A forradalom idővel unalmassá is válhat. Az Alteát csodáltuk, a Toledo szép, és most itt a harmadik, szemből ugyanolyan Seat. A Volkswagen-konszernen belül mindenesetre már megint a spanyolok hozták ki a legtöbbet ugyanabból a padlólemezből.
Walter de' Silvának nincs mit bizonyítania; ha csak az Alfa Romeo 156-ost rajzolja le, már eleget alkotott. Ő azonban még megcsinálta a 147-est, meg előtte ugyebár az Uno belterét, meg a Fiat 131 Mirafioriét, hogy az összes legendás tervet fel ne kelljen sorolni.
Az új Leont nincs sok értelme az előzőhöz hasonlítgatni, ezügyben legbeszédesebb adat a csomagtartó méretének növekedése. 1 azaz egy liter, ezt még a sajtóanyag is inkább megpróbálja egyszerűen elviccelni. A két kasztninak, mármint az első és második Leonnak nem sok köze van egymáshoz, az 5-ös Golf padlólemeze sokkal inkább irányadó.
Gyönyörű, kedélyesen agresszív, lendületes, hirtelen azt se tudom, melyik a legjobb nézete. Talán srégen hátulról; úgy kijön, hogy a dájnemik lájn mellé ezúttal olyan sportos domborításokat raktak, hogy a WRC-vé alakításhoz elég lenne néhány matrica is.
Egyetlen baja, hogy óhatatlanul láttuk már az
Alteát és az új
Toledót, és ugye
mostanság a Seat is a kelleténél komolyabban veszi az egységes
márkaarculat kialakítását. Ha nem ismernénk oly' jól ezt e szép
hiúztekintetet, a Leonnak járna a nagy közös lepetézés, így azonban
harmadik egy sorban.
Érdekes az is, hogyan emlékeztet szisztematikusan a Mester a pályafutása nagy pillanataira. Indul az egész a dinamikus közelmúlttal, a nagy sikerű új Seat-orral, meg a dájnemik lájnnal. A hátsó ajtóról sikerült eltüntetni a kilincset, hogy eszünkbe jusson, szegről-végről ez is Alfa 156. Elítélni nem fogom, hiszen nem mechanikusan nyúlta saját ötletét, hanem új felfogásban, más megoldással alkotott álkupét. A mélyesztett üveg valójában plexi, valószínűleg nyomot hagynak majd rajta a gyűrűs ujjak meg a búvárórák forgatható koszorúi, talán biztonsági okokból nem üveg.
Na és amikor kinevetgéltük magunkat, hogy Alfa 156, továbbsétálunk a hátuljához, és mit látunk? Egy gyönyörű Alfa 147-est. Stílszerűen a végén, hiszen az volt Walter de'Silva utolsó munkája olasz színekben. Utálni is lehetne a prodzsektet mindezekért, de hiába, én szeretem.
Vonatkozó méretek
H x SZ x M | tengelytáv | csomagtartó | |
Előző Leon | 4184 x 1742 x 1439 | 2513 mm | 340 l |
Leon 2005 | 4315 x 1768 x 1448 | 2578 mm | 341 l |
Golf 5 | 4204 x 1759 x 1485 | 2578 mm | 350 l |
Az ülések a Leon belterének igazán sportos részei, bár a Seat szerint ez eleve egy sportos beltér. Hát, hát, hát... Nem. Ez egy unalmas beltér, még az istenként tisztelt de'Silva fiatos munkásságának szűrőjén át se vagyok képes ezt sportosnak látni. Se a színek, se a formák, se az anyagok, se a kapcsolók - ez korrekt kispolgári belső, de akkor se lesz sportosabb, ha beül a Schumacher család.
Szürke, fekete, a Porsche is ilyen egy kicsit, de hiába, a Seat akármilyen sportos a VW konszernen belül, ha auto emoción akar lenni, ezt nem engedheti meg magának. A műszereket tényleg sportosabbra vették, a fordulatszámmérő középre költözött (Porsche, muhaha), az üresen maradt bal oldali lakásba az üzemagyagszint és a vízhőfok kijelzőinek házaspárja bútorozott.