelljen sorolni.
Az új Leont nincs sok értelme az előzőhöz hasonlítgatni, ezügyben legbeszédesebb adat a csomagtartó méretének növekedése. 1 azaz egy liter, ezt még a sajtóanyag is inkább megpróbálja egyszerűen elviccelni. A két kasztninak, mármint az első és második Leonnak nem sok köze van egymáshoz, az 5-ös Golf padlólemeze sokkal inkább irányadó.
Gyönyörű, kedélyesen agresszív, lendületes, hirtelen azt se tudom, melyik a legjobb nézete. Talán srégen hátulról; úgy kijön, hogy a dájnemik lájn mellé ezúttal olyan sportos domborításokat raktak, hogy a WRC-vé alakításhoz elég lenne néhány matrica is.
Egyetlen baja, hogy óhatatlanul láttuk már az
Alteát és az új
Toledót, és ugye
mostanság a Seat is a kelleténél komolyabban veszi az egységes
márkaarculat kialakítását. Ha nem ismernénk oly' jól ezt e szép
hiúztekintetet, a Leonnak járna a nagy közös lepetézés, így azonban
harmadik egy sorban.
Érdekes az is, hogyan emlékeztet szisztematikusan a Mester a pályafutása nagy pillanataira. Indul az egész a dinamikus közelmúlttal, a nagy sikerű új Seat-orral, meg a dájnemik lájnnal. A hátsó ajtóról sikerült eltüntetni a kilincset, hogy eszünkbe jusson, szegről-végről ez is Alfa 156. Elítélni nem fogom, hiszen nem mechanikusan nyúlta saját ötletét, hanem új felfogásban, más megoldással alkotott álkupét. A mélyesztett üveg valójában plexi, valószínűleg nyomot hagynak majd rajta a gyűrűs ujjak meg a búvárórák forgatható koszorúi, talán biztonsági okokból nem üveg.
Na és amikor kinevetgéltük magunkat, hogy Alfa 156, továbbsétálunk a hátuljához, és mit látunk? Egy gyönyörű Alfa 147-est. Stílszerűen a végén, hiszen az volt Walter de'Silva utolsó munkája olasz színekben. Utálni is lehetne a prodzsektet mindezekért, de hiába, én szeretem.
Vonatkozó méretek
H x SZ x M | tengelytáv | csomagtartó | |
Előző Leon | 4184 x 1742 x 1439 | 2513 mm | 340 l |
Leon 2005 | 4315 x 1768 x 1448 | 2578 mm | 341 l |
Golf 5 | 4204 x 1759 x 1485 | 2578 mm | 350 l |
Az ülések a Leon belterének igazán sportos részei, bár a Seat szerint ez eleve egy sportos beltér. Hát, hát, hát... Nem. Ez egy unalmas beltér, még az istenként tisztelt de'Silva fiatos munkásságának szűrőjén át se vagyok képes ezt sportosnak látni. Se a színek, se a formák, se az anyagok, se a kapcsolók - ez korrekt kispolgári belső, de akkor se lesz sportosabb, ha beül a Schumacher család.
Szürke, fekete, a Porsche is ilyen egy kicsit, de hiába, a Seat akármilyen sportos a VW konszernen belül, ha auto emoción akar lenni, ezt nem engedheti meg magának. A műszereket tényleg sportosabbra vették, a fordulatszámmérő középre költözött (Porsche, muhaha), az üresen maradt bal oldali lakásba az üzemagyagszint és a vízhőfok kijelzőinek házaspárja bútorozott.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Kínai és angol technológiával, arab pénzből érkezhet a következő McLaren
Ezzel mindenki jól járna.
- Hírek
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.
- Hírek
Még idén piacra dobja első modelljét a BYD prémium márkája Európában
Év végére akár két modell is elérhető lesz.
- Hírek
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.
- Olajdoktor
Forrest Gump motorolajat keres
És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.
- Hírek
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.
- Hírek
A Stellantis leépítéssel és gyártásleállítással válaszolt az amerikai vámokra
Gyorsan alkalmazkodnak.
- Hírek
Nyert egy 911 GT3 RS-t, részegen rommá törte
Az új tulaj nem volt okos, így hamar szomorú véget ért a pompás nyereményautó.
- Nepperűző
Örökölt kabrió hírhedten hitvány motorral - mennyiért szabadulhatok meg tőle?
Esztétikailag sérült, eszegeti az olajat, néha kerreg. Sosem adtam el autót, ez mennyit érhet?
- Gumidoktor
6 éves a téligumi, merjem még használni?
A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?
- Hírek
Megjött a Tesla negyedéves eredménye és gyalázatos
Ennél mindenki jobbra számított.
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
- Hírek
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
Ez pályafutása 41. pole pozíciója.
- Technika
Most szombaton MűhelyPRN 300. adás élőben!
A 300. részt élő közvetítéssel ünnepeljük, tartsatok velünk!
- Hírek
Súlyos baleset történt a Forma-1-es Japán Nagydíj szabadedzésén, ezért félbeszakították
Az Alpine pilótája 260 km/h-nál dobta el a versenyautót.
- Hírek
Így néz ki a használtautó-cunami a Dacia hazájában
Ömlik a használt autó a szomszédba.
- Közélet
A BYD szerint csak kevés kínai gyártó marad majd Európában
Elképesztően tartós akkumulátort és villámgyors töltést is ígér a BYD, Szegeden pedig sokkal több készül, mint egy egyszerű gyáregység.
- Hírek
Szétrúgott egy Cybertruckot, de biztosan megbánta
A férfi a tulaj szeme láttára abuzálta a Teslát, végül a Cybertruck kamerái buktatták le.
- Hírek
Pánikszobát kapnak a Tesla-kereskedések az erőszakos ügyfelek és vandálok miatt
Így védenék az alkalmazottakat a támadásoktól.
- Hírek
Alig 40-nel döcögött az autópálya középső sávjában egy fogalmatlan suzukis bácsi
De legalább végig indexelt. Részletkérdés, hogy nem akart sávot váltani.
- Hírek
Lenyűgöző, nyúlánk kupét és kabriót mutatott a Genesis
Mindkét pompás vonalú alkotás a Genesis G90-en alapul.
