Igaz, hogy az 1 799 000 Ft jóval meghaladja az Európában előirányzott 5000 eurós árat, mégis: ha veszett kutakodásba kezdünk, meg kell állapítanunk, kategóriájában nincs párja a Logannak.
A forgalmazók gyakran halálra extrázzák a tesztautókat azzal a szándékkal, hogy az óvatlan újságíró kényelmesebbnek, komfortosabbnak találja az olcsóbb modellt is. Aztán ha összegzésként megnézzük a felszereltségi szintet és hozzáadjuk az extrákat, gyakran megdöbbentő végeredményhez jutunk. Járt már szerkesztőségünkben olyan jármű, melynek extrái meghaladták jelenlegi tesztautónk értékét. Lehet így objektíven értékelni?
Az alapmodell kiváló 1,8 milliós alapára mellett a Laurate Plusz felszereltség két és fél milliója már egy kicsit rémisztő. Ennyiért talán akad jobb választás is, viszont az 1,8 millió gyakorlatilag verhetetlen. Tesztelésre szántszándékkal a legfapadosabb verziót kértük.
Eddig olyan szépen megírtuk az összes Logan bemutatót, hogy gyakorlatilag nem tudok újat mondani. Kívülről tagadhatatlanul megnyerő forma, néhol kissé bumfordi részletekkel. Az embléma mérete határozottan követi a jelenlegi irányelveket.
Nincs mit szégyellnie, az egész egyszerű pajzsforma váratlan lerohanáskor méretéből adódóan alkalmas bármilyen tömegoszlatási feladatok ellátására is. Még a Phaeton levesestál VW-emblémája is szégyenkezhet mellette.
Az ajtót megnyitva a tapasztalt rönós azonnal néhány ismerősre lel. A legszembetűnőbb az első generációs Renault Thalia kormány, most persze Dacia emblémával. Az ajtók borítása szintén az említett modellről származik, bár az amúgy is szerény kárpitot a Loganban műanyag textúra szimbolizálja. A műanyagok szokásosak, nem rosszabbak - nem jobbak, mint a Logan olcsó versenytársaiban.
Ahogy az autó minden porcikáján, a belsőn is érezhető a szigorú költségkímélés. Mindezek ellenére az egész mégsem vészes, a 206-os belső sem jobb. A legjobban a billenőkapcsolók tetszettek - alapverzióban csak egy működő kapcsoló van: a hátsó ablak fűtésének kapcsolója. Idejét sem tudom, mikor láttam ilyet új autóban. Persze nem baj, miért is lenne az, divat a retro. A fűtés és szellőzés vezérlése nem fog senkinek gondot okozni, esetleg azzal, hogy az alacsonyra került tekergetőket alig lehet elérni, ráadásul ott van az a fránya váltó, amit kerülgetni köll. De hát az ördög vigye, ennyi pénzért kerülgetem én.
A alap Logant egy légzsákkal kapjuk, bár ezzel s a biztonsági övvel véget is ér a biztonsági felszerelések sora. ABS és a fékerőelosztó a komolyabb feszereltségnek jár, még egy légzsák plusz pénz. Elöl 238 mm-es tárcsa-, hátul 7"-os dobfék volt. Próbálgattuk ugyan a féket, de a Fulda gumikkal inkább nem hívtuk ki magunk ellen a sorsot.
A futóműről nem tudok mit mondani, ugyanis mindenről elterelte a figyelmem a borzalmas kormánymű. Nem azzal van a baj hogy nincs rásegítés, hanem hogy a könnyebb mozgathatóság végett gondosan áttételezték, végállástól végállásig 4,5 fordulatot tekerhetünk. Ha autópályán haladunk, s jobbra-balra fél-fél fordulattal elforgatjuk a kormányt, akkor gyakorlatilag nem történik semmi, a Logan halad egyenesen tovább. Borzalmas. Komolyan gépészkedtem, mikor hirtelen kellett kikerülnöm valamit. Szegény Logan mentségére legyen, hogy a százezerrel drágább Ambiance felszereltséghez már tartozik egy sokkal direktebb kormányszervó (3,2 fordulat). Kérem ne sajnálják azt a százast, már a kormánymű megéri.